ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی راهکارهایی برای عملکرد بهتر در امتحانات و قبولی و موفقیت با نمرات بهتر

راهکارهایی برای عملکرد بهتر در امتحانات و قبولی و موفقیت با نمرات بهتر

به اشتراک گذاری

در این بخش راهکارهایی برای عملکرد بهتر در امتحانات و قبولی و موفقیت با نمرات بهتر ارائه شده است.اگر می خواهید در امتحانات موفق تر باشید و نمرات بهتری بگیرید .... اگر قصد دارید معدل خودتان را افزایش دهید .... در هر صورت موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

- عادت کنید در طول ترم درس بخوانید. با درس خواندن در طول ترم هم مطالب را بهتر و عمقی تر یاد می گیرید و هم ضریب اطمینان را برای قبولی و موفقیت در امتحان افزایش می دهید. از همان اوایل ترم برای درس خواندن و حل تمرین و مسئله و حضور در کلاسها و .... برنامه داشته باشید.

- در طول ترم در کلاسهای خودتان در مدرسه یا دانشگاه به صورت کامل حضور داشته باشید. با حضور کامل در کلاسهای درس در کمترین زمان درس را یاد می گیرید و از درس عقب نمی افتید. هر جلسه که در کلاسها غیبت کنید جبران آن جلسه خیلی سخت خواهد شد و وقت زیادی می گیرد.

-به خودتان نظم بدهید. نظم برای موفقیت در هر کاری بسیار مهم است. هر چه منظم تر باشید و برنامه منسجم تر و بهتری داشته باشید بهتر به درسهای مختلف می رسید. اگربعضا حال و حوصله درس خواندن نداشتید به این حال و حوصله اهمیت ندهید و با اراده ی قوی درس خواندن را ادامه دهید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: 10 راهکار عملی برای موفقیت در امتحانات میان ترم و پایان ترم

- برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید. ممکن است ترمهای قبل هم سعی کرده باشید برنامه ریزی کنید ولی بعد از مدتی چون برنامه پیش نرفته است از انجام آن نا امید شده اید و آن را کنار گذاشته اید. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی مفید تر است. برنامه خودتان را اصلاح کنید ولی کنار نگذارید.


- با اراداه ی قوی پیش بروید. مشخص است هر وقت که می خواهید در خودتان تغییر مثبتی ایجاد کنید و کار مثبتی انجام دهید سختی هایی هم در انتظار شما خواهد بود. باید بر این سختی ها غلبه کنید. با هر ترفندی که بلد هستید به برنامه خودتان برگردید و تنبلی نکنید. بر وسوسه ها غلبه نمائید.

- برای عملکرد بهتر در امتحانات بهتر است که هدف مشخصی برای خودتان در نظر بگیرید. اگر هدف داشته باشید جهت پیدا می کنید و می دانید که می خواهید به کدام سمت حرکت کنید. با داشتن هدف انگیزه بالایی پیدا می کنید و احتمال موفقیت و قبولی شما در امتحانات با نمره خوب افزایش می یابد.



مطالعه کنید: تاثیر هدف گذاری در موفقیت تحصیلی

- اگر ترمهای قبل معدل شما حداکثر 15 بوده است (به عنوان مثال) می توانید هدف خودتان را به این ترتیب تعیین کنید "من مطمئن هستم معدل این ترم من بیشتر از 16 است" - از عبارت من مطمئنم استفاده کنید و آن را با خودتان تکرار نمائید. هدف را به زبان حال بنویسید انگار اتفاق افتاده است.





- روی برگه ای از کاغذ راهکارهایی که می تواند شما را به هدفتان برساند بنویسید (حداقل 20 راهکار) و بر مبنای آنها برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال تعدادی از این راهکارها در ادامه ارائه می شود:

1- این ترم زمان بیشتری را به درس خواندن اختصاص می دهم و زمان را از دست نخواهم داد.

2- در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه حواسم را جمع تر خواهم کرد و جزوه اختصاصی خودم را خواهم نوشت.

3- هر سوال یا اشکالی که پیش آمد به سادگی از کنار آن عبور نخواهم کرد و از معلم یا استاد خودم خواهم پرسید.

