ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه در کار و شغل آموزش و تدریس خصوصی موفق تر باشیم؟

چگونه در کار و شغل آموزش و تدریس خصوصی موفق تر باشیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت خودتان را شروع کنید و یا فعالیت خودتان را گسترش دهید و موفق تر از قبل هم عمل کنید ادامه این مطلب را بخوانید. مانند هر کار دیگری در صورتیکه نکات مهم و کلیدی را در کار تدریس رعایت کنید می توانید درآمد بالایی کسب کنید و یک مدرس موفق باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در کلاسهای تدریس خصوصی موثر تر عمل کنیم؟

انتخاب درست دروس تدریسی: برای موفقیت در کار تدریس خصوصی در مرحله اول باید دروس تدریسی خودتان را با دقت انتخاب نمائید. سعی کنید دروسی را برای فعالیت در زمینه کار و شغل تدریس خصوصی انتخاب کنید که اولا دروس پرمتقاضی ای هستند و ثانیا خودتان به آن دروس علاقه دارید. به این ترتیب هم شاگردهای زیادی خواهید داشت و هم در طول ترم که تدریس می کنید خودتان هم از کار تدریس لذت خواهید برد و کمتر خسته می شوید. البته یک قدم قبل از آن، سعی کنید وقتی به کار تدریس بپردازید که در کل به این کار علاقه دارید. ممکن است شما در زمینه کارهای مهندسی، شغل های کارمندی، صنعت و یا هر حرفه دیگری استعداد و توانایی بیشتری برای پیشرفت داشته باشید. البته اگر کار ثابتی دارید باز هم می توانید به صورت پاره وقت تدریس کنید. ولی به هر حال اگر تصمیم گرفتید تدریس خصوصی را به عنوان شغل اصلی خودتان انتخاب کنید در صورتی این کار را انجام دهید که به آن علاقه مند باشید. دروس تدریسی پرمتقاضی شامل درس ریاضی (چه در دوره ابتدایی، متوسطه و دانشگاه) فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، زیست شناسی (خصوصا زیست شناسی کنکور)، دروس کنکوری، انواع نرم افزارها، اکسل، ورد، ویندوز، تری دی مکس، دروس دانشگاهی رشته های فنی مهندسی که سخت تر هستند و دانشجویان معمولا در یادگیری آنها مشکل دارند (مانند استاتیک، مقاومت مصالح، دینامیک، تحقیق در عملیات، مدار، کنترل، دروس رشته های کامپیوتر، برق، مکانیک، عمران، مهندسی شیمی، معماری و ....)، گیتار، موسیقی، نقاشی، برخی از رشته های ورزشی، آزمونهای بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل و .... است. البته ممکن است موارد دیگری هم وجود داشته باشد که در این لیست ذکر نشده است. اگر می خواهید از کار تدریس درآمد خوبی داشته باشید باید در زمینه آموزش این دروس پرمتقاضی کار کنید. ریاضی و فیزیک را که معمولا همه درس می دهند. شما هم اگر توانایی دارید در این زمینه فعالیت کنید و در کنار آن دروس تخصصی رشته دانشگاهی خودتان را هم تدریس کنید. درس زبان انگلیسی هم برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی گزینه بسیار خوبی است و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زبان علاوه بر اینکه درامد خوبی دارد در تمامی طول سال هم متقاضی برای آن وجود داشته و به ایام امتحانات بستگی پیدا نمی کند. در مقاله کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی: تدریس خصوصی زبان در رابطه با تدریس زبان و کسب درآمد بالا از آن توضیحات کامل ارائه شده است. اگر بتوانید آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید و در زمینه آموزش دروس کنکوری فعالیت کنید، در این صورت نیز می توانید در کار تدریس موفق باشید و به درآمدهای خوبی برسید.





