ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی هفتم را یاد بگیریم

چگونه ریاضی هفتم را یاد بگیریم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه آموزش و یادگیری ریاضی هفتم توضیحاتی ارائه شده است. اگر می خواهید ریاضی هفتم را خوب یاد بگیرید سعی کنید به صورت مرتب در کلاسهای ریاضی در مدرسه شرکت کنید. در کلاسهای ریاضی هفتم با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و جزوه بنویسید.



برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی پایه هفتم کلیک کنید: تدریس خصوصی ریاضی هفتم

در ادامه با توجه به فصلهای مختلف ریاضی هفتم مطالب را خوب یاد بگیرید. توضیحات در ادامه ارائه شده است.

فصل ۱:راهبردهای حل مسئله- روشهای نمادین - در این فصل با روشهای حل مسائل مختلف آشنا خواهید شد. مطالعه خوب این فصل باعث می شود در حل مسائل فصول دیگر هم کارتان راحت تر شود.

فصل 2: عددهای صحیح: برای اشنایی کامل با اعداد صحیح مطالعه این فصل و حل تمرینات و مسائل آن لازم است. مجموعهٔ عددهای صحیح یا عددهای درست به مجموعهٔ اعداد طبیعی، قرینهٔ اعداد طبیعی (یا اعداد متناظر منفی اعداد طبیعی)، و {۰} (مجموعه ای که تنها عدد صفر عضو آن است) گفته می‌شود. به زبان دیگر اعداد علامت دار (... , ۳+ , ۲+ , ۱+ , ۰ , ۱- , ۲- , ۳- , ...) را اعداد صحیح می‌نامیم.

فصل 3: هندسه و استدلال (رابطه بین پاره خط ها، رابطه بین زاویه ها، رسم مثلث، تساوی دو مثلث، مثلث قائم الزاویه) در این فصل می توانید هندسه خودتان را تقویت کنید و با مطالعه خوب این فصل در مقاطع بالاتر در درس هندسه قوی تر عمل خواهید کرد.





پیشنهاد می شود مقاله تدریس خصوصی ریاضی هفتم در تهران – قیمت تدریس ریاضی هفتم را هم بخوانید.

فصل 4 ریاضی هفتم: جبر و معادله (الگوهای عددی، عبارت جبری، مقدار یک عبارت جبری، معادله) معادلات در درس ریاضی و ریاضی هفتم یکی از بحث های مهم است. در این فصل با روش حل معادلات آشنا خواهید شد.

فصل 5: مساحت و حجم (یادآوری، معرفی حجم های هندسی، حجم شکلهای هندسی، مساحت جانبی، سطح و حجم) در این فصل با نحوه محاسبه مساحت و حجم شکلهای مختلف آشنا خواهید شد.

فصل 6: اعداد طبیعی و اعداد اول: اعداد طبیعی منفی ندارد و از 1 شروع می شود. اعداد اول فقط بر خودشان و یک بخش پذیر هستند. اعداد طبیعی یا اعداد صحیح مثبت اعدادی هستند که برای شمارش (بطور مثال در " شش سکه روی میز است") و برای ترتیب (بطور مثال در "این سومین شهر در کشور است") به کار می‌روند. در زبان رایج، کلمات مورد استفاده برای شمارش "اعداد ترتیبی" و کلمات مورد استفاده برای ترتیب "اعداد کاردینال" می‌باشند. مجموعه شمار نهادی (اعداد طبیعی) {... ، ۱٬۲٬۳} است. در این مجموعه عدد صفر وجود ندارد و با اضافه کردن آن، مجموعه اعداد حسابی به وجود می‌آید. این مجموعه یک مجموعه نامتناهی است.



