ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی مزیتهای تدریس خصوصی به عنوان یک کار و شغل پاره وقت و تمام وقت چیست؟

مزیتهای تدریس خصوصی به عنوان یک کار و شغل پاره وقت و تمام وقت چیست؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با مزیتهای تدریس خصوصی به عنوان یک کار و شغل پاره وقت و تمام وقت مطالبی ارائه می گردد. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید و از فعالیت در این زمینه درآمد خوبی بدست آورید مطالعه این مقاله برای شما می تواند مفید و موثر باشد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه میتوان معلم خصوصی شد و از کار تدریس درآمد خوبی کسب کرد

کار تدریس خصوصی به عنوان یک شغل و کار پاره وقت و تمام وقت می تواند به نسبت انواع شغلهای شرکتی و کارمندی می تواند مزایای زیادی داشته باشد. اگر بیکار هستید و به تدریس و تدریس خصوصی علاقه دارید می توانید در این زمینه فعالیت داشته باشید و به درامد های خوبی برسید. در صورتیکه در مقطع دانشگاه در یکی از رشته های علوم پایه (ریاضی، فیزیک، شیمی و ....) تحصیل کرده اید می توانید در زمینه رشته خودتان به کار تدریس خصوصی بپردازید. اگر در یکی از رشته های علوم انسانی تحصیلات خودتان را به پایان رسانده اید به عنوان مثال می توانید در زمینه تدریس خصوصی عربی فعالیت کنید. یا اگر تحصیلات شما در یکی از رشته های فنی مهندسی بوده است (مهندسی برق، مکانیک، عمران، صنایع و ....) در این حالت هم می توانید وارد صنعت شوید و یا اگر به تدریس علاقه دارید می توانید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی دروس دانشگاهی و دروس تخصصی رشته تحصیلی خودتان و .... فعالیت داشته باشید. در همه ی موارد گفته شده می توانید به عنوان یک زمینه کاری خوب کار تدریس خصوصی کنکور و دروس کنکوری را هم انجام دهید و درآمد بالایی بدست آورید.

کار تدریس خصوصی می تواند هم به صورت پاره وقت و در کنار کار و شغل اصلی خودتان و یا اگر دانشجو هستید در کنار درس و تحصیل خودتان و هم به صورت تمام وقت و به عنوان کار اصلی شما مورد توجه قرار بگیرد. در دوران دانشجویی اگر در شهرهای بزرگ دانشجو هستید چون در این شهرها تقاضا برای تدریس خصوصی بالاتر است می توانید همزمان با درس و تحصیل خودتان در این زمینه هم فعالیت داشته باشید و علاوه بر اینکه مخارج تحصیل خودتان را تامین می کنید حتی مبلغ قابل توجهی را هم پس انداز نمائید. در شهرهای کوچکتر هم کار تدریس خصوصی به صورت محدودتری قابل انجام است یا حتی می توانید تبلیغات تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نموده و به صورت آنلاین تدریس کنید و از سایر شهرهای کشور هم شاگرد جذب نمائید. به هر حال اگر بخواهید کار کنید و درامد بدست آورید راهکارهای زیادی برای جذب شاگرد وجود دارد. در این زمینه مطالعه مقاله
25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی و کسب درامد بالاتر از تدریس خصوصی می تواند بسیار مفید باشد. تدریس خصوصی به عنوان یک کار و شغل دانشجویی مزیتهای بسیاری دارد. اولا اگر در زمینه دروسی که خودتان می خوانید تدریس هم انجام دهید باعث می شود درسهای خودتان را هم بهتر یاد بگیرید. ثانیا این کار انعطاف زمانی خوبی دارد یعنی می توانید با شاگردهای خودتان کلاسها را به گونه ای هماهنگ کنید که به درس و تحصیل خودتان آسیبی وارد نشود. اگر بخواهید در شرکتها و موسسات به صورت پاره وقت کار کنید در زمانهای مشخصی باید آنجا حضور داشته باشید و در نتیجه ممکن است لازم باشد در کلاسهای خودتان غیبت کنید. نکته دیگر اینکه هر زمان بخواهید می توانید کار تدریس را انجام دهید و هر زمان که وقت نکردید می توانید به صورت موقت انجام این کار را متوقف کنید. فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به مهارت خاصی نیاز ندارد و فقط کافی است به صورت کامل بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و سعی کنید شاگردهای خودتان را به نتیجه مطلوب برسانید.





