ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی نکات تدریس خصوصی (ویژه مدرسین و اساتید تدریس خصوصی)

نکات تدریس خصوصی (ویژه مدرسین و اساتید تدریس خصوصی)

به اشتراک گذاری

در این بخش تعدادی از نکات تدریس خصوصی که می تواند برای مدرسین و اساتید تدریس خصوصی مفید و موثر باشد ارائه می گردد. به هر حال، اساتید زیادی در همین سایت ایران مدرس در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارند و یادآوری تعدادی از نکات می تواند برای جذب شاگرد بیشتر و کسب درآمد بالاتر می تواند مفید باشد.

نکته 1 – در همین سایت ایران مدرس مقالات متعددی در زمینه موفقیت در تدریس خصوصی ارائه شده است. نکاتی که در این مقاله ارائه می شود می تواند مفید باشد ولی به هر حال می توانید مقالات متعددی که در این زمینه در این وب سایت موجود است را مطالعه کنید و در کار تدریس خصوصی پیشرفت نمائید. مقاله نکات مهم در تدریس خصوصی در این زمینه مفید است. برای مشاهده مقالات مرتبط با موفقیت در تدریس خصوصی و چگونگی کسب درآمد بالاتر از تدریس بر روی عبارت موفقیت در تدریس و برای مشاهده مقالاتی که در زمینه نحوه ثبت تبلیغات تدریس خصوصی موفق برای جذب شاگرد ارائه شده اند بر روی لینک آگهی تدریس خصوصی کلیک نمائید. در این وب سایت مقالاتی در زمینه تدریس خصوصی و نحوه جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی ارائه شده است که در هیچ سایت دیگری چنین مقالاتی وجود ندارد. مطالعه این مقالات برای موفقیت در این زمینه به شدت می تواند موثر و کمک کننده باشد. مطالعه کنید: راهنمایی ثبت نام برای تدریس خصوصی و جذب شاگرد

نکته 2 – برای فعالیت در این زمینه بهتر است دروسی را انتخاب کنید که هم خودتان به آن دروس علاقه دارید و هم در عین حال متقاضیان کافی برای تدریس خصوصی دارد. اینکه شما به چه دروسی بیشتر علاقه دارید را خودتان بهتر می دانید البته نمراتی که در دوره متوسطه و دانشگاه در دروس مختلف گرفته اید هم نشان دهنده علایق شما می تواند باشد. به عنوان مثال اگر در درس فیزیک همواره نمرات خوبی گرفته اید تدریس خصوصی فیزیک که پرمتقاضی هم هست می تواند برای شما مناسب باشد. آموزش انواع نرم افزارهای عمومی مانند فوتوشاپ، ورد، اکسل و ... و نرم افزارهای مهندسی مانند matlab ، تدریس اتوکد، سالیدورکس و ... هم تقاضای بالایی دارد. تدریس خصوصی زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی هم بسیار پرمتقاضی است. دروسی مانند ریاضی، هندسه، حسابان، دروس تخصصی رشته های فنی مهندسی در مقطع دانشگاه و ... هم موارد خوبی است. اگر بتوانید در زمینه تدریس خصوصی زیست کنکور فعالیت موفقی داشته باشید و شناخته شوید نانتان در روغن است. در شهرهای بزرگ که تعداد دانشگاههای بیشتری وجود دارد دروس ریاضی و فیزیک عمومی 1 و 2 هم بسیار پرمتقاضی می باشد. مواردی که گفته شد تنها مثال هایی هستند. در رشته تحصیلی خود شما خودتان بهتر می دانید که چه درس هایی پرمتقاضی است. پس هم تقاضا را در نظر داشته باشید و هم علاقه خودتان را. اگر می خواهید به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت داشته باشید بهتر است دروسی را تدریس کنید که در عین دارا بودن متقاضی زیاد خودتان هم از یادگیری، آموزش و تدریس آنها لذت ببرید.

