ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی موفقیت در کار تدریس و درآمد کار و شغل تدریس خصوصی

موفقیت در کار تدریس و درآمد کار و شغل تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالبی در زمینه موفقیت در کار تدریس و درآمد کار و شغل تدریس خصوصی ارائه می گردد. مدرسان موفق کاملا بر دروس تدریسی خودشان مسلط هستند. این مدرسان تعداد محدودی درس تدریس می کنند ولی در عوض همان دروس را بسیارعالی تدریس می نمایند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: ثبت نام برای تدریس خصوصی



کسانی که در تدریس موفق هستند دروس تدریس خودشان را مرتبا مطالعه کرده و تسلط خودشان را حفظ می کنند. این مدرسان کار اضافه انجام می دهند و شاگردهای خودشان را شگفت زده می کنند. کتاب به انها هدیه می دهند. جزوه و نمونه سوال به شاگردانشان می دهند و شاگردهای خودشان را به صورت مداوم حمایت می کنند. مدرسین و معلمین موفق سر وقت در کلاس تدریس حاضر می شوند. این مدرسین اگر لازم باشد کمی اضافه تر هم می مانند. کسانی که در کار تدریس موفق هستند خوب درس می دهند. فن بیان قوی ای دارند و مطالب را از دید شاگردشان می بینند. شما هم اگر می خواهید در تدریس موفق باشید باید حین تدریس از شاگرد خودتان سوال بپرسید و تشخیص دهید که نقطه ضعف آنها کجاست؟ هر کدام از شاگردهای شما ممکن است در بخشی از درس اشکال داشته باشند و این جز با سوال پرسیدن مشخص نخواهد شد. شما باید خوب تشخیص دهید که شاگرد شما چه اشکال اساسی ای دارد و چه روندی را باید پیش گرفت تا در تحصیل موفق شود. باید جلسات تدریس خصوصی را به گونه ای پی ببرید که موفقیت شاگرانتان حتمی باشد. به شاگردهای خودتان مشاوره بدهید و در طول ترم و تا شب امتحان پشتیبان آنها باشید.



اگر مدرس هستید و می خواهید کیفیت جلسات تدریس خصوصی خودتان را افزایش دهید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.



1- با تسلط کافی بر درس در جلسات تدریس خصوصی حاضر شوید: همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شد، سعی کنید قبل از حضور در جلسات تدریس و تدریس خصوصی آمادگی لازم را برای ارائه درس در خودتان ایجاد کنید. حتی اگر درس را چندین بار ارائه کرده اید یک مرور ساده می تواند به تسلط بهتر شما بر درس کمک زیادی بکند. در جلسات تدریس خصوصی در صورت امکان جزوه خود دانشجو یا دانش آموز را بگیرید و قبل از شروع جلسه بعدی تدریس نگاهی به آن بیاندازید. می توانید مسائل و تمرینات جدیدی آماده کنید و با مرور درس سرعت ارائه آن در جلسات تدریس خصوصی را هم افزایش دهید.



پیشنهاد می شود مقاله چگونه در زمینه تدریس خصوصی کار کنیم و درآمد بالایی داشته باشیم؟ را هم بخوانید.





2- جلسات تدریس را از حالت یکنواختی خارج کنید: در جلسات تدریس خصوصی سعی کنید به صورت ترکیبی کار کنید. به این معنی که هم درس بدهید و هم تمرین و مسئله حل کنید. به نحوی مطالب را ارائه کنید که جلسات تدریس حالت خسته کننده نداشته باشد. هر از چندگاهی استراحت کوتاهی به شاگرد خودتان بدهید و از او سوال بپرسید. بعضا از خود شاگردتان بخواهید درس را توضیح دهد و شما گوش دهید. سوال بپرسید. اگر فقط تند تند پشت سر هم حرف بزنید شاگرد شما چیزی گیرش نخواهد آمد. با سوال پرسیدن در بین مباحث تدریسی هم جلسه تدریس از حالت یکنواختی خارج می شود و هم چک می کنید که آیا شاگرد شما مطالب را فهمیده است یا نه.



