ارتباط مستقیم با 30568 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه خوب تدریس کنیم و در تدریس خصوصی موفق باشیم؟

چگونه خوب تدریس کنیم و در تدریس خصوصی موفق باشیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید خوب تدریس کنید و در تدریس خصوصی موفق باشید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- اگر واقعا به تدریس علاقه دارید به کار تدریس بپردازید. شیاد بارها و بارها این مطلب را شنیده باشید که شما در کاری موفق می شوید که به آن علاقه داشته باشید. اگر به تدریس علاقه ندارید، مسلما کار دیگری هست که شما به خوبی از پس آن بربیائید و در عین حال از انجام ان لذت ببرید. مدرسین موفق کسانی هستند که به تدریس علاقه مندند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: عوامل مخل تدریس را بشناسید

2- قبل از جلسات تدریس در خودتان آمادگی کافی ایجاد کنید. سعی کنید همواره بر مطلب مسلط باشید. تنها بلد بودن کافی نیست بلکه باید بر مطالبیب که می خواهید ارائه کنید مسلط باشید. در ضمن، قبل از جلسات تدریس برای کل زمان تدریس برنامه داشته باشید. مطالبی را که می خواهید ارائه کنید از قبل آماده نمائید.

3- با ایجاد تنوع در کلاس تدریس و تدریس خصوصی سعی کنید کلاس درس را از حالت خسته کننده بودن خارج کنید. بخشی از کلاس را تدریس کنید و در قسمت دیگری از کلاس تدریس تمرین حل کنید. هر از چند گاهی استراحت کوتاهی به شاگردتان بدهید. گاها خودکار را به خود او بدهید که مثال یا تمرینی حل کند. می توانید گاها جوکی تعریف کنید. خلاصه کلاسی داشته باشید که در عین حال که مفید است جذاب نیز باشد.

4- جلسات تدریس را خیلی طولانی برگزار نکنید. اگر در ایام امتحانات مجبور شدید این کار را انجام دهید حتما هر یک ساعت یکبار استراحت کوتاهی به خودتان بدهید. جلسات تدریس بسیار طولانی بازدهی کمی دارد. به شاگردانتان بگویید که برگزاری جلسات تدریس خصوصی را به ایام امتحانات موکول نکنند تا مجبور نشوید جلسات تدریس بسیار طولانی و فشرده برگزار کنید.





مطالعه مقاله چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم و شاگردهای بیشتری جذب کنیم؟ هم مفید است.

5- در جلسات تدریس خصوصی به شاگردتان تمرین بدهید و انجام تمرینات را در جلسات بعدی تدریس با جدیت پیگیری کنید. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان فکر می کنند همین که در جلسات تدریس خصوصی شرکت کردند کافی است و نیازی به مطالعه و حل تمرین ندارند. در حالیکه واقعا اینطور نیست. شما علاوه بر ارائه درس در جلسات تدریس باید شاگردتان را در مسیر صحیحی هم هدایت کنید. حل تمرینات را با جدیت بخواهید و به این ترتیب حین برگزاری جلسات تدریس می توانید میزان یادگیری شاگردتان را ارزیابی کنید.

6- به صورت مفهومی تدریس کنید. به نحوی روابط و فرمولها را ارائه کنید که در سالهای بعد هم شاگردتان بتواند از آن استفاده کند. از ارائه کردن روابط خلاصه و من درآوردی که پایه علمی ندارد پرهیز کنید. مطالب را در جلسات تدریس خصوصی مطابق جزوه کلاسی مدرسه یا دانشگاه ارائه کنید.

7- در نهایت نتیجه گرفتن شاگردتان برایتان مهم باشد. به صورت رفع تکلیفی تدریس نکنید. به هر شکلی که بلدید باید شاگردتان را در مسیری هدایت کنید که در نهایت نتیجه بگیرد. هر جا که لازم شد سخت گیری و جدیت به خرج دهید تا نهایتا نتیجه لازم حاصل شود.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم

برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل، تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک و ... تدریس دروس ابتدایی، دبیرستان، دانشگاهی و .... آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت کنید. برای درج آگهی تدریس در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید. ایران مدرس بزگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است.

مطالعه موارد زیر در زمینه موفقیت در تدریس هم خالی از لطف نیست:




آمار بازدید: 1657 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image