ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی بهترین راهکارهای کسب نمره عالی در درس ریاضی و فیزیک

بهترین راهکارهای کسب نمره عالی در درس ریاضی و فیزیک

به اشتراک گذاری

بهترین راهکارهای کسب نمره عالی در درس ریاضی و فیزیک در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.

2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.

3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.



پیشنهاد می شود مقاله کسب نمره عالی در درس ریاضی و نمره ی 20 ریاضیات را هم بخوانید.



4- استفاده از خدمات تدریس خصوصی ریاضی: جلسات تدریس خصوصی ریاضی اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد در آموزش درس ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. برای مشاهده مدرسین فعال در زمینه آموزش خصوصی ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.



5- همان روز بعد از کلاس درس یا جلسه آموزش خصوصی ریاضی یا در روزهای بعد مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را یک بار دیگر حل کنید. مثالها و تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید.

6- تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی اصل کار تمرین حل کردن است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید. کسی از شما باهوش تر نیست. اگر افرادی هستند که ریاضی را از شما بهتر بلدند فقط بیشتر تمرین حل کرده اند.

استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر آن می تواند مفید و موثر باشد. اگر می خواهید برای کسب نمره خوب در امتحانات و درصد بالا در کنکور برای درس ریاضی کلاس خصوصی داشته باشید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی یا هر درس دیگری را در طول ترم برگزار کنید و در ایام امتحانات این جلسات را به صورت رفع اشکالی و برای حل تمرین و سوال بیشتر داشته باشید. اگر می خواهید کلاس خصوصی داشته باشید هر چه زودتر اقدام کنید.

2- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی یا کلاسهای مدرسه حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و روی یادگیری درس تمرکز داشته باشید. سعی کنید از کلاسها نهایت استفاده را ببرید.

3- برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به معنی کنار گذاشتن حل تمرین و مسئله و مطالعه شما نیست. در کنار کلاسهای مدرس و جلسات تدریس خصوصی تلاش خودتان هم لازم است.



4- سوال پرسیدن در کلاس تدریس ریاضی: سوال پرسیدن بسیار مفید است. هر مطلبی که برایتان سوال بود را بپرسید یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید. از سوال پرسیدن هراس نداشته باشید.

5- مشارکت در کلاس درس و فعال بودن: به سوالهایی که توسط معلم ریاضی یا استاد ریاضی شما پرسیده می شود پاسخ دهید. برای حل تمرینات داوطلب شوید. به سوالات دیگران گوش دهید. خلاصه اینکه، در کلاس درس فعال باشید.

6- داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی: داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی باعث می شود تا در کلاس درس فعالتر باشید و خودتان هم درس را بهتر یاد بگیرید. ضمنا اگر بخواهید برای حل مسائل داوطلب شوید باید درس را بهتر بخوانید و این هم به نوبه خودش به آموزش بهتر درس ریاضی شما کمک می کند.

7- نشستن در ردیف جلوی کلاس درس: با نشستن در ردیف جلوی کلاس درس، درس را بهتر متوجه می شوید. ضمنا اگر سوال داشته باشید بهتر می توانید آن را بپرسید. کلا کسانی که به یادگیری درس علاقه بیشتری دارند در ردیفهای جلوتر کلاس می نشینند.

8- حل تمرینات داده شده و برگشت به موقع آنها: هر تمرینی که معلم ریاضی، مدرس ریاضی یا استاد ریاضی به شما داد را در اسرع وقت حل کنید و برگردانید. از حل تمرینات جدید استقبال کنید. با فکر کردن روی تمرینات و ارائه راه حل برای آنها توانایی های ذهن شما بیشتر می گردد. درست مانند ورزشکاری که با برداشتن وزنه های سنگین و تمرین مرتب ماهیچه های خودش را قویتر می کند، شما نیز با حل تمرین ریاضی ماهیچه های ذهن و فکرتان را تقویت می کنید.

9- گوش دادن به سوال دیگران: اگر دیگر دانش آموزان و دانشجویان سوالی داشتند به آن گوش دهید. همین سوال ممکن است بعدا برای شما هم مطرح گردد.

10- انجام کار اضافه و داوطلب شدن برای حل تمرینات بیشتر: اگر تمرین اضافه، پروژه یا هر چیز دیگری در کلاس مطرح شد شما برای انجام آن داوطلب باشید. به یادگیری درس و حل مسئله و تمرین علاقه نشان دهید. همه چیز از خود شما شروع می شود. اگر با علاقه و با انگیزه کارها را انجام دهید تمام کائنات در جهت موفق شدن شما دست به کار می شود.



 











برای آموزش پایه ای و صحیح ریاضی و فیزیک موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حضور منظم داشته باشید. در بسیاری از موارد، از کل کتاب مباحثی را خوب فرا نمی گیرید که در کلاس درس آن حاضر نبوده اید.

2- در طول ترم درس بخوانید. مطالبی که در مدت زمان کوتاه و در شب امتحان یاد گرفته می شوند در مدت زمان کوتاهی هم فراموش خواهند شد.

3- در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی ریاضی و فیزیک استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی و فیزیک بر روی عبارتهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید).

4- مطالب را به صورت مفهومی بخوانید. از مطالعه سطحی پزهیز کنید. سوالات و تمرینات را برای خودتان تشریح کنید. اگر در طول ترم درس بخوانید به  اندازه کافی وقت خواهید داشت که این کار را انجام دهید ولی اگر مطالعه دروس را به ایام امتحانات موکول کنید، مجبورید سطحی درس را یاد بگیرید. چون وقت کافی نخواهید داشت.

5- به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید. دروسی مانند ریاضی و فیزیک را با مطالعه عمیق و حل تمرین و مسئله می توان به خوبی یاد گرفت. حین حل تمرین و مسئله، نکات مهم تمرینات را در یک جزوه یادداشت نمائید.

6- قبل از مراجعه به کتابهای کمک درسی، کتاب درسی خودتان را بخوانید. کتابهای کمک درسی هم بر مبنای کتاب درسی شما نوشته شده است. اگر خود کتاب درسیتان را به خوبی مطالعه کرده باشید، استفاده از کتابهای کمک درسی و فهم آنها هم راحتتر است.




7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید.

11- حل تمرین و مسئله کلید یادگیری درس ریاضی است.

12- مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی را دوباره حل کنید.

13- از مسائل راحت شروع کنید و کم کم مسائل سطح بالاتر حل کنید.

14- برنامه ریزی دقیق برای مطالعه و تمرین در طول ترم داشته باشید.

15- در صورت استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی، این جلسات را به ایام امتحانات موکول نکنید.

16- مسائل را برای خودتان تشریح کنید.


مطالعه مقاله کلاسهای خصوصی ریاضی، رفع اشکال و یادگیری پایه ای ریاضی هم پیشنهاد می گردد.

17- هر چه تمرین بیشتری حل کنید درس را بهتر یاد می گیرید.

18- از نمونه سوالات امتحانی ریاضی ترم های قبل استفاده کنید.

19- هر سوال که حین مطالعه ریاضی برای شما مطرح شد، جلسه بعد از مدرس ریاضی یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.

20- از کتابهای کمک درسی به درستی استفاده نمائید.



آمار بازدید: 1150 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image