ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در امتحان ریاضی هفتم 20 بگیریم

چگونه در امتحان ریاضی هفتم 20 بگیریم

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با نحوه گرفتن نمره 20 در درس ریاضی هفتم پایه 7 توضیحاتی ارائه می گردد. ابتدا به صورت کلی مطالبی در رابطه با نحوه مطالعه درس ریاضی هفتم برای موفقیت در این درس ارائه می گردد و در مرحله بعد با توجه به سرفصلهای ریاضی هفتم توضیحات تخصصی برای گرفتن نمره 20 ریاضی هفتم ارائه می شود.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی هفتم بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی هفتم کلیک کنید.


مطالعه مقاله چگونه ریاضی هفتم را یاد بگیریم هم مفید است.


برای گرفتن نمره 20 در درس ریاضی هفتم باید مجموعه کارهایی با برنامه ریزی درست انجام شود. در رابطه با گرفتن نمره 20 در درس ریاضی در هر مقطعی در مقاله های چگونه در درس ریاضی 20 بگیریم؟ و حل تمرین و مسئله برای نمره 20 ریاضی توضیحات خوبی ارائه شده است.


در این مقاله نیز در رابطه با نحوه گرفتن بهترین نمره و حتی نمره 20 در ریاضی پایه 7 توضیح داده می شود. برای گرفتن نمره عالی در ریاضی هفتم یک دانش آموز خوب سعی می کند از همان ابتدای ترم به فکر خواندن درس باشد و در کلاس های ریاضی به صورت کامل حضور یابد. البته اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید اوایل ترم نیست باز هم نا امید نشوید و احتمال اینکه در ریاضی 7 نمره 20 بگیرید باز هم وجود دارد.


نکته بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید این است که پیشرفت شما به صورت مرحله به مرحله می تواند اتفاق بیفتد. اگر تا به حال در درس ریاضی نمراتی حول و حوش 12 و 13 گرفته اید واضح است که انتظار اینکه امسال در ریاضی هفتم 20 بگیرید کمی انتظار و توقع زیادی است. البته نه اینکه غیر ممکن باشد اما در هر صورت معمولا پیشرفت مرحله به مرحله اتفاق می افتد و تکامل خودتان را باید طی کنید. اگر قبلا در درس ریاضی حدودل 12 می گرفته اید این ترم می توانید نمره خودتان را به بالای 16 برسانید و ترم یا سال بعد در ریاضی بیست بگیرید. اما با تلاش زیاد باز هم ممکن است این ترم هم به نمره 20 برسید.



مطالعه نمائید: تدریس خصوصی ریاضی هفتم در تهران – قیمت تدریس ریاضی هفتم


برای دانلود جزوه های آموزشی و سوالات امتحانی بسیار عالی ریاضی هفتم بر روی لینک دانلود رایگان جزوه و سوال امتحانی ریاضی هفتم کلیک کنید. این مطالب آموزشی در کنار کتاب درسی و جزوه کلاسی می تواند برای پیشرفت شما در ریاضی هفتم بسیار مفید و موثر باشد. برای اینکه بتوانید در ریاضی 7 نمره بسیار خوب و حتی نمره 20 بگیرید همانطور که گفته شد در کلاس های ریاضی حضور مرتب و خوبی داشته باشید.


سعی کنید در کلاس فعال باشید و سوال بپرسید. یادداشت کردن جزوه در کلاس های ریاضی بسیار مفید است. بسیاری از دانش آموزان فقط به معلم نگاه می کنند و این نوع حضور در کلاس فایده ای ندارد. باید در کلاس های ریاضی 7 با علاقه شرکت کنید و حضور فعالی داشته باشید. به این ترتیب می توانید درس را در همان کلاس درس خیلی خوب یاد بگیرید. برای 20 گرفتن در ریاضی باید معیارهای خودتان را بالا ببرید و سعی کنید هیچ اشکالی نداشته باشید. هر سوالی که در کلاس درس و یا حین مطالعه درس و حل تمرین برای شما پیش آمد را یادداشت نمائید تا بعدا از معلم خودتان سوال بپرسید. هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید. در صورت لزوم می توانید از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فعال در زمینه آموزش خصوصی ریاضی 7 بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی هفتم کلیک کنید. یک معلم خصوصی خوب می تواند احتمال رسیدن شما به نمره بیست را به مقدار زیادی افزایش دهد.


