ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه مدرس زبان انگلیسی شویم یا چگونه میتوان معلم زبان شد

چگونه مدرس زبان انگلیسی شویم یا چگونه میتوان معلم زبان شد

به اشتراک گذاری

در این بخش در پاسخ به سوال چگونه مدرس زبان انگلیسی شویم یا چگونه میتوان معلم زبان شد توضیحاتی ارائه می گردد. اگر به کار تدریس خصوصی زبان علاقه دارید و می خواهید در این زمینه فعالیت داشته باشید و کسب درآمد کنید مطالعه ادامه ی این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در زمینه تدریس خصوصی زبان موثرتر عمل کنیم؟


توضیحات کلی در رابطه با شروع فعالیت در زمینه تدریس زبان انگلیسی


برای اینکه مدرس زبان انگلیسی شوید و بخواهید به عنوان معلم زبان در کلاس های خصوصی و گروهی فعالیت داشته باشید روش ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد. معمولا راهکاری که در مرحله اول به ذهن همه ی  افراد می رسد این است که در اینترنت و روزنامه آگهی های مرتبط با استخدام معلم خصوصی زبان و یا استخدامی مدرس زبان را جستجو می کنند. البته خوب روش خوبی است و اگر بتوانید در شروع کار با یکی دو آموزشگاه و یا حتی بیشتر کار کنید بسیار موثر می باشد. حتی اگر درآمد آن در شروع کار خوب نباشد ولی حداقل این مزیت را دارد که تجربه کسب می کنید و سوابق تدریس شما بیشتر خواهد شد.


بهترین راهکار برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی این است که در همین سایت ایران مدرس عضو شوید و تبلیغ خودتان را درج نمائید. با درج اگهی تدریس خصوصی زبان در این وب سایت متقاضیان تدریس خصوصی به صورت مستقیم و بدون واسطه با شما تماس خواهند گرفت. در سایت ایران مدرس (همین سایت) تا سال 1403 بیش از 30000 مدرس ثبت نام نموده اند و در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی و سایر دروس فعالیت دارند.


برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: تبلیغات تدریس خصوصی زبان انگلیسی، نمونه آگهی تدریس زبان



آموزشگاههای زبان در ابتدای کار کلاس گروهی به شما نخواهند داد و باید با کلاس های تدریس خصوصی شروع کنید و تونایی های خودتان را اثبات نمائید. معمولا مسئول آموزشگاه و موسسه زبان بعد از کلاس نظر شاگردها را می پرسد و اگر از نحوه تدریس شما راضی نباشند ممکن است کلاس ها ادامه پیدا نکند و یا شاگردهای دیگری به شما معرفی نکنند. پس باید توانایی های خودتان را افزایش دهید و تا جایی که ممکن است بر درس مسلط باشید.


برای مشاهده لیست مدرسین زبان انگلیسی ثبت نامی در ایران مدرس کلیک کنید: تدریس خصوصی زبان انگلیسی



پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه تدریس خصوصی زبان را شروع کنیم؟ را هم بخوانید.


نحوه پیشرفت سریع در زمینه کار و شغل تدریس خصوصی زبان انگلیسی


برای پیشرفت سریع در کار آموزش و تدریس زبان به صورت خصوصی و گروهی باید سعی کنید در کلاس ها عالی عمل کنید و هر شخصی که در کلاس های شما شرکت کرد راضی باشد. به این ترتیب تعداد شاگردهای شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. در کنار همکاری با موسسات زبان می توانید از روش های دیگری هم برای جذب شاگرد و فعالیت به عنوان معلم زبان انگلیسی استفاده نمائید. به عنوان مثال در همین سایت ایران مدرس تبلیغ خودتان را به صورت رایگان و یا ویژه ثبت کنید تا متقاضیان کلاس خصوصی زبان به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای مشخصات شما را ببینند و برای کلاس با شما در تماس باشند.


مقالات مرتبط:


چگونه تدریس را شروع کنیم


بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب


نحوه شروع تدریس زبان انگلیسی به صورت خصوصی و گروهی


این روش به نسبت همکاری با آموزشگاهها مزیت های زیادی هم دارد و به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای می توانید شاگرد داشته باشید. البته اگر در شروع کار هستید از همه ی روش ها استفاده نمائید تا در نهایت بهترین روشی که برای شما مناسب تر است را پیدا کنید. می توانید برای خودتان سایت و وبلاگی داشته باشید و یا در شبکه های اجتماعی در رابطه با آموزش زبان تولید محتوا کنید و در کنار آن شاگرد جذب نمائید.



