ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه بازدهی کار خودمان در زمینه تدریس خصوصی را افزایش دهیم؟

چگونه بازدهی کار خودمان در زمینه تدریس خصوصی را افزایش دهیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید بازدهی کار خودتان در زمینه تدریس و تدریس خصوصی را افزایش دهید و نتایج بهتری بگیرید و در عین حال درامد بالاتری هم بدست آورید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

- روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید. برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی می توانید از روش های مختلفی برای جذب شاگرد از جمله تماس با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی، تبلیغات در روزنامه، تبلیغات تراکتی، تبلیغ در اینترنت و در سایتهای تخصصی آگهی تدریس خصوصی (مانند همین سایت: ایران مدرس و یا سایت www.Tadris-Riazi.com یا سایت www.IranKonkur.com)، ایجاد سایت و وبلاگ برای خودتان و ... استفاده کنید. همه ی این روشها را امتحان کنید و بهترین روشهایی که برای شما موثرتر است را انتخاب نمائید یا از ترکیبی از روشهای گفته شده استفاده کنید.



برای مطالعه بیشتر در زمینه روش های مختلف جذب شاگرد خصوصی بر روی این لینک کلیک کنید.

- در جلسه اول کلاسهای تدریس خصوصی حتی به نسبت حالت عادی خودتان عملکرد بسیار بهتری داشته باشید. جلسه اول کلاسهای تدریس خصوصی بسیار مهم است. اگر در جلسه اول کلاس مسلط نشان ندهید، تپق بزنید و یا به قول معروف سوتی بدهید کلاسها ادامه پیدا نخواهد کرد. به همین سادگی! تصور کنید که یک شاگرد خوب که ممکن است 20 یا 30 جلسه کلاس با شما داشته باشد و حتی ترمهای بعد هم با شما کلاس خصوصی برگزار کند را تنها با یک سوتی در جلسه اول از دست بدهید. شاگردی که برای جذب آن ممکن است هزینه کرده باشید. به هر حال حلسه اول تدریس خصوصی خیلی مهم است و روی دید شاگردهای شما به نسبت شما خیلی تاثیر دارد. جلسه اول را جدی بگیرید، برای آن برنامه داشته باشید و عالی عمل کنید.



مطالعه مقاله اولین جلسه تدریس خصوصی و جلسه اول تدریس در دانشگاه در این زمینه مفید است.

- کلاسهایی که به خودتان نزدیک هستند را قبول کنید. ممکن است در ابتدای کار که شاگردهای کمی دارید هر تماسی که با شما گرفته می شود و برای تدریس خصوصی با شما حرف می زنند را قبول کنید. ممکن است خودتان غرب تهران باشید (به عنوان مثال) و شاگردهایی از شرق تهران را قبول کنید. شاید برای 1 ساعت و نیم تدریس خصوصی دو ساعت در راه باشد. اوایل کار شاید چنین مشکلاتی داشته باشید. البته اگر نیاز مالی زیادی ندارید همان اوایل کار هم می توانید چنین کلاسهایی را قبول نکنید. ولی به هر حال بعدا که تعداد شاگردهای شما بیشتر شد، برای افزایش بازدهی کار و توانایی برگزاری تعداد جلسات تدریس خصوصی بیشتر در یک روز فقط مواردی را قبول کنید که به لحاظ مکانی به شما نزدیکتر هستند.


- برای هر کدام از شاگردهایتان با توجه به شرایطی که دارد راهکارهای مختص خودش را ارائه دهید. توجه به این نکته در کار تدریس خصوصی بسیار مهم است. ممکن است شما شاگردی داشته باشید که دو ترم گذشته کلا مشروط شده باشد. یا در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی شاگردی داشته باشید که اصلا ریاضی را از پایه بلد نیست. یا در بحث تدریس دروس دانشگاهی ممکن است شاگرد شما درسی را با شما بردارد که پیش نیازهای آن را اصلا بلد نیست. با توجه به شرایط موجود، وضعیت تحصیلی شاگرد شما و تعداد جلسات و وقتی که دارید باید تلاش کنید بهترین کار ممکن را انجام دهید. این دیگر به خودتان بستگی دارد. در کار تدریس خصوصی باید بتوانید با توجه به وضعیت تحصیلی شاگردهایتان که معمولا خوب هم نیست آنها را به سمت موفقیت هدایت کنید.





