ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی موفقیت در امتحان ریاضی، فیزیک و شیمی

موفقیت در امتحان ریاضی، فیزیک و شیمی

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در امتحان ریاضی، فیزیک و شیمی موفق باشید .... اگر قصد دارید این ترم درس ریاضی را به صورت مفهومی یاد بگیرید و در امتحان ریاضی نمره بالایی بگیرید .... چنانچه قصد دارید در درس فیزیک که یک درس کاملا مفهومی است پیشرفت قابل توجهی داشته باشید .... اگر می خواهید شیمی را به صورت پایه ای یاد بگیرید و در امتحان شیمی نمره خوبی بگیرید و در کنکور هم درصد بالایی بزنید ....

در هر صورت، در این بخش نکاتی در زمینه موفقیت در امتحان ریاضی، فیزیک و شیمی ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ادامه این مطلب را بخوانید.



مطالعه کنید: چگونه درس فیزیک را خوب یاد بگیریم؟

اگر می خواهید در هر کدام از امتحانات دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و یا هر درس دیگری موفق باشید و نمرات خوبی بگیرید و در نهایت معدل بالایی داشته باشید، در مرحله اول باید از همان ابتدای ترم و یا از همین الان که در حال مطالعه این مقاله هستید تصمیم اساسی و پایه ای برای خودتان بگیرید. اگر ترمهای قبل در این دروس عملکرد خوبی نداشته اید و در کل معدل شما خیلی بالا نبوده است، به نسبت وضعیت خودتان در ترم قبل، این ترم سعی کنید هدفی برای خودتان مشخص کنید و برای تحقق آن تلاش نمائید. به عنوان مثال اگر ترم گذشته در این دروس نمراتی حدود 12 و 13 گرفته اید می توانید برای خودتان تعیین کنید که این ترم در هر سه درس نمره ی بالای 15 بگیرید. این تصمیم تصمیم بسیار مهمی است و سعی کنید به همین ترتیب که گفته شد نمره ای برای خودتان در نظر بگیرید. چون اگر فقط به خودتان بگویید که این ترم بهتر این درسها را می خوانم خیلی فایده ای ندارد. باید مشخص کنید که مثلا در هر کدام از این سه درس چه نمره ای می خواهید بگیرید. به روش دیگر می توانید برای خودتان روی کاغذ بنویسید که نمره ی من این ترم در درس ریاضی بالای 15، در درس فیزیک بالای 16 و در درس شیمی بالای 17 است. مهم این است که نمره ای که می خواهید بگیرید را برای خودتان مشخص نمائید. اگر ترم های قبل متوسط بوده اید و نمرات خودتان حدود 15 و 16 بوده است می توانید این ترم هدف را روی نمره ی بالا 18 و 19 قرار دهید. این تعیین کردن نمره انگیزه ی بیشتری به شما می دهد و باعث می شود در مسیر صحیح گام بردارید. نکته ای که وجود دارد اگر می خواهید در امتحان ریاضی، فیزیک، شیمی و یا امتحان هر درس دیگری و یا در کل در هر کاری موفق باشید، باید واقعا خودتان این را بخواهید و احساس لزوم کنید. تحت فشار خانواده و محیط و ... اگر بخواهید این کار را انجام دهید خیلی موفقیت آمیز نخواهد بود. این تصمیم باید درونی باشد و خودتان باید به این نتیجه رسیده باشید که می خواهید این اتفاق بیافتد و برایتان مهم باشد. در ادامه به نحوی که گفته شد هدف را برای خودتان تعیین کنید و از تمامی ابزارهای موجود برای رسیدن به آن تلاش کنید.





حتما بخوانید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

بعد از تصمیم گیری در رابطه با اینکه واقعا قصد دارید در درس های ریاضی و فیزیک و شیمی موفق شوید و تعیین کردن نمره ای که می خواهید بگیرید، نوبت به این می رسد که روشهای رسیدن به این هدف را مشخص کنید. روی کاغذ بنویسید چگونه می توانم در درس های ریاضی و فیزیک و شیمی نمره خوبی بگیرم (نمره های مورد نظر خودتان) و چگونه این ترم معدل بالاتری داشته باشم. تعدادی از جوابهایی که ممکن است روی کاغذ بنویسید به صورت زیر است:


1- در این ترم سعی می کنم از وقت خودم استفاده بهتری داشته باشم. برای خودم برنامه ریزی می کنم و به نسبت ترمهای قبل بیشتر درس می خوانم. سعی می کنم کمتر وقت تلف کنم و بیشتر روی درس متمرکز باشم

2- در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه به صورت کامل شرکت می کنم. سعی می کنم در همان کلاس درس، مباحث را به خوبی یاد بگیرم تا بعدا لازم نباشد خودم از اول درس را بخوانم.

