ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس عملکرد موفق تری داشته باشیم؟

چگونه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس عملکرد موفق تری داشته باشیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه تدریس درس ریاضی، چگونگی تدریس موفق این درس، نحوه عملکرد بهتر و موفق تر در زمینه آموزش خصوصی درس ریاضی و سایر دروس مطالبی ارائه می گردد. برای موفقیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس موارد زیر را در نظر داشته باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی

1- در صورتی درس ریاضی و یا هر درس دیگری را تدریس کنید که به صورت کامل بر آن مسلط باشید. تسلط بر درس ریاضی یا هر درس دیگری برای موفقیت در تدریس آن لازم است. فقط بلد بودن درس کافی نیست. اگر کاملا مسلط باشید خوب درس می دهید و خوب حرف می زنید. در کلاسهای خصوصی عدم تسلط بر درس و سوتی دادن می تواند منجر به کنسل شدن کل کلاسها گردد.

2- ریاضی یا هر درس دیگری را در صورتی برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. وقت با علاقه تدریس می کنید کلاس جذابتری هم خواهید داشت. اگر به درس ریاضی و یا به دروس تدریسی خودتان علاقه داشته باشید تسلط بر دروس هم برای خود شما راحت تر خواهد بود و شاگردهای شما هم مطالب را بهتر یاد می گیرند. پس دروسی را تدریس کنید که خودتان به آن دروس علاقه دارید.

3- جلسه اول کلاس خصوصی ریاضی را بسیار عالی برگزار کنید و در جلسات بعدی هم کیفیت را حفظ نمائید. بارها و بارها گفته شده ایت که اولین جلسه تدریس خصوصی بسیار مهم است. در این جلسه شما مورد ارزیابی قرار می گیرید و اگر عملکرد خوبی نداشته باشید کلاسها ادامه پیدا نمی کند. جلسه اول تدریس ریاضی کافی است یک سوتی کوچک بدهید تا کلاسها کلا کنسل شود. مراقب جلسه اول کلاس باشید.

4- فقط به تدریس کردن بسنده نکنید و شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت در امتحان، کنکور و تحصیل هدایت کنید. در مقالات قبلی هم به این نکته اشاره شده است. وظیفه یک مدرس خصوصی به نتیجه رساندن شاگردهایش است و نه ارائه درس. تدریس کردن بخشی از کار است. ارزیابی کنید و مشاوره بدهید. پیشرفت شاگردهایتان را به صورت مداوم بررسی نمائید. نتیجه گرفتن شاگردهایتان مهم است نه اینکه شما خوب تدریس کنید.








5- تمرین و مسئله بدهید و حل تمرینات را با جدیت بخواهید. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک (خصوصا) حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. خود شما بهتر می دانید بدون حل تمرین و مسئله نمی توان ریاضی را یاد گرفت. ممکن است شاگردهای شما فقط شرکت در کلاسهای خصوصی را کافی بدانند ولی به هر حال باید شما تمرین بدهید و حل تمرینات و مثالها را هم با جدیت بخواهید. درس خواندن شاگردهای شما در کنار کلاسهای خصوصی لازم و ضروری است.

6- کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را متنوع برگزار کنید و حین تدریس تمرین و مثال هم حل نمائید. خیلی مهم است که کلاسهای شما جذاب باشد و کاری کنید که خسته کننده به نظر نرسد. به هر میزان مطالبی که ارائه می کنید مفید و موثر هم باشد ولی اگر یکنواخت ارائه شود و خسته کننده به نظر برسد در نهایت کلاسها نتیجه خوبی نخواهد داشت. تنوع دادن به مطالب ارائه شده می تواند کلاس را از حالت خسته کنندگی خارج کند.

7- در جلسات تدریس خصوصی حین تدریس سوال بپرسید و میزان یادگیری شاگردهایتان را چک کنید. سوال پرسیدن حین تدریس هم باعث می شود شاگردهایتان حواسشان به درس جمع تر باشد و هم چون خودشان درس را توضیح می دهند بیشتر با آن در گیر شده و بازدهی کلاس افزایش می یابد. نکته دیگر اینکه باعث می شود کلاس حالت متنوع تری به خودش بگیرد و شما هم به صورت دائم از میزان یادگیری شاگردهایتان ارزیابی داشته باشید.