- به نتیجه گرفتن شاگردهایتان بیش از خودشان هم علاقه مند باشید و موفقیت آنها را در اولویت قرار دهید. این که با چه دیدی و با چه هدفی در کلاسهای تدریس خصوصی حاضر می شوید بسیار مهم است. البته مشخص است که انگیزه همه ی مدرسین و اساتید برای فعالیت در زمینه تدریس کسب درآمد می باشد ولی حتی اگر فقط کسب درآمد برای شما مهم است، میزان درآمد شما و همچنین ادامه پیدا کردن این کسب درآمد به این بستگی دارد که آیا شاگردهای شما خوب نتیجه می گیرند یا نه. اگر شاگردهای راضی و موفق داشته باشید و متعهدانه تدریس کنید و موفقیت آنها برای شما در اولویت اول باشد، مطمئنا خودتان هم مدرس موفقی خواهید بود و هم به لحاظ وجدانی خیالتان راحت است و هم به درآمد های بالایی خواهید رسید.



مطالعه مقاله تدریس خصوصی به عنوان کار نیمه وقت و تمام وقت هم مفید است.

- از شاگردهایتان بخواهید اگر شخص دیگری به خدمات تدریس نیاز داشت به شما اطلاع دهد. اگر خوب تدریس کنید و در کار تدریس موفق باشید .... اگر شاگردهای شما حس تعهد و دلسوزی شما را درک کنند .... اگر در کار خودتان جدی باشید و به هر ترتیب ممکن برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان تلاش کنید .... در این صورت مطمئن باشید بدون اینکه از شاگردهای خودتان بخواهید، آنها شما را به دوستان، آشنایان و فامیل های خودشان معرفی خواهند کرد. همانطور که می دانید یکی از عوامل موثر در موفقیت در تدریس خصوصی جذب شاگرد است. با ارائه تدریس موفق تعدادی از شاگردهای شما توسط همان شاگردهای قدیمی معرفی خواهند شد. البته در کنار این که سعی می کنید خوب تدریس کنید می توانید کارت خودتان را به شاگردهایتان بدهید تا اگر شخصی کلاس لازم داشت شما را معرفی کنند.

- به کار تدریس متعهد باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان را کار خودتان بدانید و نه فقط ارائه درس را. همانطور که گفته شد کار یک مدرس و معلم خصوصی فقط به ارائه درس محدود نمی شود. درس در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم ارائه می شود. خوب تدریس کردن، تسلط بر درس و خوب بلد بودن مطالبی که ارائه می کنید کاملا مهم است ولی این فقط بخشی از کار است. کار یک معلم خصوصی مثل یک دبیر آموزش و پرورش و یا استاد حق التدریسی که در دانشگاه درس را ارائه می کند نیست. شما در دانشگاه هم که تدریس کنید، کافی است روی ارائه خوب درس تمرکز داشته باشید. در کلاسهای خصوصی والدین معمولا از مدرسین خصوصی انتظار پشتیبانی و حمایت و مشاوره را هم دارند. شما باید هم خوب تدریس کنید و هم شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت هدایت نمائید.

** برای ثبت آگهی تدریس خصوصی در همین سایت (ایران مدرس) که تا سال 98 حدود 19000 مدرس ثبت نامی دارد در بالای همین صفحه بر روی عبارت "عضویت در سایت"  کلیک کنید، ثبت نام نمائید و بعد از ورود به کنترل پنل آگهی تدریس خودتان را درج کنید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است.**

- بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل مسلط باشید تا در کمترین زمان بیشترین مطلب را با بهترین بازدهی ارائه کنید. تسلط بر دروس تدریسی در همان جلسه اول تدریس خودش را نشان خواهد داد و دانش آموزان و دانشجویان این را درک می کنند. اگر می خواهید فن بیان شما بهبود پیدا کند و خوب درس بدهید و موفق باشید نباید فقط در حد بلد بودن دروس باقی بمانید. بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل مسلط باشید. سعی کنید جنبه های مختلف یک قضیه را بدانید. اگر برای یک سوال یا یک مسئله راهکارهای مختلفی وجود دارد همه ی آنها را بلد باشید و به شاگردهای خودتان منتقل کنید. حتی اگر از همه ی روشها استفاده نشود می توانید با تسلط و احاطه ای که بر مطالب دارید بهترین روش را انتخاب و ارائه کنید.





