ارتباط مستقیم با 30591 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه برای امتحان و کنکور زیست بخوانیم

چگونه برای امتحان و کنکور زیست بخوانیم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه درس زیست شناسی برای کنکور و امتحان توضیحاتی ارائه می گردد. برای رشته تجربی می توان گفت که زیست شناسی مهمترین درس است و مطالعه صحیح آن می تواند به موفقیت در امتحان و کنکور و قبولی در رشته های خوب مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و .... کمک زیادی بکند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود کتاب، جزوه، سوال امتحانی و تست کنکور زیست تمامی مقاطع

برای موفقیت در امتحان زیست شناسی و کسب درصد بالا در زیست کنکور موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- در کلاس های زیست حضور مرتب و فعال داشته باشید: برای اینکه بتوانید در درس زیست شناسی موفق باشید در کلاس های حضور مرتب داشته باشید و غیبت نکنید. حضور در کلاس باعث می شود سریعتر درس را متوجه شوید و اگر اشکالی داشته باشید می توانید سوالهای خودتان را بپرسید. در ضمن وقتی در کلاس درس سایر دانش اموزان سوال می پرسند و روی مباحث بحث می شود بسیار آموزنده است و برای جا افتادن مطلب بسیار مفید می باشد. ممکن است فصل های مختلف درس مباحث ریزی داشته باشد و نکات مهمی داشته باشد که اگر در کلاس حاضر نباشید آنها را از دست می دهید.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه زیست کنکور را 100 بزنیم را هم بخوانید.

2- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید: برای درس زیست شناسی، چه درس زیست شناسی 1 و 2 و چه زیست شناسی پیش دانشگاهی و ....، خواندن متن کتاب درسی بسیار مهم است. اگر به صورت صد در صد بر کتاب درسی مسلط باشید می توانید مطمئن باشید که هم در امتحان و هم در کنکور نتیجه خوبی می گیرید. هم تمامی تست های کنکور و هم تمامی سوالات امتحان از کتاب درسی مطرح می شود. البته برای موفقیت در کنکور علاوه بر خواندن متن کتاب درسی باید بر تکنیک های درست تست زدن هم مسلط باشید. به هر حال به عنوان اولین و مهمترین منبع مطالعه کتاب درسی را در نظر داشته باشید.


3- در کلاس های درس و یا حین مطالعه خلاصه برداری کنید: برای گرفتن نمره خوب در امتحان زیست شناسی و یا برای کسب درصد بالای 70 و 80 در زیست کنکور مرور درس به صورت منظم بسیار مهم است. وقتی یک بار درس را می خوانید و یا در کلاس حاضر می شوید در دفعات بعد وقت نمی کنید که تمام کتاب را دوباره مطالعه نمائید. ولی اگر دفعه اول خلاصه برداری کرده باشید دفعات بعد می توانید خلاصه ها را مرور نمائید. بنابراین همزمان که کتاب درسی را می خوانید و یا در کلاس حاضر هستید مهمترین نکات را یادداشت کنید تا در دفعات بعد بتوانید با زمان کمتری درس را مرور نمائید.

مطالعه این مقاله هم می تواند بسیار مفید باشد: تکنیک های حل تست های زیست شناسی در کنکور

4- با برنامه ریزی و نظم درس بخوانید: وقتی در حال مطالعه برای امتحان هستید و یا می خواهید در کنکور شرکت کنید زیست شناسی تنها درسی نیست که شما دارید بلکه درسهای متعددی باید خوانده شود و در کنار آن ممکن است کارهای دیگری هم داشته باشید. بنابراین باید بتوانید زمان خودتان را مدیریت نمائید. باید بتوانید با یک برنامه ریزی خوب هم برای درس زیست شناسی به اندازه کافی وقت در نظر بگیرید و هم در عین حال به درسها و کارهای دیگر خودتان هم برسید. بنابراین برنامه ریزی داشته باشید و در طول ترم درس بخوانید تا اواخر ترم به شما فشار نیاید. به هر میزان به خودتان نظم بیشتری بدهید و زمان خودتان را بهتر مدیریت کنید در امتحان زیست و زیست شناسی کنکور و در کل در تحصیل موفق تر خواهید بود.

5- از افراد موفق الگو برداری کنید: فرض کنید می خواهید به قله یک کوه صعود کنید. اگر بتوانید شخصی را پیدا کنید که قبلا این مسیر را رفته است و به راه و چاه آن آشنا است و از ایشان راهنمایی بخواهید و مسیر را بپرسید به احتمال بسیار زیاد شما هم به سلامت به بالای کوه خواهید رسید. برای موفقیت در درس زیست شناسی هم از افرادی که در درس زیست شناسی درصد خوبی در کنکور کسب کرده اند و یا در امتحان نمره خوبی گرفته اند مشورت بخواهید. منابع مطالعاتی آنها، تعداد ساعت مطالعه، نحوه خلاصه برداری و .... را بپرسید.

پیشنهاد می شود مقاله
نحوه مطالعه زیست و ریاضی برای کنکور تجربی را هم بخوانید.

6- برای خودتان هدف مشخص و واضحی برای نمره و یا درصد زیست داشته باشید: اگر امتحان زیست دارید مثلا برای خودتان مشخص کنید که این ترم قصد دارید نمره بالای 18 بگیرید. اگر می خواهید در کنکور شرکت کنید به عنوان مثال روی برگه کاغذی بنویسید که: درصد زیست شناسی کنکور من بالای 80 درصد است. این موارد را به عنوان مثال در نظر بگیرید ولی به هر حال مهم است که برای خودتان هدف، نمره و یا درصد مشخصی داشته باشید. در نظر گرفتن یک هدف واضح و مشخص احتمال موفقیت شما را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد.

7- درس را در طول زمان مرور نمائید: زیست شناسی جزو آن دروسی است که هم حفظ کردنی است و هم فهمیدنی. در ضمن عملکرد موفق در امتحان و یا در کنکور برای این درس به این بستگی دارد که به چه میزان حضور ذهن دارید. ممکن است برای خودتان هم بسیار پیش امده باشد که سوال یا تست به نظر آشنا می رسد ولی مطلب را به یاد نمی آورید. چنین مواردی به این دلیل پیش می آید که به اندازه کافی درس را مرور نکرده اید و حضور ذهن کافی ندارید. باید با در نظر گرفتن مرور های منظم سعی کنید حضور ذهن خودتان را در حد بسیار خوبی نگه دارید.

برای مشاهده لیست مدرسین زیست کلیک کنید:
تدریس خصوصی زیست شناسی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 5797 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image