کار تدریس خصوصی برای افرادی که شغل دیگری دارند، کارمند هستند و یا در شرکتها و موسسات مختلف در تهران، کرج، شهرهای بزرگ و یا هر جای دیگر ایران مشغول فعالیت می باشند هم می تواند به عنوان یک کار پاره وقت بسیار قابل توجه باشد و حتی اگر در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشید درآمد حاصل از آن ممکن است از کار و شغل اصلی شما بیشتر گردد. همانطور که گفته شد چون زمان برگزاری کلاسها، قیمت و هزینه و .... را با توافق شاگردها، خودتان تعیین می کنید و بر روی آن کنترل دارید، در نتیجه فعالیت در این زمینه می تواند بسیار مفید و درآمدزا باشد. کافی است روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید. با آموزشگاههای تدریس خصوصی در تماس باشید و از آنها بخواهید که اگر مثلا در زمینه تدریس خصوصی شیمی، ریاضی، فیزیک و یا هر درس دیگری متقاضی کلاس خصوصی داشتند به شما معرفی نمایند. می توانید در سایتهایی که به صورت کاملا تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی فعالیت دارند (مانند همین سایت: ایران مدرس) آگهی تدریس خودتان را ثبت کنید و با نوشتن یک متن خوب برای آگهی و تبلیغ خودتان و ارائه یک رزومه کامل و قانع کننده به راحتی شاگرد جذب نمائید. برای مطالعه در زمینه نحوه نوشتن متن آگهی تدریس موفق حتما مقاله نمونه آگهی تدریس خصوصی و نحوه نوشتن متن تبلیغاتی برای تدریس را مطالعه نمائید. سایت www.tadris-riazi.com در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه فعالیت دارید و یا سایت www.Irankonkur.com در صورتیکه در زمینه آموزش دروس کنکوری فعالیت می کنید هم می توانند برای ثبت تبلیغات تدریس خصوصی مفید و موثر باشد. می توانید تراکت چاپ کنید و توزیع نمائید، در مدارس و دانشگاهها برای خودتان تبلیغ کنید، در بخش نیازمندیهای روزنامه آگهی بدهید، سایت یا وبلاگ بزنید، با سایر همکاران خودتان در ارتباط باشید و از هر روشی برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی استفاده کنید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: ثبت نام برای تدریس خصوصی


کار تدریس و تدریس خصوصی اگر به آن علاقه داشته باشید و در زمینه اموزش دروسی فعالیت کنید که خودتان از تدریس و یادگیری و آموزش دادن آنها لذت می برید می تواند به عنوان یک کار پاره وقت و تمام وقت کاملا برای شما درآمدزا باشد. توصیه می شود در صورتی در این زمینه فعالیت کنید که واقعا به تدریس علاقه مند هستید و یا حداقل دروسی را انتخاب کنید که خودتان در ایام تحصیل از یادگیری آنها لذت می بردید و نمرات خوبی هم در این دروس گرفته اید. البته نکته ای که وجود دارد این است که ممکن است هر درسی که شما به آن علاقه دارید بازار کار خوبی برای تدریس خصوصی نداشته باشد و افراد زیادی متقاضی تدریس آن نباشند. در نهایت باید به سمت فعالیت در زمینه آموزش دروسی حرکت کنید که هم خودتان تا حد زیادی به تدریس آنها علاقه دارید و هم مقتاضیان زیادی برای تدریس آن دروس وجود داشته باشد. از دروسی که برای آموزش خصوصی آنها متقاضیان زیادی وجود دارد می توان به ریاضی، فیزیک، هندسه، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، ریاضیات گسسته، هندسه تحلیلی، جبر و احتمال، فیزیک متوسطه، کنکوری و فیزیک عمومی 1 و 2 دانشگاهی، فیزیک هالیدی، ریاضی عمومی 1 و 2، زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی، تدریس خصوصی آیلتس و تافل، آموزش دروس دانشگاهی رشته های فنی و مهندسی، عربی و زیست شناسی، آموزش انواع نرم افزارهای تخصصی، آموزش کامپیوتر، تدریس موسیقی، گیتار و پیانو، تدریس دروس کنکوری و .... اشاره کرد. البته در رشته ای که خودتان در مقطع دانشگاه تحصیل کرده اید هم ممکن است دروسی وجود داشته باشد که برای تدریس خصوصی متقاضی بالایی داشته باشد و در این لیست ذکر نشده باشد.





برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی باید در زمینه های مختلفی عملکرد خوبی داشته باشید. اولین و شاید مهمترین زمینه ای که لازم است فعالیت خوب و قابل قبولی در آن زمینه داشته باشید این است که خوب شاگرد جذب کنید. همانطور که گفته شد راهکارهای زیادی برای جذب شاگرد وجود دارد. امن ترین و کم هزینه ترین روش که اکثر افراد انتخاب می کنند تماس با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی است. به احتمال زیاد این اولین روشی است که هر مدرسی انتخاب می کند. البته برای شروع کار بسیار مناسب است. در ابتدای کار شما راه و چاه را نمی دانید. اینکه با آموزشگاهها همکاری داشته باشید اگر در شروع کار درآمد زیادی هم کسب نکنید تجاربی بدست می آورید که در مراحل بعد می تواند برای شما کاملا مفید باشد. مثلا نحوه برخورد با شاگردهایتان را یاد می گیرید. آموزش می بینید که چه مواردی برای موفقیت در تدریس مهم است و در چه حالتهایی ممکن است کلاس کلا کنسل شود (این حالت در اوایل کار برای همه پیش آمده است). خلاصه اینکه در این روش درامد خیلی بالا نیست ولی تجربیات خوبی بدست می آورید. تعدادی از مدرسین در تمام عمر کاری خودشان در این مرحله باقی می مانند و هیچ پیشرفتی نمی کنند. البته خوب وقتی سابقه و تجربه شما بالا می رود اموزشگاهها هم بهتر با شما کنار خواهند آمد، کلاسهای بهتری به شما معرفی خواهند کرد و در نهایت درآمد بالاتری خواهید داشت ولی مواردی وجود دارد که تغییر نمی کند. مثلا اینکه هر جلسه 30 یا 40 درصد مبلغ حق التدریس را باید به آموزشگاه بدهید و یا اینکه قیمت کلاسهای خصوصی در کنترل خود شما نیست (مطالعه کنید: قیمت تدریس خصوصی ، هزینه کلاس خصوصی). اگر می خواهید در زمینه کار و شغل تدریس به صورت پاره وقت یا تمام وقت پیشرفت کنید، در عین حال که با آموزشگاهها در ارتباط هستید و از طریق آنها شاگرد جذب می کنید تلاش نمائید خودتان هم به صورت مستقل فعالیت داشته باشید و با استفاده از سایر روشها (تبلیغات روزنامه، تبلیغ در سایتهای تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی مانند ایران مدرس یا سایتهای عمومی آگهی مانند سودایران، تبلیغات تراکتی، ایجاد وبلاگ و سایت و ....) هم شاگرد جذب کنید. از یک جایی به بعد ممکن است دیگر نیازی نباشد با آموزشگاهها برای گرفتن شاگرد ارتباط برقرار نمائید.

یکی از بهترین راهکارها برای جذب شاگرد، همانطور که گفته شد، ثبت اگهی تدریس در همین سایت (ایران مدرس) است (در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام و ورود به کنترل پنل تبلیغات تدریس خودتان را به صورت رایگان ثبت نمائید). بدون اغراق، در حال حاضر بهترین روش برای جذب شاگرد ثبت تبلیغات در اینترنت و خصوصا در سایتهای تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی مانند ایران مدرس است. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در این وب سایت تا سال 98 بیش از 19000 مدرس ثبت نام کرده و در زمینه اموزش دروس مختلف فعالیت دارند. مزیتی که ایران مدرس به عنوان یک سایت تبلیغاتی دارد این است که محیطی کاملا آموزشی فراهم کرده است و به صورت کاملا تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس فعالیت می کند. در ایران مدرس هیچ آگهی دیگری به جز تبلیغات تدریس را نمی توانید پیدا کنید. این امر باعث شده است که ایران مدرس برای عبارتهای شامل تدریس خصوصی مانند تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک و ... در نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول و در جایگاه اول تا سوم قرار داشته باشد. فرض کنید شما در زمینه آموزش فیزیک فعالیت دارید. کاربران و متقاضیان تدریس فیزیک در گوگل عبارتهایی مانند تدریس خصوصی فیزیک، تدریس فیزیک و .... را جستجو می کنند و چون ایران مدرس در صدر نتایج قرار دارد بر روی آن کلیک کرده و به سمت تبلیغ شما هدایت می شوند. در این حالت شما می توانید از تهران، کرج، شهر محل سکونت خودتان و از کل ایران شاگرد جذب کنید. چه نوع تبلیغات دیگری گستردگی و عدم محدودیت تبلیغات اینترنتی را دارد؟! در ایران مدرس به صورت رایگان می تواند تبلیغات تدریس خودتان را ثبت کنید ولی در صورت تمایل با پرداخت هزینه مناسبی (که به نسبت هزینه لازم برای تبلیغات در روزنامه، تبلیغات تراکتی و .... بسیار مناسبتر است) می توانید آگهی خودتان را ویژه کرده و بازدهی آن را افزایش دهید. در این وب سایت بیش از 10000 جزوه آموزشی، مقالات آموزشی، نمونه سوال امتحانی، تست کنکور و .... وجود دارد و در صورتیکه تبلیغات تدریس شما ویژه باشد، علاوه بر صفحه اصلی و بخش تدریس خصوصی، آگهی شما در کنار این مطالب آموزشی هم نمایش داده خواهد شد. درج آگهی تدریس در ایران مدرس برای جذب شاگرد کاملا موثر است و در صورتیکه آن را جدی بگیرید و برای نوشتن تبلیغات تدریس خودتان وقت بگذارید (این مقاله را بخوانید:
20 عامل موثر و کلیدی برای ثبت آگهی تدریس خصوصی پربازده) به احتمال خیلی زیاد نتیجه خواهید گرفت. بسیاری از مدرسینی که در این وب سایت تبلیغات تدریس ویژه درج نموده اند آگهی خودشان را بیش از 20 بار تمدید کرده اند و این خود نشان دهنده موثر بودن درج تبلیغات تدریس در ایران مدرس است.



