ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تدریس خصوصی؛ بهتر از کلاسهای مدرسه و دانشگاه

تدریس خصوصی؛ بهتر از کلاسهای مدرسه و دانشگاه

به اشتراک گذاری

شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل و موفقیت در کنکور، ارتقای معدل، کسب نمرات عالی، قبولی در ازمونهای مختلف و .... حتی می تواند بهتر، مفیدتر و موثر تر از کلاسهای مدرسه و دانشگاه باشد. در ادامه دلایل بهتر و موثر بودن کلاسهای خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه ارائه شده است. البته شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم فواید خودش را دارد و بحث کردن روی درس و سوال و جوابهایی که در این کلاسها انجام می شود و ... هم می تواند منجر به یادگیری شود. شرکت در کلاسهای خصوصی به معنی غیبت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نیست و این کلاسها هم می تواند برای موفقیت در درس و تحصیل موثر باشد. ولی به هر حال، کلاسهای خصوصی مزیتهای زیادی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه دارد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.

زمان بیشتر برای یادگیری در کلاسهای خصوصی: در کلاسهای تدریس خصوصی زمان بیشتری برای یادگیری وجود دارد. تعداد جلسات تدریس خصوصی با توافق مدرس و شاگرد تعیین می شود. در صورتیکه اشکالات پایه ای زیادی وجود داشته باشد، می توان تعداد جلسات تدریس خصوصی را افزایش داد. البته اگر هدف از برگزاری کلاسهای خصوصی موفقیت در امتحان و گرفتن نمره خوب در امتحانات است باید زودتر کلاسها شروع شود تا اگر تعداد جلسات بیشتری لازم شد امکان برگزاری آن وجود داشته باشد. کلاسهای تدریس خصوصی معمولا 1 ساعت و نیم و یا دو ساعته برگزار می گردد. در صورت لزوم می توان در یک روز دو جلسه یا بیشتر هم برگزار کرد. انعطافی که کلاسهای خصوصی به لحاظ زمانی دارد باعث می شود بتوان تمام مطالب را به خوبی پوشش داد و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کرد. کلاسهای تدریس خصوصی را می توان در زمانهایی که بازدهی برای یادگیری بهتر است برگزار نمود. کلاسهای مدرسه و دانشگاه بعضا صبح زود و یا بعد از نهار برگزار می شود که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در این زمانها بازدهی خوبی برای یادگیری ندارند. در زمانهای قبل از امتحانات و یا ایام تعطیلات که دانش آموز یا دانشجو به مدرس خودش دسترسی ندارد هم می توان از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نموده و دروس را به بهترین شکل یاد گرفت. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ثبت نامی در ایران مدرس (همین سایت) بر روی لینک مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید.

رفع اشکال پایه های قبل در جلسات تدریس خصوصی: مزیت خوبی که کلاسها و جلسات تدریس خصوصی دارد این است که می توان اشکالات پایه های قبل را هم برطرف نمود. در بسیاری از موارد دانش آموزان و دانشجویان مطالب را به این دلیل متوجه نمی شوند که در همان درس و مبحث به صورت پایه ای اشکال دارند. به عنوان مثال اگر شما در بحث مشتق و حد اشکال داشته باشید در بحث انتگرال هم در درس ریاضی به مشکل برخواهید خورد. چون همانطور که می دانید خود مشتق با استفاده از حد تعریف می شود و انتگرال گیری هم در اصل عکس مشتق گیری می باشد. برای دانلود رایگان جزوات آموزشی در زمینه حد و مشتق بر روی لینک دانلود رایگان فرمولهای مهم حد و مشتق و قواعد محاسبه حد در ریاضی کلیک نمائید. جزوه دانلود کل فرمولهای پایه انتگرال گیری و مشتق گیری   هم در زمینه آموزش انتگرال مفید است. یا به عنوان مثالی دیگر، در مباحث حد و مشتق و یا انتگرال گیری ممکن است مشتق یا انتگرال تابعی را بخواهید محاسبه کنید که مثلثاتی باشد و در آن تابع سینوس و کسینوس و ... وجود داشته باشد. حال اگر شما بحث نسبتهای مثلثاتی را خوب بلد نباشید، با وجود اینکه خود مباحث مشتق و انتگرال را خوب یاد گرفته اید، باز هم در حل مسائل و تمریناتی از این دست مشکل خواهید داشت. برای دانلود رایگان جزوات اموزشی و فرمولهای مثلثات و ... بر روی عبارت دانلود جزوات عالی آموزش مثلثات، نسبتها و روابط مثلثاتی، تست کنکور و سوال امتحانی مثلثات کلیک کنید. با توجه به مثالهای ارائه شده، واضح است که اشکالات پایه ای در مقاطع بعدی تحصیل می توانند مشکل ساز باشند. در کلاسهای تدریس خصوصی، مدرس خصوصی ریاضی و یا سایر دروس از شاگردانش سوالاتی حین تدریس می پرسد و با پرسیدن این سوالات اشکالات پایه ای را تشخیص می دهد. در ادامه، حین تدریس مباحث مورد نظر هر از چند گاهی گریزی به مباحث پایه های قبل زده و اشکالات را برطرف می کند. یا به صورت دیگر، طی چند جلسه می توان ابتدا آن اشکالات را برطرف نمود و سپس مباحث اصلی را مورد بررسی قرار داد. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه وقت کافی برای رفع اشکال، آن هم اشکالاتی که به پایه های قبل بر می گردد، وجود ندارد.