3- جلسات تدریس را در طول ترم برگزار نمائید: اگر می خواهید شاگرد یا شاگردان شما نتیجه بگیرند حتما جلسات تدریس را در طول ترم برگزار نمائید. برگزاری جلسات تدریس خصوصی در ایام امتحانات معمولا نتیجه خوبی بدنبال ندارد مگر اینکه فقط برای رفع اشکال باشد. اگر شاگردهای خودتان که از قبل آنها را می شناسید می خواهند در ترم بعدی هم با شما کلاس تدریس خصوصی داشته باشند، به انها توصیه کنید تا کلاسها را از اول ترم یا حداقل اواسط ترم شروع کنید. به این ترتیب هم مطالب بهتر جا می افتد و هم زمان بیشتری برای حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود خواهد داشت.



برای موفقیت در کار تدریس و هر کار دیگری در مرحله اول باید خوب تبلیغ و بازاریابی کنید تا متقاضی یا متقاضیانی برای خدمات خودتان پیدا کنید. در کار تدریس باید خوب تبلیغ کنید تا متقاضیان تدریس خصوصی با شما آشنا شده و بتوانید شاگرد جذب نمائید. یکی از بهترین راهکارها برای تبلیغ در زمینه تدریس خصوصی و جذب شاگرد درج اگهی رایگان تدریس در همین سایت (ایران مدرس) است. سایت ایران مدرس تا تیر 95 بیش از  13500 مدرس ثبت نامی دارد. تا مرداد 95 تعداد مدرسین ایران مدرس به نزدیک 14000 مدرس هم خواهد رسید. ایران مدرس پربازدیدترین سایت تدریس ایران است و در ایام امتحانات بازدید روزانه آن به 25000 بازدید در روز هم می رسد. ایران مدرس از نظر گوگل هم کاملا بهینه است. سایت ایران مدرس در نتایج جستجوی گوگل برای عبارتهای شامل "تدریس خصوصی" در صفحه اول نتایج قرار دارد. با درج اگهی تدریس در ایران مدرس، آگهی و تبلیغ شما در معرض دید هزاران بازدید کننده متقاضی تدریس در تهران و کل کشور قرار گرفته و به این ترتیب شاگرد جذب خواهید کرد. درج آگهی تدریس در ایران مدرس کاملا رایگان است. حتی اگر بخواهید آگهی تدریس خودتان را ویژه کنید، هزینه ای که به نسبت هزینه تبلیغات تراکت و تبلیغات در روزنامه پرداخت می کنید بسیار کمتر خواهد بود. البته برای جذب شاگرد می توانید با آموزشگاهها هم تماس بگیرید ولی به هر حال 30 ، 40 و یا حتی بعضا 50 درصد از مبلغ حق التدریس را باید به آنها پرداخت نمائید. در ضمن هزینه جلسات تدریس را هم خودتان تعیین نمی کنید. در بسیاری از موارد رزومه خودتان را به آموزشگاهها مختلف هم خواهید داد ولی تماسی با شما گرفته نمی شود. بنابراین بهترین راهکار برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی درج اگهی تدریس در اینترنت و خصوصا در وب سایت حاضر (ایران مدرس) است. تبلیغات در اینترنت گسترده است و به صورت 24 ساعته برای شما کار می کند. در ایران مدرس هزاران جزوه و نمونه سوال امتحانی و تست کنکور و ... هم ارائه شده است و تبلیغ تدریس شما در کنار این مطالب آموزشی هم نمایش داده خواهد شد. برای درج آگهی تدریس در ایران مدرس در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک نموده و پس از ثبت نام و ورود به کنترل پنل آگهی تدریس خودتان را درج کنید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه میتوان معلم خصوصی شد



