ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چرا تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل مفید و موثر است؟

چرا تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل مفید و موثر است؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با دلایلی که نشان می دهد کلاسهای خصوصی برای موفقیت در تحصیل موثر است مطالبی ارائه شده است. کلاسهای تدریس خصوصی بازدهی بالایی دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی مدرس فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارد. در نتیجه به راحتی می تواند اشکالات شاگرد خودش را تشخیص دهد و برطرف نماید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای افزایش معدل



در کلاسهای گروهی مدرس و استاد با تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان سر و کار دارد. در این کلاسها اگر یکی از دانش آموزان یا دانشجویان در بخشهایی از درس اشکال داشته باشد ممکن است حتی فرصت برای سوال پرسیدن هم نداشته باشد. در کلاسهای گروهی نمی توان سوالاتی از مقاطع قبلی پرسید. به عنوان مثال در درس ریاضی بسیاری از اشکالات دانش آموزان و دانشجویان به این دلیل است که در مقاطع قبلی درس را خوب متوجه نشده اند. به عنوان مثال اضافه تر، در درس ریاضی تعریف مشتق با استفاده از حد انجام می گردد و حتی سوالاتی به صورت مستقیم از این بحث ممکن است مطرح گردد. حال اگر دانش آموزی بحث حد را خوب یاد نگرفته باشد، در یادگیری مشتق هم مشکل خواهد داشت و ممکن است در نهایت به حفظ کردن فرمولها روی بیاورد. یا بحث انتگرال گیری و مشتق گیری کاملا با هم مرتبط هستند و اگر مبحث مشتق به خوبی آموزش دیده نشود یادگیری بحث انتگرال هم با مشکل روبه رو خواهد شد. در کلاسهای گروهی ریاضی وقتی مدرس یا استاد در حال درس دادن انتگرال است ممکن است یکی از دانش آموزان و دانشجویان به این دلیل درس را متوجه نشود که در فرمولهای مشتق مشکل دارد. ولی در این کلاسها حین تدریس انتگرال نمی توان از مشتق سوال پرسید و مدرس شخصی که سوال پرسیده است را به مباحث قبلی و پایه های قبلی ارجاع می دهد. بقیه همکلاسی های این شخص هم ترجیح می دهند با این اوضاع دیگر سوالی نپرسند. البته مدرس یا استاد هم حق دارد و در زمان کوتاهی که در طول ترم در اختیار دارد باید سر فصلها را پوشش دهد. در کلاسهای تدریس خصوصی چون تعداد جلسات تدریس خصوصی را خود مدرس و شاگردش تعیین می کنند نگرانی از بابت تعداد جلسات وجود ندارد (البته اگر کلاسها به اندازه کافی زود شروع شده باشد). در ضمن اگر مثلا در بحث انتگرال دانش آموز یا دانشجو درس را متوجه نشود مدرس خصوصی با پرسیدن سوال خواهد فهمید  که اشکال مزبور به تدریس همین مبحث است و یا به پایه های قبلی بر می گردد. اگر اشکال به پایه های قبلی برگردد در همان جلسه اشکال را برطرف کرده و بعد دوباره سراغ بحث انتگرال خواهد رفت.



مطالعه مقاله دلایل پربازده بودن کلاس های تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل هم مفید است.

بنابراین، کلاسهای تدریس خصوصی چون به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه انعطاف بیشتری دارد، در نهایت بازدهی بالاتری هم خواهد داشت. تعداد جلسات تدریس، مباحثی که ارائه می گردد، زمان و مکان برگزاری کلاسهای خصوصی و .... توسط مدرس و شاگرد و با هماهنگی طرفین تعیین می شود و در نتیجه در بهترین شرایط این کلاسها می تواند تشکیل شود. حالتی را در نظر بگیرید که دانش آموز یا دانشجو که شب دیر خوابیده است صبح زود بخواهد در کلاس تدریس فیزیک (به عنوان مثال) حاضر شود. کلاسهای گروهی در مدرسه و دانشگاه معمولا صبح زود شروع می شود و در این زمان بازدهی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان پایین است. یا در بسیاری از اوقات در کلاسهای بعد از نهار اکثر افراد حاضر در کلاس خواب هستند. بنابراین برای یادگیری بهتر زمان برگزاری کلاس هم مهم است که در کلاسهای تدریس خصوصی می توان بهترین زمان ممکن را تعیین کرد. برای مشاهده لیست کامل مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس زبان، کامپیوتر، نرم افزار، مدرسین دروس ابتدایی، کنکوری، دانشگاهی و .... بر روی عبارت لیست مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید. در همین سایت (ایران مدرس) تا سال 98 بیش از 19000 مدرس ثبت نام نموده و در زمینه اموزش خصوصی و تدریس درمنزل فعالیت دارند. کلاسهای تدریس خصوصی در صورتیکه به موقع شروع شود (به این معنی که اگر اشکالات زیادی دارید از همان اوایل یا اواسط ترم شرکت در کلاسهای خصوصی را شروع کنید و اگر درس را بلد هستید برای رفع اشکال می توانید در هر زمانی در کلاسها حاضر باشید) و در کنار آن خود دانش آموز و دانشجو درس بخواند و تمرین و مسئله حل کند برای موفقیت در تحصیل، موفقیت در امتحانات، موفقیت در کنکور، گرفتن نمره 20، شاگرد اول شدن و .... می تواند مفید و موثر باشد.



مطالعه کنید: نحوه یادگیری بهتر و سریعتر دروس با کلاس های تدریس خصوصی


با توجه به مطالب ارائه شده، کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای گروهی و کلاسهای مدرسه و دانشگاه فواید و مزایای زیادی دارد. البته این بدان معنی نیست که دانشجو یا دانش آموز در کلاسهای دانشگاه و مدرسه شرکت نکند و فقط در کلاسهای خصوصی حاضر شود. به هر حال در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم تا حد خوبی می توان درس را یاد گرفت. کلاسهای تدریس خصوصی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه برای پیشرفت تحصیلی و موفقیت در تحصیل می تواند کاملا مفید و موثر باشد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 612 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image