- در کلاسهای تدریس خصوصی جدی باشید و از هر روشی برای هدایت شاگردهایتان در مسیر صحیح درس خواندن استفاده کنید. خودتان کلاسها را جدی بگیرید. به همان نسبت شاگردهای شما هم کلاس را جدی خواهند گرفت. این نکته در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم صادق است. البته در کلاسهای تدریس خصوصی چون هدف شما این است که شاگردهایتان حتما نتیجه بگیرند این جدیت بیشتر لازم است. سر وقت در کلاس حاضر باشید و وقت را هدر ندهید. اگر تمرین یا سوالی را به شاگردهایتان دادید که حل کنند حل ان را با جدیت بخواهید. معمولا افرادی که در کلاسهای خصوصی شرکت می کنند خیلی به درس خواندن و مرور و حل تمرین و .. عادت ندارند. با جدیت در کلاسهای درس باید تا حدودی عادتهای آنها را تغییر دهید و کاری کنید که درس بخوانند.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: برگزاری موفقیت آمیز کلاس های تدریس خصوصی

- مشاوره بدهید، راهنمایی کنید و در برنامه ریزی و نحوه مدیریت زمان به شاگردهایتان کمک کنید. همانطور که گفته شد، در کلاسهای شما ممکن است انواع شاگردها با شرایط تحصیلی و هوشی مختلف را داشته باشید. بسیاری از والدین و حتی خود شاگردهایتان روی کلاسهای خصوصی به عنوان آخرین امید حساب می کنند. بسیاری از شاگردهایی که شما دارید به دلیل اموزش نامناسب و یا تنبلی و درس نخواندن خودشان به یک وضعیت بحرانی رسیده اند که حاضر شده اند برای برگشت به حالت عادی هزینه کنند. بنابراین در کلاسهای تدریس خصوصی شما در یکی دو جلسه اول باید شرایط و وضعیت شاگرد خودتان را بسنجید و با توجه به وضعیت فعلی ایشان به تدریج و در طول جلسات و کلاسها مشاوره هایی بدهید که باعث موفقیت ایشان گردد.

- برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک تمرین و مسئله بدهید و حل آنها را با جدیت بخواهید. دروس ریاضی و فیزیک متقاضیان تدریس خصوصی بالایی دارد. از موارد پر جستجو در گوگل تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک است. این دروس دروسی هستند که برای یادگیری به آموزش صحیح و در کنار ان حل تمرین و مسئله نیاز دارند. برای چنین دروسی علاوه بر اینکه سعی می کنید درس را در کلاس به بهترین شکل ممکن ارائه نمائید، باید به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید. در حقیقت آموزش ریاضی و فیزیک هم در کلاس درس به حل تمرین و مسئله نیاز دارد و هم بعد از کلاس برای جا افتادن مطلب لازم است تمرین و مسئله حل شود. برای این دروس به شاگردهایتان تمرین و مسئله بدهید و حل آن را از ایشان با جدیت بخواهید.

- هوای شاگردهایتان را داشته باشید. اگر شاگردهای شما راضی باشند ترمهای بعد دوباره برای سایر دروس خودشان مراجعه خواهند کرد. روی این نکته بارها و بارها تاکید شده است. در هر کسب و کاری موفقیت وقتی وجود خواهد داشت و وقتی شما درامد های بالایی خواهید داشت که مشتریان قدیمی شما برای خرید مجدد پیش شما برگردند. به عنوان مثال اگر یک رستوران داشته باشید، وقتی می توانید روی درآمد بالا حساب کنید که افرادی که یک بار به رستوران شما آمده اند و غذا میل کرده اند از خدمات شما رضایت کامل را داشته باشند به گونه ای که دفعات بعد هم برای صرف غذا پیش شما برگردند و حتی شما را به دیگران توصیه کنند. در کار تدریس خصوصی هم همین است. اگر شما نیز به عنوان یک معلم خصوصی موفق هوای شاگردهایتان را داشته باشید و آنها خوب نتیجه بگیرند و ترمهای آینده برای دروس دیگرشان با شما تماس بگیرند، در این حالت می توانید انتظار موفقیت و کسب درآمد بالا را داشته باشید.





