ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی بهترین راهکارها برای آموزش، یادگیری و تدریس موفق ریاضی

بهترین راهکارها برای آموزش، یادگیری و تدریس موفق ریاضی

به اشتراک گذاری

بهترین راهکارها برای آموزش، یادگیری و تدریس موفق ریاضی در این بخش ارائه شده است. در صورتی که نیازمند دریافت خدمات در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هستید، از راهنمایی زیر کمک بگیرید. در ایران مدرس تدریس خصوص ریاضی به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته و مدرسین زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند. در رابطه با مبحث تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر حائز اهمیت است:



1- به منظور مشاهده لیست مدرسین ریاضی مقطع دبیرستان مسیر زیر را در صفحه اصلی وب سایت ایران مدرس (www.iranmodares.com) دنبال کنید:

تدریس خصوصی دبیرستان> دروس مشترک>ریاضی



-------------------

تدریس خصوصی ریاضی – تدریس خصوصی ریاضیات – تدریس ریاضی دبیرستان – تدریس ریاضی دانشگاهی – تدریس خصوصی ریاضی رشته انسانی – تدریس خصوصی ریاضی رشته تجربی – تدریس خصوصی کلیه دروس ریاضی مرتبط با رشته ریاضی – مدرس خصوصی ریاضی – تدریس حرفه ای ریاضیات – تدریس ریاضی با قیمت مناسب – تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی – بهترین مدرسین خصوصی درس ریاضی – تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی و راهنمایی – تدریس ریاضی ابتدایی



برای یادگیری درس ریاضی یک برنامه ریزی صحیح، تمرکز در کلاس خصوصی و گروهی ریاضی و حل مثال و تمرین لازم است. هر کاری را که در زندگی بخواهید با موفقیت انجام دهید به برنامه ریزی احتیاج دارید. برای یادگیری و آموزش ریاضی نیز داشتن یک برنامه خوب و منسجم لازم است. برای مرور درس ریاضی، شرکت در کلاسها و حل مثال و تمرین زمان مشخصی را در نظر بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا اگر مدرس خصوصی دارید، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید. مطالبی را که در کلاس درس در مدت کوتاهی می توانید یاد بگیرید خودتان به تنهایی در مدت زمان بیشتری می توانید متوجه شوید.



پیشنهاد می شود مقاله نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی را هم بخوانید.

نهایتا حل مثال و تمرین را برای یادگیری ریاضی فراموش نکنید. تمریناتی که معلم یا دبیر ریاضی به شما داده است و تمرینات اضافی هم حل کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی اگر به درستی برگزار شده و در کنار آن مطالعه و حل تمرین خود دانشجو و دانش آموز وجود داشته باشد، می تواند به رفع اشکال، یادگیری بهتر و افزایش معدل بسیار کمک کند. در جلسات تدریس ریاضی مطالب گفته شده در مدرسه مرور شده و تمرینات و مثالهای اضافی حل می گردد. نهایتا برای حصول نتیجه مطلوب حتما حل تمرین و مثال و مطالعه مروری توسط دانشجو یا دانش آموز لازم است.

استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی به معنی حذف جلسات تدریس مدرسه یا حذف مطالعه و حل تمرین نیست. همانطور که گفته شد، در کنار کلاسهای تدریس ریاضی در منزل، خود کلاسهای گروهی تدریس مدرسه و همچنین حل تمرین باید وجود داشته باشد.

اگر برای رفع اشکال درس ریاضی و یا یادگیری بهتر آن و ارتقاء معدل نیازمند جلسات تدریس خصوصی هستید، بر روی عبارت مدرسین خصوصی ریاضی کلیک نمائید تا لیست مدرسان نمایش داده شود.

ممکن است در کنار جلسات تدریس ریاضی به مدرس فیزیک هم نیاز داشته باشید. در اینصورت بر روی لینک مقابل کلیک نمائید: تدریس فیزیک در منزل.