مطالعه کنید: روشهای نوین و الگوی موفق تدریس ریاضی

8- هر از چند گاهی خودکار را به خود شاگردتان بدهید تا تمرین یا مثالی را حل کند و میزان یادگیری را بررسی کنید. این روش هم مانند روش سوال پرسیدن می تواند هم به جذاب تر شدن کلاس و هم به افزایش بازدهی آن کمک کند. اگر کلا شما خودتان تمرین و مسئله حل کنید و فقط خودتان حرف بزنید و ... در نهایت هیچ دیدی نخواهید داشت که آیا شاگرد شما مطالب را یاد گرفته است یا نه. بعضا اجازه بدهید شاگرد شما خودش تمرین و مسئله حل کند.

9- اگر روشهای تدریس شما و نحوه تدریس موثر نبود روش خودتان را تغییر دهید. همین ارزیابی هایی که در بخش های قبل گفته شد می تواند راهنمای خوبی باشد برای اینکه آیا نحوه تدریس شما خوب و موثر است یا نه. اگر نتیجه خوب نبود و در وضعیت تحصیلی شاگردهای خودتان تغییری مشاهده نکردید  سعی کنید از روشهای جدیدی استفاده کنید و بهتر تدریس کنید. بیشتر تمرین و مسئله بدهید و روشهای بهتری را استفاده نمائید.

10- ارزیابی را به هر روش ممکن انجام دهید آن هم در طول ترم و نه در پایان جلسات تدریس. می توانید دو یا سه جلسه یک بار کوئیزی بگیرید. در ابتدای جلسه یک سوال به شاگردتان بدهید تا حل کند و نتیجه را با هم بررسی نمائید. البته جلسه قبل از آن باید گفته باشید که کدام مباحث را بخواند و کوئیز از کدام مبحث خواهد بود. ارزیابی خیلی مهم است. خصوصا اگر تعداد جلسات تدریس کافی باشد زمان و فرصت برای گرفتن کوئیز هم خواهید داشت.





11- به شاگردهای خودتان در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی و برنامه ریزی و ... مشاوره بدهید. بسیاری از افرادی که در کلاسهای خصوصی شرکت می کنند در حقیقت در زمینه نحوه برنامه ریزی، چگونگی مطالعه صحیح درس ریاضی و سایر دروس، نحوه مطالعه برای امتحان و کنکور و .... اشکال دارند. حین ارائه درس، اول یا آخر جلسه و یا هر زمانی که وقت کردید به آنها مشاوره بدهید و کمک کنید خوب برنامه ریزی کنند.

12- اگر دروس مشخصی را تدریس می کنید برای هر مبحث جزوه خلاصه و مفیدی تهیه کنید و به شاگردهایتان بدهید. اگر می خواهید در کار تدریس موفق باشید باید با ایجاد تمایزهایی خودتان را از خیل مدرسین متوسط جدا کنید. برای تهیه جزوات خلاصه وقت بگذارید. این خلاصه جزوات به تدریج باعث معروف شدن شما هم خواهد شد. بر روی جزوات خلاصه اسم و مشخصات و شماره تماس خودتان را هم ثبت نمائید.

13- نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان را در اولویت اول قرار دهید و از هر تلاشی برای نتیجه گرفتن آنها فروگذار نکنید. اگر می خواهید در کار تدریس ریاضی و یا هر درس دیگری موفق باشید رمز موفقیت در تدریس داشتن شاگردهای راضی است. هر چه تعداد شاگردهای شما که خوب نتیجه می گیرند و خوب درس را یاد می گیرند بیشتر باشد شما نیز در کار تدریس موفق تر خواهید بود و درآمد بالاتری هم خواهید داشت.

