ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم

چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با اینکه چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم و چگونه در کار تدریس خصوصی موفق بوده و در عین حال کلاس های مفیدی داشته باشیم تا شاگردهای ما بهترین نتیجه را بگیرند توضیحاتی ارائه می گردد. البته در همین سایت ایران مدرس در رابطه با نحوه تدریس خوب و موفق توضیحات زیادی ارائه شده است و مقالاتی هم در این زمینه معرفی می گردد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه کلاس بهتری داشته باشیم ؟

برای اینکه معلم خصوصی خوبی باشید مجموعه ای از عوامل را باید در نظر بگیرید. در مرحله اول باید در مسیر استعدادهای خودتان حرکت کنید. به عبارت دیگر باید سعی کنید دروسی را تدریس کنید که برای درس دادن آنها ساخته شده اید. اصلا در مرحله اول این سوال را از خودتان بپرسید که آیا تدریس برای شما کار خوبی است و به آن علاقه دارید؟ در دوران تحصیل بسیاری از ما پیش آمده است که برای دوستان و فامیل هایمان مطلبی را توضیح داده ایم. در همان تجربیات کوچکی که داریم مشخص شده است که آیا خوب می توانیم مطالب را منتقل کنیم و فن بیان خوبی داریم یا نه. البته فن بیان اکتسابی هم هست. اگر شما خودتان دانش اموز و دانشجوی زرنگی بوده باشید و در ایام تحصیل به دروس خودتان علاقه داشته اید و نمرات خوبی کسب کرده اید به احتمال زیاد در انتقال مطالب هم موفق عمل می کنید. به هر حال این را خودتان بهتر می دانید. از سر اجبار و بیکاری تدریس نکنید. ولی اگر به این کار علاقه دارید و در درس های خودتان خوب و موفق عمل کرده اید این زمینه کاری می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

مطالعه مقاله
چگونه یک معلم خوب باشیم و در کار تدریس خصوصی موفق شویم؟ هم می تواند مفید باشد.

اگر می خواهید یک معلم خصوصی خوب باشید باید در مرحله اول خودتان به فعالیت در این زمینه علاقه داشته باشید و دلتان و قلبتان جای دیگری نباشد. باید به کار خودتان اعتقاد داشته باشید و به فعالیت در این زمینه افتخار کنید. این کار می تواند بسیار خوب و پردرامد باشد به شرطی که شما پیش نیازهای آن از جمله علاقه به تدریس را داشته باشید. در مرحله بعد باید وقتی به این کار می پردازید دروسی را درس بدهید که هم خودتان در آن درس ها خوب هستید و 100 درصد مسلط می باشید و هم در عین حال متقاضیانی برای کلاس خصوصی آن دروس وجود داشته باشد. اگر ریاضی را دوست دارید و در درس ریاضی همیشه نمرات خوبی گرفته اید تدریس خصوصی ریاضی انجام دهید. اگر در درس زیست عملکرد خوبی داشته اید خوب منطقی است تدریس خصوصی زیست را انجام دهید. هر درسی را که برای تدریس انتخاب می کنید آن را زیر و رو کنید. باید درس برای خودتان کاملا حلاجی شده باشد و به تمام زوایای ان واقف باشید. در کلاس های خصوصی بلد نبودن یک سوال می تواند مساوی با از دست دادن شاگردی باشد که شاید برای جذب آن خیلی هزینه کرده باشید و ممکن بود همین شاگرد چند سال از کلاس های شما استفاده کند. امیدوارم اهمیت موضوع را درک کرده باشید. در ضمن، اگر شاگردی را از طریق آموزشگاه جذب کرده باشید و شاگرد شما راضی نباشد ممکن است اموزشگاه هم شاگردهای دیگر را به شما معرفی ننماید. بنابراین برای اینکه یک معلم خصوصی خوب باشید همیشه در اوج امادگی باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله
چطور معلمی کارآمد در کلاس باشیم؟ را بخوانید.