در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی درس ریاضی به ارائه خدمات نیاز دارید این مطلب را بخوانید. یک مدرس ریاضی خوب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

1- فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند مطالب را به خوبی و با زبان ساده توضیح دهد.

2- در کلاسهای تدریس به صورت منظم و سر وقت حاضر گردد.

3- خودش به اندازه کافی بر مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی تسلط داشته باشد.

4- در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین مطالب را ارائه دهد. به عبارت دیگر از زمان کلاس به صورت بهینه استفاده کند.

5- استراحت های به جا و منطقی در وسط کلاس در نظر بگیرد.

6- بعضا با عوض کردن بحث و استراحت های کوتاه کلاس ریاضی را از حالت خشکی خارج کند.

7- دانشجو یا دانش آموز را به بحث بکشاند تا هم از یادگیری او مطمئن شود و هم تمرکز افزایش یابد.

8- بین ارائه درس و حل تمرین تناسب برقرار کند.

9- در بعضی مواقع اجازه دهد خود دانشجو یا دانش آموز تمرینات را حل کند.

10- به اندازه کافی تمرین و سوال به دانشجو یا دانش آموز داده و حل آنها را برای جلسه بعد از او بخواهد.

11- به اندازه کافی سخت گیر باشد.

12- از زمان شروع کلاسها و با توجه به وقتی که باقی مانده و تعداد جلساتی که می توان کلاس برگزار کرد، سرعت لازم را در ارائه مطالب حفظ کند.

13- به صورت منظم از خود دانشجو یا دانش آموز بازخورد گرفته و نظرات او را در جلسات بعدی تدریس خصوصی ریاضیات لحاظ کند.

14- در صورت لزوم بعضا از روند پیشرفت کار به والدین گزارش داده و از آنها نیز بخواهد بر روند حل تمرینات نظارت داشته باشند.

15- حل نمونه سوالات امتحانی درس ریاضی علاوه بر تمرینات داده شده می تواند به روند یادگیری کمک کند.

مطالب ارائه شده در مورد یک معلم خصوصی فیزیک خوب و مدرسین شیمی نیز صادق است.



مطالعه مقاله چگونگی پیشرفت در درس ریاضی و آموزش و یادگیری بهتر ریاضی هم مفید است.

برای مشاهده لیستی از بهترین مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرسان خصوصی ریاضی کلیک نمائید. شما نیز اگر در رابطه با کلاسهای خصوصی ریاضی و سایر دروس نظری دارید در پایین همین مطلب و در بخش نظرات ثبت نمائید.



برای آموزش بهتر درس ریاضی روشهای زیر می تواند کمک کننده و موثر باشد:

1- شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه

2- شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

3- حل مثال، تمرین و مسئله برای درس ریاضی

4- مطالعه پیش از کلاس ریاضی

5- مرور درس پس از کلاسهای ریاضی و همچنین پس از مطالعه ریاضی

6- استفاده از جزوات و نمونه سوالات ریاضی موجود در سایتهای آموزشی

برای دانلود جزوات و نمونه سوالات ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و نمونه سوال امتحانی کلیک نموده و در بخش جستجوی صفحه ای که باز می شود، عبارت مورد نظر را وارد کنید (مثلا: سوال ریاضی 1).

منبع: ایران مدرس



برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.

6- از کتابهای کمک آموزشی به درستی استفاده نمائید. یعنی مسائل را اول خودتان حل کنید بعد جوابها را ببینید.

7- خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول ننمائید.

لیست تعدادی از مدرسین ریاضی در زیر همین مطلب نشان داده شده است.



این مقاله را هم بخوانید: روش مطالعه ریاضی برای امتحان



در صورتیکه در زمینه تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید، عوامل زیر ممکن است در موفقیت در تدریس ریاضی به شما کمک کند.

مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او همانگ شوید.



لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دبیرستان اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت.

