ارتباط مستقیم با 30544 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در امتحان ریاضی و فیزیک نمره خوبی بگیریم و در امتحان قبول شویم؟

چگونه در امتحان ریاضی و فیزیک نمره خوبی بگیریم و در امتحان قبول شویم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در امتحانات ریاضی و فیزیک نمره خوبی بگیرید، اگر قصد دارید امتحان ریاضی و فیزیک را بهتر از ترمهای قبل بدهید و با نمره خوب قبول شوید .... اگر قصد دارید در خودتان تغییر مثبت بزرگی ایجاد کنید و در این دو درس عالی عمل کنید و این درسهای مهم را عمقی و مفهومی آموزش ببینید .... در هر صورت ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویزه ایران مدرس: نحوه مطالعه ریاضی برای امتحان ریاضی و گرفتن نمره بالا

در طول ترم ریاضی و فیزیک بخوانید: برای موفقیت در امتحانات دروسی مانند ریاضی و فیزیک باید وقت بذارید. بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان درسها را تا یک ماه یا 20 روز مانده به امتحان اصلا مطالعه نمی کنند و در فاصله زمانی کوتاه مانده به امتحان به فکر این می افتند که تازه درس خواندن را شروع کنند. در حقیقت این نوع درس خواندن و مطالعه دروس ریاضی و فیزیک خیلی مفید نخواهد بود. اگر ترمهای قبل هم خودتان این کار را انجام داده باشید تصدیق می کنید که در بهترین حالت، نهایتا می توانید قبول شوید و بعد از امتحان دادن انگار کل مطالب را هم فراموش می کنید. مطالبی که در بازه زمانی خیلی کوتاه آموزش دیده شوند و برای یادگیری عمقی آنها و جا افتادن آن تمرین و مسئله به اندازه کافی حل نشود خیلی سریع هم فراموش خواهد شد. بنابراین موکول کردن مطالعه دروس ریاضی و فیزیک به ایام امتحانات مشکلات متعددی را به همراه خواهد داشت. اول اینکه در ایام امتحانات استرس سراغ شما خواهد آمد چرا که درسها را تمام نکرده اید و خودتان می دانید که ممکن است وقت نکنید درس را تمام کنید و در کنار این دو درس مهم درسهای دیگری هم وجود دارد که باید خوانده شود. ثانیا ریسک کار در این حالت خیلی بالا است یعنی با وجود اینکه در ایام امتحانات فشار مضاعفی بر شما وارد می شود ولی به هر حال چون در طول ترم درس را نخوانده اید باز هم ممکن است قبول نشوید یا اگر هم قبول شوید نمره شما احتمالا خیلی بالا نخواهد بود. ثالثا اگر در امتحان ریاضی یا فیزیک هم قبول شوید چون مطالب برای شما جا نیفتاده است در ترمهای بعد همین مطالبی که در این ترم خوب یاد نگرفته اید می تواند مشکل ساز باشد. چون همانطور که می دانید مباحث این درسها و خصوصا درس ریاضی در پایه های مختلف به هم ربط دارند و اگر مثلا شما در یک مقطع نسبتهای مثلثاتی (دانلود فرمولهای مهم و پرکاربرد مثلثاتی) را خوب یاد نگرفته باشید در مقاطع بعدی و حتی در دانشگاه و .... هر سوالی که شامل مبحث مثلثات باشد را نمی توانید خوب حل کنید. بنابراین در کنار سایر پارامترها و عوامل، به نظر می رسد بهترین توصیه این باشد که با برنامه ریزی و نظم در طول ترم درس بخوانید و مطالعه درسهای ریاضی و فیزیک که واقعا درسهای شب امتحانی نیستند را به ایام امتحانات موکول نکنید. از همان اوایل یا در بدترین حالت از همان اواسط ترم درس خواندن را شروع کنید و با برنامه ریزی و انگیزه بالا درس بخوانید.



پیشنهاد می کنیم مقاله نکاتی برای قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب را هم بخوانید.

در کلاسهای خودتان حاضر باشید و تمرین و مسئله حل کنید: برای موفقیت در امتحانات ریاضی و فیزیک و قبولی در این دو درس با نمره خوب سعی کنید در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه به صورت کامل حاضر باشید. شرکت در کلاسهای ریاضی و فیزیک کاملا مهم است. مباحثی که در این کلاسها مطرح می شود را شخصی ارائه می کند که بعدا همان شخص قرار است از شما امتحان بگیرد. بنابراین با حضور در این کلاسها هم در زمان کوتاهتر (به نسبت حالتی که خودتان بخواهید درس را بخوانید) درس را آموزش می بینید و هم با تمرینات و مسائلی که بیشتر مورد تاکید مدرس و استاد خودتان است آشنا خواهید شد. شرکت در کلاسهای اصلی خودتان را از دست ندهید و جزوه بنویسید و سوال بپرسید. میزان یادگیری شما در کلاسهای ریاضی و فیزیک متناسب است با میزان فعال بودن شما در کلاس درس. در ردیفهای جلوی کلاس بنشینید و به یادگیری درس علاقه نشان دهید. جزوه خوبی بنویسید و در طول ترم جزوه خودتان را مرو کنید و تمرین و مسئله حل نمائید. برای یادگیری درسهایی مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر باشد احتمال موفقیت شما در این دو درس بالاتر خواهد بود. البته باید نحوه تمرین حل کردن شما هم درست و صحیح باشد. در ابتدای کار سوالاتی که مدرس و معلم یا استاد شما حل کرده است را دوباره حل کنید. به راه حلها دقت کنید و دلیل استفاده از روابط در حل هر مسئله و تمرین را متوجه شوید. در ادامه سراغ تمرینات و مسائل جدید بروید و روی آنها تامل و تفکر کنید. خیلی سریع سراغ حل المسائل و جواب سوالها نروید خودتان برای حل هر سوال تلاش کنید و راه حلی ارائه دهید و در ادامه جواب خودتان را اصلاح کنید. حل تمرین و مسئله برای یادگیری درسهای ریاضی و فیزیک حیاتی است. در واقع وقتی تمرین و مسئله حل می کنید، از مطالبی که آموزش دیده اید به صورت عملی استفاده می کنید و خودتان را محک می زنید. مهمترین بخش کار همین است. حین حل تمرینات و مسائل ریاضی و فیزیک است که به صورت واقعی مشخص می شود آیا درس را خوب یاد گرفته اید یا نه. مانند ورزشکاری که هر چه بیشتر تمرین می کند عضلات قوی تر و ورزیده تری دارد، شما هم برای یادگیری دروس ریاضی و فیزیک هر چه بیشتر تمرین حل کنید ذهن قوی تری خواهید داشت. البته همانطور که می دانید همان ورزشکار اگر وزنه ها را درست نزند و اصولی تمرین نکند پیشرفت نخواهد داشت. شما نیز باید به صورت اصولی و درس ریاضی و فیزیک را مطالعه کنید و تمرین و مسئله حل نمائید.