در مقاله 25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی و کسب درامد بالاتر از تدریس خصوصی در رابطه با انواع روش های جذب شاگرد توضیحات خوبی داده شده است.


برای تبدیل شدن به معلم زبان موفق پایه کار را محکم بگذارید


اگر می خواهید کار آموزش و تدریس زبان را ادامه دهید و به کار معلم زبان بودن به عنوان یک کار اصلی نگاه می کنید باید پایه کار را محکم بگذارید. از همین ابتدای کار قوی شروع کنید و قوی ادامه دهید. هوای شاگردهای خودتان را داشته باشید و به صورت مداوم مطالعه کنید تا در کلاس ها حضور ذهن 100 درصدی داشته باشید. برای تدریس زبان انگلیسی داشتن حضور ذهن کامل بسیار لازم است. در همین سایت ایران مدرس می توانید در زمینه اموزش زبان جزوه قرار دهید و یا برای خودتان هم می توانید سایت یا وبلاگی داشته باشید و تولید محتوا کنید. بعد از شروع کار و کسب تجربه به اندازه کافی در این زمینه می توانید حتی در زمینه تدریس زبان کنکور یا آزمون های آیلتس و تافل و .... فعالیت داشته باشید و درآمد خوبی کسب نمائید. تسلط خودتان بر زبان را افزایش دهید و شاگردهای خودتان را به نتیجه برسانید تا به سرعت پیشرفت کنید.


مطالعه این مقاله خوب هم بسیار مفید است: تدریس خصوصی زبان انگلیسی و کسب درآمد حداکثری (ویژه مدرسین)


در این بخش مطالبی در رابطه با پاسخ به سوال (چگونه مدرس زبان انگلیسی شویم یا چگونه میتوان معلم زبان شد) ارائه شد و امید است که مفید بوده باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با نحوه شروع کار و شغل تدریس زبان انگلیسی، پیشرفت سریع در آن و .... ارائه می گردد.


برای معلم زبان شدن چه رشته ای باید خواند


برای اینکه معلم زبان انگلیسی شوید بهتر است در رشته های مرتبط با آن تحصیل کنید. به عنوان مثال رشته هایی مانند مترجمی زبان، ادبیات زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و ... می تواند خوب باشد. البته این یک پیشنهاد است و اساتیدی هستند که در رشته های دیگری درس خوانده اند اما مدرک آیلتس گرفته اند و با توجه به علاقه ای که به زبان انگلیسی دارند در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی مشغول هستند. اگر در رشته زبان انگلیسی و یا رشته های مرتبط با آن تحصیل کرده باشید شانس جذب شاگرد بیشتری دارید چرا که برای افراد زیادی که متقاضی کلاس خصوصی زبان انگلیسی هستند این ویژگی مهم می باشد. اما اگر در رشته دیگری هم تحصیل کرده باشید ولی به عنوان مثال مدرک آیلتس با نمره بالای 7 داشته باشید هم می توانید موفق شوید.


کلیک کنید: چگونه زبان انگلیسی را بهتر و جذابتر تدریس کنیم؟



مدرک معتبر زبان انگلیسی برای تدریس


برای اینکه بتوانید در زمینه تدریس زبان انگلیسی فعالیت داشته باشید بهتر است مدرک آیلتس یا تافل داشته باشید. خصوصا اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی آیلتس فعالیت داشته باشید لازم است مدرک آیلتس با نمره بالای 7 و 8 داشته باشید. اگر در رشته های مرتبط با زبان انگلیسی درس خوانده باشید و مدرک ارشد یا دکتری هم داشته باشید که عالی است. داشتن مدرک TTC هم می تواند بسیار کمک کننده باشد. مدرک Teaching IELTS از دانشگاههای معتبر، مدرک CPE، مدرک CELTA و ... هم بسیار خوب است. اگر مدرک آیلتس با نمره بالای 7 و 8 داشته باشید بسیار مفید است. می توانید لیست مدرسین زبان انگلیسی در همین سایت ایران مدرس را هم ببینید تا متوجه شوید اساتید چه مدارک دیگری دارند و برای اخذ آن مدارک هم اقدام نمائید.


حقوق معلم زبان در آموزشگاه


حقوق معلم های زبان در آموزشگاهها خیلی بالا نیست. آموزشگاههای زبان برای اینکه شاگردهای بیشتری را جذب کنند قیمت را پایین نگه می دارند و حدود 30 درصد مبلغ را هم خودشان برخواهند داشت. در نتیجه درآمد و حقوق مدرسین زبان در آموزشگاههای نمی تواند خیلی بالا باشد. اگر می خواهید از تدریس زبان به درآمد عالی برسید برای کسب تجربه با آموزشگاهها همکاری کنید ولی در کنار آن خودتان به صورت مستقیم برای جذب شاگرد اقدام نمائید.


