ارتباط مستقیم با 30458 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه درس خواندن را شروع كنيم

چگونه درس خواندن را شروع كنيم

به اشتراک گذاری

اگر در این ترم و تا به حال درسها را نخوانده اید هر چه سریعتر باید شروع کنید به مطالعه و درس خواندن. برای شروع مطالعه و درس خواندن موارد زیر را در نظر داشته باشید.

سعی کنید تا جایی که ممکن است مطالعه و درس خواندن را به ایام امتحانات موکول نکنید. در ایام امتحانات علاوه بر استرس خود آن دوران که باعث کاهش بازدهی می گردد، وقت کمی هم برای مطالعه و درس خواندن دارید. اگر از همین الان شروع به درس خواندن نکنید، درسهای شما بر روی هم انباشت شده و احتمال اینکه نتیجه خوبی بگیرید کم و کمتر می شود. بنابراین هر چه زودتر شروع به درس خواندن کنید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: فرمول مطالعه در شب امتحان

سعی کنید بعد از هر کلاس تدریس درسها را مرور کنید. برای خودتان برنامه خوبی که با عادتهای خودتان سازگار است و خودتان آن را نوشته اید در نظر بگیرید. در برنامه خودتان شرکت در کلاسهای تدریس مدرسه و در صورت لزوم شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی را در نظر بگیرد. برنامه شما باید شامل مطالعه، مرور، حل تمرین و استراحت و تفریح هم باشد. سعی کنید تعادل را رعایت کنید. یعنی هم درس بخوانید و هم تفریح کنید.

اگر در بعضی از درسها اشکال پایه دارید، هر چه زودتر برای رفع اشکال اقدام کنید. در برنامه درسی خودتان وقت بیشتری را به درسهایی که در آنها اشکال دارید (مثلا ریاضی، فیزیک و ...) اختصاص دهید. برای آن دروس تمرین بیشتر حل کنید و هر سوالی که داشتید از معلم و مدرس خودتان بپرسید. برای چنین درسهایی در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی هم می توانید استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید. البته شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی به معنی کنار گذاشتن حل تمرین و مسئله نیست. در کنار این جلسات و کلاسهای مدرسه یا دانشگاه خودتان هم باید مطالعه کنید و تمرین حل کنید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: رمز موفقیت در درس خواندن چیست


هدف مشخص و واضحی برای خودتان در نظر بگیرید. این ترم به خودتان قول بدهید که مثلا معدلتان بالای 17 شود. برای خودتان معیار مشخصی در نظر گرفته و وقت خودتان را هدر ندهید. خلاصه اینکه، هر چه زودتر شروع کنید. برای موفقیت در تحصیل باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید و پشتکار هم داشته باشید. برای مطالعه در زمینه موفقیت در تحصیل و کسب نمرات بالا بر روی لینکهایی که در پایین همین مطلب نشان داده شده است کلیک کنید.



پیشنهاد می کنیم مقاله موفقیت تحصیلی چیست - تعریف موفقیت تحصیلی را هم بخوانید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 6854 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image