مشاهده فیلم نمونه تدریس ریاضی هفتم هم مفید است.


برای گرفتن نمره 20 در ریاضی هفتم باید برنامه ریزی داشته باشید و تقریبا هر روز برای مطالعه ریاضی وقت در نظر بگیرید. باید کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید و مثال های حل شده آن را مورد بررسی قرار دهید. در کلاس درس به نحوه تمرین حل کردن معلم ریاضی خودتان دقت کنید. ببینید کدام فرمول ها را استفاده می کند و چگونه مسئله را به نتیجه می رساند. باید در کلاس درس خوب حواستان را جمع کنید تا ریاضی هفتم را در همان کلاس درس یاد بگیرید. نوشتن جزوه در کلاس درس باعث می شود حواس شما جمع تر باشد و مطالب را بهتر یاد بگیرید.


حل نمونه سوالات امتحانی هم باعث افزایش اعتماد به نفس شما شده و در عین حال احتمال گرفتن نمره بیست را افزایش می دهد. اگر شما متن کتاب درسی را خیلی خوب خوانده باشید و به اندازه کافی تمرین حل کرده باشید و در کنار این موارد نمونه سوالات امتحانی را هم مورد بررسی قرار داده باشید به احتمال زیاد نمره خیلی خوبی خواهید گرفت. از کلاس های خصوصی در طول ترم برای یادگیری پایه ای ریاضی 7 و در ایام امتحانات برای رفع اشکال می توانید استفاده نمائید. تعدادی از سوالات امتحانی ریاضی هفتم که در همین سایت ایران مدرس ارائه شده است را در ادامه می توانید مشاهده کنید. برای گرفتن نمره بالا و حتی نمره 20 در ریاضی 7 این سوالات امتحانی را هم مورد بررسی قرار دهید.


نمونه سوالات امتحانی درس ریاضیات پایه هفتم ( ریاضی 7)


دانلود رایگان سوالات امتحانی ریاضی هفتم خرداد 97


دانلود رایگان سوالات امتحانی ریاضی پایه هفتم دی ماه 96 (ریاضیات پایه 7)


رایگان دانلود کنید: کتاب ریاضی هفتم


سرفصل های ریاضی هفتم در ادامه ارائه شده است: فصل اول: راهبردهای حل مسئله - فصل دوم: عددهای صحیح - فصل سوم: جبر و معادله - فصل چهارم: هندسه و استدلال - فصل پنجم: شمارنده ها و اعداد اول - فصل ششم: سطح و حجم - فصل هفتم: توان و جذر - فصل هشتم: بردار و مختصات - فصل نهم: آمار و احتمال. نکته بسیار خوب اینکه در همین سایت ایران مدرس برای همین مباحث فصل های ریاضی هفتم جزوات مبحثی خوبی ارائه شده است.


مثلا برای فصل اول ریاضی هفتم جزوه خلاصه جزوه و حل کامل تمرینات و مسائل کتاب درسی فصل اول ریاضی پایه هفتم جزوه خوبی است. البته کتاب درسی و جزوه ای که خودتان در کلاس یادداشت کرده اید در اولویت قرار دارد. برای سایر فصل های ریاضی هفتم نیز جزوات خلاصه خوبی در همین سایت ارائه شده است که با کلیک بر روی لینکی که در بالا معرفی شد می توانید این موارد آموزشی را به صورت رایگان در اختیار داشته باشید.


مباحث مانند عددهای صحیح و جبر و معادله که در ریاضی هفتم مطرح می شود مباحث بسیار مهمی است و باید به خوبی مطالعه شده و برای آنها تمرین حل گردد. همانطور که گفته شد، برای گرفتن نمره 20 در ریاضی پایه 7 باید تمام اشکالات را برطرف نمائید. ممکن است بعضی از اشکالات به پایه های قبلی برگردد. به صورت کلی اگر در منزل خیلی راحت می توانید تمرینات ریاضی 7 را حل کنید و سوالات امتحانی را هم به درست پاسخ می دهید می توان گفت در امتحان هم نتیجه خیلی خوبی خواهید گرفت.


