ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله آموزش زبان نحوه یادگیری بهتر قواعد و گرامر زبان انگلیسی

نحوه یادگیری بهتر قواعد و گرامر زبان انگلیسی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری بهتر قواعد و گرامر زبان انگلیسی توضیحاتی ارائه می گردد. یکی از جنبه های مهم آموزش هر زبان خارجی یادگیری قواعد و گرامر آن زبان است.


حتما مطالعه کنید: دانلود رایگان 20 فیلم عالی و بسیار مفید آموزش قواعد و گرامر زبان انگلیسی


البته اگر هدف شما خوب حرف زدن به زبان انگلیسی و اموزش مکالمه زبان است با زیاد گوش دادن به اخبار، داستان، فیلم و موسیقی و .... به زبان انگلیسی ساختار جمله ها به صورت اتوماتیک برای شما جا می افتد. در هر صورت، مطالعه گرامر زبان در این حالت هم مفید است و در ضمن در بسیاری از موارد در آزمون های مختلف، کنکور و امتحان از مبحث گرامر و قواعد زبان به صورت مستقیم سوال پرسیده می شود و خوب بلد بودن آن مهم است. برای یادگیری بهتر قواعد و گرامر زبان انگلیسی موارد زیر را در نظر داشته باشید:


1- زیاد گوش دهید


همانطور که گفته شد گوش دادن مادر یادگیری است. حتی برای اینکه بتوانید بر قواعد زبان انگلیسی مسلط شوید گوش دادن یکی از راه حل ها است. کودکی که بعد از 2 یا 3 سال خیلی روان به زبان مادری خودش حرف می زند و در بسیاری از اوقات افعال حل و گذشته و آینده را درست استفاده می کند فقط با گوش دادن این موارد را یاد گرفته است. این کودک جملات شرطی، سوالی، منفی و ... را هم درست استفاده می کند. اگر دقت کرده باشید فقط با گوش دادن به این سطح از تسلط و خوب حرف زدن رسیده است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود کتاب گرامر زبان



2- هر روز زمانی را برای یادگیری در نظر بگیرید


برای یادگیری یک زبان خارجی جدید و گرامر و قواعد زبان بهتر است بصورت پیوسته مطالعه کنید و درس بخوانید. اینکه در یک روز بخواهید 7 ساعت کار کنید و 6 روز دیگر کاری انجام ندهید خوب نیست. بهتر است هر روز یک ساعت کار کنید تا پیشرفت سریع خودتان را ببینید. یادگیری زبان را قطع نکنید و به صورت پیوسته در برنامه روزانه خودتان آن را در نظر داشته باشید.


پیشنهاد می شود مقاله چگونه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟ را حتما بخوانید.


3- با استفاده از گرامرهای جدید چند جمله بنویسید


راهکار بسیار خوب دیگری که وجود دارد این است که سعی کنید از قواعد جدید استفاده نمائید. در درس ریاضی هم وقتی مطلبی را یاد می گیرید تا زمانی که برای آن تمرین و مسئله حل نکنید از یادگیری و فهمیدن مطلب خبری نیست. برای اینکه گرامر و قواعد جدید برای شما خوب جا بیفتد سعی کنید برای آن جملاتی را به زبان خودتان بنویسید. مثلا اگر در حال یادگیری جملات شرطی هستید برای کارهایی که در طول روز انجام می دهید چند جمله شرطی بنویسید و سعی کنید از این قاعده جدید استفاده نمائید. هر چه بیشتر روی این موارد کار کنید و جملات بیشتری بنویسید در نهایت مسلط تر خواهید شد.


