ارتباط مستقیم با 30601 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله کنکور نحوه انتخاب رشته صحیح برای کنکور 1403 و 1404

نحوه انتخاب رشته صحیح برای کنکور 1403 و 1404

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه انتخاب رشته صحیح برای کنکور 1403 و 1404 مطالبی ارائه شده است. همانطور که می دانید انتخاب رشته درست و اصولی برای کنکور به اندازه خود درس خواندن برای کنکور و به اندازه کسب رتبه خوب در کنکور مهم است.


نحوه انتخاب رشته صحیح برای کنکور


در بسیاری از موارد پیش آمده است که افراد با یک انتخاب رشته درست و اصولی به نسبت رتبه ای که کسب کرده اند رشته بسیار بهتری را قبول شده اند. بنابراین اینطور نیست که بگوییم با انتخاب رشته با رتبه خیلی پایین می توان هر رشته های را قبول شد ولی به هر حال می توان به نسبت رتبه ای که کسب کرده اید بهترین رشته ممکن را قبول شد.


در همین سایت ایران مدرس مقالات بسیار خوبی در زمینه انتخاب رشته اصولی و درست ارائه شده است که در همین بخش معرفی می گردد و مطالعه این مقالات می تواند به شما در انتخاب رشته درست در کنکور 1403 و 1404 بسیار کمک کند.


حتما بخوانید: بهترین معلم خصوصی ریاضی کنکور 1403 و 1404


در هر رشته ای که تحصیل می کنید (ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی و ...) و هر رتبه ای که کسب کرده اید برای انتخاب رشته اصولی دو عامل بسیار مهم را در نظر داشته باشید. اولین عامل این است که تا حد معقولی به علاقه خودتان اهمیت بدهید. اگر به پزشکی علاقه ندارید لزومی ندارد حتما پزشکی بخوانید می توانید رشته ای را بخوانید که تا حدی بازار کار خوبی دارد ولی به آن علاقه هم داشته باشید. نکته دوم این است که رشته انتخابی شما باید بازارکار مناسبی داشته باشد.



توصیه های مفید برای انتخاب رشته


یکی از مقالات خوبی که در همین سایت ایران مدرس ارائه شده است و می تواند به شما در انتخاب رشته کنکور 1403 و 1404 کمک کند مقاله توصیه های مفید برای انتخاب رشته بهتر است. بخشی از این مقاله به صورت زیر است: به انتخاب رشته تنها به عنوان راهی که درهای دانشگاه را به رویتان باز می‌کند نگاه نکنید. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب رشته، انتخاب سرنوشت و آینده شماست. این انتخاب؛ شغل، درآمد و مسیر حقیقی زندگی‌تان را مشخص می‌کند. پس مراقب باشید که برای این انتخاب حساس عجولانه و احساسی تصمیم‌گیری نکنید.


انتخاب رشته درست و اصولی


در مقاله بهترین توصیه ها برای یک انتخاب رشته درست، صحیح و اصولی هم توصیه های بسیار خوبی برای انتخاب رشته درست و اصولی ارائه شده است. این مقاله خوب هم می تواند بسیار کمک کننده باشد. بخشی از این مقاله در ادامه ارائه شده است:  يكي از مهم ترين مسايلي كه هنگام انتخاب رشته بايد مورد توجه قرار گيرد علاقه فرد است. ميل و علاقه در هر كار سبب مي شود شخص با انرژي بيشتري فعاليت كند. بسياري از دانشجويان به خاطر آن كه به رشته تحصيلي خود علاقه نداشته اند، ترك تحصيل كرده اند و تعدادي ديگر نيز نتوانسته اند در رشته خود موفق باشند.


بي شك بسياري از داوطلبان براي آن كه بتوانند شغل بهتري پيدا كنند يا اين كه احتمال اشتغال آنان افزايش يابد به دانشگاه وارد مي شوند. همه رشته هاي تحصيلي از وضعيت شغلي يكساني برخوردار نيستند. بنابراين بازار كار آن ها اشباع شده است. از طرفي بعضي از رشته هاي تحصيلي زمينه شغلي مناسبي ندارند، چرا كه يا شناخته شده نيستند يا ضرورت آن ها در حال حاضر احساس نشده است. واقع بيني و دوري از تعصب، داوطلبان را ياري مي كند رشته مناسبي انتخاب كنند.


