ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چرا کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای آموزش بهتر این درس مفید است؟

چرا کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای آموزش بهتر این درس مفید است؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و فواید و مزایای آن برای آموزش و یادگیری درس ریاضی مطالبی ارائه می گردد. اگر قصد دارید درس ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی آموزش ببینید، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می تواند کاملا مفید باشد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بهترین زمان برای استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی چه زمانی است؟

درس ریاضی یک درس بسیار مهم است. دانش آموزان و دانشجویان از دوران ابتدایی با یادگیری و آموزش این درس درگیر هستند. البته هر درسی ارزشش خودش را دارد و نمی توان گفت فقط ریاضی مهم است. ولی به هر حال ریاضی درسی است که تقریبا همه ی افراد در مقاطع مختلف با آن درگیر هستند. بلد بودن درس ریاضی هم برای موفقیت در امتحان خود این درس و هم برای موفقیت در امتحانات سایر دروس مانند فیزیک و شیمی مهم است. در بسیاری از مواقع دانش آموز یا دانشجو درس فیزیک  مفاهیم مربوط به آن را خوب یاد گرفته است ومی داند چکار باید انجام دهد ولی وقتی می خواهد عملا وارد حل مسائل و تمرینات شود، به دلیل ضعفی که در درس ریاضی دارد نمی تواند تمرینات فیزیک را هم خوب به نتیجه برساند. مثلا در بسیاری از موارد برای حل یک مسئله فیزیک لازم است یک انتگرال یا مشتق گرفته شود و ممکن است تابعی که داده شده است یک تابع مثلثاتی باشد و یا در حالت دیگر ممکن است لازم باشد جواب یک معادله یا نا معادله بدست آید تا مسئله فیزیکی حل شود. در این حالت بلد بودن درس ریاضی و مباحث مربوط به آن کاملا لازم است. به عنوان مثال در بحث فیزیک مکانیک برای بدست آوردن معادله سرعت از معادله مکان زمان مشتق باید گرفته شود و ممکن است تابعی که باید از آن مشتق گرفته شود مثلثاتی، لگاریتمی و یا هر تابع دیگری باشد. یا در حالت دیگر برای بدست آوردن معادله سرعت از معادله شتاب لازم است انتگرال گیری انجام شود (دانلود 121 فرمول انتگرال گیری). پس مشاهده می شود نه تنها برای موفقیت در خود امتحان ریاضی بلکه برای بدست آوردن توانایی حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم بلد بودن درس ریاضی مهم است.



دانلود رایگان: دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دبیرستان

در مقطع دانشگاه هم در بسیاری از رشته ها و برای داشتن توانایی حل مسائل در دروس بسیاری از رشته ها مانند رشته های علوم پایه و فنی مهندسی بلد بودن و تسلط بر درس ریاضی مهم است. به همین دلیل در بسیاری از رشته های فنی مهندسی دروس ریاضی مانند ریاضی عمومی 1 و 2 ، ریاضیات مهندسی، معادلات دیفرانسیل، محاسبات عددی و .... برای دانشجویان در نظر گرفته می شود. حتی در مقطع کارشناسی ارشد دروسی مانند ریاضی مهندسی پیشرفته و محاسبات عددی پیشرفته و .... هم در نظر گرفته می شود. برای دانش آموزان متوسطه دوم و برای رشته های ریاضی فیزیک و تجربی و تعدادی از رشته های دیگر هم ریاضی به لحاظ موفقیت در کنکور هم مهم است. برای رشته ریاضی فیزیک که در کنکور 55 سوال از درس ریاضی مطرح می گردد و از دروس مختلف مانند حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه 1 و 2 ، جبر و احتمال، ریاضی گسسته و ... نیز سوال خواهد آمد و برای این رشته ریاضی مهمترین درس است. یعنی در رشته ریاضی فیزیک اگر دانش آموزی بتواند ریاضی را خیلی خوب بزند حتما در رتبه او تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت. برای رشته تجربی هم درس ریاضی یکی از دروس مهم است و برای رشته انسانی هم چون ریاضی کمتر خوانده می شود، باز هم اگر کسی در این زمینه در کنکور عملکرد خوبی داشته باشد در افزایش تراز کمک بسیار زیادی به او خواهد کرد.



دانلود رایگان: دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دانشگاه








با توجه به موارد گفته شده واضح است که ریاضی درس مهمی است و در عین حال تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری درست و صحیح آن و موفقیت در امتحانات اشکال دارند. دانش اموزان و دانشجویان برای موفقیت در درس ریاضی راهکارهای مختلفی را می توانند امتحان کنند و البته یکی از بهترین روشها شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. البته فقط با شرکت در این کلاسها نمی توان در ریاضی خیلی قوی شد ولی به هر حال یک روش خوب استفاده از کلاسهای خصوصی است. علاوه بر کلاسهای خصوصی ریاضی دانش آموزان و دانشجویان برای یادگیری بهتر این درس باید موارد زیر را مد نظر داشته باشند:

- در کلاسهای ریاضی مدرسه یا دانشگاه به صورت مرتب حاضر باشید و با دقت و تمرکز به مطالب ارائه شده گوش دهید.