برای مبحث هندسه و استدلال باید تمرینات زیادی حل شود. شمارنده ها و اعداد اول هم باید با دقت مورد مطالعه قرار گیرد و بعد سراغ تمرین رفت. سطح و حجم به نسبت مبحث ساده تری است و روی نمره آن کامل حساب کنید. توان و جذر هم در کل پایه های تحصیلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سعی کنید در مباحث دیگر مانند بردار و مختصات و آمار و احتمال هم هیچ اشکالی نداشته باشید.


بردار و مختصات بعدا در درس فیزیک بسیار لازم خواهد شد و برای مبحث احتمال هم دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک یک درس تخصصی خواهند داشت. بنابراین 20 گرفتن در ریاضی هفتم نه تنها این ترم به افزایش معدل شما و تقویت پایه ریاضی شما کمک خواهد کرد بلکه در سال های بعد هم برای شما بسیار مفید خواهد بود. برای گرفتن نمره عالی و حتی بیست در ریاضی هفتم باید روی فکر و ذهن خودتان هم کار کنید. باور کنید که می توانید 20 بگیرید و روی برگه کاغذی بنویسید من مطمئن هستم نمره من در درس ریاضی این ترم 20 است و آن را در جایی قرار دهید که در معرض دید باشد. حتی قبل از خواب تصور کنید که در درس ریاضی 20 گرفته اید و پدر و مادر و اطرافیان شما در حال تبریک گفتن به شما هستند. به این ترتیب از قدرت ذهن خودتان هم برای رسیدن به هدفی که در نظر گرفته اید استفاده کرده اید. با برنامه ریزی پیش بروید و در طول ترم درس بخوانید و هیچ اشکالی را باقی نگذارید. به هر میزان تمرینات بیشتری حل کنید و بر درس بیشتر مسلط باشید احتمال بیست گرفتن شما بیشتر خواهد شد.


برای مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی ریاضی هفتم کلیک کنید: فیلم آموزش و تدریس خصوصی ریاضی هفتم


با توجه به مطالب ذکر شد و به عنوان جمع بندی می توان گفت برای گرفتن نمره 20 در ریاضی هفتم موارد زیر حائز اهمیت است:


1- در کلاس های ریاضی حضور منظم و فعال داشته باشید و جزوه یادداشت کنید. فقط حضور فیزیکی در کلاس مهم نیست بلکه باید فعال باشید، سوال بپرسید، جزوه بنویسید و به کلاس درس به عنوان فرصتی برای یادگیری نگاه کنید.


2- در طول ترم ریاضی را بخوانید. ریاضی درسی نیست که با خواندن آن در ایام امتحانات بتوانید نمره خیلی خوبی بگیرید. بعد از هر جلسه کلاس درس را مرور نمائید. برای درس ریاضی در طول ترم تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. حل کردن نمونه سوالات امتحانی هم برای گرفتن نمره بیست در ریاضی هفتم بسیار موثر است. البته باید قبل از آن تمرینات زیادی حل کرده باشید و در ایام امتحانات برای جمع بندی و بدست آوردن تسلط بیشتر می توانید نمونه سوال های امتحانی را مورد بررسی قرار دهید. در همین سایت ایران مدرس سوالات امتحانی زیادی برای ریاضی پایه 7 ارائه شده است.


به عنوان مثال این مقاله را بخوانید: نمونه سوال ریاضی هفتم فصل 1تا7 با جواب


3- در صورت لزوم از معلم های خصوصی ریاضی هفتم کمک بگیرید. با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی احتمال گرفتن نمره خوب و بالا در ریاضی 7 و حتی احتمال گرفتن نمره بیست در این درس بیشتر می شود.


4- به خودتان باور داشته باشید که می توانید در ریاضی 7 نمره 20 بگیرید. اگر پایه ضعیفی دارید این ترم نمره خودتان را به حدود 15 و 16 برسانید و ترم بعد 20 بگیرید. با برنامه ریزی درست و مطالعه صحیح موفقیت شما حتمی است.


5- برای تسلط بیشتر بر درس حتما تمرین و نمونه سوالات امتحانی حل کنید. روی تمرینات فکر کنید و سعی کنید خودتان راه حلی ارائه دهید.


در زمینه نحوه درست تمرین کردن ریاضی این مقاله را بخوانید: چگونه ریاضی را تمرین کنیم


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 44440 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
امین شگفت انگیز سه شنبه ۲۰ دي ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

عالی من حتما استفاده می کنم . در مقاله آینده ام حتما این نکات را ذکر میکنم.

نابغه شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

خوب بود ولی من 19 گرفتم...