4-برای درس ریاضی که اشکالات زیادی دارم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده می کنم (به عنوان مثال)

5- برنامه ریزی می کنم و با مداومت درس می خوانم. سعی می کنم برنامه درسی ام را به صورت کامل انجام دهم.

6- درسها را برای ایام امتحانات باقی نمی گذارم و در طول ترم درس می خوانم.

7- در کلاس در ردیف های جلو می نشینم و با همکلاسی هایی که درسشان خوب است بیشتر ارتباط می گیرم تا ببینیم چگونه درس می خوانند.

8- تمرین و مسئله حل می کنم می دانم برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک و .... تمرین حل کردن خیلی مفید است.

9- در کلاس درس جزوه می نویسم. ترم قبل جزوه هایی که کپی کرده بودن بعضا خوانا نبود یا اشکالات زیادی داشت.

10- روی درس خواندن تمرکز می کنم و کارهای جنبی را کنار می گذارم. تفریح هم می کنم ولی بیشتر درس می خوانم.

11- از کتابهای کمک آموزشی، حل المسائل، کلاسهای تدریس خصوصی و .... به عنوان کمک استفاده می کنم.

12 - ....

هر چه تعداد راهکارهایی که می نویسید بیشتر باشد بهتر است. موارد بالا را فقط به عنوان مثالهایی در نظر بگیرید. خودتان موارد بیشتری بنویسید و سعی کنید اشکالاتی که ترمهای قبل داشته اید و این اشکالات و عادتهای بد باعث شده اند شما نتوانید در درس و تحصیل موفق شوید را برطرف نمائید.

- کتاب درسی خودتان را خوب بخوانید. دو منبع بسیار خوب و مطمئن که برای نتیجه گرفتن در امتحانات می توانید خیلی روی آنها حساب کنید یکی جزوه ای است که خودتان در کلاس درس نوشته اید و دیگری کتاب درسی است. اگر این دو را خوب بخوانید تقریبا از هر منبع دیگری بی نیاز خواهید بود.

- قبل از شرکت در کلاسها نیم نگاهی به درس بیندازید. همین که یکی دو شکل و فرمول را ببینید و در رابطه با آنها سوالاتی در ذهن شما ایجاد شود، در کلاس درس ذهن شما در جستجوی پاسخ به آن سوالات خواهد بود و در نتیجه بیشتر مشتاق یادگیری خواهید بود و کلاس برای شما مفیدتر می شود.

- بعد از شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و یا کلاسهای تدریس خصوصی درس را مرور کنید. اگر بعد از کلاس، خودتان هیچ تلاشی نکنید بعد از مدت یکی دو هفته کل درس را فراموش خواهید کرد و انگار اصلا در کلاس شرکت نکرده اید. مرور درس در همان روز یا یکی دو روز بعد بسیار مفید است.



مطالعه کنید: چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم؟

- در صورت لزوم برای یادگیری دروس از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید. برای مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک نمائید. در کلاسهای خصوصی به صورت عمقی تر و مفهومی تر می توانید درس را یاد بگیرید و سوالات و اشکالات خودتان را بپرسید.

- اگر در درسی اشکالات پایه ای دارید کلاسهای خصوصی را در طول ترم برگزار کنید و در طول ترم هم درس بخوانید. اگر درسی را خودتان خوب بلد هستید، در طول ترم خودتان درس را بخوانید و در ایام فرجه ها و امتحانات برای رفع اشکال و جمع بندی از کلاسهای خصوصی استفاده نمائید.

- درسها را به صورت عمقی، پایه ای و مفهومی بخوانید. سعی کنید در دروس مختلف معنی و مفهوم فرمولها را یاد بگیرید و فقط این طور نباشد که بخواهید روابط را حفظ کنید. خودتان در جستجوی یاد گیری پایه ای باشید و هر سوالی که پیش آمد را بپرسید و اشکالات را برطرف نمائید.

- در جستجوی راهکارهای مختلف موفقیت در تحصیل باشید. برای مطالعه مقالات مرتبط با موفق شدن در درس و تحصیل بر روی عبارت موفقیت تحصیلی کلیک کنید. استفاده از جزوات آموزشی و نمونه سوالات اموزشی موجود در همین سایت (ایران مدرس) هم می تواند مفید باشد.



کلیک کنید: دانلود رایگان جزوه و سوال

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 989 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image