ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونگی حل مسائل ریاضی و فیزیک و کسب نمره بالا

چگونگی حل مسائل ریاضی و فیزیک و کسب نمره بالا

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با چگونگی حل مسائل ریاضی و فیزیک و کسب نمره بالا در این دو درس مطالبی ارائه می گردد. برای حل اصولی و صحیح مسائل فیزیک و ریاضی و کسب نمره بالا در این دو درس موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک حضور منظم و فعال داشته باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک روند حل مسائل توسط مدرس و معلم خودتان را با دقت دنبال کرده و سعی کنید یاد بگیرید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه گرفتن نمره بالا در درس ریاضی

2- مثالها و مسائلی را که در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حل شده اند را خودتان یکبار دیگر حل کنید. ابتدا خودتان سعی کنید مثال را حل نمائید و راه حلی برای مسائل مختلف ارائه کنید. اگر نتوانستید مسئله ای را حل کنید هم ایرادی ندارد. ولی حتما یک حل کوتاه برای آن ارائه کنید. اشتباه هم باشد ایرادی ندراد. سپس حل درست سوال را نگاه کنید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. برای یادگیری ریاضی و فیزیک حل مسئله و تمرین بسیار مهم است.

3- برای یادگیری نحوه حل سوال و مسئله در دروس ریاضی و فیزیک مسائل جدیدی را حل کنید. هر چه بیشتر تمرین و مسئله حل کنید مسلط تر خواهید شد. تمرین مادر یادگیری است. اگر کسی ریاضی را بهتر از شما بهتر است و مسائل را بهتر حل می کند، از شما باهوشتر نیست بلکه تمرین و مسئله بیشتری حل کرده است.

برای مطالعه مقالات بیشتر در زمینه موفقیت در تحصیل و کسب نمره خوب و عالی در دروس ریاضی و فیزیک و سایر دروس بر روی لینکهای زیر کلیک نمائید.







برای اینکه از پس مسائل فیزیک و ریاضی بربیایید و بتوانید مسئله حل کنید، علاوه بر اینکه در کلاس فیزیک و حین تدریس فیزیک یا ریاضی توسط معلمتان باید حواستان صد در صد جمع باشد، در ادامه برای اینکه خودتان بتوانید مسائل را حل کنید، باید درک درستی از حل مسئله داشته باشید.

به عبارت دیگر قبل از ینکه هر راه حلی برای سوال یا مسئله فیزیک ارائه دهید باید مسئله را خوب درک کرده باشید و بتوانید آن را تجزیه و تحلیل کنید. باید بتوانید مسئله را به زبان ساده برای خودتان شرح دهید. هر راه حلی که ارائه می دهید باید استدلالی برای آن داشته باشید.



پیشنهاد می شود مقاله 20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات را بخوانید.

اگر در ابتدای کار مشکل داشتید ایرادی ندارد. انجام هر کاری در ابتدا سختی های خاص خودش را دارد. در ابتدای امر می توانید از دبیر فیزیک یا ریاضی و یا حتی معلم خصوصی فیزیک و ریاضی خود سوال بپرسید و روند حل آنها را دنبال کنید.

اگر تا به حال برای درس فیزیک و ریاضی مدرس خصوصی نداشته اید می توانید لیستی از بهترین مدرسین خصوصی فیزیک و ریاضی را با کلیک روی لینکهای مقابل مشاهده نمائید: تدریس خصوصی فیزیک - تدریس خصوصی ریاضی

استفاده از کلاسهای خصوصی فیزیک و ریاضی برای یادگیری بهتر می تواند مفید و موثر باشد ولی در کنار آن باید حل تمرین و مسئله توسط خودتان هم وجود داشته باشد. باید خوب درس بخوانید و مستمر تلاش کنید. برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و برای رسیدن به هدفتان که همان موفقیت در تحصیل است تلاش کنید. سعی کنید هر کاری را که انجام می دهید در حد عالی انجام دهید. اگر درس می خوانید عالی باشید. برنامه ریزی خودتان را مرحله به مرحله اصلاح کنید. اگر جایی از کار خوب پیش نرفت نا امید نشوید. برنامه خودتان را اصلاح نموده و دوباره از اول شروع کنید. هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. در برنامه درسی خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک و سایر دروس، مطالعه، حل تمرین و مسئله و البته تفریح را هم در نظر بگیرید. برای موفقیت در دروس ریاضی و فیزیک وقت بیشتری را به حل تمرین و مسئله اختصاص دهید. سعی کنید خودتان مسائل و تمرینات را حل کنید. خیلی راحت است که سریع جواب سوال را نگاه کنید ولی به این ترتیب ذهن سما قوی تر نخواهد شد. باید ذهن خودتان را ورزش دهید تا قوی تر و قوی تر شود. ورزش ذهن فکر کردن و ارائه راه حل برای مسائل است. هر چه مسائل بیشتری حل کنید و خودتان با تفکر راه حل ارائه کرده باشید ذهنتان قوی تر می شود. این امر هم در حل مسائل ریاضی و فیزیک و هم سایر دروس و هم در حل مسائل و مشکلات زندگی صدق می کند. هر چه مسائل بیشتری حل کنید قوی تر می شوید.



مطالعه مقاله 5 عامل مهم برای کسب نمره بالا در دروس ریاضی و فیزیک هم می تواند مفید باشد.

منبع:ایران مدرس


آمار بازدید: 2138 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image