جذب تعداد بالای شاگرد خصوصی: برای موفقیت در کار و شغل تدریس خصوصی باید تعداد شاگردهای خودتان را تا جایی که ممکن است بیشتر و بیشتر کنید. البته اگر خوب تدریس کنید و در به نتیجه رساندن شاگردهایتان موفق باشید، شاگردهایی که این ترم دارید ترمهای بعد هم دوباره با شما تماس خواهند گرفت و در نتیجه به تدریج شاگردهای شما با جذب شاگردهای جدید در کنار مراجعه دوباره شاگردهای قدیمی افزایش خواهد یافت. پس در کار تدریس یک اصل مهم را به خاطر داشته باشید، اگر می خواهید تعداد شاگرد بالا داشته باشید و در نتیجه ان درامد خوبی از این کار بدست آورید نباید هر ترم فقط روی جذب شاگردهای جدید حساب کنید. در بسیاری از مواقع تعداد شاگردهای قدیمی تر شما از تعداد شاگردهای جدید که به شما مراجعه می کنند بیشتر خواهد بود. برای مدرسین موفق حتی بعضا پیش امده است که شاگردی که در دوره متوسطه دروس کنکوری را به ایشان درس می داده اند در دوره دانشگاه هم برای دروس دانشگاهی خودش پیش همان استاد برگشته است. این در صورتی اتفاق می افتد که شما به اندازه کافی روی خودتان کار کرده باشید و بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید و در کنار آن متعهدانه تدریس کنید و هر روشی را برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان امتحان نمائید. برای موفقیت در کار تدریس باید به گونه ای در این زمینه فعالیت داشته باشید که شاگردهای قبلی شما برای درسهای دیگرشان هم پیش شما برگردند. در هر کاری گفته می شود وقتی شما ثروتمند خواهید شد که مشتری های شما برای خرید دوباره پیش شما برگردند و حتی شما را به دیگران توصیه نمایند. اگر در طول دوران کاری شما افرادی برای کلاسهای تدریس خصوصی با شما تماس گرفتند که توسط شاگردهای قبلی شما معرفی شده اند بدانید که در کار خودتان موفق بوده اید. پس فقط روی انواع روشهای مختلف جذب شاگرد حساب نکنید. این خوب است که در این زمینه هم قوی عمل کنید (برای مطالعه در زمینه چگگونگی جذب شاگرد، انواع روشهای مختلف پیدا کردن شاگرد خصوصی، راهکارهای افزایش تعداد شاگردهای و .... این مقاله و یا این مقاله را بخوانید) ولی اگر هر ترم بخواهید از صفر شروع کنید و تمام شاگردهایی که دارید شاگردهای جدید باشند مطمئنا نمی توانید درآمد بالایی از تدریس خصوصی داشته باشید. هوای شاگردهایتان را داشته باشید و آنها را به نتیجه مطلوب برسانید. در کار و شغل تدریس خصوصی، بر خلاف حالتی که در دانشگاه و مدرسه انجام می دهید، کار شما تدریس کردن نیست. بلکه شما برای به نتیجه رساندن شاگردهایتان در کلاس حضور دارید و ارائه درس فقط بخشی از آن است. هم تدریس کنید و هم راهنمایی و مشاوره بدهید. با جدیت و با ارائه تمرین و مسئله و خواستن آن و با استفاده از هر روشی که بلد هستید باید سعی کنید شاگردهای خودتان را در امتحان، کنکور و یا هر آزمون دریگری به نتیجه مطلوب برسانید.



مطالعه مقاله مهمترین عوامل در موفقیت در تدریس خصوصی کدام است؟ هم مفید است.





تسلط بر دروس تدریسی: یکی از مهمترین رموز موفقیت در کار تدریس این است که بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل مسلط باشید. هر چه مسلط تر باشید بهتر است. دقت کنید که فقط بلد بودن نیست اینجا از تسلط حرف زده شده است. نکته دیگر اینکه در طول زمان سعی کنید بهتر و بهتر شوید. اگر مدرسی هستید که چندین سال سابقه تدریس دارید، باز هم سعی کنید به تدریج بهتر و بهتر شوید. توقفی در کار نیست. شما یا بهتر خواهید شد یا بدتر. اگر به همان روند تدریس همیشگی خودتان ادامه دهید و مطالب جدیدی را مطالعه نکنید. اگر روشهای تدریس بهتر و موثرتر را آموزش نبینید و .... به تدریج روشهای شما قدیمی شده و مدرسین جوان و تیز و فرز از شما جلو خواهند زد. اگر سابقه کاری بالا را با روشهای جدید تدریس ترکیب کنید و روشهای موثر و بهتر آموزش دیدن را یاد بگیرید به تدریج بهتر و بهتر خواهید شد. اگر به عنوان مثال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید سعی کنید برای مباحثی که تدریس می کنید مثالهای بهتر و موثرتری را انتخاب کنید تا در کلاس درس آنها را ارائه نمائید. حتی در ایامی که وقت آزاد دارید می توانید یک فصل ریاضی را خلاصه کنید و مشخصات تماس خودتان را هم در آن ثبت نمائید و در کلاس این مطالب خلاصه شده را به شاگردهایتان بدهید. برای موفق شدن در کار تدریس باید به صورت مداوم به فکر این باشید که چگونه درس را بهتر و پربازده تر ارائه کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی تعدادی از مدرسین برای اینکه تعداد جلسات بیشتری تدریس کنند و بتوانند پول بیشتری از شاگرد خودشان بگیرند سعی می کنند درس را به گونه ای ارائه کنند که بیشتر طول بکشد. شما حتی این راهکار نباید به ذهنتان خطور هم بکند. منافع شاگردهای خودتان را بر منافع خودتان ترجیح دهید. مطمئن باشید اگر به فکر مشتری باشید (که در کار تدریس خصوصی همان شاگرد شما است) در بلند مدت موفقیت نصیب شما خواهد شد. هر چه بر دروس تدریسی خودتان مسلط تر باشید در کلاسهای درس در زمان کمتری حجم بیشتری از مطالب با بازدهی بالاتر را می توانید ارائه نمائید. در نتیجه کلاس برای شاگردهای شما مفیدتر خواهد بود. شاید خودتان از تدریس بعضی از اساتید و معلمانتان در ایام تحصیل بسیار لذت برده باشید. این اتفاق به دو دلیل افتاده است. یکی اینکه مدرس و معلم شما به صورت کامل بر درس مسلط بوده است و احاطه و اشراف کامل بر مطلب داشته است و دیگر اینکه به درسی که تدریس می کرده است خودش علاقه داشته است. این دو نکته را اگر در نظر بگیرید شما نیز در کار تدریس و تدریس خصوصی بسیار موفق خواهید بود.