امتحان ریاضی و فیزیک


مطالعه صحیح ریاضی و فیزیک را یاد بگیرید: در درس ریاضی سعی کنید روابط را خوب آموزش ببینید و نحوه استفاده از انها در مسائل را یاد بگیرید. اگر مبحث حد و مشتق (به عنوان مثال) را دارید آموزش می بینید از تعریف پایه ای مشتق شروع کنید و برای مثالهای متعدد سعی کنید مشتق را محاسبه نمائید (تمرین حل کنید) در ادامه فرمولهای مشتق گیری را به خاطر بسپارید و قاعده مشتق زنجیری و .... را آموزش ببینید. در ادامه برای هر کدام از این مباحث تمرین حل کنید تا تسلط شما افزایش یابد. تابع های مختلفی ممکن است به شما داده شود و از شما خواسته شود مشتق (دانلود رایگان فرمولهای مهم حد و مشتق و قواعد محاسبه حد در ریاضی)، انتگرال و .... بگیرید. اینکه برای هر سوالی بتوانید جواب قابل قبولی بنویسید به این بستگی دارد که آیا به اندازه کافی تمرین حل کرده اید و آیا قبلا مثالهای متنوعی را دیده باشید یا نه. بنابراین تا جایی که وقت دارید تمرین و مسئله حل کنید. در درس فیزیک روابطی که ارائه می شود معنی فیزیک دارد و باید بتوانید آنها را درک کنید و بفهمید. هر چه درک عمیق تری از روابط فیزیکی داشته باشید و بتوانید بهتر آن را برای خودتان یا شخص دیگری تشریح کنید و معنی روابط را توضیح دهید در حل مسائل هم موفق تر خواهید بود. پس حین حل سوالات و تمرینات درس فیزیک روی مسائل تعمق کنید و معنای فیزیکی روابط را درک کنید.



مطالعه کنید: چگونگی کسب نمره عالی در درس فیزیک

از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک استفاده کنید: در نهایت اگر در یادگیری و آموزش دروس ریاضی و فیزیک اشکالات پایه ای و اساسی دارید می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی برای آموزش و یادگیری بهتر این دو درس و یا هر درس دیگری استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در همین سایت (ایران مدرس: بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران با بیش از 19000 مدرس ثبت نامی تا سال 98) ثبت نام کرده اند و در زمینه اموزش و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک فعالیت دارند بر روی عبارتهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. اگر برای اموزش و یادگیری ریاضی و فیزیک تصمیم قاطع گرفته اید و واقعا قصد دارید این دو درس را هم خوب یاد بگیرید و هم در امتحان نمره بالایی کسب نمائید، در کنار سایر موارد گفته شده، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی هم می تواند کاملا مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی هر سوالی که امکان پرسیدن آن در کلاسهای اصلی خودتان وجود نداشته است را می توانید بپرسید. ممکن است شما در درس ریاضی در مباحث پایه ای مانند تابع، دامنه و برد تابع، جمع و ترکیب توابع، نسبت های مثلثاتی، اتحادها، حد و رفع ابهام حد، مشتق و انتگرال (دانلود 121 فرمول انتگرال گیری) و .... اشکال داشته باشید. در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه فرصت پرسیدن سوال از چنین مباحث پایه ای وجود ندارد ولی در کلاسهای خصوصی می توانید این مطالب را به خوبی آموزش ببینید. برای جبران ضعفها در درس فیزیک و آموزش عمقی تر و مفهومی تر آن هم کلاسهای خصوصی مفید و موثراست.



زمان مناسب و با بازدهی بالا برای کلاس های تدریس خصوصی ریاضی

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در امتحان ریاضی و فیزیک و قبولی با نمره خوب در این دو درس سعی کنید در طول ترم درس بخوانید و به خودتان نظم بدهید. در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه حاضر باشید، حضور فعال داشته باشید و غیبت نکنید. در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی استفاده کنید و حل تمرین و مسئله در طول ترم و در ایام امتحانات برای یادگیری بهتر این دو درس را فراموش نکنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1951 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image