ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی بهترین روش تدریس فیزیک

بهترین روش تدریس فیزیک

به اشتراک گذاری

بهترین روش تدریس فیزیک در این مقاله توضیح داده شده است. توضیحات ارائه شده در این بخش در رابطه با بهترین روش تدریس فیزیک در کلاس های مدرسه و دانشگاه و یا در کلاس های تدریس خصوصی است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس:
چگونه فیزیک تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق فیزیک)

فکر می کنید بهترین روش تدریس فیزیک چگونه است؟ ممکن است شما به عنوان یک مدرس و استاد فیزیک خودتان تجربیات زیادی در این زمینه داشته باشید و با توجه به نتایجی که شاگردهای شما گرفته اند و با توجه به کلاس هایی که برگزار نموده اید به جمع بندی خوبی برای خودتان رسیده باشید. یا شاید می خواهید به عنوان یک مدرس و استاد تازه کار فعالیت در زمینه تدریس خصوصی فیزیک و یا تدریس فیزیک در مدرسه و دانشگاه را شروع نمائید. در هر صورت در این بخش سعی می شود در رابطه با بهترین روش تدریس فیزیک توضیحاتی ارائه گردد. البته باز هم نکته دیگری که وجود دارد این است که ممکن است هر معلم و استادی برای تدریس درس فیزیک روش خودش را داشته باشد و بسیاری از اساتید از روش تدریس خودشان راضی باشند و نتایج هم نشان دهد که روش آنها برای ارائه درس مفید بوده است. بنابراین واضح است که برای آموزش دادن درس فیزیک روش های خوب زیادی وجود دارد و اینطور نیست که گفته شود یک روش به عنوان بهترین روش وجود دارد و باقی روش های موجود به درد بخور نیستند. در این مقاله سعی می شود با توجه به تجربیات موجود نکاتی مفید در رابطه با خوب تدریس کردن و حتی بهترین روش تدریس فیزیک ارائه شود.

مطالعه مقاله
هزینه تدریس خصوصی فیزیک هم مفید است.

قبل از این که در رابطه با نکات کلی برای افزایش بازدهی کلاس های خصوصی فیزیک و یا کلاس های گروهی این درس توضیح دهیم به نکته بسیار مهم دیگری اشاره خواهیم کرد. همانطور که گفته شد، هر استاد و مدرسی ممکن است برای ارائه درس روش مختص به خودش را داشته باشد. همچنین بسیاری از اساتید با وجود اینکه از روش های مختلفی برای ارائه درس استفاده می کنند ولی با این وجود نتیجه خوبی می گیرند و شاگردهای راضی ای هم دارند. نکته بسیار کلیدی ای که وجود دارد این است که اگر شما به عنوان یک معلم خصوصی و یا دبیر دبیرستان و یا استاد دانشگاه به درس فیزیک و تدریس این درس علاقه داشته باشید، مطمئنا به هر شکلی که درس را ارائه دهید جذاب و لذت بخش خواهد بود. بنابراین اگر دهها تکنیک و روش تدریس را یاد بگیرید ولی خودتان به درس فیزیک علاقه نداشته باشید در نهایت کلاس شما خشک و بی روح خواهد بود و جذابیتی نخواهد داشت. با توجه به مطلبی که گفته شد، اگر در جستجوی بهترین روش تدریس فیزیک هستید و می خواهید یک معلم و دبیر فیزیک خوب باشید در مرحله اول باید از خودتان بپرسید که آیا به درس فیزیک و تدریس آن علاقه دارید یا نه. اگر از تدریس فیزیک لذت می برید روش های افزایش کیفیت کلاس برای شما جواب می دهد ولی اگر تدریس درس دیگری را بیشتر دوست دارید بهتر است آن درس را ارائه دهید.

مطالعه مقاله
موفقیت و کسب درامد بالا از تدریس خصوصی فیزیک کنکور هم مفید است.

