ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه استاتیک را تدریس کنیم

چگونه استاتیک را تدریس کنیم

به اشتراک گذاری

استاتیک یکی از دروس مهم در مقطع دانشگاه برای بسیاری از رشته های فنی و مهندسی است. مشابه درس های عمومی، بسیاری از دانشجویان رشته های فنی مهندسی مانند مهندسی شیمی، عمران، معماری، صنایع، مکانیک، هوافضا و .... باید این درس را پاس نمایند. بنابراین، درس استاتیک درس بسیار مهمی است و نحوه تدریس آن در این بخش مورد بررسی قرار می یگرد.

در حقیقت درس استاتیک برای دانشجویان درس را حتی به حساب نمی آید و اساتید این درس و مدرسین تدریس خصوصی استاتیک هم در بسیاری از موارد در نحوه تفهیم آن مشکل دارند. در این درس در یکی دو فصل اول مباحث مرتبط با نیروها و بردارها ارائه می گردد. به هر حال در درس استاتیک یا ایستایی دانشجویان با نیرو بیش از هر پارامتر دیگری سر و کار دارند. بنابراین نیرو هم چون یک کمیت برداری است لازم است تا دانشجویان کار کردن با بردارها را به خوبی بلد باشند. اساتید استاتیک در همان جلسات اول باید روی یاداوری مبحث بردار تاکید داشته باشند و با ارائه تمرینات کافی مطمئن شوند که دانشجویان این مباحث را بلد هستند. در بحث بدست آوردن گشتاور نیرو به عنوان مثال ضرب برداری کاملا لازم است و دانشجو باید بتواند این ضرب را به درستی انجام دهد. البته در بسیاری از موارد مانند تحلیل خرپاها و سازه های سه بعدی لازم است دانشجویان پایه هندسه قوی ای داشته باشند و اساتید می توانند در مواردی حین حل تمرینات فرمول های لازم در این زمینه را یادآوری نمایند. - دانلود رایگان: دانلود جزوه استاتیک: قوانین نیوتون و بردارها

برای تدریس درس استاتیک و یا هر درس دیگری در بسیاری از موارد اساتید چاره ای ندارند جز اینکه خودشان را با سطح کلاس هماهنگ نمایند. اگر در واردی دانشجویان ضعف های پایه ای دارند استاد می تواند مثلا بعد از تشخیص چنین اشکالاتی در اکثریت دانشجویان جلسه سوم را برای برگزاری امتحانی از فصل بردارها در نظر بگیرد تا دانشجویان با مرور مطالب خودشان را به سطح قابل قبولی برسانند (دانلود جزوه ی بردار). حتی بعد از ارائه مباحث مرتبط با تعادل ذره و یا تعادل جسم صلب، استاد می تواند امتحان کوچکی هم از این بخش بگیرد. چون در بحث های بعدی مانند قاب ها و ماشین ها و بحث هایی مانند تیرها، رسم نمودار نیروی برشی و گشتاور خمشی، خرپا و .... استفاده از معادلات تعادل بسیار زیاد لازم است. اگر دانشجو در همان قدم های اول مبحث تعادل را خوب یاد بگیرید و خصوصا تعادل جسم صلب در حالت دو بعدی و سه بعدی را خوب یاد گرفته باشد، در فصل های بعد هم که از این معادلات به عنوان ابزار کار در مسائل مختلف استفاده می شود اشکالات زیادی نخواهد داشت. دانلود جزوه آموزشی بردارها (تساوی، برآیند، تفاضل)

نکته ای که در مورد درس استاتیک حائز اهمیت است این می باشد که این درس مانند درس فیزیک و ریاضی و ... فرمول ها و روابط زیادی ندارد و شاید بتوان گفت که با همان معادلات تعادل می توان اکثر سوالات را حل نمود. بنابراین دانشجویان لازم نیست روی بحث حفظ کردن و به خاطر سپردن روابط خیلی سرمایه گذاری کنند و نوع درس هم اصلا اینطور نیست که حفظ کردن روابط برای آن مزیتی به حساب بیاید. نکته ای که هم اساتید استاتیک و هم دانشجویان باید در نظر داشته باشند این است که در این درس قوه استدلال و تحلیل دانشجو باید تقویت شود. خود مدرس استاتیک در کلاس هایی که دارد باید سعی کند با ارائه توضیحات کافی و با ارائه استدلال های منطقی سوالات را حل نماید و از طریق تمریناتی که به دانشجویان می دهد هم تلاش کند که دانشجویان این مهارت را بدست آورند. در کلاس هم حتی می توتان بعضا تمریناتی را داد و به دانشجویان فرصت داد تا آن را حل کنند و از هر کدام از دانشجویان خواست که دلیل خودشان را برای راه حلی که ارائه نموده اند بیان کنند. بنابراین در این درس مانند اکثر درس های دیگر رشته های فنی مهندسی مهم است که دانشجویان بتوانند قوه تحلیل و استدلال ذهنی خودشان را برای حل مسائل افزایش دهند و تلاش استاد هم از طریق ارائه تمرینات و یا ارائه توضیحات مستدل در کلاس ها باید همین باشد. نحوه حل معادلات تعادل در درس استاتیک

برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی استاتیک و یا هر درس دیگری در همین سایت ایران مدرس عضو شوید و با ثبت تبلیغات رایگان و یا ویژه با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید. استاتیک یکی از درس های پر چالش برای دانشجویان است و متقاضیان زیادی هم برای کلاس های خصوصی دارد. با ثبت نام در ایران مدرس و ثبت تبلیغات تدریس می توانید به صورت حضوری و یا اینترنتی با دانشجویانی که در این درس ضعف دارند در ارتباط باشید و با برگزاری کلاس برای آنها از این طریق درآمد خوبی هم کسب کنید.

منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 967 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image