متمایز باشید و غیر قابل جایگزین: مطالب ارائه شده در بخشهای قبل کاملا مهم است. خوب است برای موفقیت در تدریس دروس تدریسی را با دقت انتخاب کنید که هم پرمتقاضی باشند و هم خودتان به آن دروس علاقه داشته باشید. بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و در ضمن با ارائه تدریس عالی و پشتیبانی و حمایت کامل از شاگردهایتان سعی کنید شاگردهایتان را حفظ نمائید. اما علاوه بر این موارد بحث دیگری که باید بسیار به آن توجه کنید و اگر آن را مد نظر قرار دهید شاید بتوان گفت جزو 10 درصد مدرسین برتر خواهید بود این است که سعی کنید با ایجاد تمایزهای مثبت کاری کنید که غیر قابل جایگزین شوید. به عنوان توضیح بیشتر، شما باید ویژگیهای بارز و خاص و مثبتی در خودتان ایجاد کنید به گونه ای که در کمتر مدرس تدریس خصوصی ای این ویژگیها را بتوان پیدا کرد و در نهایت این منجر شود به اینکه شاگردهای شما حتی فکر اینکه بخواهند با مدرس دیگری کلاسهای خودشان را هماهنگ کنند به ذهنشان خطور نکند. برای ایجاد چنین حالتی در مرحله اول خودتان باید به کار تدریس خصوصی و آموزش متعهد باشید. اینکه شما بخواهید تمایزهای مثبت ایجاد کنید نباید حالت تصنعی و غیر طبیعی داشته باشد. یعنی به صورت واقعی خودتان باید این را بخواهید. یعنی باید به کار تدریس و مهمتر از آن به نتیجه گرفتن شاگردهایتان عشق و علاقه داشته باشید. به عبارت دیگر اگر شاگردهای شما نتیجه نگرفتند خیالتان راحت نباشد. البته ممکن است بعضا این اتفاق بیافتد. ممکن است شخصی که پایه ضعیفی دارد دو سه روز مانده به امتحان از شما بخواهد برایش معجزه کنید و کاری کنید که در امتحان حتما قبول شود. در این حالت هم شما نهایت تلاش خودتان را خواهید کرد ولی به هر حال ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشود. اما اگر با یکی از شاگردهایتان از اوایل یا اواسط ترم کلاس دارید و به اندازه کافی فرصت کافی و جلسات تدریس خصوصی داشته اید باید تمام تلاش خودتان را انجام دهید که ایشان نتیجه بگیرند و به نتیجه گرفتن ایشان متعهد باشید. همانطور که گفته شد تدریس بخشی از کار یک مدرس خصوصی است و معلم خصوصی در واقع کار اصلی ای که دارد این است که شاگردهایش را به موفقیت برساند. شما علاوه بر تدریس عالی، حمایت و پشتیبانی و ....باید تلاش کنید با ایجاد تمایزهای مثبت از تعداد بسیار زیاد مدرسین معمولی خودتان را جدا کنید و به گروه مدرسین بسیار موفق بپیوندید.



پیشنهاد می شود مقاله مزیتهای تدریس خصوصی به عنوان یک کار و شغل پاره وقت و تمام وقت چیست؟ را هم بخوانید.