بنابراین برای موفق شدن در تدریس درس فیزیک، قبل از اینکه بخواهید نحوه تدریس را آموزش ببینید یک پیش نیاز را باید داشته باشید و آن هم این است که به درس فیزیک علاقه داشته باشید. وقتی با علاقه درس را ارائه می دهید شاگردهای شما هم علاقه مند می شوند و خوب گوش می دهند و نتیجه می گیرند. وقتی به درس فیزیک علاقه دارید لحن تدریس شما هم متفاوت از شخصی است که به این درس علاقه ای ندارد و فقط درس را ارائه می دهد. مسلما تسلط بر درس هم بسیار مهم است و استفاده از انواع تکنیک های تدریس برتر هم موثر واقع می شود. ولی اگر علاقه شما به ردس وجود نداشته باشد با وجود اینکه تمام موارد را رعایت می کنید در نهایت کلاس شما جذابیتی نخواهد داشت. بنابراین اگر می خواهید در کار خودتان بهترین باشید بهتر است درسی را تدریس کنید که خودتان به آن علاقه دارید. درسی که به آن علاقه دارید معمولا درسی است که خودتان در ایام تحصیل نمرات خوبی در آن درس می گرفته اید. شخصی که فیزیک را با علاقه تدریس می کند پیش نیازهای لازم برای داشتن بهترین روش تدریس فیزیک را دارد. بعد از این مورد بهتر است سراغ موارد دیگری برویم که به شما کمک می کند یک معلم فیزیک موفق باشید.

مطالعه مقاله
تدریس خصوصی فیزیک دانشگاه – آموزش خصوصی فیزیک 1 و 2 عمومی دانشگاه و مشاهده ویدیوی مدرسین تدریس خصوصی فیزیک خانم در تهران و کل ایران هم مفید است.





همانطور که گفته شد برای داشتن یک تدریس خوب و عالی تسلط بر درس را هم در نظر داشته باشید. به هر میزان خودتان روی مطالب بیشتر کار کنید بهتر است. می دانید که درس فیزیک یک درس فهمیدنی و درک کردنی است. باید تا جایی که می توانید خودتان به درک درست و صحیحی از مطالب برسید. فیزیک متوسطه راحت تر است ولی به هر حال فیزیک دانشگاهی به سطح تسلط بالاتری نیاز دارد. باید سعی کنید راهکارهای مختلفی که برای حل مسائل وجود دارد را خودتان هم خوب متوجه شوید. به هر میزان خودتان درک بهتر و عمیق تری از مطالب داشته باشید در نهایت کلاس های شما مفید تر خواهد بود. سعی کنید هر مبحث و فرمول و رابطه ای را که توضیح می دهید مثال های واقعی برای آن داشته باشید. دانشجویان و دانش آموزان خیلی به این علاقه دارند که روابطی که یاد می گیرند را بدانند در عالم واقعیت چه کاربردی می تواند داشته باشد. اگر کاربردهای واقعی برای مسائل فیزیک را ذکر نمائید شاگردهای شما درس فیزیک را درسی شیرین و قشنگ خواهند دید. بنابراین تلاش کنید فقط به ارائه فرمول ها اکتفا نکنید و هر مطلبی را که ذکر می کنید مثال های واقعی از قبل برای آن آماده کرده باشید. به عنوان مثال در بحث حرکت پرتابی می توانید گل شدن توپ بسکتبال، برخورد گلوله با موشک و ... را مثال بزنید. بهترین روش تدریس فیزیک این است که در کنار ارائه فرمول ها و روابط بتوانید همین مثال های واقعی را با فیلم و عکس به شاگردهای خودتان نشان دهید. استفاده از فیلم و عکس در کلاس هم به درک بهتر مطلب کمک می کند و هم اینکه باعث می شود کلاس جذابتری داشته باشید. بهترین روش تدریس برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی

در کنار موارد ذکر شده، سعی کنید کلاس های فیزیک را به صورت دو طرفه برگزار نمائید. اساتیدی که کلاس های دو طرفه دارند و روش تدریس آنها به گونه ای است که شاگردهای خودشان را هم در ارائه درس دخالت می دهند بسیار موفق تر هستند. به هر حال اگر فقط خودتان حرف بزنید ممکن است بعضی از شاگردهای شما حواسشان پرت شود و مشغول کار دیگری باشند و یا کلا خسته شوند و علاقه ای به گوش دادن نداشته باشند. اما اگر سوال بپرسید و شاگردهای خودتان را در ارائه درس مشارکت دهید باعث می شود همه حواس خودشان را جمع تر کنند. چون هر شخصی احتمال این را می دهد که سوال بعدی از ایشان پرسیده شود. بنابراین در بازدهی کلاس بسیار موثر است. در ضمن، وقتی شاگردهایی که به درس گوش نمی دهند می بینند که همکلاسی ایشان به خوبی دارد به سوال ها پاسخ می دهد، ایشان هم علاقه مند می شود که به درس گوش دهد. در بسیاری از موارد می توانید بحث جدید را یک بار به صورت کلی ارائه کنید و از شاگردهای خودتان بخواهید هر مطلبی را که متوجه شده اند را توضیح دهند و به تدریج وارد جزئیات آن مطلب شوید. در بسیاری از موارد شاگردهای شما مطلبی را که با بیان شما متوجه نشده اند از زبان همکلاسی خودشان بهتر متوجه خواهند شد. بنابراین، در کنار رعایت کردن سایر مواردی که گفته شد، بدون اغراق می توان گفت یکی از موثرترین عوامل در داشتن بهترین روش تدریس فیزیک این است که کلاس های خودتان را به صورت دو طرف برگزار کنید و شاگردهای خودتان را در بحث مشارکت دهید.

مطالعه مقاله
چگونه در تدریس خصوصی فیزیک موفق تر باشیم؟ هم مفید است.

با توجه به مطالب ارائه شده می توان گفت در نظر گرفتن موارد زیر برای داشتن بهترین روش تدریس و آموزش دادن فیزیک بسیار موثر و مفید است.

- با علاقه به تدریس خصوصی فیزیک بپردازید. اگر به درس فیزیک و تدریس آن علاقه داشته باشید، پیش نیاز های لازم برای کسب موفقیت های بزرگ در این درس را دارید.

- بر درس فیزیک به صورت کامل و 100 درصدی مسلط باشید. به هر میزان درک بهتر و عمقی تری از مطالب داشته باشید کلاس های شما مفیدتر خواهد بود.

- حین ارائه هر مطلب و مبحث جدید سعی کنید از مثال های واقعی و عملی و ملموس استفاده نمائید. به این ترتیب شاگردهای شما به درس علاقه مند تر شده و از یادگیری آن بیشتر لذت می برند. استفاده از فیلم و عکس در کلاس های خصوصی و گروهی فیزیک بسیار مفید و موثر است.

- تا جایی که امکان دارد و وقت کلاس به شما اجازه می دهد کلاس های فیزیک را به صورت دو طرفه برگزار نمائید. شاگردهای خودتان را در بحث مشارکت دهید، از آنها سوال بپرسید و توضیح بخواهید.





با در نظر گرفتن موارد ذکر شده می توانید روش تدریس بسیار خوبی برای ارائه درس فیزیک داشته باشید و در تدریس این درس موفق باشید. اگر قصد دارید در زمینه تدریس خصوصی فیزیک فعالیت داشته باشید در همین سایت ایران مدرس تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. ایران مدرس بزرگترین سایت تدریس خصوصی ایران است و تا سال 98 نزدیک به 20000 مدرس و استاد تدریس خصوصی در این سایت ثبت نام کرده اند. بر روی عضویت در سایت در بالای همین صفحه کلیک کنید و بعد از ثبت نام و ورود به پنل کاربری تبلیغ خودتان را درج نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه موفقیت در تدریس خصوصی فیزیک و کسب درآمد از آن مقاله کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی: تدریس خصوصی فیزیک را مطالعه نمائید. مواردی که در این مقاله در رابطه با بهترین روش تدریس فیزیک ارائه شد برای کلاس های خصوصی هم قابل استفاده است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 8108 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image