مطالعه این مقاله هم مفید است: تدریس خصوصی ریاضی هفتم ابتدایی و دبستان در تهران و کل کشور

فصل 7 ریاضی هفتم: بردار (پاره خط جهت دار، تعریف بردار، کاربرد بردار در نیرو و حرکت، مختصات، بردار و حرکت نقطه در صفحه، جمع دو بردار) اگر در این فصل بحث بردارها را خوب یاد بگیرید در مقاطع بالاتر هم در درس فیزیک کار شما راحت تر است.

فصل 8: توان (معرفی توان، محاسبه عبارت توان دار، ساده کردن عبارت های توان دار، مفهوم جذر و ریشه) در این فصل از ریاضی هفتم مبحث مهم توان ارائه می شود. جذر گرفتن و بدست آوردن ریشه یک عدد هم بحث کاملا پایه ای می باشد.

فصل 9: احتمال (دسته بندی داده ها، مفهوم نمونه و جامعه، میانگین داده ها در حالت دسته بندی، مفهموم احتمال و پیشامد، تعداد حالت های ممکن، احتمال ریاضی) در مقاطع بالاتر در درس جبر و احتمال و ریاضیات گسسته با مبحث احتمال سر و کار خواهید داشت. پس این مبحث را خوب بخوانید.

فصل 10:اعداد گویا (معرفی اعداد گویا، جمع و تفریق، ضرب و تقسیم، عددهای گویا و گنگ مقایسه اعداد گویا و گنگ) مبحث اعداد گویا و گنگ هم در ریاضی هفتم و در درس ریاضی به صورت کلی مبحث مهمی است.



به صورت رایگان دانلود کنید: دانلود رایگان سوالات امتحانی ریاضی هفتم خرداد 97

فصل 11: تبدیل های هندسی (خطوط موازی و مورب، تقارن و تجانس، عمود منصف و نیمساز،مفهوم تشابه) با این مباحث به صورت کاملتر در درس هندسه در مقاطع بالاتر سر و کار خواهید داشت.

اگر می خواهید درس ریاضی هفتم را خوب یاد بگیرید باید با توجه به مطالب و سرفصلهای ارائه شده این درس را خوب مطالعه نمائید. هم در کلاسهای تدریس ریاضی مرتب حاضر شوید و هم در طول ترم خوب درس بخوانید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و مطالعه ریاضی هفتم را به ایام امتحانات موکول نکنید. در ایام امتحانات فرصت کمی برای درس خواندن وجود دارد ولی در طول ترم با خیال راحت می توانید ریاضی 7 را مطالعه کنید.

انواع اعداد (اعداد صحیح، اعداد طبیعی، اعداد گویا و گنگ) را خوب یاد بگیرید و نحوه تشخیص آنها از هم را آموزش ببینید. روی مباحث هندسه خوب کار کنید و تساوی مثلث ها، محاسبه حجم و مساحت و ... را خوب آموزش ببینید.

اگر ریاضی هفتم را خوب آموزش ببینید در مقاطع بالاتر هم کار شما راحت تر خواهد بود. برای یادگیری بهتر ریاضی وقت بگذارید و تا جایی که وقت دارید تمرین حل کنید. برای درس ریاضی حل کردن تمرین و مسئله کاملا حیاتی است.

اگر در زمینه آموزش و یادگیری ریاضی هفتم اشکال دارید ... اگر می خواهید ریاضی هفتم را به صورت پایه ای یاد بگیرید .... اگر می خواهید در ریاضی هفتم نمره خوبی بگیرید ... در هر صورت می توانید از مدرسین ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

برای مطالعه بیشتر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هفتم بر روی لینک مقابل کلیک کنید:
تدریس خصوصی ریاضی هفتم (ریاضی 7)

در همین سایت (ایران مدرس) جزوات بسیار خوبی برای یادگیری بهتر ریاضی هفتم ارائه شده است. بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان جزوات فصل به فصل ریاضی ششم و هفتم

(چگونه ریاضی هفتم را یاد بگیریم)

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 23619 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
زینب رشوزاده پنج شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

چطور میتونم نمره بیست واسه ریاضی گرفت