ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چه قیمتی برای کلاس های تدریس خصوصی مناسب است؟

چه قیمتی برای کلاس های تدریس خصوصی مناسب است؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با قیمت و هزینه کلاس های تدریس خصوصی و اینکه چه هزینه ای برای این کلاس ها مناسب است توضیحات خوبی ارائه می گردد. قیمت کلاس های خصوصی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در سایر مقالات ارائه شده در همین سایت ایران مدرس هم ذکر شده است. مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس (مشاهده لیست مدرسین) در جزئیات آگهی تدریس خودشان علاوه بر اینکه رزومه کاری خودشان را ارائه نموده اند و سوابق تدریس خودشان را هم نوشته اند در رابطه با قیمت کلاس های تدریس خصوصی هم توضیح داده اند. بعضی از اساتید به صورت توافقی کار می کنند و بعضی دیگر قیمت مشخصی برای کلاس های خودشان ارائه نموده اند. قیمت کلاس های خصوصی از 10 و 20 هزار تومان برای یک جلسه تا 150 و 200 هزار تومان می تواند متغیر باشد. شاید تعجب کنید که مدرسین برند که در زمینه تدریس خصوصی کنکور فعالیت دارند شاید برای هر جلسه 300 یا 400 هزار تومان و حتی بیشتر هم دریافت کنند. به هر حال نکته مهم این است که واقعا متغیرهای زیادی بر قیمت کلاس های خصوصی اثر می گذارد و شاید تعیین اینکه چه قیمتی برای کلاس های تدریس خصوصی مناسب است کمی سخت و مشکل باشد. همه ی افراد در جستجوی کلاس های تدریس خصوصی ارزان هستند و این در حالی است که انتطار دارند کلاس های با کیفیتی هم داشته باشند. از طرف دیگر مدرسین مجرب و با سابقه هم برای کلاس های خودشان قیمت کمی را در نظر نمی گیرند. البته منطقی است که برای دریافت خدمات با کیفیت در زمینه تدریس خصوصی و یا هر زمینه دیگری باید هزینه پرداخت کرد و کالا و خدمات خوب ارزان نخواهد بود.

پارامترهای مختلف موثر بر قیمت کلاس ها: همانطور که گفته شد پارامترهای مختلفی بر قیمت کلاس های تدریس خصوصی اثر می گذارد. به عنوان مثال حتی اینکه قرار است چه درسی تدریس شود بر قیمت کلاس ها موثر است. قیمت تدریس خصوصی شیمی با قیمت کلاس خصوصی فیزیک یکی نیست. اساتیدی که ریاضی درس می دهند نرخ کلاس های ریاضی را خودشان تعیین می کنند و ممکن است با قیمت ساعتی تدریس زبان متفاوت باشد. حتی درس به درس هم در شرایط مختلف ممکن است هزینه ها متفاوت باشد. به عنوان مثال درس ریاضی را که در نظر بیگرید برای مقاطع مختلف هزینه تدریس آن متفاوت خواهد بود. قیمت تدریس ریاضی ابتدایی با ریاضی متوسطه و کنکور و یا ریاضی دانشگاهی یکی نیست. در سال 97 به صورت متوسط شاید قیمت 70 هزار تومان برای کلاس های ریاضی بد نباشد. البته خودتان خوب می دانید کلاس های ریاضی مستثنی است و شاید برای ریاضی مهندسی و ریاضیات عمومی 1 و 2 دانشگاهی 100 هزار تومان برای یک جلسه خوب باشد. البته این موارد قیمت های تعیین شده و نهایی نیستند. ممکن است یک مدرس کارش هم بسیار خوب باشد و با جلسه ای 50 هزار تومان تدریس کند. بهترین راهکار این است که از خود اساتید قیمت ها را بپرسید و در نهایت در رابطه با مقدار مناسب و متوسط قیمت کلاس های خصوصی به نتیجه نهایی و جمع بندی برسید. در مقاله قیمت تدریس خصوصی ، هزینه کلاس خصوصی توضیحات خوبی در رابطه با قیمت کلاس های خصوصی ارائه شده است.