3- در کلاسهای ریاضی، فیزیک و شیمی جزوه می نویسم. جزواتی که ترمهای قبل از بقیه می گرفتم خیلی کامل نبود و بعضا اشتباه داشت. جزوه ای که خودم بنویسم مطمئن تر است.

4- سعی می کنم در طول ترم درسها را بخوانم. ترمهای قبل تا نزدیک ایام امتحانات درس نمی خواندم و این باعث می شد در ایام امتحانات استرس زیادی را متحمل شوم.

5- اگر اشکالات زیادی داشتم، از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی و .... استفاده می کنم.

6- بعد از کلاسها سعی می کنم درس را خوب مرور کنم. اگر اشکالی داشتم یادداشت می کنم تا از معلم و استاد خودم و یا از معلم خصوصی خودم بپرسم.





مطالعه کنید: نحوه یادگیری بهتر و سریعتر دروس با کلاس های تدریس خصوصی

7- ترمهای قبل در کلاسها خیلی به درس گوش نمی دادم . این ترم سعی می کنم حضور فعال تری داشته باشم و خوب به مطالب گوش بدم و سوال بپرسم.

8- تا قبل از ایام امتحانات و فرجه ها سعی می کنم درسها را تمام کنم. در ایام امتحانات بیشتر درس را مرور می کنم و تمرین و مسئله حل می کنم.

9- اگر در طول ترم درس ها را بخوانم در ایام امتحانات می توانم نمونه سوالات امتحانی هم حل کنم و این برای موفقیت در امتحان خیلی لازم و خوب است.

10- برای درس ریاضی و فیزیک بیشتر تمرین حل می کنم. این دو درس برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارند. می دانم هر تعداد بیشتر تمرین حل کنم موفق تر خواهم بود.

11- در کلاسهای ریاضی، فیزیک و شیمی در ردیف جلو کلاس خواهم نشست. هم بهتر درس را متوجه خواهم شد و هم تمرکز بالاتری خواهم داشت.

12- افراد موفق و کسانی که در کلاس ترمهای قبل نمره های خوبی گرفته اند را پیدا خواهم کرد و بیشتر با آنها ارتباط برقرار خواهم کرد و نحوه درس خواندن و ... را از آنها می پرسم.

13- .....

هر چه تعداد جوابهای بیشتری  بنویسید و راه حلهای بیشتری برای رسیدن به هدف خودتان ارائه دهید موفق تر خواهید بود. این لیست راه حلها را به صورت مداوم به روز کنید و اگر راه حل جدیدی به نظرتان رسید اضافه کنید. با توجه به مطالب ارائه شده، اگر مواردی را که گفته شد انجام داده باشید، در حال حاضر شما هدف مشخص و واضحی برای خودتان تعیین کرده اید و مشخص کرده اید که در هر درسی قصد دارید چه نمره ای بگیرید. در ضمن راه حلهای زیادی برای رسیدن به هدف خودتان هم در دسترس دارید و می دانید چه کارهایی برای رسیدن به هدف شما مفید است. در مرحله بعد برای خودتان برنامه ریزی کنید و اینکه در طول هفته و یا هر روز که از خواب بیدار می شوید باید چه کارهایی انجام دهید را مشخص نمائید. در برنامه ریزی دقیق و جدی باشید و در عین حال انعطاف داشته باشید. ممکن است در بخشی از برنامه کاری را تعیین کرده باشید که در آن زمان قابل انجام نباشد. ایرادی ندارد نا امید نشوید، برنامه خودتان را اصلاح کنید و دوباره به آن برگردید. هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. در برنامه درسی خودتان البته تفریح و کارهایی که دوست دارید را هم قرار دهید. اگر به خودتان خیلی سخت بگیرید بعد از مدتی کل برنامه را رها خواهید کرد.



مطالعه کنید: راهکارهایی برای کسب نمره بالا در درس شیمی

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در امتحان ریاضی، فیزیک و شیمی در مرحله اول برای خودتان نمراتی که می خواهید بگیرید را تعیین کنید. راه حلهایی ارائه دهید و برای رسیدن به هدف خودتان در طول ترم درس بخوانید و تلاش کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 527 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image