ارتباط مستقیم با 30591 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی کلاسهای تدریس خصوصی و پیشرفت در درس و تحصیل

کلاسهای تدریس خصوصی و پیشرفت در درس و تحصیل

به اشتراک گذاری

با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی و آموزش در منزل و با در کنار داشتن مدرسین و اساتید مجرب فعال در زمینه تدریس خصوصی می توان در درس و تحصیل پیشرفت کرد و موفق شد. البته منظور این نیست که ابزارهای دیگر و یا انواع روشهای دیگر باید کنار گذاشته شود و دانش آموز یا دانشجو در کلاسهای اصلی خودش شرکت نکند و فقط از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در درس استفاده نماید. تمامی روشها، ابزارها و امکانات دیگر مانند شرکت در کلاسهای مدرس و دانشگاه، مطالعه دروس در طول ترم توسط خود دانش آموز یا دانشجو، حل تمرین و مسئله برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و شیمی و یا مرور مطالب برای دروسی مانند عربی و زبان انگلیسی، استفاده از کتابهای کمک آموزشی معتبر و .... هم برای پیشرفت در درس و تحصیل موثر است ولی به هر حال کلاسهای تدریس خصوصی هم یک راهکار بسیار خوب، در کنار سایر روشها، برای گرفتن نمرات خوب و داشتن معدل بالا می باشد.

کلاسهای تدریس خصوصی مزیتهای زیادی دارد که در مقالات متعدد ارائه شده در همین سایت (ایران مدرس) مانند مقاله چرا تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل و امتحانات مفید است؟ یا فواید کلاس های خصوصی و جلسات تدریس خصوصی و آموزش در منزل در این زمینه توضیحات زیادی داده شده است. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در کلاسهای گروهی درس را به صورت کامل یاد نمی گیرند و بعدا در منزل خودشان هم نمی توانند مطالب را یاد بگیرند. به هر حال کلاسهای گروهی همیشه بازدهی لازم را ندارد و در بسیاری از موارد خود دانش آموز یا دانشجو چون ترمهای قبل هم کمتر درس خوانده است پایه درسی قوی ای ندارد و اینکه خودش بخواهد مطالب را به تنهایی درک کند برایش ممکن نیست. در این حالت استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی کاملا مفید است. معمولا دانش اموزان و دانشجویان چون برای کلاسهای تدریس خصوصی هزینه پرداخت می کنند آن را جدی می گیرند و بازدهی خوبی برای آنها دارد. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارند بر روی عبارت لیست مدرسین تدریس خصوصی کلیک نمائید. در این وب سایت (ایران مدرس) تا سال 97 حدود 18000 مدرس ثبت نام کرده اند و می توانید با کلیک بر روی لینک معرفی شده لیست مدرسین را مشاهده نمائید. اگر برای درس مشخصی مانند شیمی (به عنوان مثال) به کلاس خصوصی نیاز دارید برای مشاهده لیست مدرسین شیمی به صورت زیر عمل نمائید:

1-    بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید تا صفحه مربوط به لیست مدرسین را مشاهده کنید.

2-    در صفحه ای که مشاهده می کنید در بخش جستجو که در بالای صفحه قرار دارد اسم درس مورد نظر خودتان (در این مثالی که زده شد: شیمی) را وارد کنید و بر روی کلید "بگرد" کلیک نمائید تا لیست مدرسین شیمی نمایش داده شود. تصویر بخش جستجو که در صفحه تدریس خصوصی ایران مدرس قرار دارد و با روش ذکر شده در بالا به این صفحه هدایت می شوید در پایین نشان داده شده است.


کلاسهای تدریس خصوصی

3-    وقتی لیست مدرسین شیمی را مشاهده کردید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رزومه کاری و نحوه تدریس، دانشگاه محل تدریس و مدرک تحصیلی خود مدرس، قیمتی که مدرس برای کلاسهای خودش در نظر دارد و .... بر روی آگهی یا عکس هر کدام از مدرسین کلیک کنید و معلم مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. قیمت کلاسهای تدریس خصوصی ارزان، بهترین نرخ و هزینه جلسات تدریس خصوصی


4-    برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس هر درس دیگری (تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک و ....) از همین روش استفاده نمائید و در بخش تدریس خصوصی این وب سایت اسم درس مورد نظر خودتان را جستجو کنید.

چگونه از کلاسهای تدریس خصوصی برای پیشرفت در درس بهتر استفاده کنیم؟ همانطور که گفته شد کلاسهای تدریس خصوصی یکی از ابزارها و امکاناتی است که برای پیشرفت در درس و تحصیل می توانید از آن استفاده نمائید. نباید این تفکر ایجاد شود که فقط با شرکت در کلاسهای خصوصی می توان دروس را به صورت کامل یاد گرفت. اتفاقا کلاسهای تدریس خصوصی و خود کلاسهای مدرسه ودانشگاه وقتی مفید است و می توان روی آنها برای گرفتن نمرات خوب و پیشرفت در درس حساب کرد که خود دانشجو و دانش آموز درس بخواند و تمرین و مسئله حل کند. وقتی در کلاسهای خصوصی و یا کلاسهای مدرسه و دانشگاه حضور دارید در حال گرفتن ورودی هستید و مطالب را آموزش می بینید. اما آیا همین یک مرحله برای استفاده از این مطالب در امتحان با موفقیت کافی است؟ بعضا شاید مباحث ساده تر باشد و با همان حضور در کلاس بتوانید از مطالبی که یاد گرفته اید در امتحان استفاده کنید ولی در اکثر موارد با همان حضور در کلاس نمی توانید به گونه ای بر مطالب مسلط شوید که در امتحان هم از آن استفاده کنید. معمولا کارهای تکمیلی مانند مرور درس، حل تمرین و مسئله، رفع اشکال و ... هم لازم است و در نتیجه خودتان هم باید در کنار شرکت در این کلاسها تلاش کنید.



