ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی 10 راهکار برای داشتن معدل بالا و ارتقای معدل

10 راهکار برای داشتن معدل بالا و ارتقای معدل

به اشتراک گذاری

در این بخش 10 راهکار برای داشتن معدل بالا و حتی معدل بیست مورد بررسی قرار می گیرد. همانطور که در بخش های قبلی همین سایت ایران مدرس گفته شده است، داشتن معدل بالا در هر مقطع تحصیلی مزیت به شمار می آید. وقتی معدل بالایی دارید در ادامه تحصیل و یا در بحث استخدامی و ... موفق تر عمل خواهید کرد. وقتی در آینده در شرکت یا سازمانی برای کار درخواست می دهید اولین یا یکی از مهمترین پارامترهایی که در نظر گرفته می شود معدل است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان در جستجوی راهکارهای افزایش معدل در دانشگاه هستند و دانش اموزان هم در بسیاری از موارد به اهمیت داشتن معدل بالا واقف هستند. بنابراین در ادامه در قالب 10 مورد روش های داشتن معدل بالا بررسی می شود.

1- اگر سوال چگونه معدل بالایی داشته باشیم برای شما هم مطرح است باید بدانید که معدل بالا در حقیقت میانگینی از کل کارهای شما در طول ترم است. افرادی که معدل بالایی دارند و نمرات خوبی می گیرند از همان اوایل ترم برای درس خواندن برنامه ریزی دارند و وقت خودشان را تلف نمی کنند. بنابراین شما هم روی ایام امتحانات خیلی حساب نکنید. البته ایام امتحانات را هم از دست ندهید ولی پایه کار را باید در طول ترم بگذارید و اصل کار در طول ترم انجام می شود.

2- در کلاس های خودتان در مدرسه و دانشگاه به صورت منظم شرکت کنید و تا جایی که ممکن است از غیبت کردن پرهیز نمائید. در موارد خاص اگر مشکلی پیش آمد و نتوانستید در کلاس حاضر باشید با کمک دوستان خودتان و یا با کمک اساتید تدریس خصوصی سریعا مباحثی که در کلاس خوانده شده است را جبران کنید تا عقب نیفتید.

3- برای داشتن عملکرد بهتر در امتحانات این ترم سعی کنید در طول ترم دروس را کامل بخوانید. در کلاس هم که حاضر هستید حضور شما باید کامل باشد. تا جایی که می توانید روی درس ها متمرکز شوید و در کلاس جزوه بنویسید. جزوه ای که خودتان در کلاس یادداشت می کنید به نسبت جزوه های کپی شده قابل اعتمادتر است و در ضمن وقتی جزوه می نویسید حواستان جمع تر است. عملکرد بهتر در امتحانات به این معنی نیست که فقط در ایام امتحانات بهتر درس بخوانید بلکه در کل طول ترم درس ها را مطالعه نمائید.

4- کلاس های خصوصی و ارتقای معدل می تواند با هم ارتباط داشته باشد. هدف این نیست که بگوئیم برای این که معدل بالایی داشته باشید حتما باید در کلاس های خصوصی شرکت نمائید ولی به هر حال این کلاس ها می تواند مفید باشد. از کلاس های خصوصی برای رفع اشکال و برطرف کردن ضعف ها می توانید استفاده نمائید. ممکن است از بین 10 درسی که دارید فقط برای یکی دو درس لازم باشد از کلاس های خصوصی استفاده کنید. به هر حال اگر یکی دو درس نمره خیلی خوبی نگیرید روی معدل کلی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. بنابراین سعی کنید در تمامی دروس خوب عمل کنید.

5- برای موفقیت در امتحانات مدرسه و دانشگاه باید کتاب های درسی را خوب بخوانید. خیلی روی کتاب های کمک اموزشی متنوع حساب نکنید. اینکه چه نمره ای بگیرید به این بستگی ندارد که زیاد هزینه کنید. می توانید همان کتاب درسی را خوب بخوانید و حین تمرین حل کردن، خواندن کتاب درسی و .... اگر اشکالی دارید اشکالات را یادداشت نموده و یکجا از مدرس خصوصی خودتان بپرسید. همان کتاب درسی خودتان را خیلی خوب بخوانید نه اینکه کتاب های متعددی بگیرید و همه را سطحی بخوانید.


