ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه در کنکور 1404 موفق شویم و رتبه خوب کنکور 1404 را کسب کنیم؟

چگونه در کنکور 1404 موفق شویم و رتبه خوب کنکور 1404 را کسب کنیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در کنکور 1404 موفق باشید و رتبه خوبی در کنکور 1404 تجربی، ریاضی، انسانی، هنر، زبان و .... کسب نمائید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود رایگان کتاب کوچک راهکارها و فنون تست زنی صحیح در کنکور


1- هر چه زودتر برنامه ریزی و مطالعه برای کنکور 1404 را شروع کنید.


هرچه زودتر مطالعه برای کنکور 1404 را شروع کنید زمان بیشتری برای موفقیت در کنکور خواهید داشتو از رقبایتان پیش خواهید افتاد. حتی ایام تابستان، تعطیلات نوروز 1404، جمعه، تعطیلات رسمی و .... را هم از دست ندهید. به هر حال، یک سال باید به خودتان سختی بدهید تا در دانشگاه و رشته مورد نظرتان قبول شوید. برای موفقیت در کنکور 1404 اگر امتحانات شما تمام نشده است، برای کسب معدل بالا هم خوب درس بخوانید. چون معدل در کنکور 1404 25 درصد موثر است. با زودتر شروع کردن برای موفقیت در کنکور 1404 از رقبای خودتان یک قدم جلوتر خواهید بود.


2- برای موفقیت در کنکور 1404 از افراد موفق در کنکور سالهای قبل مشورت بگیرید.


در هر کاری اگر بخواهید موفق شوید باید از افراد با سابقه ای که در آن کار موفق بوده اند مشورت بگیرید. به هر حال، این افراد موفق یک بار مسیری که شما قصد دارید طی کنید را رفته اند. برای موفق شدن و بدست اوردن رتبه خوب در کنکور 1404 هم باید از افرادی که در کنکور 1403 و 1402 و .... موفق بوده اند مشورت بگیرید. راهکار خوب دیگری که وجود دارد این است که مصاحبه رتبه های برتر کنکورهای سالهای گذشته را مطالعه نموده و ببینیذ که در زمینه نحوه مطالعه، منابع مورد مطالعه، تست هایی که زده اند، آزمونهایی که شرکت کرده اند و .... چه مطالبی را بیان می کنند.



مطالعه کنید: چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم


3- کتابهای درسی را در ابتدای کار مطالعه کنید و در اولویت قرار دهید.


بارها و بارها گفته شده است که برای موفق شدن در کنکور و قبولی در کنکور با رتبه خوب کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. اگر می خواهید در کنکور 1404 هم رتبه خوبی بدست آورید، باز هم کتاب درسی برای شما باید در اولویت اول قرار گیرد. در کتاب درسی تمامی توضیحات مرتبط با درس ارائه شده است و تست های کنکور خارج از کتاب درسی ارائه نخواهد شد. یادگیری بهتر است در مرحله اول از طریق مطالعه متن کتاب درسی اتفاق بیافتد. اگر بخواهید از طریق تست زنی و یا کتابهای کمک آموزشی و یا از طریق کتابهای حل تمرین درس را یاد بیگیرید، ممکن است نکات مهمی را از دست دهید و بعضی از تستها را نتوانید بزنید.


مطالعه نمائید: چگونه از صفر برای کنکور شروع کنیم


4- برای کسب رتبه عالی در کنکور 1404 با نظم و پشتکار ادامه دهید.


نظم و پشتکار در سال قبل از کنکور و در سالهای قبل از کنکور واقعا مهم است. برای ساعت خواب و بیداری خودتان منظم عمل کنید. مثلا هر شب ساعت 12 بخوابید و صبح ساعت 7 بیدار شوید. ممکن است آخر شب بخواهید فیلم نگاه کنید و یکی دو ساعت را به تماشای فیلم بگذرانید و از آن ظرف صبح هم دیر بیدار می شوید و روز بعد هم خیلی نتیجه خوبی نخواهید داشت. بنابراین چنین برنامه هایی را کنار بگذارید و با نظم و پشتکار به درس خواندن ادامه دهید. اگر منظم باشید، به تدریج ساعت مطالعه خودتان را هم می توانید افزایش دهید و در نتیجه در کنکور 1404 بهترین نتیجه را بگیرید. برای موفقیت در کنکور 1404 برنامه ریزی خوبی برای خودتان داشته باشید و منظم عمل کنید.


مطالعه کنید: چگونه برای کنکور درس بخوانیم


5- از کلاسهای تدریس خصوصی کنکور استفاده نمائید.


یکی از بهترین راهکارها برای موفق شدن در کنکور به صورت کلی و خصوصا برای موفقیت در کنکور سال 1404 استفاده از جلسات تدریس خصوصی کنکور و اساتید مجرب فعال در زمینه آموزش کنکور است. در همین سایت (ایران مدرس) مدرسین زیادی در زمینه تدریس خصوصی کنکور فعالیت دارند. برای مشاوره با این مدرسین و استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی کنکور و برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش خصوصی کنکور فعالیت دارند بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی کنکور می توانید اشکالات پایه ای خودتان در دروس مختلف را برطرف نموده و در کنکور 1404 عالی عمل کنید.


6- از تست های کنکور استاندارد استفاده کنید.


شرکت در کلاسهای مدرسه، مطالعه کتابهای درسی، حل تمرین و مسئله، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی کنکور و ..... در نهایت برای این است که بتوانید تست های کنکور را خوب بزنید. همانطور که می دانید در جلسه کنکور تمام ارزیابی بر اساس این است که چقدر خوب می توانید به تست های کنکور پاسخ دهید. بعضی از افراد در حل تمرین و مسئله عملکرد خوبی دارند ولی نمی توانند خوب تست بزنند. برای موفقیت در کنکور 1404 حتما باید تست زنی را تمرین کنید و با تکنیکهای تست زنی خوب آشنا شوید. در ضمن، تست های استاندارد کار کنید. هر تستی را در هر کتابی دیدید برای آن وقت نگذارید. روی وقت خودتان حساس باشید و فقط تست های استاندارد کار کنید. تست های کنکور سالهای قبل استاندارد است.


مطالعه کنید: روش های کاربردی برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور


7- برای عملکرد عالی در کنکور 1404 خودتان را ارزیابی کنید.


این مورد هم بسیار مهم است. البته اگر در کلاسهای خصوصی کنکور شرکت کنید و یک مدرس با تجربه را به عنوان مشاور در کنار خودتان داشته باشید، حتما ایشان روند پیشرفت شما را ارزیابی خواهد کرد. ولی اگر خودتان هم به صورت مستقل برای موفق شدن در کنکور 1404 تلاش می کنید، حتما از میزان پیشرفت خودتان ارزیابی داشته باشید. یک راهکار خوب شرکت در آزمونهای ازمایشی مانند گاج و قلمچی و .... است. در این آزمونها می توانید خودتان را ارزیابی نمائید. راهکار دیگر برای ارزیابی خودتان این است که وقتی تست کار می کنید، تعداد تست های درست را محاسبه کنید و سعی کنید بهتر و بهتر شوید. البته آزمونهای آزمایشی برای این هدف مناسبتر است.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1016 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
علی آدينه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

یاشاسین ازربایجان