ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

چگونه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری گرامر و قواعد زبان انگلیسی توضیحات کاملی ارائه می گردد. برای یادگیری زبان انگلیسی یکی از جنبه های مهم ان آموزش قواعد زبان است. البته اینکه یادگیری قواعد و گرامر چقدر مهم باشد به هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال در امتحان زبان انگلیسی یکی از بحث هایی که مورد سوال قرار می گیرد همان گرامر زبان است. ولی ممکن است شما هدف نهایی ای که دارید این باشد که بتوانید به زبان انگلیسی حرف بزنید. در این حالت اهمیت یادگیری گرامر زبان کمی کمتر خواهد شد. البته حین حرف زدن هم باید قواعد دستور زبان انگلیسی خوب رعایت شود ولی اگر به اندازه کافی گوش داده باشید و حرف زدن را تمرین کرده باشید در بسیاری از اوقات بدون اینکه حواستان به این باشد که مثلا فلان گرامر را درست به کار ببرید به صورت اتوماتیک فرم درست جملات را استفاده می کنید. مانند کودکی که در ابتدای یادگیری حرف زدن ممکن است افعال و کلمات و ... را کمی پس و پیش بگوید و باعث خنده دیگران شود. ولی در هر حال بعد از مدتی با گوش دادن به اطرافیان و والدین شکل درست فعل ها و جملات را استفاده خواهد کرد. اتفاقا یکی از بهترین راهکارها برای یادگیری بهتر گرامر زبان انگلیسی این است که تا جایی که می توانید و وقت به شما اجازه می دهید گوش دهید. به اخبار انگلیسی و شبکه هایی که برنامه های آنها به زبان انگلیسی پخش می شود گوش دهید. جمله بندی ها در ضمیر ناخودآگاه شما نقش می بندد و بعد از مدتی خواهید دید که به شکل درستی جملات را استفاده می کنید. انگار در ذهن شما شکل درست جملات نقش می بندد و حتی بدون اطلاع از نکات گرامری که در کتابها و کلاس ها گفته می شود می توانید خودتان درست حرف بزنید و قواعد را هم به خوبی رعایت کنید. راهکارهای زیر برای یادگیری و آموزش بهتر گرامر زبان انگلیسی می توان کاملا مفید باشد.

رادیو گوش دهید و داستان انگلیسی بخوانید

همانطور که گفته شد گوش دادن به مطالب مختلف به زبان انگلیسی بسیار برای یادگیری گرامر زبان و آموزش مکالمه مفید است. حتی گفته می شود اگر مثلا مشغول ظرف شستن یا هر کار دیگری هستید و حواستان هم نیست تلویزیون را روی حالتی قرار دهید که اخبار یا موسیقی انگلیسی پخش کند. این کار باعث می شود ناخوداگاه شما مطالب را دریافت کند و در نهایت بتوانید بهتر حرف بزنید و دستورات گرامری بهتر برای شما جا بیفتد. خواندن کتاب، مجله و داستان انگلیسی هم می تواند مفید باشد.

از اساتید و مدرسین خصوصی زبان انگلیسی برای یادگیری گرامر کمک بگیرید

در همین سایت ایران مدرس اساتید و مدرسین زیادی در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی فعالیت دارند. بسیاری از این اساتید به صورت کامل بر زبان انگلیسی و قواعد آن مسلط هستند. اگر لازم است گرامر را برای شرکت در امتحان یا هر آزمونی در زمان کم یاد بگیرید و یا اشکالات زیادی دارید در کنار داشتن یکی از این اساتید خصوصی می تواند کاملا مفید و موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش زبان بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی و برای مشاهده لیست کامل اساتید خصوصی بر روی عبارت مشاهده لیست کامل مدرسین کلیک کنید.

از جزوات عالی آموزش گرامر موجود در ایران مدرس استفاده کنید


جزواتی که برای یادگیری گرامر زبان به صورت مبحثی در ایران مدرس ارائه شده است را در هیچ سایت دیگری نمی توانید پیدا کنید. برای مشاهده لیست کامل جزوات مرتبط با آموزش گرامر زبان بر روی عبارت دانلود رایگان جزوه گرامر زبان کلیک نمائید. موارد زیر هم می تواند بسیار مفید باشد.

 





به صورت پیوسته تمرین کنید

زبان انگلیسی ذاتا درسی است که باید به صورت مداوم خوانده شود تا در حین لزوم حضور ذهن کافی داشته باشید. اگر یکی دو ماه به صورت فشرده زبان بخوانید و بعد 3 یا 4 ماه کلا آن را کنار بگذارید خواهید دید که چیزی یادتان نمانده است. روند درست این است که به صورت پیوسته و در طول زمان زبان را بخوانید و آن را قطع نکنید. اگر وقت و زمان محدودی دارید حتی روزی نیم ساعت هم کفایت می کند به شرط اینکه ادامه دار باشد. یک روز می توانید کتاب بخوانید، روز بعد در ماشین اخبار گوش دهید و روزهای بعد کارهای دیگری انجام دهید. کافی است متعهد شوید که هر روز کاری انجام دهید و به صورت پیوسته زبان بخوانید.

از مطالبی که آموخته اید استفاده کنید

وقتی گرامر را یاد می گیرید و از روی کتاب و یا فیلم و ... مطالبی را می آموزید سعی کنید مثلا حین نوشتن مطالب روزانه خودتان و یا وقتی با دوستتان مکالمه زبان را تمرین می کنید و .... ار این مطالب استفاده کنید و آن را تمرین نمائید. خلاصه اینکه زبان انگلیسی را وارد کارهای روزانه خودتان کنید و در اطراف خودتان محیطی را فراهم بیاورید که بتوانید به صورت مداوم پیشرفت کنید.

با توجه به مطالب ارائه شده در پاسخ به سوال چگونه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم می توان گفت از امکانات متنوعی که در این زمینه وجود دارد مانند کلاس های تدریس خصوصی، زمان های آزاد خودتان برای گوش دادن به اخبار و دیدن فیلم انگلیسی، جزوات آموزش قواعد ارائه شده در این سایت ایران مدرس و ... استفاده کنید و به صورت پیوسته برای یادگیری زبان تلاش نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1113 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image