ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی را بهتر، عمقی و مفهومی یاد بگیریم؟

چگونه ریاضی را بهتر، عمقی و مفهومی یاد بگیریم؟

به اشتراک گذاری

برای یادگیری بهتر درس ریاضی و یادگیری عمقی و مفهومی آن باید نکات مختلفی را مد نظر داشته باشید که در این بخش تعدادی از آنها مورد بررسی قرار می گیرد. اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید و در ریاضی کنکور هم موفق باشید، اگر قصد شرکت در المپیاد ریاضی را دارید، چنانچه قصد دارید در کلاس خودتان بهترین نمره را برای درس ریاضی بگیرید و یا حداقل نسبت به ترمهای قبل خودتان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید، در هر صورت مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما موثر و مفید باشد.

برای یادگیری بهتر و عمقی و مفهومی درس ریاضی، اگر ترمهای قبل در امتحان این درس موفق بوده اید خوب همان روند را ادامه دهید. اما اگر از نتایجی که ترمهای قبل گرفته اید راضی نیستید باید در خودتان تغییرات اساسی ایجاد کنید. اگر همان کارهایی را انجام دهید که ترمهای قبل انجام می دادید به همان نتایج قبل می رسید. در خودتان عادتهای جدید مثبت ایجاد کنید و در برنامه ریزی روزانه و هفتگی خودتان تجدید نظر کنید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی)

ممکن است ترمهای قبل عادت داشتید یکی در میان در کلاسهای ریاضی غیبت می کردید. این ترم تلاش کنید به صورت مرتب در کلاسهای ریاضی حاضر باشید و در ضمن در کلاس خوب گوش دهید، جزوه بنویسید و سوال بپرسید. از کلاسهای ریاضی مانند یک فرصت خوب برای یادگیری استفاده کنید. اگر در کلاس حاضر هستید سعی کنید فکر شما هم در کلاس باشد و حواستان پرت نشود. اگر در کلاس ریاضی را یاد نگیرید و برای شما مفید نباشد هم زمان و وقتی که در کلاس بوده اید را از دست داده اید و هم بعدا خودتان باید درس را از اول بخوانید. در ضمن، وقتی خودتان به تنهایی تلاش می کنید درس را متوجه شوید اشکالات زیادی خواهید داشت و اگر از دوستانتان جزوه کلاس را هم بگیرید در فهم آن به مشکل خواهید خورد. در حقیقت برای رسیدن به موفقیت در درس ریاضی و گرفتن نمره خوب در این درس مجموعه ای از کارها را انجام دهید و در کل به خودتان نظم بدهید. باید روندی که در طول ترم در پیش می گیرید مناسب باشد.



مطالعه نمائید: 20 راهکار عالی برای آموزش صحیح و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی



یادگیری عمقی و مفهومی ریاضی


افرادی که در درس و تحصیل و در امتحان ریاضی موفق هستند را خودتان با افراد ناموفق مقایسه کنید. افراد موفق و دانش آموزان و دانشجویانی که نمره خوب می گیرند مجموعه ای از عادتهای مثبت را در خودشان ایجاد کرده اند وکلا در طول ترم انگار در مسیر متفاوتی از افراد ناموفق قرار دارند. دانش آموزان و دانشجویانی که در ریاضی و ساییر دروس نمره خوب می گیرند به موقع در کلاس حاضر هستند، در ردیف جلوی کلاس می نشینند، جزوه می نویسند و سوال می پرسند. خودتان خیلی راحت در کلاس می توانید این افراد را تشخیص دهید. این افراد در طول ترم درس می خوانند و به یادگیری درس علاقه نشان می دهند. شما نیز باید چنین عادتهایی را در خودتان ایجاد کنید. اگر بر زبان انگلیسی مسلط هستید مطالعه مقاله نحوه مطالعه برای امتحان ریاضی که به زبان اصلی نوشته شده است هم می تواند مفید و موثر باشد.

برای موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره خوب در آن و یا برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور باید در طول ترم برای یادگیری درس ریاضی وقت بگذارید. در کلاسها به صورت کامل شرکت کنید و در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش خصوصی ریاضی فعالیت دارند و می توانند به شما در یادگیری بهتر و عمقی تر این درس کمک کنند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در کنار استفاده از این کلاسها و کلاسهای اصلی خودتان در طول ترم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.



مطالعه مقاله دلایل پربازده بودن کلاس های تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل هم مفید است.

یادگیری درس ریاضی بدون حل تمرین و مسئله اصلا ممکن نیست. در حقیقت برای یادگیری ریاضی یکی از مهمترین کارهایی که باید به صورت مداوم انجام دهید تمرین حل کردن است. برای مطالعه در زمینه نحوه تمرین حل کردن برای درس ریاضی مقاله .... را مطالعه کنید. وقتی تمرین حل می کنید از مطالبی که آموخته اید به صورت عملی استفاده می کنید و در این حالت اشکالات شما خودشان را نشان خواهد داد. مزیتی که حل تمرین و مسئله برای درس ریاضی دارد این است که اولا تسلط شما بر درس را افزایش می دهد و خوب مشخص خواهد شد که کجاها را خوب یاد نگرفته اید و در ضمن اگر قرار است در حل سوالات امتحانی اشتباهی داشته باشید این اشتباهات حین تمرین حل کردن اتفاق می افتد و در نتیجه تعداد اشتباهات شما در امتحان کمترو کمتر خواهد شد. اگر به تاریخ ریاضی علاقه دارید با کلیک بر روی عبارت تاریخ ریاضیات می توانید در این زمینه اطلاعات خوبی کسب کنید.

با توجه به مطالب ارائه شده و به عنوان جمع بندی می توان گفت که برای یادگیری بهتر، عمقی تر و مفهومی تر درس ریاضی باید در طول ترم این درس را بخوانید، در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید و برای اموزش بهتر آن تمرین و مسئله حل نمائید. مرور درس ریاضی در طول ترم به یادگیری بهتر آن کمک زیادی خواهد کرد. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی هم می تواند به آموزش بهتر درس ریاضی کمک کند. در این کلاسها می توانید سوالات خودتان را بپرسید و هر اشکالی که دارید حتی اگر مربوط به ترمهای قبل باشد را برطرف نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2723 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
نرجس سادات زمانی آدينه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

خوب بود.