ارتباط مستقیم با 30598 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله آموزش زبان عوامل موفقیت در تدریس خصوصی زبان انگلیسی و سایر زبانهای خارجی

عوامل موفقیت در تدریس خصوصی زبان انگلیسی و سایر زبانهای خارجی

به اشتراک گذاری

عوامل موفقیت در تدریس خصوصی زبان انگلیسی و سایر زبانهای خارجی در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. اگر در زمینه آموزش و تدریس خصوصی زبان فعالیت دارید و یا قصد دارید در این زمینه فعالیت خودتان را شروع کنید و موفق باشید، ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در زمینه تدریس خصوصی زبان موثرتر عمل کنیم؟

در مرحله اول باید تعریف خودتان را از موفقیت در تدریس خصوصی زبان انگلیسی مشخص کنید. ممکن است بسیاری از مدرسین زبان همین که شاگردهای راضی ای داشته باشند و در کلاسهای خصوصی شاگردهای آنها نتیجه ی خوبی در امتحان زبان و کنکور زبان بگیرند و یا اگر مکالمه تدریس می کنند شاگردهای آنها در نهایت بتوانند خوب حرف بزنند، این حالت را به عنوان موفقیت در تدریس زبان تعبیر کنند و خودشان را یک مدرس موفق زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی دیگری بدانند. این مدرسین به لحاظ درآمد مبلغ مشخصی را دریافت می کنند و شاید موفقیت در تدریس خصوصی زبان را خیلی مرتبط با افزایش درآمد و بدست آوردن درآمد بالا از تدریس ندانند و به این اعتقادی نداشته باشند. برای تعدادی  دیگر از مدرسین شاید موفقیت در تدریس خصوصی زبان انگلیسی را معادل با کسب درآمد بالا از تدریس زبان و بدست آوردن پول زیاد از این کار در نظر بگیرند و تلاش کنند روز به روز درآمد بالاتری بدست آورند و اگر شاگردهای خیلی راضی ای هم نداشته باشند ممکن است برایشان خیلی مهم نباشد و سراغ شاگردهای جدیدی بروند. در حقیقت موفقیت در تدریس خصوصی زبان انگلیسی هر دو حالت را شامل می شود و داشتن شاگردهای راضی، اگر در سایر زمینه ها هم خوب عمل کنید، می تواند منجر به داشتن درآمد بالا شود. در حقیقت اگر شاگردهای شما از کار شما رضایت نداشته باشند و در امتحان زبان انگلیسی و کنکور زبان و یا هر آزمون دیگری که در حال آمادگی برای آن هستند، نتیجه مطلوبی نگیرند، شما به صورت دائم باید شاگردهای جدیدی جذب کنید و به این ترتیب کارتان برای بدست آوردن درآمد بالا سخت خواهد شد. نکته دیگر اینکه در نهایت رضایت مشتریان در هر کاری بسیار مهم است. اگر شاگردهای شما، که در کار تدریس خصوصی مشتریان شما به حساب می آیند، از شماو نحوه تدریس شما راضی باشند و خوب نتیجه بگیرند، هم خودتان حس خوبی خواهید داشت و به لحاظ اخلاقس و وجدانی از خودتان راضی خواهید بود و هم ترمهای بعد همین شاگردهای شما دوباره برای درسهای دیگرشان و برای آموزش زبان پایه های بالاتر پیش شما برخواهند گشت و حتی شاگردهای دیگری به شما معرفی خواهند نمود. بنابراین موفقیت در تدریس زبان انگلیسی و یا هر درس دیگری جدا از رضایت و خوب نتیجه گرفتن شاگردهایتان نیست و کسب درآمد بالا از این کار هم با داشتن شاگردهای راضی و موفق راحت تر خواهد بود.



پیشنهاد می کنیم مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی و کسب درآمد حداکثری (ویژه مدرسین) را هم بخوانید.