رایگان دانلود کنید: دانلود کامل ترین و مفیدترین خلاصه گرامر زبان انگلیسی


4- از جزوات آموزشی موجود در ایران مدرس استفاده کنید


در همین سایت ایران مدرس جزوات بسیار خوبی برای یادگیری و آموزش قواعد زبان انگلیسی به صورت مبحثی و درس به درس ارائه شده است. این جزوات را به صورت رایگان می توانید دانلود نمائید و در سیستم خودتان ذخیره کنید تا سرفرصت مطالعه کنید. در این جزوات مباحث گرامری بسیار مهم مانند ضمایر - ضمایر شخصی (personal pronoun)، مطابقت فعل با فاعل، بیان کمیت در زبان انگلیسی Some, any، استفاده بنیانی از حروف تعریف ( a, an, the)، اسم های قابل شمارش و غیر قابل شمارش، اسم مالکیت در زبان انگلیسی (possessive noun)، کاربرد، تلفظ و املای – s پایانی در کلمات زبان ، عبارت قیدی زمان (جمله واره های قیدی زمان)، افعال حالتی یا stative و افعال کنشی action در انگلیسی، Simple future in the past tenses: زمان آینده در گذشته ساده، زمان گذشته کامل استمراری (ماضی بعید استمراری) و .... مورد بررسی قرار گرفته است.


برای دانلود کاملا رایگان جزوات مبحثی زبان انگلیسی بر روی لینک دانلود جزوه گرامر زبان انگلیسی کلیک نمائید.


5- از اساتید تدرس زبان کمک بگیرید


راهکار و روش بسیار خوب دیگری که برای آموزش بهتر زبان انگلیسی وجود دارد این است که از مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی فعالیت دارند کمک بگیرید. در کلاس های خصوصی زبان می توانید پیشرفت سریعتر و بهتری داشته باشید. در این کلاس ها به صورت اختصاصی می توانید اشکالاتی را که دارید مطرح کرده و برطرف نمائید. خوبی و مزیت کلاس های خصوصی به نسبت کلااس های گروهی این است که در این کلاس ها هر سوالی را می توانید بپرسید و حتی مباحث مرتبط با گرامر و قواعد زبان را می توانید از پایه ای ترین حالت خودش اموزش ببینید. این کلاس ها سطح قابل تنظیمی دارد و مطالب به گونه ای در آن ارائه می گردد که حتما برای شما مفید باشد.


برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش خصوصی زبان بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.


6- تمرینات موجود در کتاب درسی یا کتاب های مرجع را انجام دهید


علاوه بر تمرینی که در بالا گفته شد و آن هم نوشتن جملات به زبان خودتان با استفاده از گرامرهای جدید بود، راهکار دیگری هم که برای کسب تسلط بالاتر بر قواعد زبان وجود دارد این است که تمریناتی که در کتاب های درسی برای قواعد زبان وجود دارد و یا تمریناتی که در کتاب های مرجع آموزش زبان در ارتباط با این قضیه ارائه شده است را انجام دهید. این تمرینات می تواند حالت تشریحی و یا چهار گزینه ای داشته باشد و در هر صورت برای یادگیری زبان بهتر و تسلط بر قواعد مفید است.


پیشنهاد می کنیم مطالعه نمائید: آموزش گرامر انگلیسی از پایه تا پیشرفته 100 درصد رایگان


7- حین مطالعه داستان و مطالب انگلیسی قواعد جدید را تشخیص دهید


این روش هم می تواند موثر و مفید باشد. به این ترتیب که مثلا وقتی در حال مطالعه یک داستان و یا هر مطلب دیگری به زبان انگلیسی هستید سعی کنید در متنی که مطالعه می کنید قواعد جدیدی که اخیرا یاد گرفته اید را تشخیص دهید. به عنوان مثال اگر اخیرا گرامر مرتبط با زمان گذشته کامل استمراری را مطالعه کرده اید می توانید در متنی که مطالعه می کنید دنبال استفاده از این قادعه بگردید و زیر آن خط بکشید.


با در نظر گرفتن مواردی که ذکر شد می توانید قواعد و گرامر زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیرید و بر آن مسلط شوید. مطالعه مقاله آموزش سریعتر گرامر، قواعد و مکالمه زبان انگلیسی هم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می گردد.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 751 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image