ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی برنامه ریزی امتحان نهایی

برنامه ریزی امتحان نهایی

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالب در رابطه با برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات و امتحانات نهایی ارائه می گردد.

1- در برنامه ریزی خودتان تمامی موارد مهم را در نظر بگیرید. به عنوان مثال شرکت در کلاسهای مدرسه و کلاسهای تدریس خصوصی (در صورت لزوم)، مرور مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس، مطالعه کتاب درسی، حل تمرین و مسئله، انجام تکالیف درسی و ... را در برنامه خودتان در نظر بگیرید. برنامه شما باید شامل تمام کارهایی باشد که لازم است در طول روز انجام دهید. بنابراین ابتدا بنشینید و تمام کارهایی که باید انجام شود را بنویسید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت مدرس خصوصی کلیک کنید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: نکات مهم در برنامه ریزی درسی و تحصیلی برای موفقیت در تحصیل

2- در مرحله بعد در یک برگه دیگر تمام زمان و وقت آزادی که دارید را بنویسید. در طول روز بعد از شرکت در کلاسهای تدریس و یا جلسات تدریس خصوصی چقدر وقت آزاد برای شما باقی می ماند. ممکن است در روزهای مختلف مقدار وقت آزادی که دارید متفاوت از هم باشد. به عنوان یک تخمین خوب باید حساب کتاب کنید و ببینید در یک هفته چقدر وقت آزاد دارید. تمام وقتی را که برای درس خواندن در اختیار دارید محاسبه کنید.



پیشنهاد می کنیم مقاله انعطاف و برنامه ریزی تحصیلی موفق را هم بخوانید.

3- حال با توجه به کارهایی که باید انجام شود و با توجه به زمانی که در اختیار دارید یک برنامه ریزی خوب برای خودتان انجام دهید. برنامه شما باید شامل تفریح و استراحت هم بشود. برنامه شما باید منعطف باشد. اگر بخشی از برنامه اجرا نشد نا امید نشوید و آن را کنار نگذارید بلکه برنامه خودتان را اصلاح کنید. در برنامه درسی شما شرکت در کلاسهای مدرسه و مثلا شاید شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک و ... هم گنجانده شود. اگر صبح بهتر می توانید درس بخوانید، ساعات مطالعه را صبح در نظر بگیرید. خلاصه اینکه برنامه درسی شما باید مخصوص خود شما باشد. از برنامه دیگران الگو برداری کنید ولی ممکن است دقیقا برنامه شخص دیگری برای شما مناسب نباشد.


4- اگر می خواهید در زمینه برنامه ریزی امتحان نهایی و برنامه ریزی درست، صحیح و اصولی اطلاعات بیشتری کسب کنید، بر روی لینکهای زیر کلیک نموده و آنها را مطالعه کنید.

برنامه ریزی درسی و تحصیلی اصولی برای موفقیت در تحصیل





10 نکته کلیدی در برنامه ریزی صحیح درسی







منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 5590 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image