به هر حال، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی باید سادگی روش توضیح مطالب را در نظر داشته باشید.

مطلب دیگر اینکه، باید مسائل را از بالا ببینید. اگر خودتان بر مطلب و درس تدریسی تسلط داشته باشید، به راحتی می توانید در نحوه ارائه و بیان درس به نحوی عمل کنید که شاگرد شما آن را خوب متوجه شود. ممکن است یک مبحث واحد از درس ریاضی را برای چند نفر مختلف با چند روش متفاوت توضیح دهید.

در جلسات تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی، حل مثال و تمرین را فراموش نکنید. برای شاگردتان هم حل مسئله و تمرین را در بین جلسات تدریس در نظر بگیرید. هر مطلبی را که توضیح دادید از آن مثال حل کنید. به نظر می رسد، اینکه ابتدا چند مطلب را به صورت یکجا توضیح دهید و بعد بخواهید از همه مسئله حل کنید، روش خوبی نباشد.

برای موفیت در تدریس ریاضی دبیرستان و دانشگاه، یکی از مهمترین عوامل هم تسلط بر بحث است. پس اگر بر درس تسلط ندارید، قبل از جلسات تدریس مطالعه را فراموش نکنید.

بهترین راهکارها برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی در این بخش ارائه می گردد.

1- حضور مرتب در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه: در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حضور مرتب داشته باشید. اگر غیبت کنید، مطلبی که ارائه شده است را خودتان به خوبی نمی توانید یاد بگیرید. ضمنا در زمانهای بعد باید وقت بیشتری بذارید تا همان مطلب کلاس را خودتان یاد بگیرید.

2- جزوه برداشتن در کلاس درس: سعی کنید در کلاس درس حتما خودتان جزوه بردارید. هنگام نوشتن مطالب بهتر برای شما جا می افتد. ممکن است نکاتی به نظر شما مهم باشد که دیگران در جزوه خودشان آنها را یادداشت نکنند. بنابراین کپی گرفتن از جزوه سایر دانش آموزان و دانشجویان راه حل خوبی نیست. شما جزوه خودتان را بهتر خواهید فهمید.

3- داشتن تمرکز و حواس جمع در کلاس درس: در کلاس درس حواستان را جمع کنید و تمرکز صد در صدی داشته باشید. سوالاتتان را گوشه کاغذ یادداشت کنید و بپرسید. با مطالب ارائه شده در کلاس درس درگیر شوید و آن را دنبال کنید.

4- سوال پرسیدن در کلاس تدریس ریاضی: سوال پرسیدن بسیار مفید است. هر مطلبی که برایتان سوال بود را بپرسید یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید. از سوال پرسیدن هراس نداشته باشید.

5- مشارکت در کلاس درس و فعال بودن: به سوالهایی که توسط معلم ریاضی یا استاد ریاضی شما پرسیده می شود پاسخ دهید. برای حل تمرینات داوطلب شوید. به سوالات دیگران گوش دهید. خلاصه اینکه، در کلاس درس فعال باشید.

6- داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی: داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی باعث می شود تا در کلاس درس فعالتر باشید و خودتان هم درس را بهتر یاد بگیرید. ضمنا اگر بخواهید برای حل مسائل داوطلب شوید باید درس را بهتر بخوانید و این هم به نوبه خودش به آموزش بهتر درس ریاضی شما کمک می کند.

7- نشستن در ردیف جلوی کلاس درس: با نشستن در ردیف جلوی کلاس درس، درس را بهتر متوجه می شوید. ضمنا اگر سوال داشته باشید بهتر می توانید آن را بپرسید. کلا کسانی که به یادگیری درس علاقه بیشتری دارند در ردیفهای جلوتر کلاس می نشینند.

