ارتباط مستقیم با 30567 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه تدریس خصوصی کنیم و میزان درآمد تدریس خصوصی

چگونه تدریس خصوصی کنیم و میزان درآمد تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

در وب سایت ایران مدرس (همین سایت) در مقالات متعددی مطالب زیادی در زمینه نحوه شروع کار تدریس خصوصی و گسترش آن، چگونگی ارائه تدریس موفق، راهکارهای افزایش درآمد از تدریس خصوصی و افزایش تعداد شاگردهای و .... توضیحات زیادی ارائه شده است. در این مقاله نیز سعی می شود موارد تکمیلی در زمینه نحوه تدریس موفق و موفقیت در کار تدریس خصوصی از ابتدایی تا دانشگاه و چگونگی کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی ارائه شود.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نکات مهم و کلیدی برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی

پیش نیازهای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی: برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی پیش نیازهایی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید ولی به هر حال داشتن این موارد به تنهایی برای خوب پول درآوردن از تدریس کافی نمی باشد. به عنوان مثال برای خوب فعالیت کردن در این زمینه و موفق بودن در تدریس یکی از شروط اولیه این است که به کار تدریس علاقه داشته باشید. در مقالات قبلی هم مفصل توضیح داده شده است که علاقه داشتن به کار تدریس برای موفقیت در آن و از طرفی برای لذت بردن از کار همزمان با کسب درآمد لازم است. ولی حتما خود شما هم مدرسین زیادی را می شناسید که به کار تدریس علاقه دارند و درس مورد نظر خودشان را با اشتیاق تدریس می کنند ولی در عین حال درآمد خوبی ندارند. بسیاری از مدرسین و معلمان با وجود اینکه متعهدانه و با عشق و علاقه تدریس می کنند ولی از این کار پول خوبی بدست نمی آورند. در حقیقت کار تدریس و آموزش کار بسیار ارزشمندی است و در جوامع پیشرفته ارزش بسیار زیادی برای آن قائل هستند و معلمان در این کشورها حقوق های بسیار خوبی را دریافت می کنند. در کشور ما هم به لحاظ معنوی برای کار تدریس و آموزش جایگاه خوبی قائل هستند و آن را شغل انبیا می دانند ولی به هر حال در حال حاضر درآمد معلمین شاید خیلی خوب نباشد. برای کسب درامد بالا از کار تدریس در کنار علاقه به درس مدرسین می توانند با فعالیت هوشمندانه و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی درآمد خوبی هم بدست آورند.



مطالعه کنید: چگونه در کلاس تدریس کنیم

علاقه به تدریس خصوصی و موفقیت در تدریس: همانطور که گفته شد، از پیش شرطهای موفقیت در هر کاری و از جمله در کار تدریس خصوصی داشتن علاقه به آن است. به راحتی می توان تصور کرد که مدرس یا معلمی که از کار تدریس خوشش نمی آید و از سر اجبار به این کار روی آورده است نمی تواند مفاهیم را خوب انتقال دهد و هیچ وقت شاگردهای راضی ای هم نخواهد داشت. ولی به هر حال برای کسب درآمد بالا از تدریس تنها داشتن علاقه کافی نیست. در کنار آن باید هدفی برای خودتان تعیین کنید، دروس تدریسی را با دقت انتخاب نمائید، روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید (25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی و کسب درامد بالاتر از تدریس خصوصی) و علاوه بر جذب تعداد شاگرد بالا سعی کنید شاگردهای خودتان را حفظ کنید و آنها را راضی نگه دارید، بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل مسلط شوید و به مرور زمان سعی کنید روشهای مختلف تدریس موثرتر و پربازده تر را آموزش ببینید و در زمینه های مختلف عملکرد خوبی داشته باشید تا در نهایت درآمد خوبی از این کار بدست آورید. اگر به درآمد حداقلی از کار تدریس راضی هستید و این مطالب برای شما مفهومی ندارد و همین الان هم از درآمد خودتان راضی هستید، به هر حال می توانید مطالعه این متن را ادامه ندهید و به کار خودتان با همان روشهایی که همیشه استفاده کرده اید ادامه دهید. اما اگر راضی نیستید و درآمد شما پایین است باید در خودتان تغییرات مثبتی ایجاد کنید. کار تدریس هم برای اینکه در آن به موفقیت برسید جنبه های مختلفی دارد و فقط خوب تدریس کردن کافی نیست.



مطالعه مقاله روش تدریس خصوصی - نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی هم مفید است.








