ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی نحوه تدریس معلم در کلاس و جلسات تدریس خصوصی

نحوه تدریس معلم در کلاس و جلسات تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالبی در زمینه نحوه تدریس معلم در کلاس و جلسات تدریس خصوصی ارائه می گردد. نحوه تدریس معلم در کلاس و جلسات تدریس خصوصی باید به گونه ای باشد که برای شاگردانش مفید و موثر باشد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دلایل تدریس بهتر اساتید در کلاس های خصوصی به نسبت مدرسه و دانشگاه

در کلاسهای تدریس خصوصی معلم و مدرس باید در مرحله اول کار سعی کند شناخت کاملی از شاگرد خود پیدا کند. جلسه اول تدریس خصوصی همانطور که در مطالب قبلی هم گفته شد بسیار مهم بوده و بر روی نحوه تدریس معلم در کلاس و جلسات تدریس خصوصی موثر است. در جلسه اول تدریس خصوصی معلم باید از شاگرد خود، حین تدریس، سوالاتی بپرسد تا با سطح علمی او و همچنین با میزان معلومات شاگردش آشنا شده و کلاس خودش را به گونه ای با او هماهنگ کند که در نهایت شاگرد او راضی بوده و در امتحانات هم نتیجه خوبی بگیرد و در عین حال درس را هم به خوبی فرا بگیرید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم مدرس، استاد و معلم باید به صورت کلی تری این روش را در نظر بگیرند. به این معنی که در کلاس تدریس در جلسات اول تدریس و یا در طول ترم سوالاتی پرسیده شود که سطح کلی کلاس مشخص شده و در ادامه مدرس و استاد خودش را با سطح متوسط کلاس هماهنگ کند. در کلاسهای گروهی به نسبت کلاسهای تدریس خصوصی نمی توان کاری کرد که همه راضی بوده و همه شاگردان درس را یاد بگیرند. به هر حال بعضی از دانش آموزان و دانشجویان خودشان درس نمی خوانند و به مطالب اهمیت نمی دهند. البته معلم و مدرس می تواند تا جایی که ممکن است با ایجاد یک فضای خوب در کلاس درس و جلسات تدریس و تدریس خصوصی باید کاری کند که مباحث برای همه مفید باشد. یک راه حل خوب این است که در بعضی از بخشهای کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی حالت پرسش و پاسخ به کلاس درس داده شود. به این معنی که معلم، استاد و مدرس از دانش آموزان و شاگردانش سوال بپرسد و آنها را هم وارد بحث کند. به این ترتیب همه حواسشان را به یادگیری درس معطوف می کنند. اگر معلم یا مدرس و دبیر بخواهد در جلسات تدریس مدرسه و دانشگاه و یا جلسات تدریس خصوصی فقط خودش حرف بزند، کلاس حالت خسته کنندگی به خودش می گیرد. باید تن صدای معلم بالا و پایین شود و مانند لالایی نباشد به نحوی که 50 درصد کلاس بخوابد! این هم نکته مهمی است.



پیشنهاد می شود مقاله نحوه خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی را هم بخوانید.



خلاصه اینکه یک مدرس خوب باید تلاش کند در مرحله اول هدف از برگزاری کلاسها را مشخص نماید (در جلسات تدریس خصوصی این امر مهم تر است چون در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هدف از برگزاری کلاس درس معمولا مشخص می باشد) و در ادامه با پرسش سوالهایی از شاگرد یا شاگردانش در جلسات اول تدریس و یا کلاسهای خصوصی سطح متوسط شاگردانش و یا اگر یک شاگرد دارد سطح علمی او را مشخص کند. سپس سطح کلاس و تدریس خودش را با اوضاع موجود هماهنگ نماید. در نهایت یک مدرس و معلم خوب به نتیجه گرفتن و یادگیری شاگردانش فکر می کند. نحوه تدریس معلم در کلاس و جلسات تدریس خصوصی هم باید به گونه ای باشد که هم شاگردان یاد بگیرند و هم نمره خوبی در امتحانات کسب نمایند و یا اگر برای کنکور در حال آماده شدن هستند و یا می خواهند آزمون خاصی را بدهند در آن آزمون و یا در کنکور موفق شوند. نحوه تدریس معلم در کلاس و جلسات تدریس خصوصی واقعا بر روی نتیجه گرفتن یا نگرفتن دانش آموزان و دانشجویان موثر است. مدرس و معلم به عنوان دبیر در مدرسه، استاد دانشگاه و یا به عنوان مدرس و معلم خصوصی باید تلاش کند دانش آموزان و دانشجویان را به گونه ای هدایت کند که در ضمن یادگیری صحیح دروس، نمره خوب و بالایی هم کسب نمایند.



مطالعه این مقاله هم مفید است: راهنمای تدریس و نحوه ثبت نام و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی


در وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) به صورت اختصاصی به بحث تدریس خصوصی پرداخته شده است. در این وب سایت مدرسین زیادی ثبت نام کرده و در زمینه تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، شیمی، عربی، زبان انگلیسی و فرانسه، تدریس خصوصی دروس کنکوری، تدریس خصوصی دروس دانشگاهی (مهندسی برق، مکانیک، عمران، معماری، کامپیوتر و ...)، تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک دانشگاهی و ... فعالیت دارند. اگر شما نیز در زمینه تدریس و تدریس خصوصی فعالیت دارید و یا می خواهید فعالیت در این زمینه را آغاز کنید، برای جذب شاگرد در همین سایت عضو شده و آگهی تدریس خودتان را به صورت رایگان درج نمائید. برای ثبت آگهی تدریس در بالای همین صفحه بر روی لینک عضویت در سایت کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1226 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image