علاقه به تدریس و تدریس خصوصی در موفقیت در تدریس مهم است. اگر می خواهید در کار تدریس و یا هر کار دیگری موفق باشید، در مرحله اول از خودتان بپرسید که ایا به این کار علاقه دارم؟ همانطور که می دانید، اگر به کاری علاقه داشته باشید حین انجام کار اصلا فکر نمی کنید که دارید کاری انجام می دهید بلکه مانند تفریح به نظر می رسد. بنابراین در کار تدریس علاقه یکی از پارامترهای مهم است. در ضمن اگر به تدریس علاقه داشته باشید، ارتباط بهتری با دانشجویان و دانش آموزان برقرار خواهید کرد. چون به هر حال خودتان از انجام کار تدریس لذت می برید و در نتیجه حرفهای شما نفوذ بیشتری در شاگردانتان خواهد داشت.



مطلب دیگری که برای موفقیت در تدریس باید در نظر بگیرید، تسلط بر مطلب تدریسی است. بهتر است دروسی را تدریس کنید که با رشته خودتان در ارتباط باشد و برآنها کاملا مسلط هستید. به این ترتیب هم برای آمادگی تدریس دروس مزبور وقت کمتری می ذارید و هم آنها را بهتر تدریس می کنید. قبل از جلسات تدریس درس را مرور کنید. اگر کاملا مسلط هم هستید می توانید تمرینات و مسائل جدیدتر و بهتری را آماده کنید. برای کسب موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی و کسب درامد بالا از این شغل مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که شاگردانتان را حمایت کنید. اگر کلاسهای خصوصی برگزار می کنید، تا روز امتحان با شاگردانتان در ارتباط باشید و آنها را حمایت کنید. بهتر است روز قبل از جلسه امتحان یک جلسه کلاس خصوصی برای جمع بندی مطالب ارائه شده در طول ترم برگزار نمائید.



درآمد کار و شغل تدریس و تدریس خصوصی به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در این بخش توضیحات مختصری درباره ان ارائه می گردد. درآمد تدریس به شهر محل تدریس بستگی دارد. در شهرهای بزرگتر مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و ... که به صورت کلی وضعیت مال مردم بهتر است کسانی که در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارند هم می توانند برای جلسات تدریس خصوصی مبالغ بیشتری را درخواست کرده و در نتیجه درآمد آنها بالاتر خواهد بود. البته کار تدریس خصوصی در تهران به نسبت سایر شهرهای دیگر بازار بهتری دارد و درآمد مدرسین هم در تهران با اختلاف زیادی از دیگر شهرها بیشتر است. مسلما، درآمد یک مدرس و معلم از کار تدریس و تدریس خصوصی فقط به شهر محل سکونت او بستگی نداشته و عوامل دیگری هم موثر است. مثلا در همان شهر تهران مدرسین تدریس خصوصی از جلسه ای 10 هزار تومان تا 500 هزار تومان ممکن است درامد داشته باشند. اینکه درآمد شما در محل سکونت خودتان به چه چیزی بستگی دارد بیشتر به خودتان بر می گردد.



مطالعه مقاله 20 راهکار برای کسب موفقیت های بیشتر در کار و شغل تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا را هم پیشنهاد می کنیم.