- متمایز باشید. با ارائه تدریس عالی، پشتیبانی بی دریغ و انجام کارهای اضافه که از شما انتظار نمی رود غیر قابل جایگزین شوید. در دنیای امروز متمایز بودن خیل مهم است. همانطور که می دانید در حال حاضر در هر کار و حرفه ای رقابت بسیار زیاد است. خصوصا در کار تدریس خصوصی رقابت خیلی زیادی وجود دارد و شاید چون در ایران فارغ التحصیلان زیادی کار متناسب با رشته خودشان را ندارند، اکثر افراد سعی می کنند به سمت تدریس خصوصی روی بیاورند. البته توصیه می شود اگر به کار تدریس علاقه دارید تدریس خصوصی انجام دهید و نه از سر اجبار و بیکاری. به هر حال  اگر می خواهید از خیل عظیم مدرسینی که در حد متوسط کار می کنند و درامد های معمولی دارند جدا شوید باید متمایز باشید و با ارائه خدمات منحصر به فرد غیر قابل جایگزین گردید.



مطالعه نمائید: نحوه نوشتن آگهی تدریس خصوصی برای کسب درآمد بالاتر از کار تدریس

- دروسی را تدریس کنید که خودتان به آن دروس علاقه دارید و در مدسه و دانشگاه خودتان نمرات خوبی گرفته اید. توجه به این نکته هم در موفقیت شما در کار تدریس و تدریس خصوصی بسیار مهم است. اگر دروسی را تدریس کنید که خودتان در آن دروس عملکرد خوبی داشته اید و به انها علاقه دارید مزایای فراوانی برای شما دارد. اولا از کار خودتان لذت می برید و در عین حال که درآمد کسب می کنید و درآمد بالایی هم خواهید داشت حین تدریس لذت هم خواهید برد. دوما آماده شدن برای کلاس های تدریس خصوصی برای شما راحت تر خواهد بود چرا که این درسها را خودتان خوب بلد هستید. سوما امکان این که در کلاس سوالی از شما پرسیده شود و شما بلد نباشید بسیار کم است چرا که خودتان قبلا این درسها را با نمره بسیار عالی پاس کرده اید. اگر از تدریس خصوصی عربی بیشتر از تدریس خصوصی شیمی لذت می برید (به عنوان مثال) بیشتر عربی تدریس کنید و یا اگر به زبان انگلیسی علاقه دارید بیشتر در زمینه تدریس زبان انگلیسی فعالیت داشته باشید.

- در صورت امکان کلاسهای نیمه خصوصی تشکیل دهید که بازدهی بالاتری از لحاظ مالی دارد. اگر بتوانید بعضا کلاسهای نیمه خصوصی برگزار کنید به لحاظ مالی و زمانی به نفع شما و همچنین شاگردهایتان خواهد بود. فرض کنی که شما برای هر جلسه کلاس تدریس خصوصی مبلغ 70 هزار تومان دریافت می کنید. حال اگر کلاس دو نفره تشکیل دهید می توانید از هر کدام از شاگردهایتان که در کلاس حضور دارد مبلغ 50 هزار تومان دریافت کنید که در مجموع برای یک جلسه 100 هزار تومان خواهد شد و تقریبا 50 درصد بیشتر از مبلغی است که برای کلاس خصوصی دریافت می کردید. از طرفی شاگردهای شما هم به جای 70 هزار تومان مبلغ 50 هزار تومان پرداخت می کنند و در نتیجه به نفع آنها هم خواهد بود.

- در همین سایت (ایران مدرس) آگهی تدریس خودتان را ثبت کنید و برای دروس تدریسی خودتان هم جزوه ثبت نمائید. یکی از بهترین راهکارها که برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی می توانید از آن استفاده کنید، ثبت آگهی تدریس خصوصی در ایران مدرس (همین سایت) است که به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی فعالیت دارد. برای مطالعه در زمینه نحوه ثبت آگهی تدریس موثر حتما مقاله
20 عامل موثر و کلیدی برای ثبت آگهی تدریس خصوصی پربازده را مطالعه کنید. ایران مدرس بزگترین سایت تدریس ایران است و برای درج تبلیغات تدریس خصوصی کاملا موثر و مفید است. در ضمن، در کنترل پنل برای دروس تدریسی خودتان می توانید جزوه و خلاصه جزوه ثبت نموده و از این طریق هم بازدید صفحه آگهی خودتان و در نتیجه احتمال جذب شاگرد خودتان را افزایش دهید.