راحت تر بودن جو کلاسهای خصوصی: جو کلاس در کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت مدرسه و دانشگاه بسیار راحت تر و مناسب تر است. در بسیاری از کلاسهای مدرسه و دانشگاه تعداد افراد حاضر در کلاس بسیار زیاد است به شکلی که برای افرادی که در ردیف های آخر نشسته اند، در عمل مطالب ارائه شده فایده ای ندارد. در کلاسهای تدریس خصوصی معمولا شاگرد و مدرس حضور دارند و خیلی راحت مطالب ارائه شده یاد گرفته خواهد شد. کلاسهای تدریس خصوصی معمولا در منزل دانشجو یا دانش آموز برگزار می گردد و جو راحتتری دارد. می توان از لباسهای راحتتری در کلاس استفاده کرد و حتی بحث پذیرایی و ... هم باعث می شود کلاس از حالت یکنواختی و خسته کنندگی خارج شود. در کلاسهای خصوصی هر سوالی را می توان پرسید و تمامی اشکالات را برطرف نمود. در ایام امتحانات که وقت دانشجویان و دانش آموزان اهمیت بیشتری هم پیدا می کند، با برگزاری کلاسهای خصوصی در منزل، زمان در مسیر رسیدن به کلاس از دست نخواهد رفت و وقت بیشتری برای مطالعه و یادگیری وجود خواهد داشت. بسیاری از مطالب که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه گنگ و نامفهوم به نظر می رسد را در کلاسهای تدریس خصوصی به راحتی می توان فراگرفت. در کلاسهای تدریس خصوصی در زمان کمتر حم بیشتری از مطالب را می توان اموزش دید.

مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی

حل تمرین و مسئله بیشتر در کلاسهای خصوصی: با توجه به مطالب گفته شده و با توجه به اینکه در کلاسهای تدریس خصوصی زمان بیشتری در اختیار مدرس، دانشجو و یا دانش اموز قرار دارد، تمرینات و مسائل بیشتری را هم می توان حل کرد. همانطور که می دانید، برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و شیمی و .... حل تمرین و مسئله حیاتی است. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری و آموزش دروس و حتی در توضیح دادن آن برای همکلاسی هایشان هیچ مشکلی ندارند ولی وقتی نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد، ضعیف عمل می کنند. برای موفقیت در امتحانات دروسی مانند ریاضی و فیزیک و یا کسب درصد بالا برای این دروس در کنکور باید بتوانید از پس تمرینات و مسائل بربیائید. در کلاسهای تدریس خصوصی پس از آنکه درس توضیح داده شده و اشکالاتی که در خود توضیحات درس وجود دارد برطرف گردید، می توان تمرین و مسئله حل کرد و نحوه برخورد با مسائل و تمرینات مختلف و چگونگی استدلال برای حل مسائل را آموزش دید. در ایام امتحانات، پس از حل تمرینات و مسائل کتاب درسی، می توان سراغ نمونه سوالات امتحانی رفت و با حل این سوالات در کلاسهای خصوصی تسلط خودتان را بر دروی افزایش دهید و در امتحانات عالی عمل نمائید.


یادگیری سریع تر دروس در کلاس خصوصی: در کلاسهای تدریس خصوصی علاوه بر آنکه یادگیری بهتر اتفاق می افتد می توان دروس را سریعتر هم یاد گرفت. فرض کنید در درسی مانند درس ریاضی، فیزیک، زبان انگلیسی، شیمی، زیست و یا هر درس دیگری اشکال داشته باشید. اگر خودتان بخواهید این اشکال را برطرف کنید ممکن است راه به حل مسئله نبرید و نیم ساعت، یک ساعت و یا بیشتر هم وقت بذارید و نتیجه نگیرید (البته توجه کنید که این فکر کردن روی مسائل و تمرینات و تلاش برای حل کردن مسائل خودش مفید است و می تواند به لحاط ذهنی شما را تقویت کند ولی در زمانهایی مانند ایام امتحانات ممکن است زمان کافی برای رفع اشکالات به این شیوه نداشته باشید). یا به صورت دیگر اگر بخواهید از مدرس و استاد خودتان در مدرسه و دانشگاه سوال بپرسید و اشکالات را برطرف نمائید، شاید ایشان زمان کافی برای رفع اشکالات شما نداشته باشد. با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی می توانید در کمترین زمان اشکالات خودتان را برطرف نمائید و سریعتر از هر زمان دیگری دروس را یاد بگیرید. در حالت دیگر، در ایام امتحانات وقتی بخشی از درس باقی مانده است و شما زمان کافی برای خواندن آن ندارید، یک مدرس خصوصی خوب و مسلط می تواند در کمترین زمان درس را برای شما جمع بندی کرده و آموزش دهد. در کلاسهای تدریس خصوصی دروس را سریع تر یاد می گیرید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 484 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image