ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه فیزیک را 100 بزنیم

چگونه فیزیک را 100 بزنیم

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با اینکه چگونه فیزیک را 100 بزنیم و در فیزیک کنکور موفق باشیم توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید در فیزیک کنکور عالی عمل کنید و حتی صد در صد بزنید مطالعه این مقاله برای شما کاملا مفید است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بهترین استاد فیزیک کنکور

اگر می خواهید فیزیک کنکور را 100 بزنید باید مسلما عالی عمل کنید. 100 زدن درس فیزیک کار ساده ای نیست ولی غیر ممکن هم نمی باشد. البته به این هم بستگی دارد که الان که تصمیم گرفته اید فیزیک را 100 بزنید چه مقدار زمان تا کنکور دارید. اگر یکی دو ماه به کنکور مانده است و خیلی مسلط نیستید خوب امکانش کم است. اگر مثلا 3 یا 4 ماه تا کنکور باقی مانده است و تا حد بسیار خوبی مسلط هستید امکان صد زدن فیزیک وجود دارد. اگر هم یکی دو سال تا کنکور فاصله دارید و این تصمیم را گرفته اید با یک برنامه ریزی و روش درست درس خواندن و تست زدن کاملا عملی است. در ادامه نکات و روش هایی را ذکر می کنیم که می تواند به شما در 100 زدن فیزیک کنکور بسیار کمک کند.

مطالعه مقاله
نحوه مطالعه درس فیزیک برای آمادگی کنکور هم توصیه می شود.

برای اینکه بتوانید در فیزیک کنکور موفق باشید و حتی 100 درصد بزنید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- اگر کلاس های فیزیک شما هنوز به پایان نرسیده است در این کلاس ها با علاقه شرکت کنید و در دریف های جلوی کلاس بنشینید و در جستجوی یادگیری باشید. به کلاس های فیزیک به عنوان یک فرصت خوب نگاه کنید و هر سوالی که برای شما پیش آمد را بپرسید. اجازه ندهید اشکالی برای شما باقی بماند. کوچکترین اشکال می تواند جلوی 100 زدن شما را بگیرد. باید کامل و درست درس را یاد بگیرید و هر سوالی داشتید را بپرسید.


2- برای کسب درصد 100 در درس فیزیک باید تممای مباحث را خوب بخوانید و مسلط مسلط باشید. اگر بر بعضی از مباحث مسلط نیستید و اشکالاتی دارید می توانید از مدرسین فیزیک کنکور که به صورت خصوصی درس می دهند کمک بگیرید (برای مشاهده لیست مدرسین فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید). برای رفع اشکال کلاس خصوصی از کتاب آموزشی و فیلم و .... مفیدتر است. چرا که در زمان کمتری می توانید رفع اشکال کنید و می توانید یک هفته هر اشکالی که دارید را یادداشت نمائید و در یک جلسه همه را بپرسید. سعی کنید با یک معلم خوب فیزیک کلاس داشته باشید تا از نتیجه گرفتن خودتان مطمئن باشید. اگر بتوانید یک معلم فیزیک را پیدا کنید که خودش در کنکور فیزیک را 90 به بالا و حتی 100 درصد زده است بسیار کمک کننده است.

پیشنهاد می شود مقاله چگونه فیزیک را برای کنکور بخوانیم؟ را هم بخوانید.

3- برای یادگیری بهتر درس فیزیک و کسب درصد عالی در این درس خیلی به روش های خلاصه و میانبر و ... متکی نباشید و سعی کنید خودتان به صورت مفهومی درس را بخوانید. درست است کمی وقت بیشتری از شما می گیرد ولی در عوض مطمئن است. اگر روش خلاصه ای وجود دارد که پایه علمی دارد و خوب می توانید آن را یاد بگیرید و مطمئن هستید در همه ی موارد جواب می دهد بد نیست یاد بگیرید. ولی باز هم حواستان باشد که پایه درس را به صورت مفهومی و عمقی بلد باشید. به هر روش تستی ای که در هر کتابی دیدید اطمینان نکنید.

4- برای 100 زدن در درس فیزیک باید بی نقص عمل کنید. بعد از خواندن متن کتاب درسی و حل تمرین و مسئله و تست های مختلف سعی کنید از خودتان آزمون بگیرید. برای اینکه در جلسه کنکور بتوانید صد بزنید در منزل باید بارها و بارها صد زده باشید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید و کامل درس را یاد بگیرید.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
برای مسلط شدن بر فیزیک چند تست کنکور باید کار کرد؟

5- اینکه می خواهید درس فیزیک را 100 بزنید نباید باعث شود درست تست نزنید. همیشه درست تست زدن به این ترتیب است که باید در دور اول خواندن سوالات تست هایی را پاسخ دهید که بلد هستید و مطمئن هستید پاسخ شما درست است. برای فیزیک هم در جلسه کنکور این کار را انجام دهید. اینکه می خواهید صد بزنید نباید باعث شود در یک سوال گیر کنید و به بقیه سوال های آسان نرسید. توجه کیند که ابتدا همه ی تست هایی را که بلد هستید پاسخ دهید. در دور دوم پاسخگویی که خیالتان از سوالات آسان راحت شد می توانید به بقیه سوالات هم جواب بدهید.

6- نکته بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید این است که ممکن است شما بارها و بارها در منزل درصد 100 را کسب کرده باشید ولی در جلسه کنکور شاید سوالی مطرح شود که هیچ کدام از دانش اموزان بلد نباشند و یا سوال استانداردی نباشد. اگر این طور است می توانید از خیر آن سوال بگذرید. اگر مطمئن هستید جواب را نمی دانید آن سوال را نزنید ولی اگر بین دو گزینه شک دارید می توانید پاسخ دهید. خلاصه اینکه کار غیر عادی انجام ندهید و تست نادرست نزنید. اگر چنین سوالی وجود داشته باشد و شما پاسخ ندهید همان درصد بالای نودی که بدست می آورید مطمئنا تراز خیلی بالایی خواهد داشت.

مطالعه مقاله
چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنیم؟ را هم پیشنهاد می کنیم.

7- 100 زدن در درس فیزیک را برای خودتان باور پذیر کنید. اگر در ذهن خودتان آن را باور نمائید می تواند برای شما اتفاق بیفتد. می تواند مصاحبه داوطلبان کنکور که قبلا در فیزیک درصد 100 را کسب کرده اند را مطالعه کنید و به خودتان بگوئید اگر این افراد توانسته اند من هم می توانم. می توانید کارنامه ای با فتوشاپ برای خودتان بسازید و درصد فیزیک را در آن 100 بنویسید و در اتاق خودتان نصب کنید تا همیشه ببینید. شب قبل از خوب تجسم کنید که نتایج کنکور مشخص شده است و همه ی افراد خانواده به خاظر صد در صد زدن فیزیک به شما تبریک می گویند. از روش های عملی که در موارد قبلی گفته شد استفاده کنید ولی به یاد داشته باشید کار کردن روی ذهن خودتان هم به همان اندازه و حتی بیشتر اهمیت دارد. اگر باور کنید اتفاق می افتد. - این مقاله خوب را هم مطالعه نمائید:
شیوه های صحیح تست زدن برای کنکور

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 3106 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image