ارتباط مستقیم با 30540 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی را بفهمیم و نمره ی خوبی بگیریم؟

چگونه ریاضی را بفهمیم و نمره ی خوبی بگیریم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با یادگیری بهتر ریاضی، آموزش عمقی ریاضی و کسب نمره بالاتر در این درس توضیحاتی ارائه می گردد. برای خوب فهمیدن ریاضی و گرفتن نمره خوب در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید. در همان کلاسهای تدریس ریاضی سعی کنید درس را خوب بفهمید و خوب گوش دهید. بعضی از دانش آموزان و دانشجویان در کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی فقط حضور فیزیکی دارند و به مطالب ارائه شده توجهی ندارند. بعضی از آنها در کلاسهای تدریس ریاضی فقط جزوه یادداشت می کنند. شما که در کلاس تدریس ریاضی شرکت دارید و وقت می ذارید، سعی کنید در همان کلاس ریاضی درس را بفهمید و از وقت خودتان خوب استفاده نمائید. به مطالب ارائه شده با دقت گوش دهید و مطالب را دنبال کنید تا خوب متوجه شوید. رعایت کردن همین یک نکته کلی در وقت شما صرفه جویی می کند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

2-برای فهمیدن بهتر و درک بهتر درس ریاضی و همچنین گرفتن نمره خوب در درس ریاضی می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه می تواند مفید و موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه در همین سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اشکالات خودتان را برطرف نموده و اگر در کلاسهای مدرسه و دانشگاه غیبتی داشته اید، آن را جبران نمائید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم به مطالب ارائه شده گوش دهید و اگر مطلبی را نفهمیدید و متوجه نشدید سوال بپرسید.

3- برای فهمیدن پایه ای و عمقی درس ریاضی به گونه ای که در ترمهای بعد هم مطالب یادتان بماند و هیچ اشکالی برایتان باقی نماند، درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. در طول ترم درس ریاضی را به مرور مطالعه نمائید و تمرین و مسئله حل کنید. وقتی ریاضی و یا هر درس دیگری را به مرور و در طول ترم یاد می گیرید، هم درس را بهتر خواهید فهمید و هم مطالبی را که آموزش دیده اید دیرتر فراموش خواهید کرد. همانطور که می دانید، برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار لازم و ضروری است. شاید برای سایر دروس بدون حل تمرین بتوان درس را فهمید ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله برای یادگیری خوب ضروری است. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت.



مطالعه مقاله نکاتی برای قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب را هم پیشنهاد می کنیم.


4- اگر می خواهید در درس ریاضی نمره عالی و حتی نمره 20 بگیرید می توانید در کنار کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و کلاسهای تدریس خصوصی و در کنار مطالعه و حل تمرین و مسئله خودتان، بعضا با دوستانتان به صورت گروهی درس ریاضی را بخوانید و تمرینات و مسائل را با همفکری یکدیگر حل کنید. به این ترتیب وقتی فکرهایتان را روی هم می ریزید بهتر درس را یاد می گیرید و شما با نحوه حل تمرین و مسئله دوستانتان هم آشنا می شوید. در این حالت می توانید روی مسائل و تمرینات مختلف بحث کنید و ابعاد مختلف آن را بررسی نمائید و یا اگر سوالی به شکل مشخصی مطرح شده است، می توانید بررسی کنید که اگر سوال به شکل دیگری مطرح می شد راه حل آن چطور می شد. با بحث کردن روی تمرینات و سوالات می توانید انها را بهتر یاد بگیرید.

5- در همین سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه نحوه مطالعه موفق درس ریاضی، گرفتن نمره خوب و عالی در درس ریاضی و حتی نحوه گرفتن نمره 20 در درس ریاضی، روش های اصولی و درست مطالعه درس ریاضی و ... ارائه شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم یا شیوه مطالعه صحیح و درست درس ریاضی و کسب نمره 20 در ریاضیات را مطالعه نمائید. برای موفقیت در درس ریاضی و گرفتن نمره خوب باید به مطالعه ان علاقه نشان دهید و ریاضی را خوب بخوانید. در کلاسهای ریاضی حضور کامل داشته باشید و غیبت نکنید. به خودتان نظم بدهید و به صورت آهسته و پیوسته و در طول ترم درس بخوانید. هر سوالی که برایتان پیش امد از مدرس ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. در کلاسهای ریاضی جزوه یادداشت کنید و یا علاقه به مطال ارائه شده گوش دهید.

6- اگر می خواهید ریاضی را خوب بفهمید باید ریاضی را به صورت عمقی بخوانید. از کنار کوچکترین نکات هم به آسانی رد نشوید. شاید در هر نکته کوچک مطلب مهمی نهفته باشد و باعث شود فهم بسیار بهتری از مطالب داشته باشید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و تمرین و مسئله حل کنید. مسائل ریاضی را برای خودتان تشریح کنید. دلیل راه حلها را بدایند و فقط فرمول حفظ نکنید. به گونه ای سوالها و مسائل را حل کنید و یاد بگیرید که اگر یکی از دوستانتان از شما خواست مطالب را برای او توضیح دهید به راحتی توضیحات را ارائه دهید و ایشان را هم متوجه مطلب سازید. اگر می خواهید بفهمید که آیا مطلبی را خوب متوجه شوید، ببینید که آیا به راحتی می توانید آن را برای دیگران تشریح کنید یا نه. ریاضی را عمقی بخوانید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: نحوه گرفتن نمره بالا در درس ریاضی

7- به صورت خلاصه و جمع بندی شده می توان گفت برای فهم بهتر درس ریاضی باید در مرحله اول در کلاسهای تدریس ریاضی و در صورت لزوم در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حضور فعال داشته باشید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. بعد از کلاسهای ریاضی درس را مرور نمائید و درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. موکول کردن خواندن ریاضی به ایام امتحانات باعث سخت تر شدن کار می شود. در طول ترم درس بخوانید و در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی هم کمک بگیرید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و متن کتاب ریاضی را بخوانید. تمرینهای حل شده در متن کتاب درسی ریاضی را دوباره حل کنید و علاوه بر آن تمرین و مثال اضافه تر هم حل نمائید. برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و حیاتی است.



مطالعه نمائید: نحوه استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 15660 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image