ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی برای موفقیت در امتحان چند جلسه کلاس تدریس خصوصی لازم است؟

برای موفقیت در امتحان چند جلسه کلاس تدریس خصوصی لازم است؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در امتحانات موفق باشید، یکی از راهکارهایی که می تواند برای شما مفید و موثر باشد شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی است. در این بخش در زمینه تعداد جلسات لازم کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در امتحان توضیحاتی ارائه می گردد.

برای مشاهده کاملترین لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان، مشهد و یا هر جای دیگر ایران در زمینه تدریس ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، زبان، عربی و یا هر درس و رشته دیگری بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید.



مطالعه مقاله نحوه کسب بیشترین بازدهی از کلاس های تدریس خصوصی هم مفید است.

اینکه برای موفقیت در امتحان چند جلسه کلاس خصوصی لازم دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به پایه تحصیلی خودتان و اینکه در سالها و ترمهای قبل چقدر درسها را خوب خوانده اید، درسی که می خواهید امتحان بدهید، میزان حضور شما در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه، میزان مطالعه خودتان در این ترم، زمان باقی مانده تا امتحان و .... اشاره کرد.

اگر به صورت کلی خیلی در امتحانات ترمهای قبل موفق نبوده اید و درسها را با نمره پایین قبول شده اید چون برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و ... مباحث تا حدودی با هم مرتبط هستند خوب قاعدتا در ترم حاضر به تعداد جلسات بیشتری برای یادگیری درس و موفقیت در امتحان نیاز دارید. در بسیاری از مواقع وقتی مدرس شما به عنوان مثال ریاضی را تدریس می کند مجبور است برای جبران ضعفهای قبلی مطالبی را از ریاضی ترمهای قبل و سالهای قبل به شما درس بدهد. در نتیجه تعداد جلسات لازم برای موفقیت در امتحان بیشتر خواهد شد.





نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که تعداد جلسات لازم برای اموزش یک درس و خوب نتیجه گرفتن در امتحان آن درس به درسی که تدریس می شود هم بستگی دارد. مثلا شاید برای آموزش درس فیزیک به نسبت عربی زمان بیشتر نیاز باشد و در نتیجه تعداد جلسات بیشتری لازم است. و یا درس ریاضی تعداد جلسات بیشتری لازم دارد چون برای یادگیری ان باید تمرین و مسئله بیشتری حل کرد. دروس دانشگاهی به نسبت دروس ابتدایی و متوسطه تعداد جلسات بیشتری را لازم دارد.


عامل دیگری که بر تعداد جلسات تدریس خصوصی لازم برای موفقیت در امتحان موثر است میزان حضور شما در کلاسهای اصلی خودتان است. مسلما اگر در کلاسهای خودتان حاضر بوده باشید و جزوه یادداشت کرده باشید و در ضمن حضور شما حضور فعالی بوده باشد هم حداقل 60 یا 70 درصد مطالب را یاد گرفته اید و هم جزوه خوبی برای کلاسهای خصوصی دارید. در این حالت تعداد جلسات کمتری برای موفق شدن و قبولی در امتحان لازم است. پس تا جایی که می توانید در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه غیبت نکنید و به صورت فعال در این کلاسها حاضر باشید.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: نحوه هماهنگ کردن کلاس های تدریس خصوصی با قیمت مناسب

تعداد جلسات کلاسهای تدریس خصوصی به میزان درس خواندن خودتان در طول ترم و زمان باقی مانده تا امتحان هم بستگی دارد. اگر زمان کمی تا امتحان باقی مانده است که تعداد جلسات کمی می توانید داشته باشید و در این جلسات می توانید رفع اشکال و جمع بندی کنید. اگر خودتان درس را در طول ترم خوانده باشید همین تعداد جلسات تدریس خصوصی کم هم برای رفع اشکال و جمع بندی درس کفایت می کند. هر چه خودتان بیشتر تلاش کنید و درس بخوانید با تعداد کلاس خصوصی کمتری می توانید در امتحان نمره بهتری بگیرید و با اطمینان بالاتری قبول شوید.

با توجه به مطالب ارائه شده، تعداد جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت و قبولی در امتحان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به صورت کلی و به عنوان یک تخمین سرانگشتی می توان گفت، اگر درس را بلد نیستید حدود 10 تا 15 جلسه کلاس خصوصی برای یادگیری آن نیاز دارید. اگر در حد متوسط بلد هستید و خودتان بخشهایی را مطالعه کرده اید 5 تا 10 جلسه کلاس خصوصی می تواند کافی باشد و اگر خودتان درس را کامل خوانده اید و فقط قصد دارید در کلاسهای تدریس خصوصی رفع اشکال کنید 3 تا 5 جلسه کلاس کفایت می کند. البته این تعداد جلسات به عنوان یک تخمین اولیه است و ممکن است اگر شما بخواهید در این کلاسها تمرینات و مسائل بیشتر و یا نمونه سوال امتحانی حل کنید تعداد جلسات بیشتری لازم داشته باشید و یا در مواردی که خودتان درس را بهتر بلد هستید تعداد جلساتی که لازم است کمتر باشد. به هر حال سعی کنید در کنار شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی خودتان هم درس بخوانید و به این ترتیب هم تعداد جلسات کمتری لازم بوده و هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد و هم احتمال قبولی شما با نمره خوب افزایش می یابد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 403 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image