- در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و آموزش آن را برای ایام امتحانات باقی نگذارید.

- در کلاسهای ریاضی جزوه بنویسید و سوال یا اشکالی داشتید از مدرس و معلم ریاضی خودتان بپرسید.

- برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی در طول ترم تمرین و مسئله حل کنید. تمرین برای یادگیری ریاضی لازم است.

- کتاب درسی ریاضی را در اولویت قرار دهید و متن کتاب را خوب بخوانید. کتابهای کمک اموزشی معتبر استفاده کنید.

قبل از حضور در کلاس نگاه مختصری به درس بیندازید و بعد از کلاس درس ارائه شده را مرور نمائید.

- از کنار هیچ سوال یا اشکالی به سادگی عبور نکنید و تمام سوالات خودتان را بپرسید یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید.

- با برنامه ریزی به پیش بروید و در طول ترم ریاضی را در کنار سایر درسهای خودتان بخوانید.

- در ایام امتحانات نمونه سوالات امتحانی حل کنید تا با روند مطرح شدن سوالات در امتحان بیشتر آشنا گردید.

- مقاله چگونه ریاضی بخوانیم؟ را مطالعه کنید.

در کنار مطالب ارائه شده در بالا شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و در کنار داشتن یک مدرس خوب و با تجربه ریاضی هم می تواند کاملا مفید باشد. کلاسهای خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مزیتهای زیادی دارد. البته این به معنی غیبت در کلاسهای اصلی خودتان نیست. هر کدام از این کلاسها به نوعی می تواند مفید باشد. به عنوان مثال در کلاسهای گروهی ممکن است روی مطالب بحث شود و در نتیجه درس را بهتر یاد بگیرید ولی در کلاسهای خصوصی از جنبه های دیگری می توانید در اموزش ریاضی موفق تر باشید. در کلاسهای خصوصی می توانید هر سوال یا اشکالی را بپرسید. در این کلاسها بدون ترس از تمسخر سایر همکلاسی ها و یا بدون در نظر گرفتن این نکته که ممکن است مدرس و معلم شما وقت نداشته باشد هر سوالی را می توانید بپرسید. در کلاسهای خصوصی شرایط کاملا برای یادگیری شما مهیا است فقط کافی است خودتان از این فرصت خوبی که به شما داده شده است استفاده کنید. همانطور که می دانید در درس ریاضی در بسیار از مواقع اشکالاتی که وجود دارد به پایه های قبل بر می گردد. مثلا در درس حساب دیفرانسیل و انتگرال بحث حد و مشتق در سطح بالاتری به نسبت درس حسابان دوباره مطرح می گردد. اگر شما درس حسابان را خوب یاد نگرفته باشید در حساب دیفرانسیل هم اشکال خواهید داشت. از طرفی در کلاس حساب دیفرانسیل نمی توان سوالات پایه ای که انتظار می رود در حسابان یاد گرفته باشید را بپرسید. ولی در کلاس های خصوصی ریاضی نه تنها از درس حسابان بلکه از پایه های قبل تر هم می توان سوال پرسید و این مزیت بسیار بزرگی برای یادگیری بهتر است.



مطالعه این مقاله هم مفید است: چرا تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر ریاضی مفید است؟



نکته دیگر اینکه شما در ایام امتحانات که به مدرس و معلم اصلی خودتان دسترسی ندارید می توانید از معلم خصوصی ریاضی خودتان اشکالات را بپرسید. در ضمن سطح کلاسهای خصوصی را خودتان تعیین می کنید و اگر لازم باشد تعداد جلسات بیشتری هم برگزار می نمائید. کلاسهای خصوصی چون در منزل برگزار می شود جو راحت تری دارد و در ضمن وقت دانش اموز و دانشجو در مسیر رسیدن به کلاس تلف نمی شود. برای مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی که در این وب سایت (ایران مدرس) ثبت نام کرده اند و در زمینه آموزش خصوصی ریاضی و سایر دروس فعالیت دارند بر روی عبارت اساتید تدریس خصوصی کلیک کنید. برای موفقیت در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی و برای یادگیری پایه ای و مفهومی این درس، در کنار مد نظر قرار دادن راهکارهای دیگر مانند حضور مرتب در کلاسهای مدرسه و ادنشگاه، مطالعه درس در طول ترم، حل تمرین و مسئله و .... استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را هم به عنوان یک راهکار خوب مد نظر داشته باشید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 969 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image