- برای خودتان سایت یا وبلاگی بزنید و با ارائه مطالب آموزشی بازدید آن را افزایش دهید و برای خدمات تدریس خصوصی تبلیغ کنید. این روش هم برای جذب شاگرد می تواند روش خوب و مناسبی باشد. البته به زمان احتیاج دارد و در کوتاه مدت نباید خیلی روی آن حساب باز کنید. به هر حال اینکه سایت یا وبلاگی برای خودتان داشته باشید می تواند به جذب شاگرد شما کمک کند (با ثبت نام در ایران مدرس (همین سایت) هم در کنترل پنل در وبلاگ خودتان می توانید مطالبی را منتشر نمائید). در صورتیکه آگهی تدریس خودتان را در ایران مدرس ویژه کنید می توانید از همین سایت به وبلاگ یا سایت خودتان لینک بدهید و در نتیجه اعتبار آن برای گوگل بیشتر هم خواهد شد. ایران مدرس برای عبارتهای شامل تدریس خصوصی در صفحه اول گوگل قرار دارد.

- مقاله
25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی و کسب درامد بالاتر از تدریس خصوصی را مطالعه کنید و با استفاده از روشهای موجود در آن تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید. همانطور که گفته شد و خودتان هم بهتر می دانید یکی از پارامترهای مهم برای موفقیت در تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از ان این است که تا چه حدی در جذب شاگرد موفق بوده اید. قدم اول برای شروع کار تدریس خصوصی همین است. اکثر افراد برای پیدا کردن شاگرد خصوصی فقط راه حل تماس با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی را بلد هستند. این روش هم می تواند مناسب باشد ولی مطمئنا بهترین روش نیست. خودتان می توانید به صورت مستقل کار کنید و یا با همکارانتان گروه اموزشی تشکیل دهید. بدون واسطه شاگرد جذب کردن مزایای زیادی دارد از جمله اینکه پورسانت پرداخت نمی کنید و قیمت کلاسهای خصوصی را هم خودتان تعیین خواهید کرد.

- برای شاگردهایی که خودشان هم راضی هستند در هر بار مراجعه 1 و نیم جلسه و یا دو جلسه کلاس برگزار کنید. برای مدرسین تدریس خصوصی یکی از چالش هایی که وجود دارد زمانی است که در مسیر رسیدن به کلاس از دست می دهند. قبلا هم در این زمینه مطالبی ارائه شده است. به عنوان مثال یک روش برای اینکه زمان کمی از دست بدهید این است که کلاسهایی که به خودتان نزدیک تر هستند را قبول کنید. یا اگر در طول روز 4 کلاس دارید کلاسهایی که به هم نزدیک هستند را صبح و کلاسهای دیگر را بعد از ظهر برگزار کنید. روش دیگری هم که وجود دارد این است که در هر بار مراجعه 1 و نیم یا دو جلسه کلاس برگزار کنید. البته باید به اندازه کافی بین دو جلسه استراحت بدهید که بازدهی کلاس کم نشود.

- کیفیت کار خودتان را افزایش دهید و در کنار آن به مرور قیمتهای بالاتری برای کلاسهای خصوصی مطالبه کنید. ساده ترین راهکاری که برای افزایش درآمد مدرسین از تدریس خصوصی می توان در نظر گرفت این است که قیمت کلاسها را افزایش دهید. البته این کار باید با احتیاط انجام شود. به صورت کلی در هر کاری تعیین قیمت خیلی مهم است. اگر قیمت و هزینه کلاسها را خیلی کم در نظر بگیرید با وجود برگزاری کلاسهای زیاد درآمد شما خیلی زیاد نخواهد بود. اگر قیمتها را خیلی بالا در نظر بگیرید جذب شاگرد سخت خواهد شد. به هر حال قیمت مناسبی برای کلاسهای خودتان در نظر بگیرید و متناسب با افزایش سابقه کار و تسلط بیشتر خودتان بر درس به تدریج قیمتها را افزایش دهید تا درآمد های بالاتری بدست آورید.



مطالعه مقاله نحوه کسب درآمد بالاتر و بیشتر از کار تدریس خصوصی را هم پیشنهاد می کنیم.

با توجه به مطالب ارائه شده، برای افزایش بازدهی خودتان از تدریس خصوصی و کسب درآمد بیشتر باید در زمینه های مختلف از جمله جذب شاگرد، تدریس عالی در جلسه اول، تسلط بر دروس تدریسی، جلب رضایت شاگردها و به نتیجه رساندن آنها، راهنمایی و مشاوره شاگردهایتان و .... عملکرد خوبی داشته باشید.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 698 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image