ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه زبان انگلیسی را تقویت کنیم

چگونه زبان انگلیسی را تقویت کنیم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه تقویت زبان انگلیسی توضیحاتی ارائه می گردد. البته به صورت کلی توضیح داده می شود که که چگونه زبان انگلیسی خودتان را تقویت نمائید. ممکن است شما بخواهید مکالمه زبان خودتان را تقویت کنید و در آن صورت توصیه های تخصصی تری را می توان ارائه نمود. مواردی که در این قسمت گفته می شود به صورت کلی برای قوی کردن پایه زبان انگلیسی شما می تواند مفید باشد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: اگر زبان انگلیسی تان ضعیف است...!

1- به مطالب انگلیسی گوش دهید. یکی از بهترین راهکارها برای تقویت زبان انگلیسی و یادگیری بهتر آن این است که تا جایی که می توانید و امکان ان را دارید به مطالب به زبان انگلیسی گوش دهید. به فیلم های زبان اصلی نگاه کنید و موسیقی انگلیسی گوش دهید. اخبار را به زبان انگلیسی بشنوید و در اتومبیل خودتان هم رادیوی انگلیسی را گوش بدهید. با گوش دادن هم لغاتی که از قبل یاد گرفته اید و در حال فراموش شدن هستند برای شما یادآوری می شود و هم ساختار درست جملات در ذهن شما جا می افت. یک کودک فقط با گوش دادن زبان مادری خودش را یاد می گیرد و این اهمیت گوش دادن را نشان می دهد.

2- دایره لغات خودتان را گسترش دهید. باید سعی کنید به صورت منظم لغاتی که بلد هستید را افزایش دهید. مثلا کتاب 504 لغت ضروری کتاب خوبی است و مواردی را به شما آموزش می دهد که عملا در مکالمه ها و اخبار و .... خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. البته اگر متن این کتاب را خوب بخوانید در متن آن هم کلمات بسیار زیاد و مفیدی ارائه شده است. وقتی لغات بیشتری را بلد هستید اخبار و مکالمات را بهتر می فهمید و خودتان هم به صورت روانتری حرف می زنید و خیلی دنبال کلمه مناسب نمی گردید. البته با مرورهای منظم و با استفاده از لغات جدید در جمله و .... باید سعی می کنید کلماتی که یاد می گیرید را همواره در ذهن داشته باشید.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم را هم مطالعه کنید.

3- بر گرامر زبان مسلط شوید. یکی از جنبه های آموزش و یادگیری زبان انگلیسی آموزش گرامر و قواعد زبان انگلیسی است. در همین سایت ایران مدرس جزوات متعددی برای یادگیری قواعد زبان ارائه شده است (برای دانلود رایگان جزوات گرامر زبان بر روی این لینک کلیک نمائید). برای قبولی در امتحان زبان انگلیسی، کسب درصد خوب در کنکور زبان و قبولی در بعضی از آزمون های زبان انگلیسی خوب بلد بودن گرارمر لازم است. وقتی به مطالب به زبان انگلیسی زیاد گوش می دهید و داستان و کتاب و .... می خوانید به صورت اتوماتیک و خود به خودی ساختار جملات و نحوه کاربرد افعال و ... را یاد خواهید گرفت. ولی به هر حال مطالعه گرامر در کنار آن می تواند سرعت یادگیری شما و کیفیت آن را افزایش دهد.


مطالعه مقاله چگونه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟ هم می تواند مفید باشد.

4- به صورت پیوسته روی یادگیری زبان کار کنید. اگر می خواهید زبان خودتان را تقویت کنید به صورت منقطع روی آن کار نکنید و به صورت پیوسته زبان بخوانید. این نکته شاید از مهمترین موارد است. وقتی زبان انگلیسی را یکی دو ماه با شدت زیاد مطالعه می کنید پیشرفت خوبی حاصل می شود و اگر آن را یکی دو ماه بعد کنار بگذارید وقتی می خواهید دوباره شروع کنید باید یک ماه را برای یادآوری در نظر بگیرید. خلاصه اینطور فایده ندارد. سعی کنید به صورت منظم مطالب را بخوانید. اگر روزانه زمان کمتری را هم در نظر بگیرید ولی در عوض خواندن و مطالعه زبان را قطع نکنید باز هم پیشرفت خوبی خواهید داشت.

5- در کلاس های گروهی و بحث آزاد شرکت نمائید. یکی دیگر از راهکارهای آموزش و قوی کردن پایه زبان انگلیسی این است که در کلاس های گروهی ای که در آموزشگاهها برگزار می شود و یا در کلاس های بحث آزاد شرکت نمائید. خصوصا اگر می خواهید مکالمه زبان خودتان را تقویت کنید در این حالت شرکت در چنین کلاس هایی کاملا مفید است. در بسیاری از آموزشگاهها کلاس های بحث آزاد به صورت رایگان هم برگزار می گردد و شرکت در چنین کلاس هایی می تواند موثر باشد.

6- از کلاس های تدریس خصوصی زبان استفاده کنید. راهکار دیگری هم برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی وجود دارد و آن هم استفاده از کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی است. در مقاله
کلاس های تدریس خصوصی بهترین راهکار برای یادگیری سریع زبان در رابطه با مزایای این کلاس ها توضیحات زیادی داده شده است. از جمله اینکه این کلاس ها به نسبت کلاس های گروهی بازدهی بالاتری دارد، هدفمند است و سطح آن هم قابل تنظیم می باشد. برای آموزش زبان در زمان کمتر و با سرعت بالاتر می توانید روی این کلاس ها حساب کنید. البته اگر مواردی که در بالا گفته شد را هم رعایت نمائید و در کنار استفاده از این کلاس ها خودتان هم برای مطالعه و مرور مطالب وقت بگذارید بازدهی این کلاس ها خیلی بیشتر هم خواهد شد.

برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی زبان خانم و آقا بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.

7- داستان و کتاب انگلیسی بخوانید. در نهایت با خواندن کتاب و داستانهای انگلیسی زبان خودتان را قوی تر و قوی تر کنید. حین مطالعه کتاب و داستان به لغات جدیدی که اخیرا یاد گرفته اید دقت نمائید و حتی نحوه استفاده از قواعد گرامری را هم در نظر داشته باشید و مثلا توجه کنید که از جملات شرطی، ضمایر فاعلی و مفعولی و ... چگونه استفاده شده است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 761 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image