ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی فن بیان قوی در تدریس و تدریس خصوصی

فن بیان قوی در تدریس و تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

فن بیان قوی در تدریس و تدریس خصوصی جزو مواردی است که به موفقیت شما در تدریس کمک زیادی می کند. برای اینکه فن بیان قوی ای داشته باشید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- فن بیان تا حدی ذاتی است ولی هر شخصی می تواند با تمرین کردن در آن پیشرفت داشته باشد. مسلما بعضی از افراد به نسبت دیگران بهتر حرف می زنند و انتخاب کلمات مناسبتری دارند و مفاهیم را بهتر انتقال می دهند. ولی به هر حال با رعایت بعضی از نکات می توان فن بیان خودمان را تقویت کنیم.



پیشنهاد می شود مقاله چگونه تدریس خصوصی داشته باشیم را هم بخوانید.

2- برای اینکه بتوانید مطلبی را بهتر انتقال دهید و به اصطلاح فن بیان خوبی داشته باشید، قبل از شروع جلسه تدریس مطلبی را که می خواهید ارائه دهید خوب مطالعه کنید. مسلما اگر تسلط شما بر مطلب بیشتر باشد بهتر هم می توانید آن را منتقل کنید. اگر مطلب را نصفه نیمه بلد باشید، حین تدریس باید علاوه بر اینکه فکر کنید که چطور مطلب را بیان کنید، به خود مبحث درسی و مفاهیم آن هم باید فکر کنید. در نتیجه روی ارائه درست خود درس به صورت صد در صد نمی توانید متمرکز گردید.

3- اگر به صورت خصوصی تدریس می کنید، در جلسه تدریس خصوصی برای هر کدام از شاگردهایتان از طریق پرسیدن سوالاتی میزان اطلاعات و اشکالات اساسی او را تشخیص دهید. در ادامه روی مباحثی متمرکز گردید که برای او مفید است و مشکلات اساسی او را بر طرف می کند. به این ترتیب خواهید دید که همه ی شاگردهای شما از مباحثی که مطرح می کنید و نحوه تدریس شما رضایت کامل را خواهند داشت. و احتمالا به این نتیجه خواهند رسید که شما واقعا چه فن بیان قوی ای دارید. بنابراین علاوه بر این که باید روی نحوه بیان مطالب فکر کنید، به اینکه چه می خواهید بگویید نیز باید فکر کنید و برای هر کدام از شاگرهایتان باید مطلبی را ارائه کنید که بدرد او می خورد.



مطالعه این مقاله هم مفید است: 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی


4- مطالب را از بالا ببینید. مطالبی را که ارائه می کنید به صورت مفهومی بیان کنید. البته این امر مستلزم آن است که خودتان قبلا مباحث و روابط و فرمولها را خوب فهمیده باشید. مطالبی را که ارائه می کنید به صورت کاربردی بیان کنید. از مطالبی که ارائه می کنید تمرین و مسئله حل کنید تا دانشجو یا دانش آموز با نحوه استفاده از فرمولها و روابط آشنا گردد. در جلسات تدریس بارها و بارها سوال بپرسید تا متوجه شوید که آیا شاگردتان مطالب را متوجه شده است یا نه. جلسات را به شکلی پیش ببرید که خودتان متکلم وحده نبوده و شاگردتان هم در توضیح و ارائه مطالب مشارکت داشته باشد.



مقاله مرتبط: چگونه در زمینه تدریس خصوصی فعالیت خودمان را شروع کنیم و یا موفق تر شویم؟

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1144 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image