مطالعه مقاله آگهی استخدام مدرس و معلم خصوصی یا جذب شاگرد به صورت مستقیم هم پیشنهاد می شود.





با توجه به مطالب ارائه شده تدریس خصوصی به عنوان یک کار پاره وقت و تمام وقت مزیتهای زیادی دارد. تنها چالشی که مدرسین و اساتید تدریس خصوصی با آن مواجه هستند مسیر رسیدن به کلاس و زمانی است که در مسیر از دست می دهند. البته با گرفتن کلاسهایی که به خودتان نزدیکتر هستند و هماهنگ کردن کلاسهای نزدیک به هم در زمانهای پشت سر هم و یا هماهنگ کردن کلاسها در زمانهایی که ترافیک سنگین نیست می تواند به حل این مشکل کمک زیادی بکند. کار تدریس خصوصی در صورتیکه به آن علاقه داشته باشید و بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و در ضمن هوای شاگردهایتان را داشته باشید و سعی کنید به هر روش ممکن آنها را به نتیجه برسانید می تواند کاملا درامد زا باشد. بعضی از مدرسین در ماه شاید بیش از 10 میلیون تومان و حتی بیشتر از کار تدریس درآمد داشته باشند (مطالعه کنید: درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی). خوبی کار تدریس این است که عواملی و پارامترهایی دارد که به صورت کامل در کنترل خودتان است و اگر در زمینه های مشخصی خوب عمل کنید می توانید به کسب درامد بالا کاملا امیدوار باشید. مثلا اینکه روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید، دروس تدریسی خودتان را با دقت انتخاب نمائید به نحوی که بر انها مسلط باشید و از تدریس انها لذت ببرید، هوای شاگردهایتان را داشته باشید، از روشهای موثر تدریس استفاده کنید و .... . با در نظر گرفتن این موارد می توانید در کار تدریس کاملا موفق باشید. شغل تدریس انعطاف زمانی دارد و کلاسهای خودتان را در زمانهای مورد نظر می توانید برگزار کنید. درآمد این کار بسته به نحوه فعالیت خودتان قابل افزایش است و محدودیتی ندارد. هر زمان که بخواهید می توانید این کار را انجام دهید و اگر وقت نکردید می توانید انجام آن را متوقف کنید. درآمد کار تدریس در کنترل خودتان است و این طور نیست که کارفرمایی داشته باشید و بخواهد درامد شما را افزایش دهد و یا ندهد. به تناسب عملکرد خوبی که دارید درامد شما قابل افزایش است.





به منظور کسب درآمد بالاتر از کار تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید. تنها به یکی دو روش اکتفا نکنید و از همه ی روشهای موجود استفاده نمائید.

2- دروس تدریسی خودتان را با دقت انتخاب کنید. دروس تدریسی شما باید پرمتقاضی باشد و خودتان به ان دروس علاقه داشته باشید.

3- حتما آگهی و تبلیغات تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت کنید. برای جذب شاگرد کاملا موثر است.

4- متن آگهی تدریس خودتان را تا جایی که می توانید کامل بنویسید. متن آگهی کاملتر و قانع کننده تر = جذب شاگرد بیشتر

5- بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل مسلط باشید. به صورت مداوم مطالعه کنید و روشهای تدریس بهتر را آموزش ببینید.

6- کلاسهای نیمه خصوصی برگزار کنید. کلاسهای نیمه خصوصی برای شما و شاگردهایتان به لحاظ مالی به صرفه تر و بهتر است.

7- زمان کلاسها را از 1 و نیم ساعت به 2 ساعت افزایش دهید و به تناسب مبلغ بالاتری درخواست کنید.

8- کلاسهایی را قبول کنید که به خودتان نزدیکتر هستند. به این ترتیب در مسیر رسیدن به کلاس وقت شما کمتر تلف می شود و کلاسهای بیشتری می توانید برگزار نمائید.

9- تمام تلاش خودتان را برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان به کار ببندید تا ترمهای بعد هم برای دروس دیگرشان با شما تماس بگیرند.

10- به کار تدریس متعهد باشید و پشتیبان و حامی شاگردهایتان باشید. رمز موفقیت در تدریس به موفقیت رساندن شاگردهایتان است.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 710 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image