ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی نحوه داشتن کلاس های تدریس خصوصی و گروهی خوب، موفق و اثر بخش

نحوه داشتن کلاس های تدریس خصوصی و گروهی خوب، موفق و اثر بخش

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه داشتن کلاس های تدریس خصوصی خوب، موفق و اثر بخش توضیحاتی ارائه می گردد. موفقیت هر استادی در کار تدریس در مدرسه و دانشگاه و همچنین در جلسات و کلاس های تدریس خصوصی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد.

برای اینکه تدریس بهتر و موثرتری داشته باشید در مرحله اول مقاله 19 روش برای تدریس بهتر را مطالعه کنید. از مهمترین عواملی که می تواند باعث موفقیت یک معلم یا استاد شود در مرحله اول عشق و علاقه به کار است. واضح و مشخص است که هر شخصی در زمینه ای می تواند عملکرد خوبی داشته باشد و اینطور نیست که کار آموزش برای همه مناسب باشد. شما هم اگر در آستانه تصمیم گیری هستید که آیا در زمینه تدریس فعالیت داشته باشید یا نه، قبل از هر مورد دیگری به علایق خودتان مراجعه نمائید. اگر به کارهای صنعتی و یا فعالیت در زمینه کارهای تجاری علاقه بیشتری دارید دنبال علاقه خودتان بروید. حتما موفق تر خواهید بود. در مرحله بعد اگر از علاقه خودتان به این کار مطمئن شدید می توانید سراغ راهکارهای تدریس موفق بروید. مطالعه مقالات شاخص های موفق تدریس 1، شاخص های موفق تدریس 2 و شاخص های موفق تدریس 3 در این زمینه می تواند موثر باشد.

افرادی که در زمینه کار تدریس در مدرسه و دانشگاه و یا تدریس خصوصی موفق هستند مطمئنا کاری را که انجام می دهند دوست دارند. ممکن است بگوئید در حال حاضر کار به سختی پیدا می شود و اصلا حرف زدن از علاقه درست نیست. ولی به هر حال شما کاری را شروع می کنید و در طول زندگی با آن درگیر خواهید بود. اگر کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید هم از زندگی خودتان حتی حین انجام کار لذت می برید و هم در کار خودتان موفق تر خواهید بود. تدریس و تدریس خصوصی تنها کاری نیست که شما می توانید انجام دهید و در ضمن هم در کار تدریس و هم در کارهای دیگر افراد موفق و ناموفق داریم. بنابراین باید سراغ علاقه خودتان بروید. به این ترتیب در هر کاری که باشد پله های ترقی را سریع تر طی خواهید کرد. حتی در کار تدریس هم توصیه می شود بیشتر دروسی را ارائه دهید که به آن دروس علاقه دارید. به این ترتیب کارایی شما بالاتر خواهد رفت. برای داشتن یک تدریس موفق و عالی داشتن خلاقیت در روش تدریس هم مهم است. سعی کنید با ارائه روش های جدید و استفاده از ابزارهای جدید و به روز آموزشی کلاس های جذابی داشته باشید. خصوصا در کلاس های گروهی باید تلاش کنید از خود دانش آموزان و دانشجویان هم کمک بگیرید و به جای اینکه فقط خودتان حرف بزنید یک محیطی را فراهم کنید که همه ی افراد در ارائه درس مشارکت داشته باشند، حرف بزنند، سوال بپرسند و حتی بخش هایی از درس را خود دانشجویان یا دانش آموزان ارائه نمایند. انواع روش های خلاقانه برای ارائه درس را در اینترنت جستجو کنید و از عکس، ویدیو و ... برای ارائه درس استفاده نمائید.

با در نظر گرفتن مواردی که گفته شد، هم در کلاس های گروهی و هم در کلاس های تدریس خصوصی می توانید یک تدریس اثربخش داشته باشید. تدریس اثربخش در کلاس های گروهی به این معنی است که دانش آموزان یا دانشجویان از کلاس لذت ببرند و در عین حال مطالب مفیدی را یاد بگیرند. در کلاس های خصوصی هم باید تلاش شود مطالب در کمترین زمان و با بیشترین بازدهی ارائه شود به گونه ای که شاگرد شما نتیجه بگیرد. برای مطالعه بیشتر در این زمینه مقاله
چگونه خوب تدریس کنیم؟ یا عوامل موثر در تدریس خوب و موفق و روشهای نوین و پویای تدریس را بخوانید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 556 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image