نکته 3 – فکر می کنید سطح بالای درآمد یک مدرس تدریس خصوصی و یا هر شخص دیگری در هر زمینه کاری را چه چیزی تعیین می کند؟ در مرحله اول به باورهای خود شخص بستگی دارد. قبول کنید شخصی که در ذهن خودش نهایت درآمد یک معلم خصوصی را 2 میلیون تومان در ماه تصور می کند و درآمد رویایی خودش که می تواند به آن برسد را همان 2 میلیون تومان تصور می کند هیچ وقت نمی تواند 5 میلیون تومان درآمد داشته باشد. چنین شخصی اصلا باور نمی کند که این درآمد ممکن است و برای آن هم تلاشی نمی کند. بهتر است هر ترم درآمدی برای خودتان در نظر بگیرید و سال به سال یا ترم به ترم 10 درصد، 15 درصد یا 50 درصد آن را افزایش دهید. با در نظر گرفتن هدف های افزایشی به صورت تدریجی می توانید پیشرفت کنید و بر محدودیت های ذهنی غلبه نمائید. درآمد کار تدریس خصوصی می تواند بسیار بالا باشد. البته توجه کنید که در مرحله اول باید خودتان این را بخواهید و باور کنید که ممکن است. در ادامه به تناسب هدف های افزایش ای که در نظر گرفته اید تعداد شاگردها و کیفیت کار خودتان را افزایش می دهید و یا دروسی را تدریس می کنید که برای هر جلسه افراد حاضر هستند مبلغ بیشتری را پرداخت کنند و در نتیجه شما نهایتا به هدف خودتان خواهید رسید. بعضی از دروس مانند ریاضی متوسطه را افراد زیادی درس می دهند و این دروس پتانسیل درآمد زایی خیلی بالایی ندارند. البته تدریس خصوصی ریاضی بسیار پرمتقاضی است ولی اگر درامد های بالاتری می خواهید مثلا می توانید ریاضیات دانشگاه و یا ریاضی کنکور تدریس کنید و شناخته شوید. به این ترتیب می توانید پول بیشتری از کار تدریس خصوصی در بیاورید. - حتما بخوانید:
تدریس خصوصی به عنوان کار نیمه وقت و تمام وقت

نکته 4- پارامترهای مختلفی بر موفقیت در تدریس خصوصی اثر می گذارد و اگر می خواهید در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشید باید در زمینه های متعددی عملکرد شما خوب باشد. به عنوان مثال همان انتخاب درست دروس تدریسی می تواند بسیار مهم باشد. ممکن است به مرور زمان بعضی از دروس متقاضیان خودش را از دست بدهد و یا به دلایلی مانند تغییر بازارکار بعضی از دروس یا نرم افزارها متقاضیان بیشتری را پیدا کند. مثلا ممکن است در بازه ای از زمان افراد زیادی خواهان مهاجرت به آلمان یا فرانسه شوند و در این حالت تدریس خصوصی زبان آلمانی و یا تدریس خصوصی فرانسه متقاضیان بیشتری پیدا کند. یا مثلا اخیرا افراد بیشتری تمایل به سمت رشته های علوم تجربی دارند و در نتیجه کلاس های تدریس خصوصی زیست متقاضی زیادی دارد. البته دروس کنکوری همواره متقاضیان خودش را دارد ولی مواردی که گفته شد را هم در نظر داشته باشید. در زمینه جذب شاگرد هم باید عملکرد خوبی داشته باشید و روش های متعددی را امتحان کنید. مطالعه مقاله 25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی و کسب درامد بالاتر از تدریس خصوصی در این زمینه مفید است. اگر در این وب سایت (ایران مدرس) برای جذب شاگرد تبلیغ می دهید باید روی آن کار کنید. متاسفانه مدرسین به این نکته خیلی کم توجه می کنند که با درج تبلیغات تدریس خصوصی آگهی شما دیده خواهد شد ولی با خوب نوشتن متن تبلیغ است که متقاضیان تدریس خصوصی یا والدین آنها با شما تماس خواهند گرفت. مطالعه مقاله نمونه آگهی تدریس خصوصی ، متن تبلیغاتی برای تدریس، جذب شاگرد در این زمینه که رتبه اول گوگل را هم دارد از دست ندهید. برای خوب نتیجه گرفتن از تبلیغات تدریس خصوصی شیک ترین و رسمی ترین عکس پرسنلی خودتان را قرار دهید.

