ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه میتوان معلم خصوصی شد

چگونه میتوان معلم خصوصی شد

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید و سوال چگونه میتوان معلم خصوصی شد برای شما هم مطرح است در این مقاله در این زمینه توضیحات کاملی ارائه شده است. اگر می خواهید یک معلم خصوصی خوب و موفق باشید خواندن این مقاله می تواند برای شما کاملا مفید و موثر باشد.

قبل از آنکه بخواهید ادامه این مقاله را بخوانید برای کسب اطلاعات بسیار جامع و کامل در زمینه نحوه موفقیت در تدریس خصوصی می توانید مقاله 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی را بخوانید. در مقاله معرفی شده توضیحات بسیار کاملی ارائه شده است و تمامی جنبه هایی که برای تبدیل شدن به یک معلم خصوصی موفق باید در نظر داشته باشید مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه در این زمینه توضیحات دیگری نیز ارائه می شود.

اگر می خواهید به عنوان معلم خصوصی در زمینه تدریس و آموزش در منزل فعالیت داشته باشید در مرحله اول بهتر است به سوال مهمی پاسخ دهید. آیا به کار تدریس علاقه دارید؟ در تمامی مقالاتی که در این سایت (ایران مدرس) ارائه شده است به این نکته اشاره شده و در تمامی کتابهای موفقیت هم این را خواهید دید که موفق ترین افراد در هر زمینه ای به کار خودشان علاقه دارند. اگر رشته دانشگاهی شما مثلا مهندسی برق بوده است می توانید وارد صنعت شوید و یا به کار تدریس بپردازید. در هر رشته دیگری هم که تحصیل کرده اید بالاخره گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد. بنابراین بهتر است در حالتی به کار تدریس خصوصی بپردازید که به آن علاقه داشته باشید. روی این انتخاب فکر کنید و اگر کارهای اموزشی برای شما جذاب است در این زمینه فعالیت کنید.



معلم خصوصی موفق

در مرحله بعد باید به این فکر کنید که به عنوان یک معلم خصوصی می خواهید چه دروسی را تدریس کنید. اکثر افراد سراغ تدریس ریاضی و فیزیک و یا تدریس زبان انگلیسی می روند. این دروس هم می تواند برای شما گزینه های خوبی باشد ولی به هر حال دروس دیگری را هم می توانید درس بدهید. در این مرحله باید دو معیار را در نظر بگیرید. دروسی را انتخاب کنید که خودتان در آن دروس همیشه نمره خوبی می گرفتید و به آن علاقه داشتید. در ضمن دروسی که برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب می کنید باید تقاضای بالایی برای تدریس خصوصی داشته باشند. ممکن است که خودتان به یک درس علاقه داشته باشید ولی ان درس تقاضایی برای تدریس نداشته باشد. روی چنین دروسی حساب باز نکنید. اگر در رشته های فنی مهندسی تحصیل می کنید چون یادگیری دروس این رشته ها سخت است معمولا برای دروس تخصصی رشته خودتان می توانید شاگردهای زیادی داشته باشید. البته این مورد هم در رابطه با شهرهای بزرگ که دانشگاههای زیادی دارد صدق می کند و در شهرهای کوچک می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی در این زمینه فعالیت داشته باشید.



مطالعه مقاله چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم هم مفید است.


اگر می خواهید معلم خصوصی باشید و در زمینه تدریس خصوصی فعالیت خودتان را شروع کنید و یا گسترش دهید در مرحله بعد باید به این فکر کنید که چگونه شاگرد جذب نمائید. اگر تازه کار هستید بهتر است از تدریس در آموزشگاهها شروع کنید. از بخش نیازمندیهای روزنامه و یا اینترنت می توانید آگهی های استخدام مدرس را پیدا کرده و با آموزشگاهها تماس بگیرید. در ابتدای کار درامد شما ممکن است خیلی زیاد نباشد و یا شاگردهای زیادی به شما معرفی نکنند ولی به هر حال برای شروع خوب است و تجربه آن ارزشمند است. به تدریج که راه خودتان را پیدا کنید درآمد بالاتری هم کسب می کنید. اگر می خواهید همکاری شما با آموزشگاهها ادامه داشته باشد باید خوب تدریس کنید و مرتبا دروسی که درس می دهید را مرو نمائید. اگر تدریس شما خوب نباشد کلاسهای کنسل شده و آموزشگاه هم برای اعتبار خودشان هم که شده است شاگرد به شما معرفی نمی کند. همانطور که گفته شد شاید از همکاری با آموزشگاهها نتوان درآمد بالایی کسب کرد ولی در شروع کار می توانید برای کسب تجربه و رسیدن به درآمد حداقلی از آن استفاده نمائید. در هر حال سعی کنید کار خودتان را خوب انجام دهید و خوب تدریس کنید.



