ارتباط مستقیم با 30595 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه در کنکور درسهای ریاضی و فیزیک را خوب بزنیم؟

چگونه در کنکور درسهای ریاضی و فیزیک را خوب بزنیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در زمینه نحوه مطالعه برای موفقیت در ریاضی کنکور و فیزیک کنکور مطالبی ارائه شده است. اگر می خواهید در درسهای ریاضی و فیزیک در کنکور درصد خوبی بزنید و یا حتی 100 درصد بزنید ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: برای مسلط شدن بر فیزیک چند تست کنکور باید کار کرد؟

تمام مواردی که برای موفقیت در ریاضی و فیزیک در امتحانات می تواند موثر باشد برای موفقیت در این دو درس در کنکور سراسری هم می تواند تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید در امتحان ریاضی و یا امتحان فیزیک نمره خوبی بگیرید یکی از راهکارهایی که وجود دارد و واقعا موثر هم می باشد این است که به صورت کامل در کلاسهای مدرسه شرکت کنید. شرکت در کلاسهای مدرسه باعث می شود هم این دو درس را بهتر یاد بگیرید و هم وقتی به نحوه حل مسائل و تمرینات توسط مدرس ریاضی و یا معلم فیزیک خودتان دقت می کنید شما هم روش حل مسائل را آموزش می بینید. به هر حال معلم ریاضی و فیزیک شما طی سالها تجربه تدریس ممکن است روشهای بهتری برای حل مسائل به نسبت آنچه در کتابهای درسی ارائه شده است به شما ارائه کند. شرکت در کلاسهای ریاضی و فیزیک و بحث روی تمرینات و مسائل به آموزش مفهومی این دو درس کمک زیادی می کند. خصوصا اگر خودتان به یادگیری علاقه نشان دهید و در کلاسها درس را دنبال کنید به احتمال بسیار زیاد در همان کلاس درس مطالب را یاد خواهید گرفت.



پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه ریاضی را در کنکور بالا بزنیم را هم بخوانید.



یادگیری درس در کلاس هم برای موفقیت در امتحان و هم برای موفقیت در کنکور مفید و موثر است. اگر شما در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک شرکت کنید و درس را در کلاس یاد نگیرید هم وقتی که در کلاس حضور داشته اید را از دست داده اید و هم بعدا باید برای یادگیری همان مبحث بیشتر وقت بگذارید. اگر بعدا خودتان بخواهید درس را یاد بگیرید ممکن است بعضی جاها گیر کنید و نتوانید ادامه دهید. بنابراین در دوران تحصیل و خصوصا در ایام کنکور استفاده مفید از کلاسهای ریاضی و فیزیک در وقت شما صرفه جویی می کند. چون اصل کار که یاد گرفتن درس است را در کلاس انجام داده اید و برای بعد از کلاس بحثهای تکمیلی باقی می ماند. اگر از نحوه تدریس معلم ریاضی و یا معلم فیزیک خودتان به صورت کامل رضایت ندارید می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس ریاضی و فیزیک متوسطه دانشگاه و کنکور فعالیت دارند بر روی عبارتهای تدریس خصوصی ریاضی یا تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید و برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش دروس کنکوری بر روی عبارت تدریس خصوصی کنکور کلیک نمائید. با در کنار داشتن یک معلم خصوصی ریاضی و یا یک معلم خصوصی فیزیک خوب در کنار خودتان در ایام کنکور و یا در ایام امتحانات احتمال بهتر نتیجه گرفتن شما به شدت بیشتر خواهد شد.



مطالعه کنید: چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم


اگر می خواهید در کنکور در درسهای ریاضی و فیزیک عملکرد عالی داشته باشید سعی کنید قبل از انجام هر کاری و قبل از آنکه سراغ تست زنی و خواندن نکات کنکوری و ... بروید پایه کار خودتان را محکم کنید. همین که در کلاسهای مدرسه و یا در کلاسهای تدریس خصوصی شرکت کنید و متن درس را خوب بخوانید قدم اول را به خوبی برداشته اید. البته برای یادگیری متن درس فقط به شرکت در کلاسهای خصوصی اکتفا نکنید و بلکه خودتان هم متن کتاب درسی را مطالعه کنید و جزواتی که در کلاسها یادداشت نموده اید را مرور نمائید. هیچ کلاسی جای مطالعه خود شما را نمی گیرد. درست است که برای یادگیری اولیه درس شرکت در کلاسهای مدرسه و یا برای حل تمرین و مسئله و رفع اشکال و ... شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک مفید است ولی به هر حال شرکت در این کلاسها شما را از درس خواندن و مطالعه بی نیاز نمی کند. اگر تمامی مطالبی که در کتاب درسی ارائه شده است در این کلاسها تدریس هم بشود شما حداقل باید مطالب را مرور کنید و بررسی نمائید تا اشکالاتی که دارید مشخص شود و این اشکالات را یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. پس همانطور که گفته شد قدم اول قوی کردن پایه ریاضی و فیزیک است. اگر متن کتاب درسی را خوب بلد باشید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کرده باشید در مراحل بعدی وقتی تست می زنید و یا وقتی نکات کنکوری را مطالعه می کنید کار شما خیلی راحت تر خواهد بود.



مطالعه مقاله چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنیم؟ هم پیشنهاد می شود.



اگر درسهای ریاضی و فیزیک را به صورت پایه ای و مفهومی آموزش دیده باشید هر تست یا تمرینی که به شما داده شود را می توانید بررسی کنید و راه حلی ارائه نمائید. حتی اگر آن تست یا تمرین را قبلا ندیده باشید. اما اگر بدون مطالعه کتاب درسی و بدون شرکت در کلاسهای ریاضی و فیزیک و یادگیری اولیه درس سراغ تست زنی و مطالعه نکات کنکوری بروید، در نهایت تنها به تستهایی می توانید پاسخ بدهید که قبلا دیده باشید و یا نکته کنکور آن را مطالعه کرده باشید. تست زنی و یادگیری تکنیکهای مختلف تست زنی هم برای موفقیت در کنکور ریاضی و فیزیک مهم و مفید است ولی قبل از آن باید درس را خوب بلد باشید. بعد از یادگرفتن درسهای ریاضی و فیزیک سراغ تست زنی و کار کردن تست های کنکور استاندارد بروید. هر چه بیشتر تست بزنید بهتر است. در ابتدای کار تا وقتی که خوب راه بیافتید تست ها را بدون در نظر گرفتن زمان استاندارد آن بزنید ولی در مراحل بعد سعی کنید تست های کنکور را در زمان مناسب کار کنید. برای دانلود رایگان تست های کنکور ریاضی و فیزیک بر روی عبارتهای تست کنکور ریاضی و تست کنکور فیزیک کلیک کنید.



مطالعه کنید: مهمترین عوامل برای کسب درصد بالای فیزیک کنکور و موفقیت در فیزیک کنکور

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در ریاضی و فیزیک در کنکوردر مرحله اول سعی کنید درس را به صورت پایه ای و مفهومی آموزش ببینید و بعد از آن سراغ تست زنی و مطالعه نکات کنکوری بروید. استفاده از تجربه اساتید خصوصی و مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور و تدریس خصوصی فیزیک کنکور هم می تواند راهگشا باشد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1267 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image