ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی و فیزیک را بهتر یاد بگیریم؟

چگونه ریاضی و فیزیک را بهتر یاد بگیریم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری بهتر دروس ریاضی و فیزیک اطلاعات کاملی ارائه شده است. ریاضی از مهمترین دروس از ابتدایی تا دانشگاه می باشد و درس فیزیک هم در دوره متوسطه و هم در کنکورو دانشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین دانش آموزان و دانشجویان همواره تلاش زیادی برای یادگیری بهتر این دو درس از خودشان نشان می دهند.

شباهت ها و تفاوتهای ریاضی و فیزیک: دروس ریاضی و فیزیک تشابهایی با هم دارند و اما از طرفی از جنبه های مختلف هم با هم تفاوت دارند. بنابراین باید با اطلاع از این تشابها و تفاوتها برای مطالعه هر کدام از این دروس راهکار مخصوص خودش در نظر گرفته شود. شباهتی که دروس ریاضی و فیزیک با هم دارند این است که هر دوی این درسها فرمولها و روابط متعددی دارند که باید دانش آموزان و دانشجویان سعی کنند آنها را خوب متوجه شوند. در هر دو درس ریاضی و فیزیک سوالات و مسائل و تمریناتی وجود دارند که باید حل شوند و با استفاده از روابط و فرمولها قابل حل هستند. اما تفاوت پایه ای بین این دو درس هم وجود دارد. در درس ریاضی هدف این است که دانش آموزان و دانشجویان با روابط و فرمولها آشنا شده و بتوانند با آنها مسائل را حل کنند. هر چند بعضا در درس ریاضی مثالها و تمرینهای کاربردی و فیزیک حل می شود اما در بسیاری از مواقع هدف فقط آموزش نحوه کاربرد روابط می باشد. در درس فیزیک برعکس مطالبی که برای ریاضی گفته شد، اکثر تمرینات و مسائلی که ارائه شده است شبیه سازی مسائل واقعی است که در طبیعت اتفاق می افتد و بنابراین درک عمیق تری از مسائل لازم است. - حتما بخوانید: چگونه ریاضی بخوانیم؟

یادگرفتن ریاضی شرط لازم برای حل مسائل فیزیک: به صورت کلی درس فیزیک به ریاضی وابسته است و دانش آموز یا دانشجویی که می خواهد مسائل و تمرینات فیزیک را با موفقیت حل کند باید درس ریاضی و روابط و فرمولهای آن را هم خوب بلد باشد. به عنوان مثال در بحث فیزیک مکانیک برای بدست آوردن مسافت طی شده در حالتی که رابطه سرعت بر حسب زمان داده شده است، لازم است انتگرال محاسبه شود. اگر شخصی در درس ریاضی مبحث انتگرال و مشتق و .... را به خوبی یاد نگرفته باشد در حل مسائل فیزیک هم به مشکل خواهد خورد. بنابراین بلد بودن درس ریاضی برای خوب حل کردن و درس حل کردن مسائل فیزیک هم لازم است و علاوه بر آن باعث می شود در درس ریاضی هم نمره خوبی کسب گردد. چگونه در ریاضی نابغه شویم

موفقیت در یادگیری ریاضی و فیزیک: برای موفقیت در این دو درس مهم و برای یادگیری بهتر آنها باید از تمام امکانات موجود به خوبی استفاده کرد. شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه برای یادگیری بهتر این دو درس کاملا مفید است. در کلاسهای ریاضی و فیزیک تمرین و مسئله حل می گردد و معلم و استاد اصلی این دروس به صورت خلاصه و مفید درس را ارائه می کند. در این کلاسها سوالاتی پرسیده می شود و روی مطالبی که ارائه می شود بحث می گردد. بنابراین یادگیری به بهترین شکل ممکن اتفاق می افتد. در این کلاسهای سعی کنید جزوه بنویسید و سوال بپرسید و بهترین استفاده را داشته باشید. کلاسهای اصلی خودتان را جدی بگیرید و غیبت نکنید. در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی و فیزیک کمک بگیرید ( مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضیمشاهده لیست مدرسین خصوصی فیزیک). درسهای ریاضی و فیزیک را فقط با مطالعه در ایام امتحانات نمی توانید یاد بگیرید. این دو درس باید در طول ترم خوانده شوند. به تمرین و مسئله حل کردن نیاز دارند. ریاضی و فیزیک را باید خوب درک کنید و بفهمید. خصوصا درس فیزیک یک درس کاملا مفهومی است و باید معنا و مفهوم روابط ان را خوب متوجه شوید.

یادگیری بهتر دروس ریاضی و فیزیک: برای یادگیری بهتر دروس ریاضی و فیزیک درس خواندن در طول ترم و برنامه ریزی و نظم را برای خودتان در اولویت اول قرا دهید. مهم است که کتاب درسی را با دقت بخوانید و مثالهای آن را خوب بررسی نمائید. وقتی در کلاس حاضر هستید و یا متن درس را می خوانید در حال آموزش دیدن درس هستید. وقتی تمرین و مسئله حل می کنید از آموخته های خودتان استفاده می کنید. در این مرحله است که مشخص خواهد شد چقدر درس را خوب یاد گرفته اید. بنابراین حل تمرین و مسئله برای این دو درس کاملا مهم است. همانطور که هیچ کس فقط با مطالعه کتاب راهنمای رانندگی نمی تواند رانندگی را خوب آموزش ببینید و باید عملا دست به کار شود و پشت ماشین بنشیند، برای یادگیری درس ریاضی و فیزیک هم فقط حضور در کلاس کافی نیست و خودتان باید عملا سراغ تمرین و مسئله حل کردن بروید. ریاضی و فیزیک درسهای شب امتحانی نیستند. این دو درس برای یادگیری بهتر به زمان نیاز دارند. برای یادگیری این دروس وقت بگذارید و نتیجه مثبت آن را در امتحان و کنکور ببینید.
بهترین راهکارهای کسب نمره عالی در درس ریاضی و فیزیک

منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 1926 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
محمد مهدی نعمتی آدينه ۰۷ امرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

عالی بود امید وارم بتوانم کنکور رو خوب بدم آیا ایده دارید چون که من خیلی تو تست ها مشکل دارم و به راهنمایی زیاد نیاز دارم میتونید به من راهنمایی بدید؟؟