شروع تدریس خصوصی

کلاسهای تدریس خصوصی چون در منزل برگزار می شود شرایط خاص خودش را دارد. باید با ظاهر مرتب و منظم در کلاس حاضر شوید و اداب معاشرت را به خوبی رعایت کنید. اولین چیزی که از شما خواهند دید ظاهر شما و لباسهای شما است. اگر مرتب و شیک در کلاس ظاهر شوید اثر بسیار خوبی دارد. در کلاسهای خصوصی باید تیز و هوشمندانه عمل کنید. یک سوتی در جلسه اول یعنی از دست دادن کل کلاسها و آموزشگاه هم ممکن است شاگرد دیگری به شما معرفی نکند. به هر حال نباید دانستن این موارد باعث شود شما استرس داشته باشید بلکه به عنوان یک معلم خصوصی موفق همیشه باید در اوج آمادگی باشید و در جلسه اول تدریس هم به نسبت همیشه باید آماده تر باشید. حین تدریس سوالاتی از شاگرد خودتان بپرسید. ببینید مطالبی که ارائه می کنید در جهت خواسته های ایشان هست؟ بعضی از مدرسین فقط تند تند درس می دهند. این مدرسین خیلی هم با سواد هستند ولی حواسشان نیست که مطالبی که ارائه می کنند شاید مد نظر شاگرد ایشان نباشد. در نتیجه کلاس را از دست می دهند.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: برگزاری موفقیت آمیز کلاس های تدریس خصوصی

هر کاری را که بخواهید شروع کنید در اوایل ممکن است درآمد بالایی نداشته باشید. به عنوان مثال اگر مغازه ای را افتتاح کنید شاید چند ماه اول ضرر ده هم باشد. در کار تدریس خصوصی هم تا وقتی که تجربه زیادی کسب می کنید و شاگردهای زیادی را جذب می کنید شاید درامد شما خیلی بالا نباشد. در کلاسهای خودتان مانند یک معلم خصوصی حرفه ای عمل کنید. حتی اگر جلسه اول تدریس شما است طوری وانمود نکنید که تازه کار هستید. از قبل آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید و در عین حال سعی کنید در کلاس مانند یک مدرس حرفه ای و سطح بالا رفتار کنید. در کلاسهای خصوصی مطالبی که ارائه می شود باید برای شاگرد شما مفید باشد و این نکته را همواره در نظر داشته باشید. حین تدریس سوالاتی بپرسید که میزان مفید بودن مطالب را متوجه شوید و در صورت لزوم تغییراتی در روند ارائه درس ایجاد نمائید.



شغل تدریس خصوصی

در کنار اینکه سعی می کنید از طریق آموزشگاهها شاگرد جذب کنید روشهای دیگری را هم برای معرفی توانایی های خودتان در نظر بگیرید. فعالیت در شبکه های اجتماعی هم روش خوبی است. بسیاری از مدرسین در تلگرام و یا اینستاگرام مطالبی را ارائه می دهند و از طریق آن فالور جمع کرده و در نهایت شاگرد هم جذب می کنند. روش بسیار خوبی است و هزینه ای هم ندارد. می توانید برای خودتان سایت و وبلاگی داشته باشید و از طریق آن شاگرد جذب کنید. مثلا اگر تدریس خصوصی فیزیک انجام می دهید در این زمینه وبلاگ یا سایتی بزنید و مطالب آموزشی فیزیک ارائه کنید و همزمان برای تدریس خصوصی تبلیغ کنید. در همین سایت (ایران مدرس) و یا سایتهایی مانند ایران کنکور www.IranKonkur.com  و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com تبلیغات خودتان را به صورت رایگان و یا ویژه ثبت کرده و برای جذب شاگرد اقدام نمائید. در حال حاضر تبلیغات اینترنتی (چه از طریق شبکه های اجتماعی و چه از طریق سایتهای تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی معرفی شده) برای جذب شاگرد می تواند بسیار مفید و موثر باشد (10 راهکار برای ثبت آگهی تدریس بهینه از نظر گوگل و جذب شاگرد بیشتر). حتی اگر ساکن یک شهر کوچک باشید با ثبت تبلیغات در اینترنت می توانید به صورت انلاین و اینترنتی شاگرد جذب کنید و در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید.



برای مطالعه در زمینه انواع روشهای مختلف جذب شاگرد مقاله راهکارهای مختلف جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی را مطالعه نمائید.

مانند هر کار دیگری، موفقیت در کار تدریس به عنوان یک معلم خصوصی خوب به تلاش و پشتکار نیاز دارد. اگر در مراحل اولیه کار در جذب شاگرد خصوصی و پیدا کردن شاگرد خیلی موفق نبودید ... اگر تماسهای کمی از آموزشگاهها برای کار تدریس با شما گرفته شد ... اگر در نهایت درآمد ماهیانه شما از تدریس خصوصی قابل توجه نبود و به هر حال اگر شرایط آن طوری که فکر می کردید خوب نبود نباید نا امید شد. اگر به این کار علاقه دارید با پشتکار ادامه دهید و روی هدف خودتان متمرکز شوید. روشهای خودتان را برای جذب شاگرد تغییر دهید و یا بهبود ببخشید. بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید تا شاگردی را از دست ندهید. سعی کنید شاگردهای خودتان را به نتیجه برسانید تا ترمهای بعد هم با شما برای دروس دیگرشان تماس بگیرند. در همین سایت ایران مدرس اگهی خودتان را ثبت کنید (در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام تبلیغ خودتان را درج کنید). متن تبلیغ خودتان را خوب و قانع کننده بنویسید تا تماسهای شما افزایش یابد. در شبکه های اجتماعی فعالیت خودتان را گسترش دهید و محتوای آموزشی مفید در زمینه دروس تدریسی خودتان تولید کنید. در صورت تمایل می توانید تبلیغ خودتان را در همین سایت ویژه کنید تا بالاتر نمایش داده شود و بازدهی آن افزایش یابد. در این بخش مطالبی در رابطه با پاسخ به سوال چگونه میتوان معلم خصوصی شد ارائه شد. امید است مفید و موثر بوده باشد. نطرات خودتان در این زمینه را در پایین همین صفحه اضافه کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1272 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
رحیمه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

سلام من مهندس نرم افزار هستم و بسیار به کار تدریس خصوصا در مقاطع ابتدایی و راهنمایی علاقمندم و از توصیه های شما کمک میگیرم