این مقاله هم مفید است: بهترین مدرسین کنکور 1403 و 1404


کلیدهای طلایی انتخاب رشته


اگر در جستجوی کلیدهای طلایی برای انتخاب رشته کنکور 1403 و 1404 هستید حتما مطالعه مقاله 22 کلید طلایی در انتخاب رشته را از دست ندهید. در این مقاله توصیه های بسیار خوبی ارائه شده است. بخش از این مقاله به صورت مقابل است: دفترچه راهنمای انتخاب رشته را خودتان به دقت مطالعه کنید و هنگام دریافت برگه انتخاب رشته با اطلاعیه ها و نکاتی که سازمان سنجش یا دانشگاه ها در مورد ظرفیت و شرایط پذیرش منتشر می کنند توجه نمایید. رشته شبانه و پیام نور شهر خود یا شهرهای نزدیک را انتخاب نمایید زیرا اولاً سهمیه اختصاص یافته برای شما بیشتر است و ثانیاً امکانات خوابگاهی در دانشگاه های شبانه کمتر وجود دارد. فقط با افراد خبره و آگاه که با شرایط و نحوه پذیرش دانشجو طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته امسال آشنایی کامل دارند مشورت نمایید. زیرا هر سال نحوه گزینش شرایط پذیرش در بعضی از رشته ها تغییر می کند.


نکات تکمیلی و مهم


مقالاتی که ارائه شد مقالات بسیار خوبی هستند اما باز هم مقالات بهتری در همین سایت ایران مدرس برای افزایش آگهی شما در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال مقاله توصیه هایی برای انتخاب رشته که منبع آن پیک سنجش است را بخوانید. بخش از این مقاله به صورت مقابل است: پر کردن صحیح و با دقت فرم انتخاب رشته اینترنتی: پس از زحمات فراوانی که داوطلب متحمل می شود و به انتخاب رشته مبادرت می ورزد لازم است هنگام پر کردن فرم انتخاب رشته در مرتب کردن و وارد کردن کد رشته های مورد علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی، دقت کافی به عمل آید. بی دقتی و نوشتن کدهای نادرست ممکن است به پذیرش فرد در رشته هایی منجر شود که به هیچ وجه مورد نظرش نبوده است. به هنگام ثبت نام اینترنتی دقت لازم را به عمل آورید و در پایان از روی فرم انتخاب رشته خود پرینت تهیه کنید.


اشتباهات انتخاب رشته


شما ممکن است حین انتخاب رشته اشتباهاتی را مرتکب شوید. بهتر است قبل از اینکه چنین اشتباهاتی برای شما رخ دهد مقاله اشتباهات در زمان انتخاب رشته را بخوانید تا بتوانید یک انتخاب رشته اصولی و صحیح داشته باشید. بخش از این مقاله هم در ادامه ارائه شده است: اولویت بندی نامناسب رشته ها: این اتفاق برای بسیاری از داوطلبان روی داده است که هنگام اعلام نتایج نهایی هر چند رتبه برای رشته های بهتر و مورد علاقه خود را کسب کرده اند، اما در رشته هایی پذیرفته شده اند که اولویت پایین تری برای آن قائل بوده اند. علت این رخداد ترتیب نادرست انتخاب رشته هاست (داوطلبان سعی نمایند حتما با در نظر گرفتن ویژگیهای فردی مثل علاقه، ارزش و مهارت و با کسب اطلاعات کافی از رشته های دانشگاهی و مشورت با افراد مطلع و متخصص، با توجه به رتبه ای که کسب نموده اند، لیستی از رشته های دلخواه تهیه کرده و به ترتیب اولویت، آنها را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند).


مقاله دیگری که در زمینه انتخاب رشته باز هم در همین سایت ایران مدرس ارائه شده است مقاله نکات مهم در انتخاب رشته می باشد و از پیک سنجش گرفته شده است. در کنار سایر مقالات معرفی شده مطالعه این مقاله خوب هم برای داشتن یک انتخاب رشته صحیح در کنکور 1403 و 1404 می تواند بسیار کمک کننده باشد. بخش از این مقاله به صورت زیر است: صرفا بر اساس رتبه انتخاب رشته نکنید. توجه کنید که انتخاب و احتمالا پذیرش در رشته هایی که از آنها اطلاع کافی ندارید، مورد علاقه شما نیست، با ویژگیهای شخصیتی شما هم خوانی ندارد و یا صرفا بنا به خواست والدین یا افراد دیگر تاثیر گذار در زندگی شما انتخاب می شوند، ضمن اینکه شما را از اهداف مهم زندگیتان دور می سازد، ضررهای روانی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را در آینده برای شما به همراه خواهد داشت.


در نهایت به توصیه های خود سازمان سنجش در بحث انتخاب رشته برای کنکور توجه کنید چون هر سال ممکن است قوانین و اولویت ها تغییر کند. شاید انتخاب رشته سال 1404 با 1403 متفاوت باشد و هر سال قوانین کمی متفاوت شود. می توانید از مدرسین تدریس خصوصی کنکور هم در این زمینه مشورت بگیرید. توجه داشته باشید که به حرف هر شخصی گوش ندهید و فقط از افراد با تجربه و متخصص مشورت بگیرید. در نهایت مطالعه مقاله زیر هم می تواند کمک کننده باشد.


دوعامل بسیار مهم در انتخاب رشته کنکور


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 836 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image