قبل از اینکه موارد بیشتری مطرح شود یک بار دیگر ویژگی های لازم برای موفقیت در تدریس خصوصی را با هم مرور می کنیم: 1- شروع فعالیت در این زمینه در صورت داشتن علاقه به کار تدریس خصوصی 2- انتخاب درست دروس تدریسی به گونه ای که پرمتقاضی باشد و خودتان هم به آن دروس علاقه مند باشید. 3- تسلط کامل و 100 درصدی بر دروسی که تدریس می کنید تا شاگردهای شما حفظ شوند. برای اینکه یک معلم خوب باشید این موارد را در نظر داشته باشید. برای ینکه در کار تدریس خصوصی موفق باشید و پله های موفقیت را به سرعت طی کنید دو ویژگی دیگر هم لازم است و می تواند از شما یک استاد خوب و موفق بسازد: 1- داشتن تعهد به کار و 2- پشتیبان و حامی بودن شاگردهایتان. این دو مورد هم بسیار مهم است و می تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد. در ادامه توضیحات بیشتری هم ارائه می شود. مشاهده سایت تدریس خصوصی ایران مدرس

پیشنهاد می شود مقاله عوامل موثر در تدریس خوب و موفق و روشهای نوین و پویای تدریس را هم بخوانید.

به کار تدریس خصوصی متعهد باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان نه تنها باید برای شما مهم باشد بلکه باید در اولویت اول قرار گرفته باشد. وقتی شاگردهای شما نتیجه می گیرند اتفاقات خوب شروع می شود. شاید باور نکنید ولی اگر به کار خودتان متعهد باشید و صادقانه برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان تلاش کنید بعضا حتی اگر نتیجه خوبی هم نگیرند باز هم ترم های بعد پیش شما برای درس های دیگرشان و یا برای تلاش دوباره برای پاس شدن همان درس برمی گردند. وقتی صادقانه برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان تلاش می کنید این تعهد و صداقت شما را شاگرد شما و والدین ایشان تشخیص می دهند و همواره کلاس ها را با شما هماهنگ خواهند کرد و ترم های بعد هم دوباره با خود شما تماس می گیرند. در این حالت، همین شاگردهایی که دارید شما را به عنوان یک معلم خصوصی خوب به دوستان، همکلاسی ها، آشنایان و فامیل هایشان معرفی می کنند. در اینصورت شما با کمترین هزینه شاگردهای جدید جذب می کنید و لازم هم نخواهد شد که به آموزشگاه درصدی را پرداخت نمائید.

برای درج تبلیغ تدریس خصوصی در همین سایت ایران مدرس در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک نموده و پس از ثبت نام و ورود به کنترل پنل تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. مشاهده اطلاعات بیشتر

پشتیبان و حامی شاگردهایتان باشید. یک معلم خصوصی خوب و موفق فقط این نیست که خوب تدریس می کند بلکه از تمام امکانات برای نتیجه گرفتن شاگردهایش استفاده می کند. روز قبل از امتحان یک جلسه رفع اشکال و جمع بندی را حتما داشته باشید. در طول برگزاری کلاس ها پیگیر نتیجه گرفتن و روند پیشرفت شاگردهایتان باشید. ارزیابی را هم در نظر بگیرید و با پرسیدن سوال حین ارائه درس بررسی کنید که آیا شاگرد شما در حال یادگیری است یا نه. معلم خوب بودن فقط به این معنی نیست که خوب درس بدهید. کار مدرس خصوصی به نتیجه رساندن شاگردهایش است. باید تلاش کنید شاگرد شما در عین حال که مفاهیم را خوب درک می کند و پایه درسی اش قوی می شود نمره خوبی را هم کسب کند. البته مواردی وجود دارد که در ایام امتحانات فقط برای یک دو جلسه رفع اشکال با شما تماس می گیرند. برای این افراد خیلی نمی توان کار خاصی انجام داد و اگر خودش قبلا درس را خوانده باشد این یکی دو جلسه هم موثر خواهد بود در غیر اینصورت شاید نتیجه نگیرد. اما برای مواردی که شاگرد شما از ابتدا و یا اواسط ترم کلاس ها را هماهنگ می کند باید سعی کنید علاوه بر ارائه درس خوب و بی نقص با مشاوره و راهنمایی شاگرد خودتان را به سمت موفقیت هدایت نمائید. هر کدام از شاگردهای شما بسته به وضعیت تحصیلی ای که دارد ممکن است نسخه و برنامه ریزی و مشاوره متفاوتی را لازم داشته باشد و این هنر شما است که برای هر نفر به گونه ای کلاس ها را پیش ببرید که همه ی شاگردهایتان با هر وضعیتی بتوانند نتیجه خوبی بگیرند. حتی شما باید زمان های بین کلاس ها را مدیریت کنید و با ارائه تمرین و مسئله به اندازه کافی شاگردهایتان را به سمت موفقیت هدایت نمائید.

مطالعه مقاله
چگونه تدریس خصوصی کنیم و تدریس خوبی داشته باشیم؟ هم می تواند مفید باشد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 767 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image