سایر پارامترهای تاثیرگذار بر نرخ کلاس های خصوصی: علاوه بر موارد گفته شده پارامترهای دیگری هم بر قیمت کلاس های تدریس خصوصی اثر می گذارد. از جمله اینکه اگر تعداد جلسات زیادی لازم دارید می توانید روی آن مانور بدهید و از استاد و معلمی که انتخاب کرده اید تخفیف بخواهید. به هر حال وقتی شما تعداد جلسات بالایی لازم دارید در نهایت مبلغ بیشتری را به استاد پرداخت می کنید و به همین دلیل ایشان راضی می شود که برای هر جلسه درصدی به شما تخفیف بدهد. به عنوان مثال اگر یک معلم هر جلسه را 60000 تومان درخواست می کند وقتی شما 10 جلسه کلاس لازم دارید می توانید از ایشان بخواهید هر جلسه را 50 هزار تومان حساب کند و معمولا این کار را انجام خواهند داد. همانطور که گفته شد قیمت کلاس های خصوصی به درس و پایه تحصیلی هم بستگی دارد. مثلا در همان دوران متوسطه قیمت تدریس خصوصی ریاضی هشتم ممکن است با ریاضی سایر پایه ها متفاوت باشد. لیست مدرسین ریاضی را در همین سایت ایران مدرس ببینید تا قیمت ها برای شما مشخص تر گردد. از طرف دیگر به علت مباحث مرتبط با تورم و .... هزینه و قیمت کلاس ها هم تغییر خواهد کرد. مثلا قیمت تدریس ریاضی در سال 97 با سال 98 و یا سال های بعد از آن می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل است که گفته می شود برای اطلاع از قیمت ها بهترین راهکار دیدن لیست اساتید است. چون اساتید هزینه ها را به روز نگه می دارند و شما هر وقت مراجعه کنید می توانید روی قیمتهایی که در آگهی تدریس اساتید زده شده است حساب کنید.

هزینه کلاس های خصوصی زیست: یکی از دروسی که برای کلاس های تدریس خصوصی متقاضی بالایی دارد درس زیست شناسی است. زیست شناسی از زمانی که قبولی در کنکور تجربی مهم شده و تب رشته های پزشکی بالا رفت است اهمیت زیادی پیدا کرده است. افراد زیادی برای قبولی در کنکور و کسب درصد بالای زیست شناسی از کلاس های خصوصی کنکور استفاده می کنند. قیمت تدریس خصوصی زیست شناسی اگر برای قبولی در کنکور باشد خیلی بالا است و در پایان نامه دکتری ای که منتشر شده بود یکی از پردرآمدترین شغل های ایران متعلق به مدرسین زیست کنکور بود. به هر حال، همانطور که گفته شد اگر هدف کسب درصد بالا در کنکور باشد کلاس های خصوصی هر کدام از دروس هزنیه بالاتری دارد هر چند که قیمت کلاس های زیست بالاتر هم هست. البته وقتی کلاس ها را هماهنگ می کنید باید هزینه درخواستی هر استاد را در کنار رزومه کاری ایشان ببینید. مثلا اگر مدرسی قبلا 10 شاگرد داشته است که در زیست کنکور درصد بالای 70 و 80 کسب کرده اند و نشان داده است کلاس های موثری دارد مسلما قیمت بالاتری هم برای کلاس های خودش درخواست می کند. بنابراین نباید فقط به نرخ ها توجه کنید بلکه در کنار آن رزومه کاری و سوابق تدریس مدرس و نتایجی که قبلا توانسته است به آن دسترسی پیدا کند را هم در نظر بگیرید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3058 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
سودابه هداوند دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

باسلام خیلی از تماس های انجام شده از جانب بازدیدکنندگان سایت ممکن است درخصوص هزینه کلاس باشد باتوجه به اینکه شما در نکات ارائه شده اشاره کردید به پارامتر متفاوت بودن هزینه ها باتوجه به برند بودن تجربه در زمینه تدریس نتایج گرفته شده از سوابق قبلی کیفیت درس ارائه شده و مسیرهای اطراف تهران مسلما هزینه متفاوت خواهدبود.