ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی 10 نکته مهم برای موفقیت در امتحان نهایی

10 نکته مهم برای موفقیت در امتحان نهایی

به اشتراک گذاری

10 نکته مهم برای موفقیت در امتحان نهایی، گرفتن نمره خوب و نمره بالا در امتحانات نهایی و امتحان میان ترم و پایان ترم و .... در این بخش ارائه شده است. برای موفقیت در امتحان نهایی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- برنامه ریزی داشته باشید. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. سعی کنید متناسب با عادات مطالعه ای که خودتان دارید برنامه ریزی کنید. برنامه را خودتان برای خودتان بنویسید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نکات مهم در برنامه ریزی درسی و تحصیلی برای موفقیت در تحصیل

2- هدف داشته باشید. هدف واضح و مشخص به موفقیت شما کمک زیادی می کند. مثلا هدف خودتان را به این شکل تعیین کنید: معدل این ترم من بالای 18 است. هدف سوخت کوره موفقیت است.

3- به خودتان نظم بدهید. در طول ترم درس بخوانید. بعد از کلاسهای درس ، درسهای تدریس شده را مرور کنید. در کنار استراحت و تفریح با برنامه ریزی صحیح از انباشت شدن درسها جلوگیری کنید.

4- در کلاسهای تدریس مدرسه فعال باشید. با دقت گوش دهید. سوال بپرسید. در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک کنید.





مطالعه این مقاله هم مفید است: کلاس های تدریس خصوصی و بهبود نمرات و معدل

5- در کلاسهای تدریس مدرسه جزوه یادداشت کنید. حین مطالعه و حین تمرین حل کردن هم خلاصه برداری کنید. این خلاصه ها را در ایام امتحانات می توانید مرور کنید و کلی جلو بیافتید.

6- درسها را به ایام امتحانات موکول نکنید. آهسته و پیوسته در طول ترم درس بخوانید. درسها را عمقی و مفهومی بخوانید. تنها فرمول حفظ نکنید. فرمولها و روابط را درک کنید.

7- برای دروسی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و ... تا جایی که وقت می کنید تمرین حل کنید.  تمرین مادر یادگیری و تسلط است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید عضلات ذهن شما قوی تر می شود.



مطالعه نمائید: نحوه حل تمرینات ریاضی به زبان ساده

8- سوالات امتحانی سالهای قبل را حل کنید تا با نحوه طرح سوالهای امتحان نهایی آشنا باشید. برای دانلود رایگان سوالات امتحان نهایی بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.





9- در برنامه درسی خودتان مرور را در نظر بگیرید. بعد از کلاسهای تدریس مدرسه و یا جلسات تدریس خصوصی درس را مرور کنید. به صورت هفتگی و ماهانه هم در برنامه خودتان مرور را لحاظ نمائید.

10- برای موفقیت در امتحانات و امتحانات نهایی در مرحله اول باید خود کتاب درسی را خوب یاد بگیرید. یعنی قبل از اینکه سراغ حل تمرین و مسئله بروید و قبل از اینکه از کتابهای کمک درسی استفاده کنید، باید متن کتاب درسی را خوب بفهمید و متوجه شوید.



پیشنهاد می کنیم مقاله راهکارهای آمادگی برای امتحانات میان ترم و پایانی را هم مطالعه نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4856 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image