8- حل تمرینات داده شده و برگشت به موقع آنها: هر تمرینی که معلم ریاضی، مدرس ریاضی یا استاد ریاضی به شما داد را در اسرع وقت حل کنید و برگردانید. از حل تمرینات جدید استقبال کنید. با فکر کردن روی تمرینات و ارائه راه حل برای آنها توانایی های ذهن شما بیشتر می گردد. درست مانند ورزشکاری که با برداشتن وزنه های سنگین و تمرین مرتب ماهیچه های خودش را قویتر می کند، شما نیز با حل تمرین ریاضی ماهیچه های ذهن و فکرتان را تقویت می کنید.

9- گوش دادن به سوال دیگران: اگر دیگر دانش آموزان و دانشجویان سوالی داشتند به آن گوش دهید. همین سوال ممکن است بعدا برای شما هم مطرح گردد.

10- انجام کار اضافه و داوطلب شدن برای حل تمرینات بیشتر: اگر تمرین اضافه، پروژه یا هر چیز دیگری در کلاس مطرح شد شما برای انجام آن داوطلب باشید. به یادگیری درس و حل مسئله و تمرین علاقه نشان دهید. همه چیز از خود شما شروع می شود. اگر با علاقه و با انگیزه کارها را انجام دهید تمام کائنات در جهت موفق شدن شما دست به کار می شود.



مطالعه نمائید: بهترین مدرسین تدریس خصوصی ریاضی خانم و آقا در تهران و کل کشور



حین تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.

2- قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.

3- در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.

4- جزوه کلاسی خود دانش آموز یا دانشجو را برای تدریس مورد استفاده قرار دهید. چون به هر حال سوالات امتحان از همان جزوه ارائه می گردد. حتی اگر تمریناتی را برای حل کردن در بین جلسات تدریس به شاگردتان می دهید، سعی کنید که مشابه تمرینات جزوه و یا از نوع همانها باشند. البته خوب است که مباحث تدریسی به صورت مفهومی و کاربردی توضیح داده شود. خوب تدریس کردن شما می تواند شاگردتان را به ریاضی کاملا علاقه مند کند.



برای موفقیت در تدریس ریاضیات و فیزیک ابتدایی تا دانشگاه در مرحله اول سعی کنید تسلط خودتان را بر مطلب تدریسی بالا ببرید.

ممکن است شما مبحثی را که می خواهید تدریس کنید بلد باشید. ولی به هر حال، بلد بودن با تسلط داشتن متفاوت است. وقتی که بر مبحث مسلط هستید، مطالب را روانتر هم ارائه می کنید.

در مرحله بعد سعی کنید مطالبی را که در جلسات تدریس می خواهید ارائه کنید برنامه ریزی کنید. اینکه چه بخشی از کلاس را می خواهید درس بدهید و چه سهمی از آن را می خواهید تمرین حل کنید.

البته برای جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک شاید خیلی برنامه ریزی دست شما نباشد و جزوه کلاسی باید گفته شود. ولی به هر حال سعی کنید که کلاس متنوعی داشته باشید و با گنجاندن بخشهای مختلف در آن کلاس را از خسته کننده بودن نجات دهید.

حین تدریس ریاضی شاید یک روند خوب این باشد که ابتدا متن درس را ارائه دهید و مرحله به مرحله تمرین حل کنید. هر فرمول جدیدی که گفته شد از ان تمرین و مثال حل کنید. سوال بپرسید و ببینید که شاگردتان مباحث قبلی را که برای یاد گرفتن مبحث فعلی لازم می باشد بلد است. اگر بلد نیست، گریزی به آن مباحث هم بزنید. در نهایت شاگرد شما باید نتیجه بگیرد و شما باید تشخیص دهید که اشکال کار کجاست.

در جلسات تدریس و تدریس خصوصی فیزیک علاوه بر آموزش روابط و فرمولها ارتباط آنها با فیزیک مسئله را هم تشریح کنید. فیزیک یک درس مفهومی است و سعی کنید به صورت مفهومی توجیه کنید که مثلا فلان رابطه چرا می تواند این مسئله را تشریح کند. در نهایت حل مسئله و توضیح مفهومی آنها هم به درک درس کمک زیادی می کند.