14- خودتان هم به صورت مداوم در زمینه نحوه تدریس موفق و موثر مطالعه کنید و روشهای تدریس خودتان را بهبود ببخشید. به عنوان مثال در سایت raveshtadris.com در زمینه انواع روشهای تدریس موفق و ... مقالات خوبی ارائه شده است. می توانید روی نحوه ارائه مطالب، مثالها و تمریناتی که ارائه می کنید و فن بیان خودتان کار کنید. هر چه روشهای تدریس موثرتر و بهتری را بلد باشید موفق تر خواهید شد.



حتما بخوانید: موفقیت در تدریس ریاضی و فیزیک و تدریس خصوصی

15- به صورت مداوم مباحث تدریسی را مطالعه کنید تا مسلط تر شوید و در زمان کمتر مطالب بیشتری را در کلاسها ارائه نمائید. بین بلد بودن درس و تسلط بر درس تفاوت زیادی وجود دارد. اگر درس را بلد باشید باز هم می توانید تدریس کنید ولی بعضا ممکن است سوالی را نتوانید پاسخ دهید. در کلاسهای خصوصی پاسخ ندادن به یک سوال و بلد نبودن یک مبحث و یا تپق زدن می تواند منجر به کنسل شدن کلاسها گردد.

16- برای مباحث تدریسی نمونه سوالات امتحانی ترمهای قبل را حل کنید. از قبل این موارد را ادامه داشته باشید. فرض کنید که در حال تدریس مبحث نسبت های مثلثاتی هستید (
دانلود جزوات عالی آموزش مثلثات، نسبتها و روابط مثلثاتی، تست کنکور و سوال امتحانی مثلثات). اگر از قبل نمونه سوالاتی را برای این مبحث آماده کرده باشید می تواند بعد از ارائه درس یکی دو نمونه سوال حل کنید و به این ترتیب شاگرد شما خیالش راحت خواهد بود که سوالهایی که در امتحان مطرح می شود با همین مباحث ارائه شده در کلاس قابل حل است.

17- تدریس را فقط بخشی از کار خودتان بدانید. به عنوان یک معلم خصوصی موفق در کلاسهای خصوصی هدایت شاگردهایتان به سمت موفقیت وظیفه اصلی شماست. دیدی که شما نسبت به کلاسهای تدریس خصوصی دارید در میزان موفقیت شما کاملا موثر است. بعضی از مدرسین قصد دارند ساعت مشخصی را تدریس کنند و پول خودشان را بگیرند و بروند. با این دید نمی توانید یک معلم موفق باشید. خوب تدریس کنید ولی هدف اصلی را در نهایت نتیجه گرفتن شاگردتان قرار دهید.





18- برای جذب تعداد شاگرد بیشتر تبلیغ تدریس ریاضی خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نمائید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است و به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی فعالیت دارد. با درج آگهی و تبلیغ در این سایت به راحتی می توانید شاگرد جذب کنید و درامد خودتان را از کار تدریس افزایش دهید.



برای مطالعه در زمینه تبلیغ تدریس موفق این مقاله را بخوانید.

19- سایت www.tasris-riazi.com و www.irankonkur.com هم برای درج آگهی تدریس ریاضی موثر هستند. سایتهای ذکر شده هم به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس کنکور و تبلیغات تدریس ریاضی فعالیت دارند. ثبت آگهی در این دو وب سایت کاملا رایگان است ولی در صورت تمایل می توانید آگهی خودتان را هم ویژه کنید. سایتهای مزبور برای جذب شاگرد مفید و موثر هستند.

20- برای خودتان سایت یا وبلاگی بزنید و در کنار ارائه مطالب آموزشی برای تدریس ریاضی تبلیغ کنید. می توانید در سیستم های وبلاگدهی مانند بلاگفا، میهن بلاگ، بلاگ اسکای و ... برای خودتان وبلاگی بزنید و انجام این کار فقط اختصاص وقت می خواهد و هزینه ای ندارد. در حالت دیگر با صرف کمی هزینه می توانید سایتی برای خودتان داشته باشید در آن مطالب آموزشی قرار دهید و برای تدریس ریاضی و یا سایر دروس هم تبلیغ کنید.