انتخاب درست دروس تدریسی: برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی اگر قبلا این کار را شروع کرده اید که زمینه کاری شما تقریبا مشخص است و در این زمینه بحثی وجود ندارد. البته باز هم فرض کنید که شما در ترمهای قبل و همچنین در این ترم تا به امروز دروس متعددی را تدریس کرده اید. از بین این دروس مسلما به بعضی از آنها علاقه بیشتری دارید و تجربه گذشته شما هم نشان می دهد که در این دروس شاگردهای شما بهتر نتیجه گرفته اند. در این حالت سعی کنید فعالیت خودتان را در زمینه تدریس آن دروس افزایش دهید و بیشتر بر روی آنها متمرکز گردید. اگر کار تدریس را هنوز شروع نکرده اید سعی کنید در زمینه ای تدریس را شروع کنید که به ان علاقه دارید و در عین حال متقاضی برای تدریس آن درس هم وجود داشته باشد. فرض کنید شما به درس جغرافیا خیلی علاقه دارید و می توانید آن را خوب تدریس کنید ولی آیا متقاضی برای تدریس این درس وجود دارد؟ یا برای درس معارف در مقطع متوسطه متقاضی ای وجود ندارد ولی به هر حال مثلا می توانید در زمینه معارف کنکور فعالیت کنید (اگر به این درس علاقه دارید). مهم این است که شما از درسی که انتخاب می کنید خوشتان بیاید و در عین حال افراد زیادی متقاضی تدریس آن باشند. در مقطع متوسطه دروسی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، زبان انگلیسی، عربی و ... متقاضی بالایی برای تدریس دارند و در مقطع دانشگاه هم دروس تخصصی رشته های فنی و مهندسی، دروس ریاضی و فیزیک عمومی (خصوصا ریاضی 2 و فیزیک 2 عمومی دانشگاه) و .... مقتضایان زیادی برای تدریس دارند. بعد از انتخاب دروس تدریسی خودتان سعی کنید ابتدا بر این دروس مسلط شوید و بعد در کلاسهای خصوصی حضور پیدا کنید. خصوصا جلسه اول تدریس بسیار مهم است و باور کنید یک توقف کوچک در جواب دادن به سوال شاگرد ممکن است باعث شود کلاسها کلا کنسل گردد و این اتفاق بسیار افتاده است.



مطالعه کنید: عوامل مخل تدریس را بشناسید

تبلیغات و بازاریابی برای تدریس خصوصی: مثل هر کار دیگری برای فعالیت در زمینه اموزش و تدریس خصوصی و کسب درامد بالا از این کار تبلیغات و بازاریابی لازم است. ممکن است بعضی از افراد روی کار آموزش و معلمی خیلی تعصب داشته باشند و بگویند که کار تدریس کار مقدسی است و درباره آن نباید اینطور حرف زد و این کار را نباید با هر کار دیگری مقایسه کرد. ولی به هر حال موفق ترین معلمان و اساتید که درآمد های بسیار خوبی دارند اینطور نیست که فقط خوب تدریس کنند. این اساتید هم خوب تدریس می کنند و هم خوب بازاریابی و تبلیغات را انجام می دهند. فرض کنید شما بهترین مدرس تدریس خصوصی ریاضی و یا مسلط ترین استاد خصوصی فیزیک باشید. تا وقتی که توانایی های خودتان را تبلیغ نکنید و در اینترنت، روزنامه، مجلات و یا هر جای دیگری در رابطه با توانایی ها و ویژگیهای متمایز خودتان حرف نزنید و ننویسید کسی شما را نخواهد شناخت و هیچ تماسی هم با شما گرفته نخواهد شد. اتفاق در کار تدریس نقطه ضعف اکثر معلمان و اساتید همین است. بسیاری از معلمان و دبیران و اساتید دانشگاه بر کار خودشان کاملا مسلط هستند و بسیار خوب تدریس می کنند ولی متاسفانه در بحث معرفی خودشان و توانایی های خودشان ضعیف عمل می کنند و در نتیجه نه می توانند شاگردهای زیادی جذب نمایند و نه می توانند به درآمد های خوبی برسند. اگر شما می خواهید خوب تدریس کنید و به درامد خوب هم برسید اولا اگر به تدریس علاقه دارید تدریس کنید، ثانیا دروسی را برای تدریس انتخاب کنید که به آنها علاقه دارید و متقاضی بالایی برای تدریس دارد، ثالثا بر دروس تدریسی خودتان مسلط شوید و رابعا با تبلیغات و بازاریابی خوب توانایی های خودتان را خوب معرفی کنید و شاگردهای زیادی جذب نمائید و در نهایت با ارائه تدریس موفق انها را حفظ کنید و پیش خودتان نگه دارید.





