ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم

چگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری لغات انگلیسی توضیحاتی داده می شود و در رابطه با اینکه چگونه این لغات را برای خودتان بهتر به خاطر بسپارید هم توضیحاتی داده خواهد شد. برای یادگیری بهتر لغات انگلیسی موارد زیر را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 10 قانون یادگیری زبان انگلیسی!

1- به صورت مداوم لغات جدید را آموزش ببینید و دایره لغات خودتان را افزایش دهید. در مکالمات انگلیسی و یا هر زبان دیگری مهم است که دایره لغات وسیعی داشته باشید. وقتی کلمات زیادی را بلد هستید هم حین حرف زدن کمتر تعلل می کنید و سریعتر لغت مورد نظرتان را برای استفاده پیدا می کنید و هم شخصی که حرف می زند را بهتر می فهمید. با استفاده از کتاب 504 و یا کتاب های مشابه دایره لغات خودتان را به صورت پیوسته توسعه دهید. هر روز سعی کنید حداقل 4 یا 5 کلمه جدید را یاد بگیرید.

2- به صورت مداوم لغات انگلیسی را مرور کنید تا در ذهن شما جا بیفتد. برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی و برای اینکه لغات جدید را بهتر یاد بگیرید مرور خیلی مهم است. به صورت مداوم مطالبی که یاد گرفته اید را مرور نمائید. دفترچه ای داشته باشید و یا در برگه هایی در یک طرف برگه لغت جدید و در طرف دیگر آن معنی و مفهوم آن را بنویسید. حتی در کنار معنی لغت اگر یک جمله به عنوان مثال هم بنویسید که خیلی بهتر است. این دفترچه و یا این برگه ها را همراه خودتان داشته باشید تا در اتوبوس، صف بانک و یا در تاکسی و یا هر جایی که ممکن شد آنها را مرور نمائید.

برای مشاهده لیست مدرسین خانم و آقای زبان انگلیسی بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.

3- مطالب درک مطلب مرتبط با لغات جدید را بخوانید و زیر لغات جدید خط بکشید. معمولا در هر کتاب آموزش زبان انگلیسی وقتی تعدادی لغت جدید در هر درس ارائه می گردد برای آن یک مطلب درک مطلب هم وجود دارد و لغات جدید در آن مطلب استفاده می شود. این متن ها مزیتی که دارد این است که نحوه کاربرد کلمات جدید را در متن نشان می دهد. بنابراین مطالعه این متن ها و خط کشیدن زیر کلمات و لغات جدید به بهتر یاد گرفتن آنها کمک زیادی می کند.


4- در مکالمات خودتان از این لغات جدید استفاده نمائید. اگر به صورت مداوم لغت های جدیدی که یاد گرفته اید را مرور نمائید برای شما در لایه های بالایی ذهنتان می مانند و وقتی حرف می زنید خود به خود می توانید از این موارد جدید هم استفاده کنید. البته شرط آن این است که به اندازه کافی مرور کرده باشید و در عین حال کاربرد لغتهای جدید در متن را خوب یاد گرفته باشید. اگر ندانید از یک کلمه چگونه و با چه دسوترزبانی در متن می توان استفاده کرد و در چه مواردی کاربرد دارد فقط بلد بودن معنی لغوی آن فایده ای برای شما ندارد.

پیشنهاد می شود مقاله چگونه انگلیسی را به سرعت یاد بگیریم را هم بخوانید.

5- فرم های مختلف یک لغت جدید را یاد بگیرید. همانطور که گفته شد باید تلاش کنید کلمات جدید را به صورت کاربردی یاد بگیرید. باید فرم مصدری، فرم صفتی، فعلی و ... یک لغت را بدانید. البته شاید یک کلمه جدید معمولا فقط به عنوان صفت بیشتر استفاده شود و یا به یک فرم خاص خیلی متداول باشد. هر چی که هست آن را خوب یاد بگیرید.

6- با کلمات و لغات جدید جمله بسازید. علاوه بر دیدن لغات جدید در جملاتی که در خود کتاب ها وجود دارد، برای یادگیری بهتر آن بد نیست خودتان هم روی کاغذ یکی دو جمله به آن بسازید. به زبان خودتان و در رابطه با خودتان و یا اتفاقاتی که امروز یا دیروز افتاده است یکی دو جمله بنویسید و از کلمه جدیدی که یاد گرفته اید در آن استفاده نمائید. اینکه عملا در جمله سازی از این لغات استفاده کنید باعث می شود بهتر برای شما جا بیفتد.

مطالعه مقاله
بهترین روش ها و راهکارها برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در منزل هم می تواند مفید باشد.

7- با هر 10 لغت جدید یک داستان و یا یکی دو پاراگراف بنویسید. در نهایت اخر هفته می توانید یک داستان و یا در حد یک هفته یک داستان کوتاه خیالی بنویسید و از کلمات جدیدی که یاد گرفته اید در آن استفاده کنید. به هر میزان با استفاده از این روش ها و یا روش های خلاقانه دیگر که به نظر خودتان ممکن است برسد از لغات استفاده نمائید در نهایت بهتر و بیشتر در ذهن شما خواهد ماند. به اخبار گوش دهید و فیلم ببینید و لغات جدید را در آن تشخیص دهید. هر چه بیشتر کار کنید بهتر این کلمات را یاد خواهید گرفت. مرور منظم بسیار در یادگیری بهتر لغات جدید موثر است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 558 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image