مطالعه کنید: پارامترهای مهم و کلیدی برای موفقیت در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا

21- در همین سایت (ایران مدرس) جزوات خلاصه شده خودتان را با اسم خودتان ثبت نمائید. همانطور که گفته شد می توانید برای دروس تدریسی خودتان جزوات خلاصه ای تهیه کنید و به شاگردهایتان بدهید. همین جزوات را در ایران مدرس هم می توانید ثبت کنید و با ذکر شماره تماس و مشخصات خودتان هم بازدید صفحه آگهی خودتان را بیشتر کنید و هم تعداد شاگردهای بیشتری جذب نمائید. در کنترل پنل امکان ثبت جزوه فراهم شده است.

22- آگهی تدریس خصوصی ریاضی و یا سایر دروس دیگر خودتان را در همین سایت ویژه کنید. ثبت آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی در ایران مدرس کاملا رایگان است ولی در صورت تمایل می توانید تبلیغات خودتان را ویژه کنید تا همواره در صفحه اصلی سایت نمایش داده شود و همچنین در صفحات داخلی ایران مدرس هم تبلیغات تدریس شما بالاتر از آگهی های رایگان قرار گیرد. آگهی های تدریس ویژه بیشتر دیده شده و بازدهی بالاتری دارند.





23- درس ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی تدریس کنید و فقط فرمولی درس ندهید. نحوه تدریس شما در کلاسهای خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری خیلی مهم است. مفهومی تدریس کنید و سعی کنید مطالب را به گونه ای ارائه کنید که برای شاگردهایتان خوب جا بیافتد. ارائه روابط و فرمولها لازم است ولی به هر حال نحوه استفاده از روابط، موارد استفاده هر فرمول، دلیل استفاده از هر رابطه در هر مسئله و .... هم باید توضیح داده شود.

24- برای کلاسهای خصوصی خودتان قیمتهای مناسبی در نظر بگیرید و به تدریج آن را افزایش دهید. نه تنها در کار تدریس خصوصی بلکه در هر کار دیگری هم تعیین قیمت مناسب برای ارائه خدمات بسیار مهم است. قیمت و هزینه کلاسها را آنقدر پایین در نظر نگیرید که با وجود تلاش زیاد درآمد خوبی نداشته باشید و در ضمن قیمت کلاسها را آنقدر بالا در نظر نگیرید که جذب شاگرد برای شما سخت گردد. تعیین قیمت کلاس مهم است.



مقاله بسیار عالی قیمت تدریس خصوصی ریاضی (ابتدایی، متوسطه، دانشگاه و کنکور) را در این زمینه مطالعه کنید.

25- کار اضافه انجام دهید و در زمانهای خارج از کلاس هم در دسترس باشید. سعی کنید با ارائه خدمات منحصر به فرد غیر قابل جایگزین شوید. به شاگردهای خودتان بگوئید اگر سوال یا اشکالی دارند می توانند هر زمان از شما بپرسند. این اتفاق خیلی کم می افتد و مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد کرد ولی در عوض پیغام مهمی را در بر دارد و این آنکه نتیجه گرفتن شاگرتان برای شما مهم است. به شاگردهایتان مشاوره بدهید و پشتیبان و حمایتگر باشید.



حتما بخوانید: نحوه جذب شاگرد و کسب درامد بالا از تدریس خصوصی ریاضی

با توجه به مطالب ارائه شده، برای داشتن عملکرد موفق در تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس باید مجموعه عواملی را در نظر بگیرید. باید سعی کنید روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و خوب شاگرد جذب کنید. دروس تدریسی خودتان را با علاقه انتخاب نمائید و بر آنها مسلط شوید. پشتیبان و حامی شاگردهایتان باشید و آنها را خوب به نتیجه برسانید. در سایتهای تخصصی تدریس خصوصی مانند همین سایت (ایران مدرس) تبلیغات تدریس ثبت کنید و شاگردهای بیشتری جذب نمائید.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 697 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image