ارتباط مستقیم با 30595 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله آموزش زبان بهترین روش ها و راهکارها برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در منزل

بهترین روش ها و راهکارها برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در منزل

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با روش های عالی و خوب برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در منزل مطالبی ارائه شده است. ممکن است به خاطر مشغله ی کاری و یا به هر دلیل دیگری نتوانید برای آموزش زبان در کلاسهایی که در آموزشگاهها برگزار می شود شرکت کنید. در این حالت با اختصاص دادن کمی وقت و با یک برنامه ریزی منظم می توانید زبان انگلیسی را خودتان به صورت مستقل آموزش ببینید. در این مقاله در رابطه با انواع روشهایی که می تواند به یادگیری بهتر زبان انگلیسی توسط شما در منزل کمک کند مطالبی ارائه شده است. در این زمینه موارد زیر می تواند مفید و موثر باشد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود کامل ترین و مفیدترین خلاصه گرامر زبان انگلیسی

- برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی فیلم ببینید و ویدیو تماشا کنید. تماشای فیلم هم حالت تفریحی و مفرحی دارد و هم چون در قالب یک داستان به مکالمات گوش می دهید اگر حتی بسیاری از کلمات را بلد نباشید به تدریج راه خواهید افتاد. در بسیاری از کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در آموزگاهها هم دیدن فیلم و ویدیو یکی از بخش های اصلی کلاس است. می توانید یک سریال که به زبان انگلیسی است و برای خودتان به لحاظ موضوعی هم جالب می باشد را تهیه کنید و هر روز یک قسمت از آن را ببینید. در حقیقت برای آموزش بهتر زبان انگلیسی هر چه بیشتر محیطی که در اطراف خودتان می سازید مشابه حالتی باشد که انگار کسانی که اطراف شما هستند با همین زبان در حال حرف زدن می باشند، موفق تر خواهید بود. تماشای فیلم یکی از راهکارهایی است که می تواند چنین حالتی را برای شما ایجاد کند. حتی می توانید اخبار و مطالبی را که قبلا به زبان مادری خودتان گوش می دادید از این به بعد به زبان انگلیسی گوش بدهید. هر چه بیشتر خودتان را با یادگیری زبان انگلیسی درگیری کنید پیشرفت شما سریعتر خواهد بود.



مطالعه کنید: برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

- خاطرات و یا کارهای روزانه خودتان را به زبان انگلیسی بنویسید. برای آموزش بهتر زبان انگلیسی در منزل و به صورت مستقل این راهکار هم می تواند بسیار موثر باشد. وقتی می خواهید مطلبی را بر روی کاغذ بیاورید به آن فکر می کنید و سعی می کنید از دانشته های خودتان استفاده نمائید. این امر باعث می شود لغات و یا گرامری که یاد گرفته اید برای شما مرور شود. یادگیری زبان انگلیسی را به صورت بخشی از کارهای روزانه خودتان در بیاورید. می توانید هر روز حداقل یک پاراگراف در مورد کارهایی که در آن روز انجام شد و یا قرار است انجام دهید مطلب بنویسید و به این ترتیب هم برای روز خودتان برنامه ریزی کنید و هم زبان انگلیسی خودتان را تقویت نمائید. بهترین روش برای آموزش سریع تر زبان انگلیسی این است که جزئی از زندگی روزانه شما شود و نه اینکه فقط مثلا یک ساعت در روز را به آن اختصاص دهید و در بقیه ساعات روز هیچچ کاری در این زمینه انجام نشود.





- برای خودتان وبلاگی ایجاد کنید و مطالب را به زبان انگلیسی ثبت نمائید. اگر به وبلاگ نویسی علاقه دارید می توانید از این روش هم استفاده کنید. در ایران سیستم های وبلاگ نویسی زیادی مانند بلاگفا، میهن بلاگ، بلاگ اسکای و .... ارائه شده است و به صورت رایگان می توانید در یکی از این سیستم ها برای خودتان وبلاگی راه اندازی کنید. وبلاگ شما می تواند به زبان فارسی و یا انگلیسی و یا حتی دو زبانه باشد. در هر زمینه ای که قصد دارید در وبلاگ خودتان مطلب بنویسید می توانید این مطالب را به زبان انگلیسی بنویسید و باز هم تمرینی خواهد بود برای آموزش بهتر و سریعتر زبان. حتی می توانید از کاربران و بازدید کنندگان وبلاگ خودتان بخواهید که برای مطالب شما نظر بگذارند تا اگر اشکالی در مطالب وجود دارد اصلاح نمائید.



