ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی موفق تر عمل کنیم؟

چگونه در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی موفق تر عمل کنیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی موفق تر عمل کنید، در مرحله اول باید تسلط خودتان را بر مطالبی که می خواهید ارائه کنید بالاتر ببرید. ممکن است شما مطلب را به خوبی بلد باشید ولی مسلط بر آن نباشید. به این معنی که، اگر شما بر درس احاطه کامل داشته باشید، اشکال شاگردتان را بهتر تشخیص می دهید. نحوه تدریس شما هم متفاوت خواهد شد. کسی که مطلب را بلد است می تواند آن را تدریس کند. ولی کسی که بر مطلب مسلط است می تواند آن را برای طرف مقابل تفهیم کند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چرا تدریس خصوصی ریاضی بسیار پرمتقاضی است؟

شاید این اتفاق برای خود شما هم افتاده باشد که وقتی که درسی را چند بار تدریس می کنید و برآن کاملا مسلط می شوید، در دفعات بعد نحوه برنامه ریزی شما هم برای کلاس تدریس فرق خواهد کرد. چون اول و آخر مبحث را به خوبی متوجه هستید و می دانید که چه مباحثی قرار است گفته شود، مهمترین مطالب را به خوبی انتخاب کرده و بیشتر وقت را برای آنها صرف می کنید.

کسانی که بر مطالب ارائه شده تسلط کامل ندارند از جایی شروع به تدریس می کنند و پیش می روند. شاید مطلب را خوب تدریس هم بکنند. ولی در آخر وقتی که درس تمام می شود به احتمال زیاد از سر مباحث مهم خیلی سریع رد شده اند. مطلب دیگر اینکه، مسلط بودن بر درس تدریسی، بر نحوه بیان شما هم تاثیر می گذارد. چون خودتان مطلب را از بالا می بینید و بر تمامی زوایای آن احاطه دارید، به گونه ای مطالب را ارائه می کنید که شاگرد شما هم به خوبی آن را می فهمد.

در قدم بعد، سعی کنید کلاس شما کلاس جذاب و موثری باشد. وسط کلاس هر از چند گاهی یک استراحت 5 تا 10 دقیقه ای بدهید. درس ریاضی درس سنگینی است و باید با روشهای مختلف سعی کنید کلاس را به خوبی مدیریت کنید. تنوع را حفظ کنید. بخشی از کلاس را به تدریس، بخشی را به حل مسئله و تمرین و بخشی از آن را به سوال و جواب، توضیح توسط خود شاگردتان، حل مسئله و تمرین توسط او و ... اختصاص دهید.



پیشنهاد می شود مقاله عملکرد عالی در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را هم مطالعه نمائید.


در بین جلسات تدریس ریاضی حل تمرین و مسئله را حتما از شاگردتان بخواهید. مرور مطالب قبلی هم باید انجام گردد. این مرور می تواند از طریق حل یک مسئله باشد. مثلا اگر مبحثی را دو جلسه قبل تدریس کرده اید یک مسئله به او بدهید و بخواهید که برای جلسه بعد حل آن را بیاورد. به این ترتیب مجبور است برود و آن مباحث را مرور کند تا مسئله ی شما را حل کند.

در جلسات تدریس خصوصی ریاضی مبنای کار را جزوه ی درسی مدرسه یا دانشگاه در نظر بگیرید. مثالها و تمرینات را هم از همان جزوه حل کنید. اگر وقت اضافه داشتید خودتان هم می توانید سوال طرح کنید و حل کنید. سوالهای خودتان هم باید نزدیک به مباحث جزوه باشد و مباحث جدید و خارج از محدوده جزوه را خیلی مطرح نکنید.

در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری سر وقت حاضر شوید و کمی دیرتر از کلاس خارج شوید. همین کمی بیشتر ماندن به موفقیت کاری شما کمک زیادی می کند. اگر کلاسها خیلی طولانی شد آن را دو بخش کنید و وسط کلاس استراحت بدهید. می تواند کاغذهای A4 ی که مشخصات خودتان روی آن تایپ شده است را برای حل تمرین و مسئله مورد استفاده قرار بدید که براتون تبلیغ هم بشه. به این ترتیب هر کدام از شاگردهای شما افراد دیگری رو به شما معرفی خواهند کرد.



مطالعه این مقاله هم مفید است: تدریس موفق ریاضی و فیزیک و ویژگیهای مدرسین موفق

مهمترین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید کیفیت تدریس و نتیجه گرفتن دانشجو یا دانش آموز شماست. اگر آنها نتیجه بگیرند افراد دیگر را هم به شما معرفی کرده و شما نیز حتما در کارتان موفق خواهید شد. مهمترین نکته برای موفقیت در تدریس این است: دغدغه شما نتیجه گرفتن شاگردانتان باشد. هر کدام از شاگردهای شما شرایط و استعداد و زمان و ... مخصوص به خودش را دارد. شما باید برای هر کدام از آنها خودتان را به گونه ای هماهنگ کنید و تغییر دهید که در نهایت شاگردان شما نتیجه بگیرند. این مهمترین اصل است.

اگر در زمینه آموزش خصوصی ریاضی فعالیت دارید و با درج آگهی تدریس می خواهید تعداد شاگردانتان را افزایش دهید واز تدریس درآمد کسب کنید، آگهی تدریس خودتان را در همین سایت ثبت نمائید (بر روی عبارت عضویت در سایت در بالای همین صفحه کلیک نموده و بعد از ثبت نام و ورود به کنترل پنل آگهی خودتان را ثبت کنید). برای مطالعه بیشتر در زمینه موفقیت در تدریس ریاضی و مطالعه ریاضی بر روی لینکهای زیر کلیک نمائید.




چگونه تدریس خصوصی ریاضی را خوب انجام دهیم؟




20 راهکار عالی برای آموزش صحیح و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی






آمار بازدید: 862 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image