هم برای درس ریاضی و هم فیزیک حتی در حد یک سوال هم که شده به شاگردتان تمرین بدهید تا برای جلسه بعد حل کند و با جدیت از او نتیجه را بخواهید. حتی برایش نمره هم در نظر بگیرید. به این ترتیب در فاصله زمانی هر دو جلسه تدریس خصوصی، شاگرد شما مباحث جلسه قبل را مرور نموده و یاد خواهد گرفت.

در این بخش راهکارهایی برای کسب نمره بهتر در درسهای ریاضی و فیزیک ارائه می گردد.

1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک مدرسه حاضر شده و غیبت نکنید. با حضور در کلاسهای تدریس مدرسه درس را بهتر یاد می گیرید. سوالاتی که در کلاسهای تدریس مطرح می گردد و بحثهایی که اتفاق می افتد به یادگیری بهتر شما کمک می کند.

2- بعد از جلسات تدریس ریاضی و فیزیک مرور را فراموش نکنید. برای هر کدام از این درسها دفترچه ای داشته باشید و بعد از کلاس درس در حد دقیقه درس را مرور نموده و مهمترین نکاتی که از درس آن روز به نظرتان می رسد را در دفترچه مربوطه یادداشت نمائید.

3- حل تمرین و مسئله برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک کلید یادگیری این دروس است. در مرحله اول سعی کنید مثالها و تمرینهایی که در کلاس درس حل شده است را خوب یاد بگیرید و آنها را یک بار دیگر حل کنید. راه حل را برای خودتان توضیح دهید و اگر سوالی برایتان پیش آمد یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.

4- علاوه بر تمرینهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و تدریس فیزیک خودتان هم تمرین و مسئله اضافی حل کنید. به کتابهای حل المسائل خیلی تکیه نکنید. در ابتدا سعی کنید مسائل و تمرینات را خودتان حل کنید. هر چه بیشتر بر روی یک مسئله فکر کنید، ذهنتان آمادگی بیشتری برای حل مسائل بعدی پیدا خواهد کرد. حتی اگر مطمئن نبودید که راه حلتان درست است، یک راه حل ارائه دهید. ایرادی ندارد که در ابتدای کار حل درست مسئله را بلد نباشید. اگر به نتیجه نرسیدید حل مسئله رانگاه کنید. همینکه بر روی حل سوال فکر کرده اید و راه حلی ارائه داده اید، ذهنتان قوی تر شده است.

اگر سوال ( چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ ) برای شما هم مطرح است، در این مقاله نکات مهمی در رابطه با تدریس خوب و موفق ریاضی را می توانید مطالعه کنید.

1- بر درس ریاضی مسلط شوید: اگر مدرس ریاضی هستید و یا قصد دارید فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی را شروع کنید، برای پیشرفت در کارتان و تبدیل شدن به یک مدرس ریاضی خوب و موفق در مرحله اول باید تسلط خودتان بر درس ریاضی را افزایش دهید. تا جایی که می توانید درسی را که تدریس می کنید مطالعه نموده و مسائل و تمرینهای مختلفی را که قرار است در جلسات تدریس گروهی و یا تدریس خصوصی ریاضی ارائه کنید مرور نمائید. کاملا آماده باشید به نحوی که هر سوالی که از شما پرسیده شد را بتوانید پاسخ دهید. حین آماده شدن برای کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی ریاضی سعی کنید خودتان مطالب را خوب درک کنید تا در انتاقل آنها به شاگردانتان موفق عمل کنید. مطالب را به صورت منسجم و قابل درک و فهم برای کلاس تدریس آماده کنید و برای کل زمان کلاس برنامه داشته باشید. هر چه بر درس مسلط تر باشید در کلاس تدریس ریاضی هم موفق تر عمل خواهید کرد و فن بیان بهتری هم خواهید داشت. هر چه بر ریاضی مسلط تر باشید مطالب را از زوایای مختلفی می توانید ببینید و اشکالات شاگردانتان را بهتر می توانید رفع کنید. میزان موفقیت شما در درس ریاضی و در تدریس درس ریاضی بیش از هر عامل دیگری به میزان تسلط خود شما بر درس بستگی دارد.

2- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید: تدریس ریاضی را جدی بگیرید تا شاگرد یا شاگردان شما هم آن را جدی بگیرند. در کلاس درس در عین حال که جدی هستید و مطالب را تا جایی که می توانید به بهترین شکل ارائه می کنید، استراحت و شوخی را هم در نظر بگیرید. جدی بودن کلاس تدریس به معنی خشک و بی روح بودن آن نیست. در کلاس تدریس خود درس را جدی بگیرید و مطالب را عالی ارائه کنید. تمرین بدهید و تمرینات را با جدیت در جلسات بعدی تدریس ریاضی بخواهید. سوال بپرسید و از دانش آموزان و یا دانشجویان با جدیت انجام تمرینات و حل مسائل و مثالها را بخواهید. اگر شاگردهای شما در طول برگزاری کلاسها، درس را جدی نگیرند و تمرین و مسئله حل نکنند در آخر کلاسها به مشل بر می خورند. بنابراین باید در طول ترم و در زمان برگزاری کلاسها آنها هدایت کنید. در ضمن، تنها در صورتی که شاگرد یا شاگردهای شما تمرین حل کنند می توانید تشخیص دهید که درس را یاد گرفته اند یا نه.

3- سر وقت در کلاسهای تدریس ریاضی حاضر شوید: یکی از نشانه های جدی گرفتن کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و یکی از راهکارها برای موفقیت در تدریس سر وقت حاضر شدن در کلاس است. تا جایی که می توانید تاخیر نداشته باشید.

4- تمرین و مسئله پایه یادگیری ریاضی است: در کلاسهای تدریس ریاضی علاوه بر ارائه درس تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد تمرین و مسئله حل کنید. حل تمرین و مسئله مطلب را بهتر جا می اندازد و به فهم کاملتر ان کمک زیادی می کند. همانطور که گفته شد به شاگردانتان هم تمرین و مسئله برای حل در بین جلسات تدریس بدهید و در جلسات بعدی تدریس ریاضی حل تمارین را با جدیت از آنها بخواهید. در خود کلاسهای تدریس ریاضی هم به شاگردانتان مسئله بدهید تا حل کنند و روش حل آنها را ارزیابی کنید.

5- کوئیز یا امتحان بگیرید: برای موفقیت در تدریس ریاضی و برای اینکه خیالتان راحت باشد که شاگردان شما نتیجه خواهند گرفت، ارزیابی و امتحان گرفتن را فراموش نکنید. می توانید در تعدادی از جلسات اول جلسه یک کوئیز بگیرید و در حد 15 دقیقه وقت به آن اختصاص دهید. کوئیز و امتحان باعث می شود میزان یادگیری شاگردانتان مورد سنجش قرار گرفته و اگر خوب درس را یاد نگرفته اند روش تدریس خودتان را اصلاح کنید و یا توصیه هایی در رابطه با روش مطالعه به آنها داشته باشید.

6- نمونه سوالهای امتحانی ریاضی سالهای گذشته را حل کنید: بعد از مطالع و تدری کتاب درسی و حل تمرینات و مثالهای کافی از خود کتاب درسی در ایام نزدیک امتحانات می توانید سوالهای امتحانی سالهای گذشته را برای شاگردانتان حل کنید تا با نحوه مطرح شدن سوالات آشنا شوند. برای دانلود رایگان سوالات امتحانی ریاضی و سایر دروس در همین وب سایت (ایران مدرس)بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.


 




آمار بازدید: 1132 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image