از جمله تمایزهای مثبتی که می توانید ایجاد کنید و در نتیجه آن در کار تدریس خصوصی موفق تر باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- به شاگردهایتان کتابهای کمک آموزشی معتبر و مفید هدیه دهید و آن را امضا کنید.

- برای دروس تدریسی خودتان خلاصه جزواتی تهیه کنید و به شاگردهایتان بدهید (در همین سایت ایران مدرس می توانید آگهی تدریس خودتان را ثبت کنید و برای دروس تدریسی خودتان هم خلاصه جزوه ثبت نمائید)

- پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید. به آنها مشاوره بدهید و در برنامه ریزی درسی به آنها کمک کنید.

- شماره تماس خودتان را به شاگردهایتان بدهید و به آنها بگویید در ساعت های خارج از کلاس هم می توانند از شما مشاوره بگیرند.

- کمی بیشتر در کلاسهای تدریس خصوصی بمانید. مثلا بعضا (چون شاید همیشه وقت نکنید) کلاسهای 1 و نیم ساعته را 2 ساعت بمانید.

-بعد از امتحان هم پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان باشید. به این ترتیب نشان می دهید که قبولی و موفقیت آنها برای شما مهم است.

- هر روش یا راهکار دیگری که خودتان به نظرتان می رسد و می تواند به موفقیت شاگردهایتان کمک کند ولی شاید از شما اصلا انتظار نرود را انجام دهید.





با در نظر گرفتن موارد بالا شما یک پکیجی را ارائه می دهید که به صورت یکجا ممکن است در هیچ مدرس دیگری جمع نشود. به این ترتیب جایگزینی شما خیلی سخت خواهد شد و شاگردهای شما به هر ترتیبی که شده است (حتی اگر ترمهای بعد قیمت کلاسهای خصوصی را افزایش دهید) ترجیح می دهند که کلاس را با شما داشته باشند. از بین همه ی موارد گفته شده داشتن صداقت در کار و تعهد به تدریس و در اولویت قرار دادن نتیجه گرفتن شاگردهایتان می تواند به شما بیشترین کمک را بکند. برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی می توانید آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) هم ثبت کنید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است و تا سال 98 نزدیک به 19000 مدرس ثبت نامی دارد. با درج تبلیغات تدریس خصوصی در این وب سایت متقاضیان تدریس به صورت مستقیم با شما در ارتباط خواهند بود و به راحتی می توانید شاگرد جذب کنید. البته روشهای مختلفی برای جذب شاگرد وجود دارد که در مقاله 25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی و کسب درامد بالاتر از تدریس خصوصی به صورت مفصل توضیح داده شده است. ثبت تبلیغات تدریس در ایران مدرس رایگان است و تنها در صورت تمایل می توانید آگهی خودتان را ویژه کنید و بازدهی ان را افزایش دهید. ایران مدرس به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی فعالیت دارد و برای درج اگهی تدریس کاملا موثر است. در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام و ورود به کنترل پنل آگهی تدریس خودتان را درج نمائید. اگر می خواهید از طریق ثبت تبلیغات در اینترنت و در ایران مدرس شاگرد جذب کنید آگهی و تبلیغ خودتان را خوب بنویسید. حتما مطالعه 20 عامل موثر و کلیدی برای ثبت آگهی تدریس خصوصی پربازده را مطالعه کنید تا در این زمینه اطلاعات خوبی بدست آورید.

با توجه به مطالب گفته شده برای موفقیت در کار و شغل تدریس خصوصی موارد زیر می تواند کاملا موثر باشد:

1- دروس تدریسی خودتان را درست انتخاب کنید به گونه ای که هم خودتان به آن دروس علاقه مند باشید و هم متقاضی زیادی برای آن دروس وجود داشته باشد.

2- روشهای مختلف جذب شاگرد خصوصی را امتحان کنید (از جمله ثبت تبلیغات تدریس در همین سایت) و با حفظ رضایت شاگردهای قبلی خودتان سعی کنید ترمهای بعد هم با انها کلاس داشته باشید.

3- بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید و به تدریج بهتر و بهتر شوید. اجازه ندهید اطلاعات شما و روش تدریس شما قدیمی و کم بازده گردد.

4- به کار تدریس متعهد باشید و با ایجاد تمایزهای مثبت سعی کنید منحصر به فرد شوید و شاگردهای شما هیچ وقت به فکر جایگزین کردن شما نباشند.

در پایان این نکته را به خاطر داشته باشید که در کار تدریس خصوصی وظیفه شما هدایت شاگردهایتان به سمت موفقیت و به نتیجه رساندن انها است. ارائه درس و تدریس در کلاس فقط بخشی از کار می باشد.



مطالعه نمائید: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 780 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image