علاوه بر موارد گفته شده، عوامل زیاد دیگری در موفقیت در تدریس خصوصی زبان انگلیسی و سایر زبانهای خارجی می تواند موثر باشد. همانطور که می دانید برای موفق شدن در کار تدریس و تدریس خصوصی به صورت کلی باید در مرحله اول به اندازه کافی شاگرد داشته باشید. اگر خوب تدریس کنید به تدریج شاگردهای بیشتری جذب خواهید کرد و چون شاگردهای قدیمی شما دوباره بر می گردند از لحاظ تعداد شاگرد مشکل خاصی نخواهید داشت. ولی به هر حال جذب شاگرد جدید در اوایل کار کاملا لازم است و حتی در ادامه کار هم باید به صورت مداوم در این زمینه فعالیت داشته باشید. برای موفقیت در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی و یا تدریس هر زبان خارجه و یا هر درس دیگری یکی از عوامل مهم موفقیت در جذب شاگرد است. روشهای مختلفی برای جذب شاگرد و پیدا کردن شاگرد خصوصی وجود دارد که در همین سایت (ایران مدرس) به تفصیل در این زمینه مقالاتی ارائه شده است. به عنوان مثال می توان به همکاری با آموزشگاهها، ارتباط گرفتن با سایر مدرسین (به عنوان مثال اگر شاگرد شما که در حال تدریس زبان انگلیسی به ایشان هستید مدرس ریاضی لازم داشت شما یک مدرس ریاضی خوب به ایشان معرفی کنید و همان مدرس ریاضی اگر شاگردی دارد که به معلم خصوصی زبان نیاز دارد، شما را به ایشان معرفی نماید)، ثبت آگهی تدریس زبان در بخش نیازمندیهای روزنامه ها، چاپ تراکت و توزیع آن، تبلیغات در مدارس و دانشگاهها، زدن سایت و وبلاگ در زمینه آموزش زبان و تبلیغ برای تدریس خصوصی زبان توسط خودتان، درج آگهی تدریس خصوصی زبان در سایتهای تبلیغات عمومی مانند سایت سودایران، درج آگهی تدریس در همین سایت (ایران مدرس) که بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است و به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس فعالیت دارد و .... اشاره کرد. برای مطالعه کامل در این زمینه این مقاله و یا این مقاله را حتما بخوانید. اگر می خواهید در تدریس خصوصی زبان انگلیسی و یا تدریس خصوصی هر درس دیگری موفق باشید در مرحله اول باید روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و سعی کنید تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید. از عوامل دیگر موثر بر موفقیت در تدریس خصوصی زبان انگلیسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

- حفظ رضایت شاگردها و تلاش برای نتیجه گرفتن آنها: اگر می خواهید مدرس موفقی باشید باید موفقیت شاگردهایتان را در اولویت اول برای خودتان قرار دهید. فقط جذب شاگرد مهم نیست، بلکه باید شاگردهای خودتان را حفظ هم بکنید. هر چه تعداد شاگردهای راضی و موفق بیشتری داشته باشید خودتان هم موفق تر خواهید بود.


- تسلط کامل بر زبان انگلیسی و درس تدریسی: برای موفق شدن در کار تدریس زبان سعی کنید به صورت مداوم در حال آموزش و یادگیری باشید. این گونه نباشد که اخرین مطلبی که خودتان یاد گرفته اید مربوط به 5 سال قبل باشد. بر درس تدریسی خودتان مسلط باشید تا روانتر تدریس کنید و کلاسهای مفید و پربازده ای داشته باشید.

- ارزیابی و بررسی میزان پیشرفت حین برگزاری کلاسهای خصوصی زبان: همانطور که گفته شد، برای موفق شدن در کار تدریس زبان باید نتیجه گرفتن شاگردهایتان برایتان مهم باشد. اگر می خواهید از نتیجه گرفتن شاگردهایتان مطمئن باشید انها را به حال خودشان رها نکنید. به صورت مداوم با پرسیدن سوال و گرفتن امتحان انها را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید در حال پیشرفت هستند. اگر نتایج ارزیابی رضایت بخش نبود، نحوه تدریس خودتان را تغییر دهید.

برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان آلمانی، تدریس خصوصی زبان فرانسه و یا هر زبان خارجی دیگری تبلیغات تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت کنید. ایران مدرس تا سال 98 بیش از 19000 مدرس ثبت نامی دارد. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام و ورود به کنترل پنل تبلیغ تدریس خودتان را درج نمائید.



مطالعه کنید: روش های تبلیغ تدریس خصوصی و جذب شاگرد

با توجه به موارد ذکر شده، به عنوان جمع بندی می توان گفت، از مهمترین عوامل موفقیت در تدریس خصوصی زبان انگلیسی و سایر زبانهای خارجی و یا هر درس دیگری می توان به خوب فعالیت کردن در زمینه جذب شاگرد و جذب تعداد شاگرد بالا، تسلط بر درس تدریسی و یادگیری مداوم خود مدرس، حفظ رضایت شاگردها و تلاش برای نتیجه گرفتن 100 درصدی آنها، ارزیابی و بررسی میزان پیشرفت شاگرد در طول برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی، تعهد به کار تدریس و هدایت شاگردها به سمت موفقیت و .... اشاره کرد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 738 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image