مطالعه مقاله کلاس های تدریس خصوصی بهترین راهکار برای یادگیری سریع زبان هم می تواند مفید باشد.

- با دوستان و همکلاسی های خودتان که هدف مشترک آموزش زبان را دارید انگلیسی حرف بزنید. ممکن است یکی از همکاران شما هم به یادگیری زبان انگلیسی علاقه داشته باشد. می توانید این مواردی که گفته شد را با هم به اشتراک بگذارید و در ضمن زمانهایی که با هم در مسیر رسیدن به محل کار و یا هر جای دیگری هستید به زبان انگلیسی حرف بزنید. به هر ترتیبی که شده است سعی کنید منظور خودتان را منتقل نمائید. در چنین جمع دوستانه ای خیلی راحت تر می توانید حرف بزنید و حتی به نسبت کلاسهای آموزشگاهها هم می تواند مفید تر باشد. می توانید در رابطه با مسائل شخصی و یا موارد مربوط به کار و یا هر زمینه دیگری حرف بزنید. همانطور که گفته شد، برای پیشرفت سریعتر در آموزش زبان باید محیطی را در اطراف خودتان فراهم کنید که در این زمینه به شما کمک کند. از تمامی فرصت ها استفاده کنید و هر جا که ممکن بود تغییراتی ایجاد کنید که به آموزش زبان شما کمک کند.





- از کلاسهای تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل استفاده کنید. راهکار بسیار خوب دیگری که برای آموزش بهتر، سریعتر و عمقی تر زبان انگلیسی در منزل وجود دارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل است که توسط مدرسین مجرب خانم و آقا برگزار می شود. برای آموزش گرامر زبان انگلیسی، آموزش مکالمه زبان، آمادگی برای امتحان زبان و یا کنکور زبان و یا حتی برای آمادگی آزمونهای آیلتس و تافل و .... می توانید از این کلاسها استفاده نمائید. اگر وقت ندارید در کلاسهای آموزشگاههای زبان شرکت کنید و از طرفی وقتی به صورت مستقل تلاش می کنید زبان انگلیسی را یاد بگیرید اشکالات زیادی دارید استفاده از این کلاسها می تواند کاملا موثر و مفید باشد. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش خصوصی زبان انگلیسی فعالیت دارند و در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نام کرده اند بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید. کلاسهای تدریس خصوصی زبان انگلیسی چون به صورت اختصاصی مطابق با سطح معلومات شما قابل تنظیم کردن و همانگ شدن است حتی به نسبت کلاسهای آموزشگاههای زبان هم می تواند مفید تر و موثر تر باشد. در کنار در نظر گرفتن سایر موارد ذکر شده و اینکه خودتان برای آموزش زبان وقت بگذارید، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی در منزل هم می تواند در جهت یادگیری بهتر زبان کاملا مفید باشد.

- از جزوات آموزش گرامر و مکالمه که در اینترنت و در همین سایت (ایران مدرس) موجود است استفاده کنید. در همین سایت جزوات آموزشی خوبی برای یادگیری بهتر مکالمه و گرامر و قواعد زبان انگلیسی ارائه شده است و می توانید از این جزوات به صورت رایگان استفاده نمائید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر هدف شم آموزش مکالمه زبان انگلیسی است در حقیقت فقط از طریق گوش دادن و فیلم دیدن و خواندن داستان و .... به تدریج ذهن شما با نحوه کاربرد فعل و ... آشنا خواهد شد و شخصی که به اندازه کافی در معرض مطالب به زبان انگلیسی قرار گرفته باشد شاید اصلا خواندن و مطالعه گرارمر را لازم نداشته باشد. به هر حال برای سرعت بخشین به روند یادگیری می توانید از جزوات آموزشی مبحثی و یا کتاب گرامر که به صورت رایگان در ایران مدرس (همین سایت) ارائه شده است استفاده نمائید. بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.





