ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی تدریس خصوصی فیزیک و آموزش مفهومی و عمقی درس فیزیک

تدریس خصوصی فیزیک و آموزش مفهومی و عمقی درس فیزیک

به اشتراک گذاری

با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک می توانید این درس را بهتر و مفهومی تر آموزش ببینید. فیزیک یک درس بسیار قشنگ و آموزنده است. اگر می خواهید در فیزیک 20 بگیرید باید این درس را مفهومی و پایه ای یاد بگیرید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه درک بهتر مسائل فیزیک و خوب فهمیدن درس فیزیک

اگر می خواهید در فیزیک نهم و دهم و یا سایر مقاطع متوسطه و فیزیک دانشگاهی و فیزیک عمومی 1 و 2 و فیزیک هالیدی و .... نمره خوبی بگیرید باید سعی کنید درس فیزیک را بفهمید. برای آموزش فیزیک اینکه فقط فرمول و رابطه حفظ کنید کار درستی نیست و اگر مثال یا مسئله جدیدی به شما داده شود از پس ان بر نخواهید آمد. اما اگر درس فیزیک را خوب متوجه شوید و بفهمید، برای هر سوال و مسئله جدید راه حلی پیدا خواهید کرد. اگر شما بر روابط فیزیک و معنا و مفهوم هر کدام مسلط باشید، کاربرد این روابط در مسائل مختلف را به خوبی خواهید دانست و برای هر مثال و تمرین جدید مانند یک تعمیر کار ماهر که از جعبه ابزار خودش آچار مناسب را انتخاب کرده و ماشین را تعمیر می کند، از جعبه روابط و فرمولهای خودتان رابطه مناسب را انتخاب می کنید و سوال را به راحتی حل خواهید کرد. در کلاسهای خصوصی فیزیک با کمک مدرس خصوصی خودتان می توانید فیزیک را به صورت مفهومی آموزش ببینید. البته اگر کلاسها را زئدتر شروع کنید بهتر است. چون در ایام امتحانات سعی می کنیدبه علت زمان کمی که در اختیار دارید سریعتر درس را تمام کنید و روی آموزش مفهومی خیلی نمی توانید حساب کنید. با مطالعه فیزیک در طول ترم با در اختیار داشتن زمان کافی و تعداد جلسات خصوصی فیزیک کافی به راحتی می توانید معنی و مفهوم روابط را درک کنید و تحلیل مناسبی برای سوالات و مثالهایی که حل می کنید ارائه دهید. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتیدی که در زمینه اموزش فیزیک در منزل و اموزش خصوصی فیزیک فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک نمائید.



مطالعه نمائید: نحوه مطالعه درست درس فیزیک

در این مقاله تاکید زیادی روی آموزش پایه ای و مفهومی فیزیک وجود دارد. اگر فیزیک را خوب یاد بگیرید هم می توانید در امتحان نمره خوبی بگیرید و هم در کنکور هم درصد بالایی برای این درس کسب نمائید. اگر فقط به حفظ کردن و از بر کردن روابط فیزیک اکتفا کنید، ممکن است در امتحان فیزیک که مثالها مشابه جزوه است بتوانید خوب عمل کنید ولی در کنکور که سوالات مفهومی است کاری از پیش نمی برید. در همان امتحان فیزیک هم اگر استاد و یا معلم شما سوالات را کمی متفاوت بدهد، دانش آموزان و دانشجویانی در امتحان موفق خواهند بود که این درس را به صورت پایه ای یاد گرفته باشند و فقط به حفظ کردن روابط اکتفا نکنند. قشنگی درس فیزیک به این است که همه روابط و فرمولهایی که در این درس ارائه می شود معنی دارد. به عنوان مثال در فیزیک مکانیک مفاهیمی مانند سرعت، شتاب و تغییر مکان را خواهید دید و مسائل هم از همین مفاهیم مطرح خواهد شد. در این درس وقتی سوالی را حل می کنید هم صورت سوال و هم جوابی که شما بدست می آوردی را می توان توضیح داد و تصور کردو حتی در آزمایشگاه فیزیک به صورت عملی نتیجه حل سوال را خواهید دید. بنابراین درس فیزیک یک درس انتزاعی نیست که فقط بخواهید فرمول حفظ کنید و مسائل را بدون فهمیدن با جاگذاری رابطه پیش ببرید. ممکن است در درس ریاضی چنین مسائلی را ببینید. به عنوان مثال یک انتگرال به شما داده می شود و از شما می خواهند که نشان دهید تکنیکهای انتگرال گیری را یاد گرفته اید و جواب انتگرال را بدست آورید. در این حالت اینکه این انتگرال در عالم واقعی چه معنی ای می دهد شاید برای شما اصلا مهم نباشد و در سوال هم چنین چیزی خواسته نشود. ولی در همان بحث فیزیک مکانیک وقتی انتگرال نمودار سرعت - زمان را بدست می آروید نتیجه بدست امده تغییر مکان را نشان می دهد. بنابراین نتیجه حاصله معنی فیزیک دارد. اگر در درس فیزیک این مفاهیم را خوب درک کنید و هر رابطه ای که استفاده می کنید را خودتان خوب فهمیده باشید در حل مسائلی که قبلا دیده اید و حتی مسائل جدید بسیار موفق تر عمل خواهید کرد.



مطالعه کنید: چگونگی کسب نمره عالی در درس فیزیک


با توجه به مطالب ارائه شده، واضح است که درس فیزیک یک درس کاملا مفهومی است و روابط و فرمولهای ارائه شده در آن را می توان در قالب جملاتی توضیح داد و معنای آنها را بیان کرد. با شرکت در کلاسها و جلسات تدریس خصوصی فیزیک می توان این درس را به خوبی آموزش دید و در آن موفق عمل کرد. از کلاسهای خصوصی فیزیک در طول ترم استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. در ایام امتحانات هم برای رفع اشکال، حل تمرینات و مسائل اضافی، حل سوالات امتحانی، جمع بندی درس و .... می توان از مدرسین خصوصی با تجربه فیزیک کمک گرفت.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 374 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image