6- به خودتان باور داشته باشید و معدلی که می خواهید به آن برسید را روی برگه کاغذی بنویسید و به دیوار بزنید. مثلا اگر به صورت متوسط معدل شما همیشه حدود 14 و 15 بوده است می توانید هدف معدل بالای 17 را برای این ترم خودتان در نظر بگیرید و بر روی کاغذ بنویسید من مطمئن هستم معدل این ترم من بالای 17 است. اگر معدل شما همیشه حدود 11 و 12 بوده است یک مرتبه نخواهید معدل 17 داشته باشید. اول از 11 و 12 به حدود 15 برسید و در ترم بعدتر از ان به 17 و 18 خواهید رسید. - حتما بخوانید: برای موفقیت در تحصیل چه کار باید کرد؟

7- برای افزایش معدل باید در خودتان هم تغییراتی ایجاد کنید. منظم تر باشید و با برنامه ریزی پیش بروید. در کلاس در ردیف های جلو بنشینید و خوب گوش دهید. با دانش اموزان زرنگ تر نشست و برخاست داشته باشید و از آنها در رابطه با نحوه درس خواندن سوال بپرسید. خلاصه اینکه باید در خودتان هم به نسبت قبل تغییراتی ایجاد کنید. البته هدف این نیست که اصلا تفریح نکنید و فقط درس بخوانید بلکه از وقت خودتان بهتر استفاده نمائید.

8- در مقاله
چگونه برای امتحانات نهایی برنامه ریزی کنیم در رابطه با نحوه برنامه ریزی برای امتحان نهایی توضیحاتی داده شده است. بسیار مهم است که .برنامه ریزی داشته باشید. هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. برنامه شما باید سازگار با عادت های شما و سازگار با کارهایی که بعضا لازم است انجام دهید باشد. اگر صبح زود بهتر درس می خوانید درس های سخت را برای صبح زود در نظر بگیرید. به هر حال در برنامه ریزی خودتان می توانید از برنامه دیگران هم ایده بگیرید ولی ان را با توجه به عادت های خودتان شخصی سازی کنید.

9- برای دروسی که ضعیف تر هستید و ممکن است این دروس روی معدل شما تاثیر منفی بگذارد وقت بیشتری بگذارید. مثلا اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید با استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی و یا با هر روش دیگری ان را برطرف کنید. یک درس اگر نمره شما خوب نشود معدل کلی شما را خراب خواهد کرد. بنابراین باید تلاش کنید در تمام دروس عملکرد خوبی داشته باشید و برای هر درس به تناسب ضعف ها و اشکالاتی که دارید وقت بگذارید.

10- برای اینکه خوب امتحان بدهید باید درسها را بهتر یاد بگیرید. یادگیری بهتر درس های در طول ترم می تواند اتفاق بیافتد. تصور کنید شخصی مثلا درس فیزیک را نخوانده است و بخواهد در ایام امتحانات فیزیک را خوب یاد بگیرید. اصلا ممکن نیست. تنها کاری که با وجود زمان کم ایام امتحانات می تواند انجام بدهد این است که درس را سریع به صورت سطحی تمام کند بلکه نمره قبولی بگیرد. بنابراین در طول ترم به صورت مفهومی درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید تا معدل بالایی داشته باشید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 45076 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
منصور پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳

کارت عالی بود مرسی از راهنماییتون‌‌

سجاد پنج شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

برای اینکه سر امتحان استرس میگیرم یا میخواهم جلوی هم کلاسی هایم روخوانی کنم استرس میگیرم چه کنم

... آدينه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

سلام.من معدلم در ترم اول هفتم۱۹.۷۱شد .اگر پایانی نوبت دوم ۲۰ باشه میتونم سالانه ۲۰ بگیرم؟!

سارا چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۴

این که آنلاین شده معدلم پایین اومده بهونس من خودم به شخصه درس برام یه چیز زوریه و کوچک ترین علاقه ای بهش ندارم😃 منم وقتی وارد مقطع راهنمایی شدم هنوز کرونا بود و مدارس تعطیل بودن پس قطعا برای من سخت تر بودش و میدونم که خیلی ها هم مثل من درس خوندن یا کلا مدرسه رفتن رو دوست ندارن ولی حتماً درس بخونید💙 و بهتون پیشنهاد میکنم پیش مشاور مدرستون در مورد رشته تحصیلیتون اصلا صحبت نکنید چون حرفه ای نیستن و بیشتر مواقع حرفی میزنن که کار همه باهاشون سریع تموم شه

حدیث آدينه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

درسامون که خوبه معدلا هم خوبه ولی برای نهایی معدل بالا میخوام (اما) زبان انگلیسی هیچی بلد نیستم حتی یک کلمه و عربی قواعد تمام ایشالله ۱۸ بشم😂

. چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

حضوری غیر حضوری نداره شما بالاخره باید در هر شرایطی به درست اهمیت بدی تا پسرفت نکنی جای اینکه تو این سایت ها بچرخی برو یکم درستو بخون

فاطمه زهرا سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰

چون انلاین شده من معدلم افت حیلی زیادی داشته ای کاش بتونم حداقل برگردونمش سر جاش ماپسرفت نکنیم پیشرفت پیش کش