پیشرفت در تحصیل

زمان مناسب برای استفاده از کلاسهای خصوصی چه زمانی است؟ به صورت کلی می توان گفت هر چه زودتر استفاده از این کلاسها را شروع کنید بهتر است. مسلما در اوایل ترم که نه استرس امتحانات را دارید و نه حجم دروس تدریس شده خیلی زیاد است بهترین زمان برای یادگیری دروس و حل تمرین و مسئله را دارید. در طول ترم درس خواندن و شرکت در کلاسهای خصوصی همیشه به نسبت ایام امتحانات بازدهی بهتری دارد. اما باز هم بسته به وضعیت تحصیلی شما و اینکه خودتان چقدر می توانید درس بخوانید و پایه قوی ای دارید می توان زمان کلاسها را تغییر داد. اگر به عنوان مثال در درس زبان انگلیسی اشکالات زیادی دارید و تعداد جلسات بالایی برای یادگیری لازم است از کلاسهای تدریس خصوصی زبان در طول ترم استفاده کنید. اما اگر خودتان درس را بلد هستید و اشکالات مختصری دارید و یا می خواهید در امتحان زبان نمره بالایی بگیرید می توانید در ایام امتحانات چند جلسه فقط به عنوان رفع اشکال برگزار نمائید. در ایام امتحانات معمولا پیدا کردن مدرسین خوب و هماهنگ کردن با آنها کمی سخت می شود و در ضمن شاید هزینه ها هم کمی بالاتر برود. پس بهتر است از همان اوایل و یا اواسط ترم با مدرسین هماهنگ کنید.

برای یادگیری و پیشرفت در چه دروسی کلاسهای خصوصی مفیدتر است؟ در هر زمینه ای که شما اشکال داشته باشید و بخواهید رفع اشکال کنید و یا بخواهید در زمان کمتری مطالب بیشتری را آموزش ببینید می توانید از کلاسهای خصوصی استفاده کنید. برای یادگیری مکالمه زبان در زمان کمتر، برای آموزش انواع نرم افزارهای رشته های فنی مهندسی، آموزش کامپیوتر، دروس دانشگاهی، برای پیشرفت در درس و تحصیل و قوی کردن پایه ریاضی و .... می توان از این کلاسها استفاده کرد. به عنوان مثال اگر در حال مطالعه برای کنکور هستید می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی زیست کنکور، ریاضی کنکوری، فیزیک و شیمی و .... استفاده نمائید. معمولا برای دروس مهم مانند ریاضی، فیزیک، زیست، شیمی، زبان انگلیسی، عربی و .... استفاده از کلاسهای خصوصی بیشتر انجام می شود. به هر حال استفاده از این کلاسها برای یادگیری بهتر در هر زمینه ای می تواند مفید و موثر باشد.



گرفتن نمرات خوب

چه کارهایی در کنار شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی برای پیشرفت بهتر در درس و تحصیل لازم است؟ همانطور که گفته شد، در کنار شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی باید خودتان هم درس بخوانید و مطالب را مرور کنید. فرض کنید 10 جلسه کلاس برگزار شده است و شما در طول 10 جلسه درس نخوانده اید. ممکن است وقتی در کلاس حاضر هستید احساس کنید مطالب مفید است و در حال یادگیری هستید. ولی اگر خودتان تمرین حل نکنید و درس نخوانید مطالب برای شما جا نخواهد افتاد. در ضمن، حین درس خواندن و تمرین حل کردن توسط خودتان است که مشخص می شود کدام مطالب را خوب یاد گرفته اید و کدام موارد را درک نکرده اید. وقتی همزمان با کلاسها درس می خوانید و تمرین و مسئله حل می کنید اشکالات شما خودش را نشان خواهد داد و می توانید جلسات بعد از مدرس خودتان سوالاتی که دارید را بپرسید. بنابراین مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که همزمان با برگزاری کلاسها خودتان هم فعال باشید و درس بخوانید.

با توجه به مطالب ارائه شده می توان گفت شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر دروس، آموزش عمقی و پایه ای مطالب، گرفتن نمره خوب در امتحانات و کسب درصد بالا در کنکور می تواند مفید و موثر باشد و به دانش آموزان و دانشجویان در پیشرفت تحصیلی کمک زیادی بکند. البته همانطور که گفته شد این کلاسها باید جدی گرفته شود و خود دانش اموز و دانشجو هم در کنار شرکت در این کلاسها درس بخواند و تمرین و مسئله حل نماید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 610 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image