- در انجمن ها و فرومهایی که به زبان انگلیسی است نظر بدهید و در شبکه های اجتماعی فعال باشید. با فعالیت در انجمن ها و فرومهایی که به زبان انگلیسی هستند می توانید خودتان را امتحان کنید. در رابطه با موضوع کاری خودتان و یا هر موضوعی که به آن علاقه دارید به زبان انگلیسی جستجو کنید و فرومهای مرتبط را پیدا کنید. در مکالمات و سوال و جوابها شرکت کنید و نظر بدهید. نظرات دیگران را بخوانید و به لغات و کلماتی که استفاده کرده اند دقت کنید. به این ترتیب می توانید هم در زمینه کاری و یا در زمینه مورد علاقه خودتان اطلاعات کسب کنید و هم زبان انگلیسی خودتان را تقویت نمائید.

- کتاب بخوانید. مطالعه کتاب داستان و یا هر کتاب دیگری که به زبان انگلیسی نوشته شده باشد هم راهکار بسیار خوبی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی در منزل است. خصوصا اگر به داستان و رمان علاقه داشته باشید مطالعه این کتابها می تواند در عین حال که باعث تقویت زبان انگلیسی شما می شود مفرح هم باشد و دایره لغات شما را کاملا گسترش دهد. اگر حین مطالعه کتاب لغت یا لغات جدیدی را مشاهده کردید با توجه به موضوع کلی جمله سعی کنید آن را حدس بزنید و بعدا معنی لغت را نگاه کنید. - مطالعه کنید: چگونه زبان انگلیسی را در مدت زمان کمتری بیاموزیم؟





- تا جایی که می توانید گوش دهید. تمام مواردی که گفته شد یک طرف و گوش دادن یک طرف. بسیار مهم است که روزانه به مطالبی که به زبان انگلیسی ارائه می شود گوش دهید. روی گوشی خودتان آهنگ هایی به زبان انگلیسی قرار دهید و هر وقت خواستید موسیقی گوش دهید از این موارد استفاده نمائید. اگر در مسیر رسیدن به کار خواستید اخبار گوش دهید از رادیو به زبان انگلیسی گوش دهید. در منزل اگر مشغول کاری هستید که جمع بودن حواس زیادی را لازم ندارد تلویزیون را روی کانالی تنظیم کنید که مطالب را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. خلاصه اینکه از هر فرصتی برای گوش دادن استفاده کنید. هر چه ذهن و گوش شما بیشتر با کلمات و لغات انگلیسی آشنا باشد و بیشتر این موارد را شنیده باشد بعدا در مکالمه و حرف زدن هم راحت تر خواهید بود.

- با خودتان انگلیسی حرف بزنید. بسیاری از اوقات وقتی روی موضوعی فکر می کنیم حرفهایی را به خودمان می زنیم. خیلی از اوقات ممکن است نیم ساعت روی موضوعی فکر کنیم و با خودمان حرف بزنیم. بهتر است حتی از این فرصت هم استفاده کنید و به زبان انگلیسی حرف بزنید. وقتی در حال دوش گرفتن هستید و ممکن است 20 دقیقه طول بکشد. فرصت بسیار خوبی است که مثلا روی یک موضوع خاص به زبان انگلیسی با خودتان حرف بزنید. وقتی در مقابل آیینه ایستاده اید و برای رفتن به مهمانی، سر کار و یا بازار خودتان را آماده می کنید در این حالت هم موضوعی را انتخاب کنید و روی آن بحث کنید. خودتان مطالبی را مطرح کنید و جواب بدهید. مهم است که از لغات، گرامر و مطالبی که آموزش دیده اید استفاده کنید و سعی کنید جمله بسازید و حرف بزنید.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: 10 قانون یادگیری زبان انگلیسی!





با توجه به مطالب ارائه شده، برای یادگیری و آموزش بهتر زبان انگلیسی در منزل روش های مختلفی وجود دارد. می توانید فیلم ببینید، داستان بخوانید، از کلاسهای خصوصی استفاده کنید، گوش دهید و یا هر روش دیگری را مورد استفاده قرار دهید. در حقیقت، همانطور که گفته شد، نکته اصلی این است که در اطراف خودتان محیطی را فراهم کنید که در همه ی حالتها به یادگیری زبان انگلیسی شما کمک کند و از هر فرصتی برای آموزش بهتر زبان انگلیسی استفاده نمائید. روشی که بسیاری از افراد استفاده می کنند و می خواهند با اختصاص زمان مثلا یک ساعت در روز به یادگیری زبان آن را یاد بگیرند، نمی تواند خیلی موثر باشد و باید تلاش کنید در طول روز با یادگیری زبان درگیر باشید و در ضمن انجام کارهای معمولی روزانه خودتان زبان را هم آموزش ببینید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1057 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image