مدرسانی که تمایز ایجاد کرده اند و در زمینه ای و یا به گونه ای فعالیت می کنند که کار انها تاثیر بسیار زیادی دارد، مسلما درآمد بسیار بالایی هم خواهند داشت. مدرس یا معلمی که به عنوان مثال در زمینه تدریس ریاضی کنکور فعالیت دارد و خلاصه جزوات منحصر به فردی تهیه کرده است و روشهای مخصوصی خودش که واقعا کارآمد هم است، برای پاسخ دادن به سوالات کنکور ارائه می کند مسلما درامد بالایی دارد. مدرس ریاضی ای که قبلا شاگردانش درصدهای بالایی را در درس ریاضی کنکور زده اند و در کار خودش معروف شده است و همه می دانند که می توان به او اعتماد کرد، مسلما درآمد خیلی خوبی خواهد داشت. بنابراین اگر می خواهید در کار تدریس یا هر کار دیگری موفق باشید و درآمد خیلی خوبی کسب کنید، باید تمایز ایجاد کنید. باید به گونه ای تدریس کنید که نتایج عالی بگیرید و شاگردان شما بهترین نتیجه ها را بگیرند. هر قدر جایگزین کردن شما با یک نفر دیگر سخت تر و سخت تر باشد، درآمد شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. بنابراین برای رسیدن به درامد عالی در کار تدریس باید در کار خودتان بسیار عالی عمل کنید و بدرخشید.



برای افزایش بازدهی کلاسهای آموزش در منزل و تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:



1- تسلط خودتان بر مطالب تدریسی را افزایش دهید. برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی باید خودتان به صورت کامل بر مطالب تدریسی مسلط باشید. هر چه تسلط شما بیشتر باشد بهتر تدریس می کنید. هر چه مسلط تر باشید بیان شما متفاوت تر و بهتر خواهد بود. اگر خودتان مطلب را خوب درک کرده باشید با بیان متفاوتی مطالب را ارائه می کنید و شاگرد یا شاگردان شما بهتر درس را می فهمند.



برای مشاهده لیست مدرسین ایران مدرس کلیک کنید: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس



2- سوال بپرسید. برای اینکه کلاسهای تدریس شما بازدهی خوبی داشته باشد باید با پرسیدن سوال و پرسش در کلاسهای خصوصی شناخت خوبی از شاگردانتان پیدا کنید. هر چه شاگردانتان را بهتر بشناسید و نقاط ضعف و قوت آنها را بهتر شناسایی کنید مطالب مفیدتری را هم به آنها ارائه خواهید کرد. ممکن است شما مطلبی را خیلی خوب بیان کنید ولی برای شاگرد یا شاگردانتان مفید نباشد. دلیل این امر این است که شاید مطلبی را که شما ارائه می کنید برای شاگردانتان لازم نباشد یا اصلا اشکال آنها نباشد. برای گرفتن بهترین بازدهی از تدریس و تدریس خصوصی باید مطالبی که مورد نیاز شاگردانتان است را خوب تدریس کنید نه مطالبی را که خودتان فکر می کنید خوب است.



3- پشتیبان باشید و مشاوره بدهید. برای اینکه یک مدرس موفق باشید باید کاری کنید تا شاگردانتان در کارشان موفق باشند. پشتیبان آنها باشید و در خارج از کلاس تدریس و یا در خود کلاسهای تدریس خصوصی هم به شاگردانتان مشاوره بدهید. در زمینه برنامه ریزی درسی و اینکه چه جوری درس بخوانند با آنها حرف بزنید. اگر در طول کلاسهای تدریس خصوصی پیشرفتی در کار آنها حاصل نمی شود دلیل آن را بررسی نموده و به آنها راهکار بدهید.



4- نتیجه گرا باشید. برای اینکه مدرس موفقی باشید و کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی شما بازدهی بالایی داشته باشد تنها چیزی که به ان فکر می کنید و تمامی موارد دیگر را بر اساس آن تنظیم می نمائید، نتیجه گرفتن شاگرد یا شاگردانتان باشد. هر روشی را که بلدید به کار ببندید تا دانش اموزانتان نتیجه بگیرند. به انها مشاوره بدهید و راهنمایی کنید. اگر درس نمی خوانند با جدیت آنها را به مطالعه و حل تمرین و مسئله تشویق کنید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: تدریس خصوصی بازارکار و درامد خوبی دارد؟



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1313 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ذبیح الله نظامی سه شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

روش تدریس که معمول باشدرا نفهمیدم؟