در این زمینه مطالعه این مقاله مفید است: حقوق مدرس زبان ، درامد اساتید زبان


چگونه معلم زبان کودکان شویم


برای اینکه در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان فعالیت کنید می توانید در دوره های تربیت مدرس زبان کودکان شرکت کنید. اگر به تدریس زبان به کودکان علاقه دارید می توانید با داشتن دانش و تسلط کافی و در عین حال استفاده از روش های تدریس مناسب کودکان در این زمینه فعالیت کنید.


چند سال طول میکشد تا معلم زبان انگلیسی شویم


برای اینکه معلم زبان انگلیسی شوید زیاد طول نمی کشد. شما اگر به زبان انگلیسی علاقه دارید و در سطح تسلط مناسبی هستید، می توانید کار تدریس را شروع کنید. در ابتدای کار از سطوح مقدماتی شروع نمائید تا تجربه کسب کنید. به صورت همزمان روی خودتان کار کنید و مدارک لازم را بگیرید. لازم نیست حتما چندین سال زبان بخوانید و بعد شروع کنید. الان اگر در سطح تسلط مناسبی هستید تدریس را شروع کنید و در عین حال تسلط خودتان را افزایش دهید. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com تبلیغ خودتان را ثبت کنید تا بتوانید مستقیم شاگرد جذب نمائید. با آموزشگاههای زبان هم در ارتباط باشید و برای تدریس اعلام آمادگی کنید.


حتما بخوانید: چگونه مدرس آیلتس شویم


مدرک زبان انگلیسی برای استخدام


همانطور که گفته شد، برای شروع فعالیت در زمینه تدریس زبان انگلیسی و استخدام شدن خوب است حداقل مدرک لیسانس مرتبط با زبان انگلیسی و مدارکی همچون آیلتس یا تافل داشته باشید. البته باز همان طور که گفته شد، استخدام شدن در آموزشگاههای زبان را صرفا برای کسب تجربه و تکمیل رزومه خودتان در نظر بگیرید. همکاری با آموزشگاههای خوب است ولی وقتی می توانید به درآمد عالی از تدریس زبان برسید که خودتان مستقیم شاگرد جذب نمائید.


تدریس زبان انگلیسی بدون مدرک


در حالی که امکان تدریس آنلاین زبان انگلیسی و دریافت حقوق بدون مدرک وجود دارد، توصیه می کنیم گواهی TEFL را دریافت کنید. داشتن گواهینامه TEFL یا مدارک دیگری مانند تسول، آیلتس، TTC، سلتا و ... می تواند شانس شما را برای گرفتن شغل معلمی با درآمد بالاتر افزایش دهد و در نهایت شما را برای تبدیل شدن به یک معلم موثرتر در داخل و خارج از کشور آماده کند. اگر پرداخت هزینه برای فرآیند صدور گواهینامه برای شما ممکن نیست، برخی از شرکت ها معلمانی را بدون مدرک و گواهی استخدام می کنند. اما توجه داشته باشید: این مشاغل کم هستند! و رقابت با سایر متقاضیانی که هم مدرک دارند و هم گواهینامه TESOL/TEFL می تواند چالش برانگیز باشد.


حتما بخوانید: برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم


در حالی که هر شغل آموزشی دارای الزامات متفاوتی است، به طور کلی، برای تدریس زبان انگلیسی، شما باید یکی از حالت های زیر را داشته باشید:
- یک شخص نیتیو باشید یا مدرکی دال بر توانایی تقریباً در حد نیتیو خود داشته باشید. حتی برخی از کشورها معلمان را ملزم به داشتن تابعیت از ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند، استرالیا، کانادا، نیوزیلند یا آفریقای جنوبی می کنند.


- دارای مدرک معتبر TEFL با حداقل 120 ساعت آموزش با کیفیت باشید


- مدرک لیسانس داشته باشید، اگرچه برخی از مشاغل ESL معلمانی را بدون مدرک دانشگاهی استخدام می کنند.


- تجربه تدریس مرتبط داشته باشید، اغلب ترجیح داده می شود و همیشه لازم نیست.


حتما بخوانید: برای معلم زبان انگلیسی شدن چه رشته ای باید خواند


منبع: gooverseas.com و ciee.org


گردآوری و تالیف: ایران مدرس


آمار بازدید: 10914 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مبینا حیدری پنج شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲

سلام من دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی هستم میخوام دبیر زبان انگلیسی بشوم و در مدارس مشغول به کار شوم اگر ممکنه من رو راهنمایی کنید