نکته 5- اگر به تدریس خصوصی علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید. عشق و علاقه به کار باعث پیشرفت سریعتر شما خواهد شد. در ضمن همانطور که گفته شد، دروسی را هم برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید که به آن دروس علاقه دارید.


نکته 6 – مهمترین پارامتری که می تواند به شما به موفقیت در این کار کمک کند این است که شاگردهای موفقی داشته باشید. باید در کلاس های خصوصی سعی کنید شاگرد شما حتما نتیجه بگیرد. هنر یک مدرس و معلم خصوصی خوب این است که برای هر کدام از شاگردهایش به تناسب نیاز و به تناسب سطح تحصیلی و سایر عوامل برنامه خوبی ارائه دهد و به گونه ای ایشان را پشتیبانی، هدایت و راهنمایی کند که به نتیجه برسد. همانطور که می دانید در این کار جذب شاگرد هزینه دارد. هزینه جذب شاگرد یا این است که باید هر جلسه 30 یا 40 درصد مبلغ حق التدریس را به آموزشگاه پرداخت کنید (اگر اموزشگاه به شما شاگرد معرفی کرده است) و یا در سایت های تبلیغات تدریس خصوصی مانند همین سایت ایران مدرس برای ثبت تبلیغ مبلغی را پرداخت کنید. اما نکته ای که وجود دارد این است وقتی شاگردهای شما موفق می شوند خودشان بر می گردند و حتی افراد دیگری را به شما معرفی می کنند و این کم هزینه ترین روش برای جذب شاگرد است. مدرسین موفق هر ترم شاید بیش از نصف تعداد شاگردهایی که دارند همان شاگردهای ترم های قبلی آنها هستند که چون خوب نتیجه گرفته اند دوباره مراجعه نموده اند.

نکته 7 – در همین سایت یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com و یا سایر سایت های تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی آگهی بدهید و برای جذب شاگرد به صورت آنلاین و یا حضور اقدام نمائید. در حال حاضر اکثر مردم برای دریافت انواع خدمات و از جمله خدمات تدریس خصوصی از اینترنت استفاده می کنند. جستجوی کالا و خدمات در روزنامه مثل قبل متداول نیست. در ضمن، تبلیغات اینترنتی برای جذب شاگرد محدودیت ندارد و حتی از سایر شهرها به صورت آنلاین و اینترنتی می توانید جذب شاگرد داشته باشید. نکته دیگر اینکه این نوع تبلیغات هدفمند است. به این معنی که افرادی تبلیغ شما را می بینند که متقاضی تدریس خصوصی هستند. در توزیع تراکت، تراکت هایی که پخش می شود ممکن است به دست افراد مختلفی برسد و از هر 10 یا 50 نفر هم شاید یک نفر تدریس خصوصی لازم نداشته باشد. در تبلیغات اینترنتی، خصوصا وقتی در سایت های تخصصی آگهی تدریس خصوصی مانند همین سایت ایران مدرس آگهی می دهید، افراد از طریق گوگل عبارت هایی مانند تدریس خصوصی، سایت تدریس خصوصی، تدریس خصوصی فیزیک و .... را جستجو کرده و ایران مدرس را در صفحه اول نتایج جستجو مشاهده نموده و بر روی آن کلیک می کنند. به این ترتیب به سمت آگهی شما هدایت خواهند شد.

با توجه به نکات ارائه شده در زمینه تدریس خصوصی مدرسین با در نظر گرفتن این موارد و با پشتکار و تلاش و باور به توانایی های خودشان می توانند در این زمینه موفق باشند، شاگردهای راضی و با سوادی داشته باشند و خودشان هم به درآمد خوبی برسند.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1360 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image