تسلط بر دروس تدریسی و جلسه اول کلاس: در کلاسهای تدریس خصوصی سعی کنید در حداقل زمان بیشترین مقدار مطلب را ارائه کنید. این اتفاق وقتی می افتد که خودتان بر درس کاملا مسلط باشید. جزوه کلاسی بهترین منبع برای استفاده در کلاسهای تدریس خصوصی است. چون در این کلاسها هدف آمادگی برای امتحان است (معمولا) بهتر است از همان جزوه خود دانش آموز یا دانشجو استفاده کنید. همانطور که گفته شد سعی کنید با تسلط کامل در کلاس درس حاضر شوید. خصوصا جلسه اول تدریس بسیار مهم است. در جلسه اول تدریس شما ارزیابی خواهید شد. اگر بهترین مدرس شهر هم باشید در صورتیکه در جلسه اول نتوانید سوالی را پاسخ دهید (ممکن است در آن لحظه راه حل به فکر شما نرسد یا به هر دلیل دیگری) به احتمال زیاد کلاسها کنسل خواهد شد. بسیاری از والدین روی معلم خصوصی فرزندانشان بسیار حساس هستند و خصوصا جلسه اول با حساسیت بالا کلاس را دنبال می کنند. در جلسه اول باید کلاس را کنترل کنید. اگر سوالی پرسیده شد و جواب را در آن لحظه ندانستید، سعی نکنید روی راه حل فکر کنید و شاگرد شما منتظر بماند در حالیکه شما در تلاش هستید حواب را پیدا کنید. سراغ بحث دیگری بروید. بگویید که حالا این را بعدا بررسی خواهیم کرد. هدف سرکار گذاشتن شاگردتان نیست. به هر حال شما باید جلسه را مدیریت کنید و هیچ نشانی از ضعف نداشته باشید. محکم و بلند تدریس کنید. مباحثی را که مسلط هستید از جنبه های مختلف توضیح دهید. مفهومی و عمقی درس را ارائه کنید و جلسه اول میخ را محکم بکوبید. هدف این است که در جلسه اول مسلط خودتان را نشان دهید. البته سعی کنید مسلط باشید و به صورت واقعی کلاسها شما مفید باشد. مواردی که گفته شد به این خاطر است که به خاطر پاسخ ندادن شما به یک سوال کوچک که ممکن است در آن لحظه جواب به ذهنتان نرسد کلاسها کنسل نشود.



حتما بخوانید: چگونه خوب تدریس کنیم؟

تبلیغات تدریس خصوصی و جذب شاگرد: اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق باشید باید خودتان را خوب معرفی کنید و در رابطه با توانایی های خودتان خوب توضیح دهید. افراد موفق از تبلیغ توانایی های خودشان هراسی ندارند. البته هدف فخر فروشی و غرور و .... نیست. اما تا زمانی که شما در رابطه با توانایی هایی که دارید و تمایزهای مثبتی که دارید خوب توضیح ندهید و خودتان را تبلیغ نکنید دانش آموزان و دانشجویان و والدین انها از کجا باید بدانند که چنین مدرس خوبی وجود دارد و میتوانند از خدمات تدریس ایشان استفاده کنند. اگر بخواهید از طریق آموزشگاهها شاگرد جذب کنید چون آموزشگاهها متقاضیان زیادی برای تدریس دارند احتمالا شاگردهای خوبی به شما معرفی نخواهند کرد و یا قیمت کلاسها آن مقداری نخواهد بود که مد نظر شما است. بهترین راهکار برای جذب شاگرد این است که برای خودتان سایت یا وبلاگی بزنید و به صورت همزمان از تبلیغات اینترنتی در سایتهای تخصصی تدریس خصوصی (مانند همین سایت: ایران مدرس) استفاده کنید. ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس کاملا رایگان است (در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید) و فقط در صورت تمایل می توانید آگهی خودتان را ویژه کنید و بازدهی ان را افزایش دهید. البته برای جذب شاگرد روش های مختلفی وجود دارد که در بخش نحوه جذب شاگرد به صورت مفصل توضیح داده شده است ولی به هر حال با ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس تبلیغات تدریس شما در کل کشور دیده خواهد شد و می توانید حتی به صورت آنلاین هم شاگرد جذب کنید. البته متن آگهی خودتان را کامل بنویسید و رزومه کاملی ارائه دهید و اسم تمام دروس تدریسی خودتان را بنویسید. برای مطالعه در زمینه نحوه ثبت تبلیغات موثر مقاله نکات مهم برای افزایش بازدهی و تاثیر گذاری تبلیغات تدریس خصوصی را مطالعه کنید. در صورتیکه خوب تدریس کنید و روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان نمائید، می توانید از کار تدریس درآمد خوبی بدست آورید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 944 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image